Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

НГДЕК

  • 82 733
  • 455
  •   1
Отговори
# 435
  • София
  • Мнения: 624
Здравейте! Училището има ли прием след  5 клас? Или грешно съм разбрала..

Нали след 4 клас?!

# 436
  • Мнения: 640
Здравейте! Училището има ли прием след  5 клас? Или грешно съм разбрала..

Нали след 4 клас?!

След 4 за 5 клас, т.е. прогимназиален етап.

# 437
  • София
  • Мнения: 6 619
.... И за да не бъда голословна, всеки, който желае, може да направи справка тук, относно резултатите на учениците, респективно работата на учителите:
http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-jelani-gimnazii-sof … zi-12-class-2020/

Видяното не е в полза на училището - дори само БЕЛ, Историята и Философия, да се гледа.
За сравнение НЕ при НЕГ, не включва "служебните" шестици.

# 438
  • Мнения: 640
.... И за да не бъда голословна, всеки, който желае, може да направи справка тук, относно резултатите на учениците, респективно работата на учителите:
http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-jelani-gimnazii-sof … zi-12-class-2020/

Видяното не е в полза на училището - дори само БЕЛ, Историята и Философия, да се гледа.
За сравнение НЕ при НЕГ, не включва "служебните" шестици.

Не се хабете, това е или някой, който е/се изживява като ПР на училището, или е някоя особено горда майка, която е записала детето там, защото е престижно.
Интересно е как подозира мен в някакви лични, скрити цели, някаква обида, въпреки че моят профил е на около година, писала съм много повече в други теми и т.н., а тя тъкмо е създала профил и се е включила само в тази тема. Явно не може да си представи, че има хора, които не искат в НГДЕК. Всъщност доста хора, защото кандидати едва се събират малко повече, отколкото трябва да е випуска. За сведение, НГДЕК беше едно от училищата, където кандидатствах. Бях приета - както и във всички други училища. Не съжалявам за НГДЕК, съжалявам за НПМГ.

# 439
  • Мнения: 1 905
Не съм нов потребител и следя гимназията от създаването й. Тази гимназия беше и си остава люпило на интелектуалния елит. Тя минава през своите драми и вътрешни битки за власт, но нека гледаме крайния продукт. Няколко поредни години ученик от НГДЕК печели европейската олимпиада по философия.
Гергина си отиде и с нея - и претенциозността за богоизбраност на учещите в гимназията.
Дъщеря ми кандидатства след 7-ми клас и беше приета трета по успех. За да не я запишем в НГДЕК, съображенията бяха прагматични - голяма отдалеченост от местоживеенето ни и липса на пряка връзка с метрото. Предпочетохме гимназия, която е на пешеходно разстояние от дома и с оглед моментната ситуация благославяме за това.
В гимназията се записа приятелка на дъщеря ми. Влюбена е в учителите си и духа на училището. Твърди, че и на края на света да би била, пак би пътувала до любимата гимназия.
За западния език е въпрос на възможности на детето. Сключен е договор с Британски съвет и срещу скромна такса /разликата се доплаща от гимназията/, в сградата на училището децата учат английски, разпределени в групи по ниво на овладяване към съответния момент. Романските езици се учат сериозно и на основата на латинския е напълно възможно дете да завърши гимназията с добър италиански/испански, а с малко повече лични усилия - и френски.
Срив има навсякъде. Днес детето ми учи в гимназията, в която съм учила аз. Нищо общо като ниво и степен на овладяване на езика. Затова не може да се иска от едно учебно заведение да е остров сред море на повсеместно запустение.
За прогимназиалния курс нямам информация. Все си мисля, че са мънички на тази възраст за спецификата на училището.

# 440
  • Мнения: 2 023
Питанка по същество: все още ли има профил с разширено изучаване на биология и химия?

# 441
  • София
  • Мнения: 4 768
Питанка по същество: все още ли има профил с разширено изучаване на биология и химия?

Не.

# 442
  • Мнения: 1 722
Много благодаря на Шарлот за актуалното мнение, ако има и други - ще се радвам.
От колко ч сутринта са и по колко часове имат и всички ли учат в далечната сграда?

# 443
  • sofia
  • Мнения: 1 019
Много благодаря на Шарлот за актуалното мнение, ако има и други - ще се радвам.
От колко ч сутринта са и по колко часове имат и всички ли учат в далечната сграда?
Започват в 8,30 ч. Гимназистите имат обикновено по 7 часа и свършват в 14,05 ч. Тази година 8, 9 и 10.клас са в сградата на пазара, а 5, 6, 11, 12 клас са в Модерно. Тази година в петък имат само онлай часове.

# 444
  • Мнения: 640
Скрит текст:
Не съм нов потребител и следя гимназията от създаването й. Тази гимназия беше и си остава люпило на интелектуалния елит. Тя минава през своите драми и вътрешни битки за власт, но нека гледаме крайния продукт. Няколко поредни години ученик от НГДЕК печели европейската олимпиада по философия.
Гергина си отиде и с нея - и претенциозността за богоизбраност на учещите в гимназията.
Дъщеря ми кандидатства след 7-ми клас и беше приета трета по успех. За да не я запишем в НГДЕК, съображенията бяха прагматични - голяма отдалеченост от местоживеенето ни и липса на пряка връзка с метрото. Предпочетохме гимназия, която е на пешеходно разстояние от дома и с оглед моментната ситуация благославяме за това.
В гимназията се записа приятелка на дъщеря ми. Влюбена е в учителите си и духа на училището. Твърди, че и на края на света да би била, пак би пътувала до любимата гимназия.
За западния език е въпрос на възможности на детето. Сключен е договор с Британски съвет и срещу скромна такса /разликата се доплаща от гимназията/, в сградата на училището децата учат английски, разпределени в групи по ниво на овладяване към съответния момент. Романските езици се учат сериозно и на основата на латинския е напълно възможно дете да завърши гимназията с добър италиански/испански, а с малко повече лични усилия - и френски.
Срив има навсякъде. Днес детето ми учи в гимназията, в която съм учила аз. Нищо общо като ниво и степен на овладяване на езика. Затова не може да се иска от едно учебно заведение да е остров сред море на повсеместно запустение.
За прогимназиалния курс нямам информация. Все си мисля, че са мънички на тази възраст за спецификата на училището.

Мислех повече да не коментирам в тази тема, но на това, което е написала Шарлот, трябва да се отговори.  Да бъдеш „люпило на интелектуалния елит“ не е комплимент, ако човек наистина има поглед над това, което ни се пробутва като интелектуален елит. Един от малкото хора, които отправят разумни критики към тази групичка хора, които се хвалят един-друг, дават си награди един на друг и се уреждат един-друг с грантове и постове, е Олга Николова, на която попаднах първо в литернет (https://liternet.bg/publish25/o_nikolova/index.html), а после открих и електронното списание, на което е главен редактор (https://peatnekoga.com/). Любими са ми именно нейните статии, както и рубриката Ламцадрица.

 Други случаи, които показват какво е нивото на интелектуалния ни „елит“  е например представянето ни на Венецианското биенале, оставям тук линк към дискусия, в която беше направен опит то да бъде защитено, според мен безуспешно (https://www.youtube.com/watch?v=UUnyxKBqVdw) , както и тази статия на Деян Енев (http://kultura.bg/web/%d1%80%d1%83%d1%81%d0%ba%d0%be%d0%b2-%d1%8 … 0%ba%d0%be%d0%b2/), в която напълно ясно заявява как стават нещата: „Той ми е длъжник, защото на два пъти, като член на две журита, подкрепих с гласа си „Възвишение”. Единия път той взе Европейската награда за литература. Тогава, чудно защо, не обели и дума за креатурата на агентурата. (А и даже не почерпи едно кафе, стисна се като кокошо дупе.) В другия случай не успя да вземе наградата „Роман на годината”, защото двама гласувахме за „Възвишение”, но другите трима гласуваха за „Физика на тъгата”. Тогава Милен Русков по подобен начин, както сега, изпищя във Фейсбук срещу Господинов. За Европейската не изпищя, а за другата, която не взе, изпищя. И отключи лавината от ругатни.“ Също така е добре да знаете, че ако чуете, че някой български писател е бил преведен в чужбина, това в поне 9 от 10 случая това е станало с вашите данъци, а не защото частно издателство е решило да издаде превод със собствени средства и е намерило читателска аудитория. Голяма част от „интелектуалците ни“ в областта на литературознанието, изкуствознанието и философията просто безкритично преповтарят идеи от чужбина, които дори вече не са толкова модерни там. Компетентните хора обикнвено биват изхвърляни, ако не станат част от тази схема.

Но дори това за елита ни да не беше вярно, дори НГДЕК наистина да предоставяше обучение на ниво, това сектантско и снобарско мислене е пагубно. Природо-математическите гимназии се съревновават помежду си, но НГДЕК е някакъв затворен свят, в който взаимно си помпат егото, без да се сравняват с други ученици. А всъщност има и други училища, където се учат древни езици – сега се сещам за Варненската хуманитарна, преди няколко години май бях намерила още няколко училища в провинцията. Защо не организират състезания помежду си? Защо не създават някакви връзки, за да имат база за сравнение, а не да бъдат секта, както моята приятелка ги определя? За сведение, тя беше сред отличниците на випуска, ходеше и на всякакви СИП след часовете, т.е. не е някой, който би се оплакал, защото „не му се е получило“, както ПР-а на НГДЕК се опита да инсинуира за моето мнение.

Не съм запозната дали новата директорка има същия претенциозен стил на говорене, както Тончева, но не виждам претенциите за богоизбраност да са изчезнали, включително в самия коментар на Шарлот за „люпило на интелектуалния елит“ – това клише, с което са промивали мозъците на няколко поколения. Но дори някои хора наистина да излизат ерудирани, компетентни и наистина да са (това, което трябва да бъде) интелектуален елит – знаете ли какъв процент са от всички завършили? Ако ще съдим по крайния продукт, трябва да обхванем всички, защото това, че например едно дете е спечелило олимпиада по философия, не е утешение на фона на доста ниския (спрямо претенциите) среден резултат на матурата по философия, да не говорим за историята. Втората матура дори е по избор, т.е. децата, на  които наистина им е безинтересна и не се справят с даден предмет, са избрали друг.

Това за местоположението не го разбирам – приятелката ми преди 15-ина години пътуваше от Левски до Модерно предгрдие първо с тролей, а след това с метро (от Опълченска, мисля), други деца от други квартали са пътували с 3 автобуса. Тя не се е оплаквала от някакви опасности в самия квартал по пътя от метрото до училище, който минавала за 5 минути, даже ми е споделяла как през петте й години там са оправили част от инфраструктурата в квартала. Още по абсурдно (и показателно за снобския манталитет на т.нар. класици) беше желанието от новоремонтирана сграда да се преместят в рушаща се такава, но „на центъра“ – на Женския пазар. Надявам се да са я оправили, след като част от децата учат там, но помня, че освен че сградата се рушеше, имаха проблеми с ел. инсталацията (https://fro--reklamen-spam186--/novini/gimnazistite-ngdek-uchat-tamno.html) Както написах в преден коментар, когато Тончева се пенсионирала след някакво недоволство/протест на учениците, се разбрало, че е имало възможност НГДЕК да се настани в сградата на бившия механотехникум на бул. Ал. Стамболийски, но Тончева отказала по някакви нейни причини.

Относно приятелката на дъщерята на Шарлот – това „Влюбена е в учителите си и духа на училището“ не говори за тази среда от академична гледна точка, а само за някакви взаимоотношения и настроения.

За чуждите езици – децата трябва да ги овладеят в редовните часове, не да доплащат. Дали доплащането ще е към нещо, което се провежда в същата сграда, или всяко ще си ходи на уроци, едно и също означава – преподавателите не се справят. Също така „разликата се доплаща от гимназията“ означава „разликата се доплаща от данъкоплатците“. А това „напълно възможно дете да завърши гимназията с добър италиански/испански, а с малко повече лични усилия - и френски.“ важи за всяко друго училище в страната. Романските езици могат да се научат и се научават идеално и без ученето на латински.

„Затова не може да се иска от едно учебно заведение да е остров сред море на повсеместно запустение.” Аз си мислех, че точно това са претенциите на училището, нали е „люпилня на интелектуалния елит“.

# 445
  • Жените нямат недостатъци, те имат особености! - Чарли Чаплин
  • Мнения: 3 922
Е, winni_, защо си се вторачила в НГДЕК след като не харесваш гимназията?
Да се сравнява хуманитарна и математическа гимназия, за мен ... подчертавам - за мен, е като ... клише Simple Smile "да се сравняват ябълки и круши".
... въпреки, че минах, с голямата дъщеря, през това сравнение Simple Smile Нейният проблем беше, че й се отдаваше всичко и искаше всичко. След 7 клас я приеха в НПМГ - химия, а на изпита изкара 5,70 без да знае какво точно представлява като формат и само със знанията от училище. Приеха я и в НГДК - в годината, когато януари месец смениха формата на изпита и въведоха тест от стара история, а не темите от БГ историята. Избра НГДК (имаше момент в 9 клас, когато се обърна към мен с въпроса: Защо не ме натисна за НПМГ, а ме остави сама да избирам?), но продължи да обича химията. Може би е единствената, която до сега е държала матура по химия и то пак само със знанията от часовете на Прибойски - имаше 5,53. Записа да учи чиста химия ... това искаше ... Четири години по-късно, работейки (учеше междувременно) и използвайки знанията, ерудицията си и комплексното възпитание от НГДК в британска компания, напусна университета и продължава да работи и да се развива в своята си нова посока, но наистина си дава сметка, че основата й е дадена от гимназията ... Та, така ...

# 446
  • Мнения: 1 905
„на центъра“ – на Женския пазар.

Това не е самоцелно. Позволява на преподаватели от ФКНФ да се придвижват по-бързо м-у университета и гимназията.

 А това „напълно възможно дете да завърши гимназията с добър италиански/испански, а с малко повече лични усилия - и френски.“ важи за всяко друго училище в страната. Романските езици могат да се научат и се научават идеално и без ученето на латински.

А аз си мислех, че романските езици почиват на  латинския. Явно греша. Защо се наричат "романски" тогава? И твърдиш, че те са лесна работа - въпрос на редовно посещаване на часове в редово училище за разлика от английския, който е непознат на децата и изисква особени усилия.  И още нещо, по-различно от твоето време /пардон - на приятелката/: английски език не се учи в НГДЕК сега. Затова се позволява на желаещите да го учат, да правят това в извънучебна  форма. Така децата излизат от гимназията освен с огромната обща култура, която никъде другаде не се получава, с добри познания по романски език и отличен английски.

Последна редакция: сб, 10 окт 2020, 09:55 от Шарлот

# 447
  • Мнения: 640
Скрит текст:
Е, winni_, защо си се вторачила в НГДЕК след като не харесваш гимназията?
Да се сравнява хуманитарна и математическа гимназия, за мен ... подчертавам - за мен, е като ... клише Simple Smile "да се сравняват ябълки и круши".
... въпреки, че минах, с голямата дъщеря, през това сравнение Simple Smile Нейният проблем беше, че й се отдаваше всичко и искаше всичко. След 7 клас я приеха в НПМГ - химия, а на изпита изкара 5,70 без да знае какво точно представлява като формат и само със знанията от училище. Приеха я и в НГДК - в годината, когато януари месец смениха формата на изпита и въведоха тест от стара история, а не темите от БГ историята. Избра НГДК (имаше момент в 9 клас, когато се обърна към мен с въпроса: Защо не ме натисна за НПМГ, а ме остави сама да избирам?), но продължи да обича химията. Може би е единствената, която до сега е държала матура по химия и то пак само със знанията от часовете на Прибойски - имаше 5,53. Записа да учи чиста химия ... това искаше ... Четири години по-късно, работейки (учеше междувременно) и използвайки знанията, ерудицията си и комплексното възпитание от НГДК в британска компания, напусна университета и продължава да работи и да се развива в своята си нова посока, но наистина си дава сметка, че основата й е дадена от гимназията ... Та, така ...
Почти безобидн@, по принцип се интересувам какво се случва в т.нар. елитни гимназии, не само НГДЕК, включително чета темите тук. Причината в тази тема не само да чета, но и да пиша, е че се дразня от високомерието без покритие. Вярно е, че всички уж елитни гимназии са снижили нивото, но мисля, че при НГДЕК разликата между претенции и реалност е най-голяма. СМГ например също имат самочувствие на богоизбрани, но то има повече покритие, а и оттам познавам само един човек, от НГДЕК няколко. По същата причина не се изказвам за качеството на прогимназиалното обучение в НГДЕК, защото за него нямам никакви наблюдения или информация от други хора, просто знам, че го има.
Може би основната причина не само да имам мнението, което имам, но и да го напиша тук, е че наистина бях отвратена, когато стана скандала с двете сгради – с европейски средства беше ремонтирана тази в Модерно предградие, а те решиха да се местят в порутената на Женския пазар и ако беше станало, от бюджета, т.е. от моите и твоите данъци, щяха да се връщат тези средства. Ако прочетеш коментарите под статиите в Дневник, примерно, ще видиш, че така са се почувствали и много други хора.
Според мен си е напълно адекватно да сравнявам нивото, на което децата от хуманитарна гиманзия се справят с хуманитарните дисциплини , с нивото, на което децата от природоматематическа гиманзия се справят с математиката и природните науки. Да не говорим, че много деца от природоматематически гимназии се справят добре и с хуманитарните дисциплини, а твоята дъщеря е по-скоро изключение. НГДЕК вече е известна с това, че за там не е нужно да разбираш математика. И в тази тема има коментари, че родители и деца са се насочили натам точно по тази причина. А „ерудицията“ и „комплексното възпитание“ (каквото и да значи това) може да са характерна черта на дъщеря ти, не на всички от училището. Моите няколко познати и приятелката ми също са много ерудирани и интелигентни хора и точно затова странят от другите алумни.
Не разбирам обаче как в една апология можеш навсякъде да сбъркаш абревиатурата на училището.

Скрит текст:
„на центъра“ – на Женския пазар.

Това не е самоцелно. Позволява на преподаватели от ФКНФ да се придвижват по-бързо м-у университета и гимназията.

 А това „напълно възможно дете да завърши гимназията с добър италиански/испански, а с малко повече лични усилия - и френски.“ важи за всяко друго училище в страната. Романските езици могат да се научат и се научават идеално и без ученето на латински.

А аз си мислех, че романските езици почиват на  латинския. Явно греша. Защо се наричат "романски" тогава? И твърдиш, че те са лесна работа - въпрос на редовно посещаване на часове в редово училище за разлика от английския, който е непознат на децата и изисква особени усилия.  И още нещо, по-различно от твоето време /пардон - на приятелката/: английски език не се учи в НГДЕК сега. Затова се позволява на желаещите да го учат, да правят това в извънучебна  форма. Така децата излизат от гимназията освен с огромната обща култура, която никъде другаде не се получава, с добри познания по романски език и отличен английски.
Шарлот, не си отговорила на най-съществените ми забележки и също така не разбирам защо и ти започа с някакви подмятания и спекулации (онази ме обвиняваше, че не съм била приета, ти, че всъност съм била ученичка и т.н.), вместо да коментираш това, което казвам, но все пак ще напиша по една дуплика на твоите реплики.
1.   При положение, че според bgmaps на 695m от сградата в Модерно предградие е метростанция Сливница и до сградата на Ректората на СУ има 8 станции (18 мин), подобни аргументи са абсурдни. Да не говорим, че все пак тези деца са ученици в НГДЕК, а не още студенти във ФКНФ. За какво им е да има възможно най-близко местоположение до Ректората? Евентуално за някое представяне на книга, специална лекция или нещо подобно, за което, ако не могат да стигнат достатъчно бързо, биха ги пуснали по-рано.
2.   Романските езици произлизат от латински, но въпреки това латинският не ти е нужен, за да ги научиш – знам от личен опит. Както не ти е нужен старогермански, за да научиш немски и англисйки. Да се изтъква ученето на латиски като някаква помощ за ромаксите езици е глупаво и показва спред мен липса на интерес към това, което би трябвало да е основно в НГДЕК – изучаването на Античността. Учиш латински, за да четеш текстове на латински. Ако искаш да знаеш френски, учиш френски. Не знаех, че вече не се учи английски, което според мен е абсурдно, особено ако в същото време и учениците, и ние с данъците си, доплащаме, за да ходят на курсове по този език. Приятелката ми учеше немски (колебаеше се между него и английски) и по думите й НГДЕК не й е повишило нивото от прогимназията и сама с допълнителни курсове си взе необходимия сертификат.
Написала съм вече какво и откъде знам и какво мисля, не ми се спори повече с радиото. Оставям ви на спокойствие да хвалите училището и индиректно себе си/децата си. Освен, разбира се, ако новинарските сайтове не ме уведомят, че от НГДЕК са решили пак с пари от данъците ми да плащат за своята снобария.

# 448
  • Мнения: 1 905
Ами, ако нямаш лична мотивация (лоши спомени), не виждам причина за хъса. Познаването на един/няколко бивши ученика може да е основание за обобщаване на техните чувства и опит, но не са достатъчна представителна извадка за обобщаване.

Близостта на ФКНФ има значение за преподавателите. Тези, които са асистенти или доценти в СУ, и преподават и в НГДЕК. Децата не ходят до СУ. Обратното е. Преподаватели посещават тях. А на хабилитираните времето е ценно.

Доплащането не е от "нашия" джоб, а от спечелена програма. Ако повече директори биха проявили активност, повече деца биха се възползвали.

Защо английският да следва да се изучава, след като децата записват 7-ми клас масово с ниво В1, В2, С1, което е критерий на МОН на изхода, а не на входа. Много по-разумно е да учат друг език и то такъв, за който ще са подпомогнати от вече придобити знания. Часовете по западен език са нормирани от МОН. Те не изместват целите на гимназията.

Лично предложение към winni: тъй като нито ти, нито аз имаме дете в тази гимназия, нека оставим списващите, които имат личен опит, да го изказват.

# 449
  • sofia
  • Мнения: 1 019
Близостта до СУ не е заради учениците, а заради преподавателите. Част от тях са преподаватели в Историческия, Философския и Факултета по класически филологии.
Уини, благодаря ти, че характеризира учащите в НГДЕК като пропадняци. Част от тях е и моят син. Да, не е гений, но не е тъпак, защото е отишъл да учи там. Отиде  там заради историята, а не за да избяга от математиката. Пределно ясно ни беше за съвременния чужд език, че не е нито интензивно, нито разширено изучаван. Но той търсеше друго.
Щом е сноб и глупав щом учи там, - ок, надявам се, че твоето дете не е толкова глупаво и е записало някое чудесно училище, което се финансира между другото не само от твоите, но и от моите данъци.

Общи условия

Активация на акаунт