Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

НГДЕК

  • 82 438
  • 455
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 3 139
Здравейте, сигурно е публикувано някъде но не успях да прегледам темата петокласниците в коя сграда са на пазара или Модерно предградие?Вярно ли е че можело да се преместят до Университета в центъра?

# 421
  • Мнения: 608
Здравейте, сигурно е публикувано някъде но не успях да прегледам темата петокласниците в коя сграда са на пазара или Модерно предградие?Вярно ли е че можело да се преместят до Университета в центъра?

Доколкото знам от изчетените кометари по форуми и във фейсбук през 2013г. (когато имаше големи скандали заради сградите), преди е имало възможност да се преместят в сградата на бившия механотехникум, но Гергина Тончева е отказала, сега там има едно частно училище и някои специалности на СУ. През 2013г., тъкмо когато се завършва ремонт на сградата в Модерно предградие, тогавашната директорка решава да се откаже от новоремонтираната сграда и да премести училището в центъра, където било по-престижно - в рушаща се сграда на Женския пазар, където май и спирал тока понякога, заради старата ел. инсталация. За седем години се надявам поне това да са оправили. Училището в крайна сметка останало в ремонтираната сграда в Модерно предградие, за да не се налага държавата да връща на ЕС парите за ремонта. Имаше спекулации, че всъщност са искали да освободят новоремонтираната сграда, за да я получи частно училище. Но това са само подозрения. Една приятелка е завършила няколко години преди този скандал и ми обясняваше, че Гергина Тончева спокойно е можела да премести училището в сградата на механотехникула и именно тази сграда е щяла да бъде ремонтирана с европейски средства, но заради някакви свои причини решила да не го прави. За съжаление тази моя приятелка е много разочарована от всичко, което е станало с това училище, и от няколко години не поддържа отношения с настоящи учители и изобщо с общността на НГДЕК, така че не мога да споделя нещо по-скорошно, само да Ви посъветвам да погледнете и във фейсбук за мнения и информация.

# 422
  • Мнения: 19
Здравейте,някой знае ли тази година как ще се извършва приемът за 5 клас.Само с оценките от матурите или пак ще има приемен изпит?

# 423
  • Мнения: 18
И аз се интересувам. Europe_d, ако имаш някаква информация, пиши моля.

# 424
  • Мнения: 1 722
Има ли пресни отзиви от пресни осмокласници в НГДЕК Simple Smile

# 425
  • София
  • Мнения: 623
Записвам се да следя, интересувам се от прием след 4 клас Simple Smile

# 426
  • Мнения: 4
Приемът за пети клас тази година беше с изпит, проведен от гимназията, заради отмяната на националното външно оценяване. Тестът от своя страна беше по-труден от стандартния такъв по български език, но заради не особено големия брой кандидати, явно са приети и деца с по-ниски оценки, за да се запълнят отпуснатите места.
В резултат на това, се наблюдава постепенна инвазия на удобно ширещата се посредственост, съчетана с неоснователни, но за сметка на това пък огромни претенции на по-шумната част от родителите. И вместо да се поема от просветителския дух на училището, упорито, макар и може би все още несъзнателно, се търсят начини да се наложи елементаризмът. Защото е много „по-яко“ да се гърчиш до безпаметност в тикток под звуците на долнопробна чалга, за да събираш повече лайкове и да си „известен“, отколкото да четеш книги, да се учиш от най-добрите хуманитаристи и да попиваш култура.
И не, училището не е в кома, нито заради ръководството си, нито заради преподавателите, които, впрочем, са изключително ерудирани и начетени специалисти, но опитите на тази малка част вечно недоволни и търсещи „справедливост“ маргинали, се стремят именно към това.
И да, НГДЕК не е за всеки, защото насила може да се вземе, но насила, не може да се даде, още повече, когато се отнася за знания, класа и етикет. Simple Smile

# 427
  • Мнения: 608
Приемът за пети клас тази година беше с изпит, проведен от гимназията, заради отмяната на националното външно оценяване. Тестът от своя страна беше по-труден от стандартния такъв по български език, но заради не особено големия брой кандидати, явно са приети и деца с по-ниски оценки, за да се запълнят отпуснатите места.
В резултат на това, се наблюдава постепенна инвазия на удобно ширещата се посредственост, съчетана с неоснователни, но за сметка на това пък огромни претенции на по-шумната част от родителите. И вместо да се поема от просветителския дух на училището, упорито, макар и може би все още несъзнателно, се търсят начини да се наложи елементаризмът. Защото е много „по-яко“ да се гърчиш до безпаметност в тикток под звуците на долнопробна чалга, за да събираш повече лайкове и да си „известен“, отколкото да четеш книги, да се учиш от най-добрите хуманитаристи и да попиваш култура.
И не, училището не е в кома, нито заради ръководството си, нито заради преподавателите, които, впрочем, са изключително ерудирани и начетени специалисти, но опитите на тази малка част вечно недоволни и търсещи „справедливост“ маргинали, се стремят именно към това.
И да, НГДЕК не е за всеки, защото насила може да се вземе, но насила, не може да се даде, още повече, когато се отнася за знания, класа и етикет. Simple Smile

Ето тая снобария отблъсква. От нов акаунт, който да защити честта на училището. Имам няколко познати от НГДЕК, включително една от най-добрите ми приятелки. Всички са интелигентни и с успешна кариера и са единодушни, че много ерудирани преподаватели са напуснали училището заради новото ръководство (макар че и преди това имало много проблеми със старото), както и че в "общността" цари сектантски дух. Истината е, че със свободното споделяне на информация специалността на това училище намаля, отделно то дори вече не предлага същото качество на обучението, каквото е имало в началото - както по общообразователните, така и по специалните им предмети и езици. От години много хора, включително и в тази тема, се насочват към него, защото детето е зле по математика, не защото му се учи история или древни езици.

# 428
  • Мнения: 4
Ако стремежът за поддържане на академичния дух в училището възприемате като снобария, то тогава сте напълно в правото си да вярвате в това. Simple Smile
Ако, обаче, сте прочела с разбиране това, което съм написала, ще сте наясно, че никак не защитавам честта на гимназията, защото тя просто няма нужда от това.
И не смятам, че това от какъв акаунт пиша е гаранция за истинността на мнението ми. Все пак то е формирано на базата на лични впечатления, за разлика от Вашето, което Вие сама изтъквате, че е според твърдения на приятелки, познати и четене от интернет.
Ще ми бъде интересно, след като с такава ярост нападате НГДЕК, да посочите кои от училищата в София, а защо не и в България, са успели да запазят нивото си през годините на масово и умишлено съсипване на образованието ни.
Моля, да не приемате мнението ми като лична нападка или несъгласие с Вашето, а ако може, да споменете поне едно такова училище. Simple Smile

# 429
  • Мнения: 608
Ако стремежът за поддържане на академичния дух в училището възприемате като снобария, то тогава сте напълно в правото си да вярвате в това. Simple Smile
Ако, обаче, сте прочела с разбиране това, което съм написала, ще сте наясно, че никак не защитавам честта на гимназията, защото тя просто няма нужда от това.
И не смятам, че това от какъв акаунт пиша е гаранция за истинността на мнението ми. Все пак то е формирано на базата на лични впечатления, за разлика от Вашето, което Вие сама изтъквате, че е според твърдения на приятелки, познати и четене от интернет.
Ще ми бъде интересно, след като с такава ярост нападате НГДЕК, да посочите кои от училищата в София, а защо не и в България, са успели да запазят нивото си през годините на масово и умишлено съсипване на образованието ни.
Моля, да не приемате мнението ми като лична нападка или несъгласие с Вашето, а ако може, да споменете поне едно такова училище. Simple Smile

Академичен дух е нещо различно от това, което се демонстрира от доста от алумните, от настоящите преподаватели и ученици. За разлика от НПМГ например, които постоянно участват в състезания с други гимназии, НГДЕК си има разни свои неща, от време на време някой оттам участва в олимпиади по хуманитарни дисциплини, но не виждам да имат по-впечатляващи постижения от много други добри училища.

Акаунтът има всъзка с това, че изглежда е създаден именно за писане в тази тема.
Също така не се разбира какъв точно е личният Ви опит - аз пиша като някой, който по време на своето гимназиално обучение, както и след това, постоянно е общувал с ученици от НГДЕК, които са споделяли какво става в училището, а някои от тях - защо вече не общуват с други алумни, освен 1-2 отбрани приятели, които също са от разочарованите.

# 430
  • Мнения: 4
От това, което чета, стигам до извода, че целта на присъствието Ви в темата не е да споделите конкретно преките си впечатления, независимо дали са положителни или не, за да могат на тяхна база останалите потребители да се информират, а да накърните авторитета на училището и да разубедите насочилите се натам, просто защото така сте решили.
Целта на моето включване, обаче, беше да изразя моето лично мнение, без да оспорвам нечие друго или да му давам квалификации. Ако се вгледате добре, други седем потребители, не новорегистрирани, са го подкрепили. 😊
По отношение на олимпиадите и състезанията, не мога да коментирам, защото нямам достатъчно задълбочен поглед върху тях. Но нека не забравяме, че именно спецификата на обучението там, предопределя и едни такива участия. Гимназията има достатъчно други дейности и изяви, с които може да се гордее и не е сериозно с лека ръка те да се отричат, като се правят сравнения с други училища, с коренно различен профил.
Не мисля и, че може да товарите училището с отговорност за поддържането на едни или други частни взаимоотношения, както и да държите сметка за поведението на възпитаниците му. В края на краищата, всеки си има морал и ценности, които сам решава по какъв начин да демонстрира.
 П.С. Между другото, аз също имам сформирано мнение за едно-две т.нар. елитни столични училища, с оглед поведението на техни възпитаници, но ще го запазя за себе си, защото считам, че не е редно да отида в съответната тема, за да убеждавам четящите там колко е пропаднало въпросното училище. Все пак, нека признаем поне пред самите нас, че не училището, а семейството е мястото, където се градят нравствените устои на децата.

# 431
  • Мнения: 608
От това, което чета, стигам до извода, че целта на присъствието Ви в темата не е да споделите конкретно преките си впечатления, независимо дали са положителни или не, за да могат на тяхна база останалите потребители да се информират, а да накърните авторитета на училището и да разубедите насочилите се натам, просто защото така сте решили.
Целта на моето включване, обаче, беше да изразя моето лично мнение, без да оспорвам нечие друго или да му давам квалификации. Ако се вгледате добре, други седем потребители, не новорегистрирани, са го подкрепили. 😊
По отношение на олимпиадите и състезанията, не мога да коментирам, защото нямам достатъчно задълбочен поглед върху тях. Но нека не забравяме, че именно спецификата на обучението там, предопределя и едни такива участия. Гимназията има достатъчно други дейности и изяви, с които може да се гордее и не е сериозно с лека ръка те да се отричат, като се правят сравнения с други училища, с коренно различен профил.
Не мисля и, че може да товарите училището с отговорност за поддържането на едни или други частни взаимоотношения, както и да държите сметка за поведението на възпитаниците му. В края на краищата, всеки си има морал и ценности, които сам решава по какъв начин да демонстрира.
 П.С. Между другото, аз също имам сформирано мнение за едно-две т.нар. елитни столични училища, с оглед поведението на техни възпитаници, но ще го запазя за себе си, защото считам, че не е редно да отида в съответната тема, за да убеждавам четящите там колко е пропаднало въпросното училище. Все пак, нека признаем поне пред самите нас, че не училището, а семейството е мястото, където се градят нравствените устои на децата.

Желанието ми е точно да споделям информация, да предупреждавам, ако щете, за да не се излъжат хората и да пропуснат други възможности, а да не получат това, на което са се надявали. Защото например в НГДЕК западен език не се научава, ако детето не се занимава само. Общообразователните се занемаряват, както писах по-горе, особено математиката, а за специалните си предмети нямат база за сравнение, защото не се състезават с други училища, въпреки че се сещам поне за още едно, Варненската хуманитарна гимназия, където се учат и трите класически езика, които се учат в НГДЕК.
Смятам, че е напълно редно да се сравнява с други училища, дори ако са с друг профил. Всъщност е доста показателно, ако други училища, с друг акцент в обучението, се справят по-добре на матури и олимпиади по история, БЕЛ, математика, отколкото НГДЕК. Мисля, че бях в 12 клас, когато момиче профил биология от НПМГ спечели олимпиадата по философия, нищо, че в НГДЕК имали профил философия.
Не помня да съм писала нещо за нравствени устои и частни взаимоотношения. Говорех за академични показатели и за качеството на ръководството. Но ако ще стигаме до там, докато моите познати бяха ученици, имаше наркомани, кражби (един от крадците явно бил защитаван от тогавашната директорка, Тончева, защото бил нечий син), ученички, спящи с учители, някакви любовни и не само драми между самите учители.

# 432
  • София
  • Мнения: 355
Здравейте! Училището има ли прием след  5 клас? Или грешно съм разбрала..

# 433
  • Мнения: 608
Здравейте! Училището има ли прием след  5 клас? Или грешно съм разбрала..

Има, вече две години, но просто не се намират, тук или на други места, много коментари как от училището се справят засега с прогимназиалното обучение.

# 434
  • Мнения: 4
winni_ похвално е, че с такива плам и жар се опитвате да защитите интересите на потенциалните кандидати, които могат да се заблудят и да отидат в гимназията.
В такъв случай, продължавайте да следите зорко темата и да апострофирате всеки, който изказва мнение, различно от Вашето, независимо, че е лично.
Продължавайте да вадите кирливи ризи от близкото и далечното минало, явно имате доста по-сериозна цел от привидно заявената такава.
Съзирам и стаена лична обида от минали  години, когато вероятно сте имали огромното желание да учите в НГДЕК, но някакси не се е получило и сега намирате утеха под формата на анонимен епистоларен реваншизъм.
Нравствените устои, морал и ценности, неслучайно ги споменах, защото са основата, върху която всяко едно училище надгражда знанията и личностите на учениците си, но няма как да се твърди, че то има вина за всевъзможните девиантни поведения на възпитаниците си.
И както в първото си мнение по темата, така и в поредното, продължавам да твърдя, че преподавателите там са си на мястото, знаят какво и как да правят, за разлика от някои от учениците и техните родители, които смятат, че учителите са просто обслужващ персонал.
И за да не бъда голословна, всеки, който желае, може да направи справка тук, относно резултатите на учениците, респективно работата на учителите:
http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-jelani-gimnazii-sof … zi-12-class-2020/

Общи условия

Активация на акаунт