Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7

  • 76 359
  • 621
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 120
Здравей Кезая.Много ме впечатли с това което си писала.Всъщност това е и моят проблем.На есен трябва да сме в първи клас,а аз отсега се притеснявам как ще тръгнат нещата.И при нас има ресурсни,но ми казаха че те идват два пъти в седмицата,а през останалото време.......?Моля те пиши по-подробно за тази индивидуална форма на обучение и затова как се учите да чете и пише. PraynigИ моят постоянно чука с нещо.Не мога да го спра.Като го попитам защо го правиш и той ми отговаря,ами защото се радвам.И аз не знам какво да го правя в такива моменти. Rolling EyesМоля и останалите мами да споделят техния опит.

# 136
  • Мнения: 465
Кезая, Тити-а вие пробвали ли сте да видите как реагира детето ,ако чуе само този звук с почукването?Ако го запишеш на СД плейер-например.В смисъл слухът само да се стимулира,не-ръцете? И ако има "нужда" да може да се стимулира,без да има лоши коментари отвън?
Искам да споделя моя опит.6-годишното момиченце се само-стимулира като тича  от стена до стена.Показахме и нашето oдобрение-знаем ,че това я прави доволна и спокойна.Нарекохме го "танцуване".Когато видим външните белези на безпокойство в нея,аз я питам дали иска да потанцува.Избрали сме вече и любимата и музика.Пускаме плейера,тя започва-аз седя отстрани и коментирам на глас,възторжено прелитанията.Като се опитвам да я въвлеча в подобие на разговор."Колко красиво маха с ръце;Не иска ли облечем розовата балетна  рокля;подавам си ръката,за да се опитам да и бъда партньор и т.н"Идеята ми е да и покажа ,удоволствието ot човешкото вазимодействие.
Мисля, че имаме видими успехи.Тя ходи само по 3 часа на училище за сега и почти винаги след това има или фигурно пързаляне или детска гимнастика.Така ,към 3 часа след обяд е емоционално готова за логопеда.При нея работи тази система.
Кезая , може пък Марти да стане един ден библиотекар.В селската ни библиотека работи един удивителен и много продуктивен млад мъж.И деца и възрастни му се радваме и ползваме с неговите познания почти за всяка книга.Отново опираме на интеграцията и приемствеността от обществото.Но аз съм оптимист и за промените в България. Hug

Последна редакция: вт, 24 фев 2009, 18:19 от veselcheto

# 137
  • Мнения: leet
Веселче,
Благодаря за съветите! За това със слуховата стимулация не съм се сещала и ще го изпробвам, като запиша точно неговото почукване. Изпробвам понякога да повтарям действията му и той като забележи, спира с грозния стереотип, после пак обаче започва, а напоследък има и един ужасен навик, като говори на някой да хваща главата му и я насочва към обекта на разговора..и дори я дърпа или дрехата..този наистина ужасен навик аз не издържам, а не мога да си представя учителите или още по- лошо- децата. Това за обществото изобщо не го вярвам, че ще се адаптира и ще приема различни, затова си давам калта под ноктите юнака да се адаптира и да не изглежда поне дразнещ за хората...

# 138
  • Мнения: 82
Здравейте!
Отдавна не съм писала ,а и не бях чела Embarassed в тази тема!
Kezaja,колкото пъти чета за твоето дете ,винаги виждам 1:1 прилика с поведението на моя калпазанин.Само разликата във възрастта малко е различна.Ние сме на 5 г. 9 м. в 3-та група.Да не заемам сега място с цитати, но и тропането, и постоянното бързане и нетърпение да стане сега ,на момента и веднага това,което иска.Искам съвет от тебе-мислиш ли,че е добре детето да повтаря 2 пъти предучилищната група,имайки пред вид поведението на твоето дете?
Ако трябва да разкажа някои от нашите истории-вчера,като се пребирахме по Главната в Пловдив,той искаше да се вози на "прозрачния асансьор" в един магазин,а аз не разреших,защото целият следобед навън му угаждах за всичко и беше време да се стъмнява.И като се започна едно тичане напред и назад с влизане и скачане в наи дълбоките снежни локви,измокри се до коленете и ръмжеше щом ме приближи като зверче.И ако беше само това, добре,но за да ме впечатли още повече с недоволството си,започна да скача в локвите точно когато някой минава и го изпръсква здраво.Наслушах се на коментари от рода "ами майка му като не си го гледа" и т. н. А моята реакция умишлено беше да не му обръщам внимание,за да се придвижваме някак си,защото,ако аз спра до него и започна да го увещавам да тръгне,щеше да се тръшне в локвата или нещо подобно и щяхме да стоим на едно место с часове.Познавам си детето,ама хората не разбират и коментират.Много е подтискащо... ooooh!
История в автобус-от онези със седалки с дамаска,а не пласмасови.Толкова бяха прашни тези седалки,а нашия човек нали все трябва да удря с ръка по нещо,и като се вдигна един прашуляк,буквално стана бяло и не можеше да се вижда.Аз естественно започнах да го уговарям,дори да го дърпам за да спре,ама то като се включи на негативизъм иоще по силно продължава да блъска по седалката.Да не обяснявам на какво се наслушах от страна на пътниците,как нищо не съм правила за да го спра и как трябвало да го напердаша хубавичко за да се оправи...Аз през това време също се задушавах,защото имам алергия към домашен прах...
Лошото е,че при всички тези ситуации трябва да го уговарям много внимателно и с достатъчно спокоен тон,иначе започва да се тръшка и испада в едни истерии, отиде та се невидя...
Прави и това,като говори с мене да хваща главата ми и да я насочва към себе си,или към нещо,което ми показва...
 Hug

Последна редакция: ср, 25 фев 2009, 16:03 от keli

# 139
  • Мнения: 465
Кели,при повечето деца от спектъра това ,което описваш е типично.Такива детайли,"концентрират" вниманието му.Докато не се наситят сетивата няма отърваване.И желанието ти да спре засилва поведението-хем то има кеф,хем твоята реакция.На тези главици им трябва екшън постоянно.Това е.За-съжаление.
Аз си мисля от няколко дни за това "насочване наглавата" на присъстващия.Явно ,че е по-лесно за детето да те насочи физически,отколкото да ти го каже вербално.Не изисква очен контакт(което е притеснително от тяхната гледна точка) и по-сигурно,че ще стане.Думите може и да не се разберат(ако са трудно разбираеми или липсват), но подръпването на ръката-винаги.
А пък дали и ние самите не им показваме това поведение.Майката на децата ,често(неумишлено)обхваща личицата им,за да им насочи вниманието ,гледайки ги в очите-кога за oдобрение,кога за укор.(При мен 3 от 4-те деца са много лош очен контакт).По този начин им говори.Може би те свикват и копират.
На публични места аз търпя основно критика-първата реакция на всички заобикалящи ни е да критикуват,вместо да разбират проблема.Щото е по-лесно. Confused

Последна редакция: ср, 25 фев 2009, 18:07 от veselcheto

# 140
  • София
  • Мнения: 10 224
Здравейте,мами и татковци!
Аз докато се запиша и темата свърши.Но покрай преместването ни в Сф нямах много време за нет.Ще наваксам с четенето довечера. Wink
Бубка е отложена веднъж от първи клас,ще се пробваме пак да я отложим.Но дали ще успеем не знам.Днес ходихме в Пумпелина и решихме да я запишем там.ако някой има лични впечатления,нека ми пише на лични.На нас ни хареса на първо четене.Засега ще е по два часа дневно,за после-ще видим.
Целувки!  bouquet

# 141
  • София
  • Мнения: 2 108
Валенце, аз нямам никакви впечатления от 'Пумпелина' и отзиви не съм чувала.
Защо на лс , може някоя мама тук да разкаже , ще е интересно за всички.

# 142
  • Мнения: 82
Кели,при повечето деца от спектъра това ,което описваш е типично.Такива детайли,"концентрират" вниманието му.Докато не се наситят сетивата няма отърваване.И желанието ти да спре засилва поведението-хем то има кеф,хем твоята реакция.На тези главици им трябва екшън постоянно.Това е.За-съжаление.

Толкова си права veselcheto !Този постоянен екшън ме съсипва Cry

# 143
# 144
  • Мнения: leet
Надежда, благодаря Simple Smile
Гледах предаването вече няколко пъти и откривам в семейството ми представители и на трите поколения индигови деца, но представителя на кристалните деца Мартин окончателно ни разказва играта Simple Smile
Вие откривате ли такова нещо за вас и децата?

# 145
  • sofia
  • Мнения: 1 426

Вие откривате ли такова нещо за вас и децата?

Да, като се замисля и аз откривам в себе си такива неща. За детето, не мога да определя точно кое от понятията ще му подхожда най добре, може би и двете  Rolling Eyes.

# 146
  • Мнения: 5 985
Честит Рожден Ден на малкия пораснал с една годинка Алекс  nbirthday    ura Tada. Пожелавам ти да растеш здраво, усмихнато дете и всеки ден да изненадваш мама и тате с нови неща и да има все повече усмивки на лицата ви   bouquet

# 147
  • Мнения: 1 234
Честит рожден ден, Алекс!  newsm59 Желая ти много здраве, да радваш мама и тате, и да имаш едно щастливо и безгрижно детство и късмет в живота! И да получиш много хубави подаръци!   Кифла, честит празник  bouquet

# 148
  • Мнения: 169
  bouquet  bouquet  bouquet`
ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН , АЛЕКС!!!!!
Да си жив и здрав и да радваш мама и тате  Hug

# 149
  • Мнения: 5 985
Получих си картичката за осми март  Heart Eyes

Общи условия

Активация на акаунт