Децата на България пътуват по света

  • 41 817
  • 518
  •   1
Отговори
# 75
  • Германия
  • Мнения: 8 192
Момичета, мога да се включа за представянето на Германия..надявам се да не остана единствена. Поне баварките трябва да ударят едно рамо, ако стане реч за Октоберфест Laughing

# 76
  • T"A
  • Мнения: 2 515
Калинке, не съм съгласна с разграничението занимателно и образователно. Става въпрос за активно учене, чрез дейност, подготовка да се разкаже, обмисляне на идеи как информацията да се приложи в една постановка или в игра. Не знам как е в Холандия, но интерактивното учене е популярно в много страни, и, ако се провежда както трябва, дава страхотни резултати. А и ти самата каза, че би било хубаво, ако децата започнат сами да търсят информация евентуално в Интернет - как ще ги мотивираш да го правят? Точно като разбудиш интереса им, като ги "запалиш' по определена материя, когато те са съпричастни, а не просто слушатели-приематели на информация  Peace

Тук децата правят презентации от 6 годишни - от първи клас  Peace

Според мен наистина би трябвало да се съчетае занимателното с образователното. Чакам rkb да си допише  Hug

# 77
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Mentha,
напълно съм съгласна с теб и то4но това имам предвид за активното у4астие и т.н.
От някои постинги, оба4е, се набляга на представяне на инфо и след това ве4ер на страната.
За мен, между това и представяне на инфо + зада4и за децата + представяне (занимателно и образователно) има разлика.
 Peace
 

# 78
  • Мнения: 3 932
Момичета, мисля че достатъчно си поговорихме по принцип Peace (поправете ме ако греша).
Предлагам да уточним наистина какво точно искаме да направим, за да може да се действа впоследствие.
занимателен ден?
ИЛИ
образователен проект?
Това май е най-важният въпрос за момента.
Дали да не пусне авторката анкетка в тази тема, която да е отворена да речем една седмица и после да досразвиваме нещата според направения избор newsm78
Ако не може, да пуснем отделна анкета.


Естествено, че по-полезно е да е образователен проект с примерно по едно занимание на седмица или на ден....колкото по-интерактивно, толкова по-добре.

Струва ми се, че е по-удачно да се почне с пилотен проект в един дом, Доганово например, където има и компютри и подкрепа от страна на персонала. Просто такава е практиката при всички пускови проекти, Така имаме възможността недостатъците, плюсовете и минусите на подготвеното до момента да се уточняват в движение спрямо реакциите на децата и постиганите резултати. И чак след като всичко е ясно и изпитано на практика, да се направят необходимите корекции и да се действа по други домове.

И от тук още един въпрос, който си заслужава анкетата:
Пилотен проект в Доганово или във всички домове наведнъж?

На девойките от ДБМ (не съм много по хвалебствията)
bouquet

# 79
  • пак на Рив Гош
  • Мнения: 3 968
Аз също съм готова да се включа с представяне на Франция.

Според мен, най-добре е да се почне с един пилотен проект в един дом. После като мине представянето, да видим какво може да се подобри/промени в зависимост от това какво се е харесало най-много на децата, какви са били трудностите... 

# 80
  • Мнения: 1 062
Момичета
 
    но прекалено усложнените инициативи, особено когато са напълно
    доброволни и без финансиране стават доста трудно осъществими. Затова, аз мисля че поопростените неща, ще се получат
    по-добре. Хубаво е всичко да е описано, но имай предвид това което вече написах а и другите момичета от ДБМ. Общо взето
    това е и идеята да се включваме ние в темата.
    А за публикуването на самия проект, не е нужно е да е разработен в крайни детайли, защото няма да има външно финансиране,
    та да го представяме някъде. Достатъчно е само да е описана идеята иначина на работа в кратце, за да може все пак и
    директорите да го погледнат и да си го документират. Ние имаем такива мини проектчета и така правим.

Продължавам с този цитат. Мисля, че вече има няколко идеи, достатъчно страни ще бъдат представени и сега е време момичетата от ДБМ да кажат как на тях им е най- удобно да бъде ( поне в началото ). Нека не забравяме, че те ще правят това в свободното си време.
 Според мен би могло да се направи така - 1ви ден - представяне на страната, децата се запознават с информацията предоставена от нас. Накрая наистина може да има викторина и награди.
 2ри етап - идеята на 10 цент'с - децата се разделят на групи, но ако може от различни възрасти, за да не се ангажират много майките от ДБМ, всяка група получава задача да доразвие определена тема - история, география, традиции и т.н.
3и етап - ден/ вечер на държавата - различните групи се представят ( тук още не съм мислила толкова).
Така децата ще получат основното инфо от нас ( а защо не и източници на такава), ще имат време да търсят сами и с помощ) и сами да изберат какво да представят. А и така ще разберем какво е интересно на тях за евентуални бъдещи проекти.
Какво мислите?

# 81
  • Мнения: 3 932
С цитата съм съгласна на 100%, с другата част на поста на РКБ също, само малко бих го доразвила:

1 ден (седмица) - представяне на страната, текст, снимки, сувенири....в края на <урока> може да се направи малка викторина (10-тина въпроса) на базата на представената информация като коя е столицата? какъв е офиц.език???символи??? и т.н.
Правилно отговорилите може да получат по един химикал примерно изпратен предварително от съответната страна.

2.ден (седмица), работа в екип по задача зададена според особеностите на всяка страна. Например да се открият символите на дадената д-ва (знаме, герб, девиз...???) или всичко останало, което РКБ предлага. Важно е наистина въпросите да са съобразени с възрастта на децата от съответната група.
Най-добре представилите се екипи може да получат пак някаква малка награда.

3-ден (седмица), нещо по-креативно, например заучаване текта на песен на съответния език (някоя по-лесна за възпроизвеждане), която предварително сме пратили на диск. Т.е. децата слушат песента, после имат текста пред тях написан с бг-букви и трябва да се опитат да я изпеят максимално вярно. Или някакъв танц записан предварително на диск, който децата да изтанцуват, или пък и двете.
Предлагам да продължим с малките награди за 1-во, 2-ро и 3-то място.

4-етап, вечер на страната, СУПЕР!Обаче нищо не измислям, като се има предвид редкия шанс някои от нас да присъстват. Може да се организира дискотека с песни на съответния език и някакво традиционно (лесно за приготвяне и без специфични продукти) ястие.

Малко дълго се получи, но понеже исках да съм изчерпателна...

# 82
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Все още съм в процес на мислене..... Tired
Идея за Ден / Вечер на страната:
през един от предишните етапи децата имат за задача да напишат малка пиеска базирана на нещо от страната (което ми напомня, че е ако е с свързано със Синтерклаас, трябва да реагирам бързо в купуването на материали, че след утре няма да има нищо)_ традиция, легенда, известна личност, исторически факт и т.н. Всяка група има различна тема и различни деца на възраст. Сами си разделят ролите в проекта: кой ще напише сценарии, кой ще е режисьор, кой ще определя ролите и какви ще са те.
Приготвят маски, плакати и т.н. и след това получават дадено време за представяне.
По време на пиеските децата могат да получат нещо специфично за страната, като за ядене и да пият по нещо.

Събота и неделя ще бистря други идеи.

# 83
  • Мнения: 3 932
Калинке, бравос! Супер звучи...

Направих си труда да попрехвърля темата и направих списък на страните участнички и момичетата, заявили желание да участват от съответната страна:

1. Канада- аз и Снежи
2. УСА:) - Джи, Ники, Зора
3. Испания - Силрай
4. Холандия - Калинка
5. Франция - Роца
6. Израел - Мента
7. Швеция - катастрофа
8. Палма де Майорка - Ели
9. Норвегия - РКБ
10. Германия - Пепеляшка, Вечерница
11. Белгия - МарияФ, Блонди
12. Австралия - мили 46
13. ххх - Миле
14. ххх - 10' цента

Сори за кирилицата на някои никове, но не ми се занимава...

Имаме 14 д-ви, които ще бъдат представени по проекта. Значи най-удачно ще е да се прави седмично представяне на всяка държава. какво мислите?

Ако някого съм пропуснала, или сложила на грешен паралел, моля да ме поправи.   

# 84
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Минервата,
Браво за списъка!
Надявам се повече хора да се включат.

14 държави са доста и ако е всяка седмица: 1. Ще е трудно за майките сигурно
                                                                          2. Ако задачите за крайното представяне са еднакви, то на децата много бързо ще им писне. Може би, този проблем може да се разреши по следният начин: Ако домът е голям ( с много деца) да бъдат разделени на групи, в които върху 2-3 държави се работи и да има две части: 1. образователен момент (децата изнасят вид открит урок или нещо подобно на другите групи) и 2. със споменатата идея за пиеска или нещо друго.

Оле, трябват ни още два списъка:
Имена на домове, които имат желание ( или поне на пилотният) и колко деца са там и горе-долу на каква възраст ( например 10 на 5-7, 20 на 12-13 и т.н.). Дали някой може да се включи. 

# 85
  • Мнения: 2 257
Без да се меся в плановете ти, Калинке, които са чудесни - само да попитам все пак и майките в БГ, които ходят там - тези сценки и пиески...ще имат ли времева възможност да ги правят? Все пак тези жени не прекарват цялото си време там, дали ще искат да поставят пиеси, маски, плакати и т.н. lavender право каза, че на мускули само не се кара. Не знам... А и защо да се връщат назад - Синтерклаас ми звучи коледно на вашия език, казваш, че и материали след утре няма да има, а ако нещата започнат догодина, какъв е смисълът от Коледни пиеси през Януари/Февруари и т.н.? Абсолютно не те засичам, питам си само. Simple Smile

Тъй, аз седя, чета, чакам да видя какво и как ще се получи, още повече, че е много вероятно накрая сама да си пиша материалите, поради липса на потвърждение от американска страна, в което няма лошо - и сама мога да го направя. Като цяло съм за по-опростено представяне в началото, база само, проба, тест, проверка как ще тръгне. А после, ако проработи - пътища много. Опитът ми със специални деца и такива в неравностойно положение в БГ и тук ми показва, че когато се подходи по-опростено, нещата вървят по-леко.

# 86
  • Мнения: 3 932
Или нещо от рода на Канада срещу  #2gunfire Франция срещу  #2gunfire Белгия примерно,
т.е. три групи представят три различни държави във вече поуточнения ред и държавата, която е представена най-добре печели?
Така ще има нещо като 5 дуела, т.е. с по един на седмица, проектът ще трае месец и една седмица.
Може да се помисли и за шалчета или шапки от съответната държава, с които да се идентифицират децата по групи.

# 87
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Джи,
то може така да стане, че догодина през ноември да има проект някъде и да им трябват Синтърклаас нещата (затова и си разсъждавам).....( той не е Коледен, а е СВ. Николай).

В домовете има доста големи деца, които със сигурност могат сами да си работят по нещата и да имат отговорност върху другите деца, което значи, че майките не трябва да са им над главите. Ако нещата се изпипат ролята на майките ще е минимална:
1. Получване на материали и занасяне до дом
2. Старт на нещата
3. Минимум пъти наблюдения как вървят нещата.
4. Финал

# 88
  • Мнения: 3 932
И за да стане темата по-конструктивна, предлагам, когато не сте съгласни с нещо да давате контра-предложения, за да напредваме по-бързо...Представителите на Франция и Белгия да не се засягат от автоматите, малкия ме накара да ги сложа Mr. Green

# 89
  • Sofia - TelAviv
  • Мнения: 1 062
 Опитвам се да се включа адекватно, защото много ми се спи.  Crazy

  Пак ви повтарям, че трябва да мислите в по-малки мащаби  Praynig Имайте в предвид че ние първо не сме много хора, второ според мен два пъти в месеца е предела на възможностите ни. (дано и другите момичета да се включат но аз така мисля). Ако изберете да е първо само за един дом, мисля че видинския трябва да е пръв, защото момичетата там, така или иначе ще направят нещо такова и ако вие им помогнете ще е добре дошло за тях.
 Като казвам по-малки мащаби имам предвид, опростени действия и занимания. Разделянето на много групи, организирането на различни танци, сценки и фруги подобни, ако са няколко вида за всяка група, доста усложнява нещата. Като сме писали че персонала ни съдейства, това не означава че те ще помагат активно, защото персонала в домовете е доста минимален и обикновенно ние помагаме на тях, а не те на нас.  След това, приготвянето на всякакви маски и изработването на различни неща във връзка с проекта ще изисква и съответните консумативи,които домовете нямат обикновенно и ще трябва ние да им занесем, А когато един дом е средно 50 деца сами може да прецените колко консумативи трябват.
МИНЕрВАта супер систематизираш нещата . А това е за ДЕВОЙКИТЕ  Flutter Hug bouquet  
  

Общи условия

Активация на акаунт