НЕ ПЪТУВАЙТЕ С ФИРМА "ВАЛЕРОС"ЕООД

  • 6 643
  • 20
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 872
Своеволия е твърде силно казано, според мен е неумишлена грешка на шофьора и на другия пътник. Чета как е устроено законово при самолетните превозвачи:
България Аир:
15.4 Отговорност за вреди от унищожаване, повреда или закъснение на багажа
15.4.1 При унищожаване и загуба на багаж, превозвачът дължи обезщетение съгласно действащото законодателство.
15.4.3 При забавен багаж превозвачът е длъжен да го издири и да:
- предостави адекватна помощ на пътника, съобразена с конкретния случай;
- изплати обезщетение при закъснение на багажа с повече от 72 часа;
15.4.4 Превозвачът изплаща обезщетенията за загубен или унищожен чекиран багаж въз основа на твърда ставка за единица тегло (килограм), независимо от съдържанието на самия багаж.
www.air.bg
УизАир:
нередовности с багажа - закъснение, загуба, повреди, кражби
Нередовностите с багажа трябва да се докладват при пристигането на бюро "Изгубен багаж" или "Искове за багаж" на летището, в транзитната зона. При докладване пътникът ще получи Доклад за нередовност с имущество (PIR).
Ако чекираният багаж не пристигне с полета, превозил собственика му, а пътникът не докладва това още при пристигането си, Wizz Air няма да поеме отговорност.
Ако пътникът докладва закъснението на своя чекиран багаж при пристигането, ще се извърши проследяване, траещо 21 дни. Ако багажът не бъде намерен през това време, Wizz Air поема отговорност за загубата.
Wizz Air не носи отговорност за багаж, погрешно припознат от друг пътник. Пътникът, погрешно припознал багажа, е отговорен за всички разходи и на двамата пътници.
Исканията трябва да се предявяват писмено в рамките на 1 месец след пристигане на крайната дестинация (това е последното летище, посочено в маршрутния план), на отдел Искове на Wizz Air или на вашата застрахователна компания, ако предявяват пряко иск .

Случая не е такъв, тъй като багажа е намерен , в срок и нищо не липсва. Според мен няма основания за обезщетения. Останалото е саморазправа ... Това разбира се е мое лично мнение, не съм адвокат...
Не съм със слонски нерви, и аз доста бих се притеснила, но не бих реагирала първосигнално.
Хубаво е да се повдигне въпроса, но дали има основания за жалба? От автобусната компания са реагирали адекватно, багажът е намерен... Това че са се държали грубо е друг въпрос, не е изклЮчение за БГ, а и сигурно е в отговор на поведението не госпожата..  Wink

# 16
  • София
  • Мнения: 1 508
В цялата ситуация, има малка подробност, багажът е открит и върнат от самите потърпевши.Като ти загубят на летището багажа, не те карат сам да си го търсиш, пък и да плащаш направените разноски по връщането му-имам предвид желанието на управителката да платят телефона на шофьора.Много непритна ситуация.Ако не ви е било спешно, сигурно щяхте да изчакате след 5.01,все пак са празници Laughing

# 17
  • Мнения: 872
А, не, не е открит от потърпевшите. Другият пътник се е обадил на автобусния превозвач, те са съдействали. Ако не е било спешно, на следващ ден шофьора би взел багажа и да го достави до София.
На потърпевшите им е било спешно /заради самолетните билети/ затова са пътували до Своге?
А  лични документи и важни книжа не се оставят в багажа  Naughty

# 18
  • E-CLM & CH-VD
  • Мнения: 3 045
Съжалявам, че повдигам отново темата, но ...
като, шофьора би трябвало да си плати грешката - в случая, да плати билетите на родителите ти на връщане + транспортните ви разходи по прибирането на багажа.
това по закон ли е, или така на нас ни се иска?? Защото ако е първото, с удоволствие бих предоставила един багаж за загубване, ако ми платят разходите в една посока, до Америка например?

Честно казано, не знам дали е закон  newsm78, но когато на мен са ми губили багаж няколко пъти  Laughing, авиокомпанията ми го е носила до вратата на дома ми на нейни разноски.

В случая, дали от автобусната фирма ще отидат да го вземат и да й го донесат, или те сами, разходите ще са едни и същи, затова казах, че би трябвало от фирмата да поемат транспортните разходи по прибирането на багажа. И тъй като шофьорът е този, който следи за багажа и грешката е негова, по-скоро недоглеждането всъщсност, но все пак отговорността и съответно последствията би трябвало да са за него. Както примерно, ако касиерка вместо 5 върне 50 лв, тя е тази, която от джоба си възстановява разликата, а не фирмата, защото недоглеждането е нейно. А дали ще го мъмри шефката му след това, Laughing съмнява ме, но тяхна работа.
А за билетите, предлагането на билети за връщане просто би било добра маркетингова стъпка, все пак фирмата е световно неизвестна, и това би било добра реклама за нея.

Наистина ми е любопитно къде е в случая багажът на другия пътник.

А да ти платят разходите до щатите в едната посока, според мен си е живо набутване за теб  Laughing, но това е друга тема. Hug

# 19
  • Мнения: 872
О, аз ще си платя билета  , искам да ми загубят багажа и да ми върнат половината.. Демек да ме обезщетят с билета за връщане. Ще си се върна, няма страшно, не искам да оставам в Америка...

# 20
  • Мнения: 182
Да уточня, че има доста голяма разлика между автобусните фирми и авиокомпаниите. Нормативната уредба е доста различна.
ЗАКОН ЗА АВТОМОБИЛНИТЕ ПРЕВОЗИ
Чл. 45. (1) Превозвачът отговаря за цялостната или частичната липса или повреда на
багажите на пътника от момента на получаването им до предаването им, включително за времето,
през което са били съхранявани.
(2) Превозвачът отговаря за багажите, намиращи се на превозното средство, освен ако
повредата или липсата се дължат на естеството или дефекти на самия багаж или въпреки взетите
мерки вредите не са могли да бъдат предотвратени (непреодолима сила).
(3) (Изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г.) Превозвачът дължи обезщетение
за цялостната или частичната липса или повреда на багажите, но не повече от 1000 лв. на багажна
единица.
Има още разпоредби, но няма смисъл да ги пействам.
MariaF, шофьора нямаше да достави багажа, на другата сутрин, защото си беше вече в Ямбол. И не мога да кажа, че са съдействали след като от 14ч., чак в 19ч. след като вдигнах скандал, изплюха камъчето къде е багажа.
Считам, че за всеки е добре да знае, че има разпоредби, които трябва да се спазват, и шофьора трябва да е запознат със задълженията си, за което пък е отговорен превозвача, но ако погледнете, тази фирма постоянно си търси персонал, така че...
Вес съгласна съм с теб! А, багажа на другия пътник родителите ми го оставиха на касата на превозвача"Валерос". Ако знаеха, че след това ще се срещнат с него щяха да му го занесат на човека.
MariaF, никога не съм твърдяла, че е умишлено! А само, че шофьора и превозвача не си знаят задълженията и че като дават лепенки - номера за багажа - те не са украшение.  Умишлено или не умишлено и за двете си ма наказания - принципно.И вместо да се държат нагло, можеха да се извинят! А и още, една фирма за да е сертифицирана в дадена област, означа да отговаря на определени стандарти и в обслужването, а не само да се кичи със сертификат.
NadiaNGX Peace Радвам се, че има такива като теб!
Вес, това не моя речник и дори и към съседката си няма да се обърна така. Знам правилата! Но е излишно сега да занимавам всички каква беше идеята на това.

Общи условия

Активация на акаунт