България Аир:
15.4 Отговорност за вреди от унищожаване, повреда или закъснение на багажа
15.4.1 При унищожаване и загуба на багаж, превозвачът дължи обезщетение съгласно действащото законодателство.
15.4.3 При забавен багаж превозвачът е длъжен да го издири и да:
- предостави адекватна помощ на пътника, съобразена с конкретния случай;
- изплати обезщетение при закъснение на багажа с повече от 72 часа;
15.4.4 Превозвачът изплаща обезщетенията за загубен или унищожен чекиран багаж въз основа на твърда ставка за единица тегло (килограм), независимо от съдържанието на самия багаж.
www.air.bg
УизАир:
нередовности с багажа - закъснение, загуба, повреди, кражби
Нередовностите с багажа трябва да се докладват при пристигането на бюро "Изгубен багаж" или "Искове за багаж" на летището, в транзитната зона. При докладване пътникът ще получи Доклад за нередовност с имущество (PIR).
Ако чекираният багаж не пристигне с полета, превозил собственика му, а пътникът не докладва това още при пристигането си, Wizz Air няма да поеме отговорност.
Ако пътникът докладва закъснението на своя чекиран багаж при пристигането, ще се извърши проследяване, траещо 21 дни. Ако багажът не бъде намерен през това време, Wizz Air поема отговорност за загубата.
Wizz Air не носи отговорност за багаж, погрешно припознат от друг пътник. Пътникът, погрешно припознал багажа, е отговорен за всички разходи и на двамата пътници.
Исканията трябва да се предявяват писмено в рамките на 1 месец след пристигане на крайната дестинация (това е последното летище, посочено в маршрутния план), на отдел Искове на Wizz Air или на вашата застрахователна компания, ако предявяват пряко иск .
Случая не е такъв, тъй като багажа е намерен , в срок и нищо не липсва. Според мен няма основания за обезщетения. Останалото е саморазправа ... Това разбира се е мое лично мнение, не съм адвокат...
Не съм със слонски нерви, и аз доста бих се притеснила, но не бих реагирала първосигнално.
Хубаво е да се повдигне въпроса, но дали има основания за жалба? От автобусната компания са реагирали адекватно, багажът е намерен... Това че са се държали грубо е друг въпрос, не е изклЮчение за БГ, а и сигурно е в отговор на поведението не госпожата..