Децата на България пътуват по света

  • 41 806
  • 518
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 2 257
ОК.

Примерна схема:

САЩ - Доганово.
Времетраене - 1 седмица.
Понеделник - представяне. Академично - това и това за Щатите. Снимки от всеки щат (поправка - участващ щат или най-много 3-4-5), нагледен материал.
Сряда - снимка от един щат - въпрос - кой е, какво научихме миналия път, други подробности. Снимка - втори щат - кой е, какво научихме, бла бла. Трети, пети щат. Точка. Общи въпроси по критериите от по-горе - парични единици, климат, т.н.
Петък - имали са домашно да си намислят щат и да го опишат. Без снимки и помощни материали. Става Иван и описва. Мария познава. Мария, понеже е познала, описва нейния намислен щат. (Тук са вариации, може да не е щат, може да е друго специфично за страната).
Завършек - правят пано от снимките/картичките или си ги прибират за спомен (ще се уточнява).

Втора седмица -
Канада - същата схема.
В петъка обаче - вместо да си намислят нещо и някой да познава, да седнат и да намеря разлики по някой признак (или нещо подобно) от двете държави.

Трета седмица - Белгия....и т.н.

Накрая на месеца - волна програма - ако искат да противопоставят, ако искат да сравняват, да пеят, да готвят, каквото най им се прави.

Това беше абсолютно инцидентна чернова. За МИНЕрВАта. Mr. Green

Последна редакция: сб, 06 дек 2008, 00:44 от Джи

# 91
  • Sofia - TelAviv
  • Мнения: 1 062

В домовете има доста големи деца, които със сигурност могат сами да си работят по нещата и да имат отговорност върху другите деца, което значи, че майките не трябва да са им над главите. Ако нещата се изпипат ролята на майките ще е минимална:
1. Получване на материали и занасяне до дом
2. Старт на нещата
3. Минимум пъти наблюдения как вървят нещата.
4. Финал


За съжаление не става така  ooooh! Sick
След като им разкажем и покажем, ще трябва да ги заинтригуваме за следващия път с нещо, заради което ще си заслужава да се потрудят. Контрола и наблюденията са доста и побутването е доста и пак не е гаранция че ще се заинтригуват. А финала е добър ако даже и 1 от 50 деца е проявило интерес, желание и старание.   bouquet

# 92
  • преди Варна/сега Горна Оряховица
  • Мнения: 4 258
Най-накрая и аз да се разпиша  Flutter Идеята ви е прекрасна,прекрасно е,че сте и толкова много,така амбицирани и добри  bouquet
Ние посещаваме следните домове
 HugДОВДЛРГ "Христо Смирненски" - С.Балван с деца ученици , но в последно време там се изпращат и деца от 3 до 7 год, общо децата са около  60
 HugДДУИ "Слънчице "- с.Горски Сеновец    http://www.slanchice.org/
 HugДДУИ - с. Михалци 45 деца от 3 до 23 години
 HugИлаков рът 5082      ДДМУИ  от 3 до 23 години    
 HugДОВДЛРГ - с.Страхилово с 60  деца от 3 до 9г
 
Относно идеята ви,мисля,че са походящи децата в с.Страхилово,с.Балван и с.Горски Сеновец/там има и доста деца посещаващи училище без проблеми/ Децата са много будни и жадни за внимание,попиващи всичко!

# 93
  • Sofia - TelAviv
  • Мнения: 1 062
 Добавям важна информация, която Минервата,може да добави за да ви напомня. В тези домове има деца от 7-18 г. В повечето случаи децата в домовете психически вървят в развитието си малко по назад от останалите деца. Имам предвид че докато обикновенния teenager между 12-15 години започва упорито да избягва контакта с родителите тези деца се радват на всеки контакт и внимание. По големите деца, не винаги означава че са по отговорни или че се оправят по-добре, много е индивидуално, както за всяко дете , така и за различните домове. Има домове , в които децата са по-добре обгрижвани, но в тези където не са  ooooh!............ е по-трудно да се работи и там възраста не означава нищо.
Друго , децата ходят на училище всеки ден, а освен това подготвят и уроци, евентуално. Ходят и по други проекти или инициативи.

# 94
  • Мнения: 2 381
Джи, сакън, не си сама. Няколко ангажимента движа успоредно в момента и ми е трудно да следя темата. Освен това си признавам, че се омотах тотално след толкова идеи.
Само едно предложение имам. Картичка да получи всяко дете, сувенирите остават за дома. Или малък сувенир за всяко дете. "аз имам химикалка от Белгия, пък ти нищо" не ми се нрави.
И освен това по повод последното ти предложение - 52 щата ще са трудни за запомняне. Така поне си мисля. Ако се спрем на това предложение обаче с удоволствие ще участвам в подготовката (надявам се да не започва веднага).

# 95
  • Мнения: 2 257
О, здравей и мерси, Ники! Това горе го натраках за няма и пет минути и изобщо не мисля, че е изпипано и финално, на прима виста ми мина и реших да си водя записки направо в темата. Embarassed Първо - естествено, че няма да ги мъчим с 52 щата, а с Щатите изобщо, по онези, общите критерии от по-рано. Ако се включите ти и Зора, стават три щата, както първоначално си мислех.
Второ - Карол&Ерик казва, че ходят два пъти месечно - това е пречка за подобен на моя план по дни в седмицата. Обаче пък не знам в Доганово така ли и в останалите домове - т.е. колко често се посещават различните домове. Ето в розовко нов въпрос за уточняване.

Моята схема, пак казвам, е абсолютно инцидента и неподправена, ако изобщо се стигне до нещо от нея, ще се замисля по-дълбоко. Засега си мислувам само.

# 96
  • Мнения: 3 932
МИНЕрВАта супер систематизираш нещата . А това е за ДЕВОЙКИТЕ  Flutter Hug bouquet  

Значи на мен бравос, на други маргаритките Mr. Green Twisted Evil Mr. Green

Добре, значи въпросът е следния, ако предположим, че домът във Видин има готовност да започне първи инициативата, защо той да не е домът-пилот? И колко време на седмица могат да отделят момичетата оттам, за да се занимават с проекта? Мисля, че това предопределя всички следващи действия.

Джи,
пусни една анкетка отгоре  (с давност примерно 1 седмица) с въпроса дали правиме един пилотен проект или няколко проекта в повече домове. Поне това да уточниме, на "прима виста" дет му викаш ти!ТенкЮ.

# 97
  • Мнения: 2 257
Госпожо Минева, не мога да пипам нищо по темата вече, само модератор може.

# 98
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969

За съжаление не става така  ooooh! Sick
След като им разкажем и покажем, ще трябва да ги заинтригуваме за следващия път с нещо, заради което ще си заслужава да се потрудят. Контрола и наблюденията са доста и побутването е доста и пак не е гаранция че ще се заинтригуват. А финала е добър ако даже и 1 от 50 деца е проявило интерес, желание и старание.   bouquet

Не съм много убедена в това. Децата не са правили подобно нещо и ако е много активно измислено, няма да имате проблеми поне с 70% от децата. От личен опит го казвам.  Peace

Започвам да си мисля, че може би най-лесно ще бъде генерални идеи от всички да съберем (каква искаме да ни е целта и какво искаме децата да знаят след един подобен проект, колко време да трае, колко време за държава и т.н.), а задачи, материали и т.н. да организираме помежду си в държавата участник. Може би, така ще се запази индивидуалността на всяко едно място + няма да има 1001 дискусии.
По-трудно ще е за тези, които са сами, защото ще трябва сами да се организират, но можем да си помагаме с опит и идеи при зацикляне. Така ми се струва, че ще е по-лесно.

По отношение на сувенири и материали ( тук генерално също можем да се уточним какво да има, за да се получи баланс): аз лично замислям да направя акция сред хора тук ( да не забравяме, че това са много деца, ако ще включваме повече домове). Не знам още в каква форма, но мисля по този въпрос. След това ще издирвам и друг начин освен поща за изпращане на нещата.

Дидка,
 Hug Приятно ми е да те видя тук. Нали знаеш, че твоят регион ми е слабост.  Hug

# 99
  • Мнения: 1 147
Джи, за съм тук, и съм за.  Simple Smile Чета засега, нямам нищо за казване, но следя идеите и чакам да стигнем до нещо по-ясно като идея. Нямам опит по темата и предпочитам да оставя възможност на разбиращите да се изкажат. Като стигнем до нещо ясно за изпълнение, съм насреща.

# 100
  • Мнения: 2 257
Ники и Зора, мерси ви, че дадохте знак.

Калинка, при цялото ми, безусловно уважение към проекта ти и идеята ти, които знам, че са перфектни, държа да ти уточня нещо - предвид популацията в тези домове, не можем да караме точно така, както ти си го представяш. Предполагам си работила само с ученици в обикновени училища, където "колкото повече-толкова повече" формулата работи идеално, но тук, където пипаме сега, има доста недоловими подробности, които трябва да отчетем при прилагането на подобен проект. Каrol&Ериk, lavender и други се опитаха да го намекнат, аз ще го кажа пак - не слагай висока летва, нека почнем по-леко, по-смилаемо и по-базисно и ако децата поемат и нещата протекат нормално, нека продължим с по-тежката артилерия - т.е. твоят изключително хубав, но и леко грандиозен, за момента, план. Надявам се, ме разбираш правилно.
-----------------
Така, въпроси за анкетата от моя страна (МИНЕрВАта да синтезира, че е добра в това):

-- Кои домове - последно
-- Какви възрастови групи във всеки дом (Ако са твърде различни - ще следва поддоуточнение как работим с различни възрастови групи)
-- Един дом или всички започват акцията
-- Ако е един дом - всички държави или част от тях
-- Ако е един дом и са всички държави - какво правим, за да не им дойде нанагорно и да не ги отегчим? Не може да искаме от един дом да се интересува активно от всичките 14 държави, гарантирам, че ще им е интересно до максимум 3-4, а после?
-- В този смисъл - ако в един дом проведем обучение за, примерно, 4 държави - доволни ли сме? Съответно останалите 10 държави действат в други домове - евентуално. Ако начинанието е успешно - ротационен принцип в далечно бъдеще и информиране на всички домове, в крайна сметка.
-- Всички домове - няколко държави
-- Всички домове - всички държави (абсурдно за изпълнение от всички страни - наша, на ДБМ, на децата)
-- Картички - кой, къде, по колко получава
-- Сувенири - кой къде, по колко получава
-- Колко всъщност могат да поемат ДБМ майките (имат други ангажименти, не знаем колко често ходят в различните домове); децата (други проекти, ходят на училище, етц), чужбинските майки.

Продължавам да поддържам тезата, че като начало, този проект трябва да е максимално опростен, а при първоначален успех и доказан и ОБУЧИТЕЛЕН успех (все пак искаме да ги научим на нещо, не просто да развяваме картички и да отчитаме дейност, нали?), то тогава да продължим с по-сериозни и солидни неща като тези, предложени от Калинка и други.

Приемам всякакви предложения и критики по така предложения синтез, както и добавки, разбира се.
Подчертавам, че използвам темата, за да си водя записки и да знам, че са на сигурно, а не да го търся из цялата къща по разни листчета, тъй че простете ми евентуалните недомислици. Wink

# 101
  • Мнения: 1 062
Прочетох ви набързо - при посещения от страна на ДБМ 2 пъти месечно, мисля че трябва да направим някакъв по прост план за работа.
Колкото за бройката на домовете, не може ли да се види в кой дом от къде са получили коледни картички и ако ДБМ са съгласни се представят примерно 2 - 3 страни, разтегнато във времето под една или друга форма. Накрая ( много ми хареса идеята на Калинка за Синтърклаас, ама да я направим с Дядо Коледа) да завършим целия проект за годината с коледно представяне на 2-3 страни на тържеството им. Т.е. една група да представи Германия, друга Норвегия и т.н., така децата ще са активни участници ( могат да приготвят сладки или нещо друго). За следващата година се разменя инфото между различните домове, като вече ние можем да коригираме инфото в зависимост от това, какво е било най-интересно на децата. Така хем ще участват повече домове, хем ще ние по лесно да преценим как най-добре да представим страната си.
Отивам да си довърша тортата Mr. Green Ако ми хрумне още нещо ще се включа пак Mr. Green
Сега видях, че Джи го е написала почти същото Mr. Green

# 102
  • Мнения: 2 577
Без да съм чела всичко си мисля следното - няма ли как в един дом тази програма да тече една година - до другата Коледа и да се представят само една или две страни. На всеки три месеца да получават допълнително инфо под формата на материали и да научават стъпаловидно все повече и повече за тази страна/ може и две/ в рамките на тази година?

Тук картички получават В Брацигово в единия дом, там са 65 деца грубо. това е към ДБМ Пазарджик
Няма кой всяка седмица, а зимата и в месеца веднъж понякога не можем да пътуваме и да занимаваме децата. Всички домове изискват пътуване, пари и време.

За това си мисля, че ако за една страна първоначално се представи нещо интригуващо самите деца ще имат стимул да надграждат през годината все повече и повече информация за нея. Например първоначално да има представяне  и после по модули - фолклор, история, спорт, медии, шоу бизнес, природа....ей такива неща. Може да изпращате на тримесечие песни, някакво видео, филми, всякакви интересни неща, с които да запълват информацията си. Очакването на някакъв период, че ще получат нещо повече, ще ги държи в кондиция и ще им провокира интереса.Излишно е да се представят много страни.  Мислете колкото се може по-практично и осъществимо! Hug

Последна редакция: сб, 06 дек 2008, 16:22 от Луда Яна

# 103
  • Мнения: 872
четох, четох и да се вклЮча и аз. Мисля, че проетите са прекрасни, но малко нереални и твърде амбициозни. Поне за нас ...
Идеята, в първоначалния си вариант беше да изпращаме картички, от страните където живеем. И за да е по-интересно, нека да са под формата на урок. Белгийските майки се организираме и ще поместя какво сме договорили до момента.

Да синтезирам малко информацията накратко, от темата-проект Децата на България пътуват по света.

-Като за начало може да се насочим към един дом и да подготвим материали само за едно звено на ДБМ, например Ново село и Белоградчик в регион Видин. Тогава децата ще са най-много 100 и мисля че можем да си позволим да изпратим 3,4 кутии пралини. Това за шоколада, ако решим..

- До сега сме заявили участие:
  Блонди - БрЮкселски дантели, Брюж е интересен за представяне, Малката Венеция, каналите
  Just - Ватерло
  Shakira - Атомиум
  Жеже - бирата малко и за Жан-Клод
  bonni -
  vele - Антверпен
  МариаФ - Общото инфо за Белгия и БрЮксел
  Rylie - морална и материална подкрепа  

Форма на урока - Табло - Картичка и няколко думи за забележителността ???
Или пък няколко папки със снимки и текст, които децата да си разглеждат??? Или албумчета с картичи???

Срок   - Да си поставим някакъв реален срок, да кажем февруари.. ? Нека не прибързваме, а и покрай Коледните празници всички сме по-заети. Да говорим за догодина, февруари, март??


Надявам се да е достатъчно опростено, но в същото време да има някакъв обучителен ефект. Вие кажете... Също мисля, че не бива да влизаме в някакви рамки и задължителни форми. Ние мамите от Белгия сме 5-10 и не бихме могли да си позволим огромни подаръци или пък сложни проекти, презентации на комЮтри и дискове.

# 104
  • край Дунав
  • Мнения: 2 173
Здравейте и от мен! Аз съм от видинските майки.За подобни занимания с децата от домовете в Ново село и Белоградчик по принцип се бяхме уговорили помежду си преди доста време и се зарадвахме, когато Лорис ни спомена, че вече има подобна идея за инициатива тук.В момента вече няколко месеца видинската група осъществява "проектче" "ДБМ четне приказки" като разделяме децата на 2 групи по възраст и след всяка приказка или разказче/за по-големите/ настава "люта" дискусия, което освен, че ни радва с интересни мисли ни доближава още повече до душите на децата, защото изникват неща, които не биха споделили в обикновен разговор.Нашето звено разполага с лаптоп и беше решило по принцип, че ще тегли необходима сбита информация за различните държави /ще прегледаме и учебния материал, за да сме от полза и на учебния процес/ и ще презентираме интересните акценти.
  Дискусията Ви става сериозна и това означава, че искате да направите най-доброто презентиране .Нашето звено така и така ще започне следващата година да запознава децата с различните държави и ако решите, че можете да направите по-добре презентирането и материалите или акцентирате на по-важните неща, които трябва да споменем за нас ще е от голяма полза. Можем, когато започнем да осъществяваме идеята да Ви информираме или предварително да пишем тук, за да ни насочваме.Началото ще бъде около края на януари месец и до тогава има доста време за обсъждане.Лорис ни е "знаменосеца" в този нов"поход"/както и в много други/ , тя ще поеме всички позитиви и негативи в бъдеще, така че-помагайте  Peace

Общи условия

Активация на акаунт