Изгубен клиент - Магазин "От А до Я за Вашето бебе", Люлин 5, блок 549

  • 10 087
  • 31
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
Здравейте,

Това е историята на един изгубен клиент от собствениците на магазин "От А до Я за Вашето бебе", намиращ се в ж.к. Люлин 5, бл. 549, срещу магазин "Витоша". Магазинът е собственост на "Креми 74" ООД.

Искам да споделя как собственичката на магазина реагира на едно питане и как липсата на няколко основни умения ги лиши от вече спечелени клиенти. Намирам отношението й и поведението й за недопустими.

На 10 януари с бременната ми в 9-ти месец съпруга посетихме за втори път магазина. Целта ни беше да подберем, капарираме и запазим неща за нашето чакано дете. Там бяхме за втори път магазинът ни бе препоръчан. Тогава до нас неотлъчно бе продавач-консултант, която ни даваше точна информация за наличното в магазина, какво ще ни бъде от полза, споделяше опит и даваше насоки и съвети за артикулите и тяхната употреба.

Харесахме 16 артикула на обща стойност 1030 лв. В сумата се включваше легло, спален комплект, шишета от к-т Авент и други дребни и едри артикули. Отделно закупихме перилни препрати и други хигиенизиращи средства и материали за още близо 100 лв. Капарирахме 500 лв. Останалото трябваше да заплатим в деня на взимане на подбраната от нас стока.

Оказа се, че родителите ни са ни изпреварили и са закупили неща за бебето. Два от артикулите се припокриваха - комплект за легло (завивка, чаршафи и т.н.) и отделно чаршафи.

В дните от посещението ни в магазина до деня на взимане на нещата не сме се замисляли, че би съществувал проблем, ако преценим да откажем един или два артикула.

В деня на взимането на капарираните неща позвъних по телефона, за да информирам, че ще ги посетя (за да се подготвят) и за да попитам (наистина културно) дали бихме могли да не взимаме спалния комплект. По гласа разпознах собственичката, която щом като чу въпроса ми повиши тон, започна да обяснява колко некоректно отношение имаме. Тя продължи като ми постави условие (!!!), че или ще взема капарираното, или да си взимам капарото и да не я занимавам. Точка. Грубо, безцеремонно, неуважително и дразнещо клиента поведение.

Тук е мястото за отклонение. Магазинът ни бе препоръчан. Ние, като младо семейство, неориентирано, прочело доста неща в Интернет и в доста книги относно бременност, раждане, отглеждане на дете, решихме, че магазинът и неговите услуги ще са ни от полза. Отношението при първото и второто посещение го потвърдиха. С уточнението, че собственичката не ни направи добро впечатление. Има хора, които си мислят, че като използват редица умалителни думи, реч, която граничи с "мазнене", липса на вслушване в клиента и редица "купешки" фрази и изречения, така привличат клиента и развиват бизнеса си. Госпожата дори успя да ни пренебрегне за сметка на друг клиент, в момент, в който се информикрахме за крайната сума на вече избраните от нас предмети.

Пристигнах в магазина с решението да не се отказвам от капарираните неща, въпреки поведението на госпожата и липсата на избор, до който тя ме бе поставила (или-или). Разбира се, разговорът, проведен по телефона, продължи и в магазина. Тирадата от страна на госпожата подкрепена от неин колега (а може би и син) продължи в още по висока степен. Обяснено ми бе, че досега са нямали случай да върнат капарирано от клиент. Че имало случаи на добавяне към даден списък с неща, но не и намаляването му. Че са най-добрият магазин в София. Че момичето, което ни обслужило било отделило един или два часа, че било вадило от опаковката пет спални комплекта. Че те били първите въвели разсроченото плащане в София за бебешки артикули. Че подобен род услуга изисква ангажирането на складова площ, която "чака" нашето появаване и взимане на стоката.

Аз се аргументирах по следния начин. Липсва информация за параметрите на капарото: дали има възможност за замяна или връщане на дадени артикули, все пак става дума за над 10 неща, а не за диван. Не ни бе казано, че това, което е по списъка остава непроменено. Липсва възможност за елементарна комуникация със собственик на магазина. Отношнието клиент-купувач е в рамките на приемливото до момента, в който клиентът промени мнението си или поиска повече (според гопожата) от предлагането му от нея. Не се търси изход от ситуацията заедно с клиента, а му се налагат условията (които не са обяснени предварително). Собственичката оценява клиентите си така: "ние имаме неслучайни клиенти"(казаха ми го в лицето), че търговският им модел включително маркетинга и отношението с клиентите е на топ ниво, то ще им кажа, че са в голяма грешка.

Да, спечелиха 160 лв от спалния комплект. Но загубиха клиент, който бе решил да пазари от тях през следващите 3 години!
Смятам това писмо да им го изпратя и на тяхната поща, както и да сезирам Комисията за защита на потребителите.

Също така, промяната на мисленето на търговци и продавачи е наложителна. Същността на тяхното съществуване сме ние, клиентите, бащи, майки, деца, баби и дядовците. Липсата на гъвкав подход, умелото боравене с думи, интонация, жестове в комуникацията с млади родители по чувствителната тема за "нашите деца" е изкуство, но и умение, което се учи (ако искаш). Твърдият подход тук няма място. Това не е Русия като единствен доставчик на газ за България. Магазин "От А до Я за Вашето бебе" е един от многото (каквото и да говорят собствениците), има и Интернет-пазаруване, има и други градове.

Благодаря за търпението, че изчетохте тази история!
Даниел

# 1
  • някъде
  • Мнения: 979
В грешка ли съм или имаше и други недоволни от този магазин? Thinking

# 2
  • Мнения: 5 255
Има и доволни  Mr. Green

# 3
  • Мнения: 595
В грешка ли съм или имаше и други недоволни от този магазин? Thinking
За съжаление не си в грешка! Момчето наистина й е син! Искрено съжалявам човека, че е преживял това. Преживявала съм го и аз, въпреки че свекърва ми се познава със собственичката, защото децата им са били в една детска градина. Майката е отвратителна, изключително арогантна и с пренебрежително отношение, ако види човек, който не носи нещо скъпо и изглежда по-обикновено. Ходила съм там след това без свекърва ми и получих същото грубо и неуважително отношение. Наистина има доста неща в магазина, зареден е, дрешките за деца са хубави, но всичко останало е под всякаква критика. За съжаление от разказа на този баща разбирам, че положението не се е променило много от преди 3-4 години.

# 4
  • Мнения: 1 187
Има и други теми за този магазин-всичко написано от автора на темата е самата истина!Преди три години,когато очаквахме нашето първо дете,и ние бяхме попаднали в подобна ситуация с капаро и отказах артикул/просто го видях в друг цвят и повече ми хареса/.Количката само струваше 500лв.+ другите неща,абе една сериозна покупка бяхме планували.Накрая ти замазват очите с някакви талони за отстъпка при следващо пазаруване/5% мисля беше/ и едва ли не бързат да затворят вратата след теб.Откъде това самочувствие,не ми е ясно!Преди три години нямаше Джъмбо,Пигис или Хиполенд-но сега те са факт,и такива квартални магазини като от А до Я/който м/у другото не е и голям/би следвало да си променят политиката и начина на общуване с клиентите,ако искат да просъществуват в това море от конкуренция!!! Naughty

# 5
  • Мнения: 221
За този магазин чета за пореден път (а честно казано не ме интересува), просто ми се наби в очите името им. Със съжаление чета поредната подобна тема ... и се чудя как все още имат клиенти  newsm78 Най-нелепото в тази случка е, че това е отношение от собственици, а не от обслужващ персонал  Shocked ... явно много години трябва да минат за да се научим как се работи!
ПП: Дано жалбата до КЗП да има ефект.  Peace

# 6
  • София-Лагера
  • Мнения: 2 662
Поредния недоволен. WhistlingНе си сам.Ако знаеш колко теми има за този магазин.
Успех Peace

# 7
  • София
  • Мнения: 1 603
Не бях попадала на други теми за магазинчетата на "Креми 74" в бл.549 , но определено и мен са ме загубили като клиент. Няколко пъти съм била посрещана от една наострена и нафукана лелка със страхотно пренебрежение към клиентите, отдавна не влизам там.
Чудя им се на акъла, при тази конкуренция как точно си го позволяват  Thinking. Освен големите вериги Хиполенд, Пигис, Джъмбо, Комсед, вече и в Люлин има мнооого магазини за деца.

# 8
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
и аз съм от недоволните Peace
Безкрайно ми е неприятно да пазарувам от там. На мен магазина също ми беше препоръчан!

# 9
  • София
  • Мнения: 44 188
Това не е първата тема за този магазин....явно собственичката перманентно е с г--а на горе...

аз за щастие само веднъж съм ходила и си купих каквото исках и не усетих негативи...

# 10
Здравейте,

Благодаря за отговорите на всеки от вас! Чувствам го като своеобразна подкрепа.

Това, че има доволни или неусетили негативното отношение на собствениците, само демонстрира разликата в подхода и отношението им към клиентите.

# 11
  • Мнения: 132
Преди време живеех много близо до магазина, минавах много често покрай него и съм ставала много пъти свидетел на подобно отношение към клиентите от страна на възрастната изрусена дама (не знаех че тя е собственичка, мислех че е един висок младеж с рошава прическа и че тя е вечно недоволната не-добре-платена-продавачка, пък то се оказва че са майка и син).

Изглежда че имат и не много добро отношение към работещите там , защото почти постоянно висяха обяви, че търсят продавачки. Поради недостига на персонал тя стоеше в единия магазин (те са две помещения със съседни врати, поне така беше преди) и ако някой имаше смелостта да я извика да отключи другия магазин да погледне нещо, получаваше едни убийствени погледи, особено ако не си кажеше бързо какво точно ще купи, така де откъде-накъде ще я безпокои само за да види нещо, ама ха!..

Личният ми "сблъсък" с тази анти-търговка беше по време на бремеността. Минавахме оттам с майка ми и влязохме да рагледаме какво имат, в крайна сметка ни предстоеше доста пазаруване, а бяхме много неориентирани. Майка ми загледа количките и взе че я попита нещо, а онази каза с тон и физиономия, които няма как да бъдат описани: "Госпожо, нали няма още отсега да купувате количка, като дойдете да купувате, ще ви обясня всичко, имаме толкова много модели..."
Естествено бяхме и двете  Shocked  Shocked и познайте дали си купих нещо оттам, когато "дойде времето".

 

# 12
  • Мнения: 78
дааааааа, и на мен ми се е случвало...естествено се преустанови пазаруването от там

# 13
  • Мнения: 428
Хм, аз май съм от малкото доволни клиенти, но пък ни обслужи един много любезен млад мъж. Явно майка му не е била наблизо Twisted Evil

# 14
  • Мнения: 592
Поредния недоволен. WhistlingНе си сам.Ако знаеш колко теми има за този магазин.
Успех Peace
PeaceОтдавна не съм ходила там,нямам и намерение

# 15
  • Мнения: 2 524
Тук е мястото за отклонение. Магазинът ни бе препоръчан. Ние, като младо семейство, неориентирано, прочело доста неща в Интернет и в доста книги относно бременност, раждане, отглеждане на дете, решихме, че магазинът и неговите услуги ще са ни от полза.

Хе, хе . Ако беше използвала търсачката в този форум /незнам оттук колко доста неща си прочела/, щеше да се ориентираш за този магазин.
Лично аз с тях си правя майтап. Когато /както писах в една пусната от мен тема/ влезнах с невзрачен анцунг и на опашка тип "кукуригу" едва ли не ме изхвърлиха от магазина. Ма кат влезнах костюмирана с две златни гривни и ланец , само дето кафе не ми сервираха - тогава ги зарадвах и купих едно боди за 10 лева.

# 16
  • Мнения: 21
Момичета чела съм и преди това отзиви за този магазин и направо нямама думи от това, което коментирате. Къде им е акъла на тези хора при положение, че се отвориха толкова много магазини с огромен асортимент и на много по удобно място от тяхното магазинче. Искренно им пожелавам да си получат заслуженото, това тяхното е унизително и недопустимо. Рано или късно ще останат без клиенти.

# 17
  • Мнения: 147
Момичета чела съм и преди това отзиви за този магазин и направо нямама думи от това, което коментирате. Къде им е акъла на тези хора при положение, че се отвориха толкова много магазини с огромен асортимент и на много по удобно място от тяхното магазинче. Искренно им пожелавам да си получат заслуженото, това тяхното е унизително и недопустимо. Рано или късно ще останат без клиенти.

И аз се учудвам как още имат клиенти, толкова много се изписа за този магазин. Аз също съм от недоволните, не съм стъпвала там от преди 3 години, когато бях изгонена, защото СЪМ ПОПИТАЛА за цената на едно яке. Тази жена според мен просто не е добре.

# 18
  • Мнения: 178
Значи нещата изобщо не са се променили отпреди 3-4 години....мислех че са си взели бележка, след толкова негативни отзиви за тях, нооооооо......явно простотията, липсата на коректност, възпитание и незнанието как се прави бизнес си остават завинаги!

# 19
  • Мнения: 147
Значи нещата изобщо не са се променили отпреди 3-4 години....мислех че са си взели бележка, след толкова негативни отзиви за тях, нооооооо......явно простотията, липсата на коректност, възпитание и незнанието как се прави бизнес си остават завинаги!

За мен е загадка, не това че не са се променили, а защо все още имат клиенти!Явно бизнеса си им върви въпреки отношението им. Абсурдно е!

# 20
  • Мнения: 20
Чудя се как имат все още клиенти в този магазин. Обслужването е ужасно, един от поредните ми пъти когато съм минавала от там да поразгледам бяха опънали една софра и се тъпчеха със салам и лютеница. Няма да стъпя повече в този магазин, ужасни са!

# 21
  • Мнения: 5 255
Миналата година минах покрай нова кооперация.Голямо помещение и техен надпис за предстоящо откриване.
По пътя за Хит и Билла Люлин беше  newsm78
Означава ли това, че са открили нов по-голям магазин  newsm78

# 22
  • Мнения: 592
И аз това се чудех.Направили са го като някакъв затвор,без прозорци,с ужасен цвят е боядисано.
Повече ми изглежда като складово помещение,защото ако е магазин е направо страшен и ужасно грозен.

# 23
  • sofia
  • Мнения: 1 426
Миналата година минах покрай нова кооперация.Голямо помещение и техен надпис за предстоящо откриване.
По пътя за Хит и Билла Люлин беше  newsm78
Означава ли това, че са открили нов по-голям магазин  newsm78

До колкото разбрах, магазин ще е, още не е открит  ooooh! ooooh! ooooh!.

# 24
  • Мнения: 386
Ето и поредният загубен клиент в мое лице!
Отидох там  по препоръка, защото знам, че там продават Канц. Бях решила да напазарувам дрехи за дъщеря ми от Магазин "От А до Я за Вашето бебе", Люлин 5, бях си приготвила около 350лв. Още с влизането в магазина ми направи  лошо впечатление тази дама въпросната. Изключително неприветливо  нахално дори, неприятно и обидно отношение към клиента. Не мисля, че съм била лошо "облечена", нито детето ми!
Втори път няма да стъпя в този магазин, има  други магазини с по хубави дрехи и обслужване на ниво!
Колко глупаво си губят клиентите!
Нали знаете един недоволен клиент ще каже на поне 20 човека и аз ще направя същото!!

# 25
  • Мнения: 2 524
Няма да има нов магазин. Помещението вече явно е с друго прендазначение /блога на път за Хит-а/, защото надписа на магазина е свален.

# 26
  • Мнения: 21
Няма да има нов магазин. Помещението вече явно е с друго прендазначение /блога на път за Хит-а/, защото надписа на магазина е свален.


Много се радвам. Развалила им се е далаверата, сигурно са им намаляли клиентите и са се отказали

# 27
  • Мнения: 49
Ех и аз преди 2 години се разхоих до люлин за да видя този магазин, но не успяха да ме спечелят като клиент  Crazy явно съм извадила късмет.

# 28
Странно е всичко това,което чета,защото аз редовно пазарувам от там,още от първия ден,но такъв случай не съм имал до сега.Напротив винаги ме посрещат с усмивка,обслужват ме с внимание.

# 29
  • Мнения: 1 650
абе нищо не съм казал пак

Последна редакция: нд, 31 май 2009, 13:40 от Durango

# 30
  • Мнения: 113
С мен възрастната госпожа не се е държала лошо, но беше толкова мазна  Mr. Green от това неприятното,държи се все едно си малоумен...казвам искам чорапки за новородено 100 памук и тя госпожо разбира се заповядайте миличка изберете си всичките ни са много качествени и 100% памук...е да де ама на всичките на етикета пише съвсем друго.
Това и мазно неприятно отношение предполагам се дължеше на това,че накупихме неща за над 3000лв
Иначе момчето(сина и) си разбираше от работата,всъщност първият път като отидохме той ни беше спечелил за клиенти,знаеше всяко нещо за какво служи и компетентно ни обясняваше всичко Peace (в другите магазини не бях попадала на компетентен персонал),но той не е постоянно там и ми се наложи няколко пъти да се сблъскам с неприятната госпожа  Sick
Така или иначе и аз не съм стъпвала там от повече от година,понеже ни забавиха 2мес. вместо обещания 1м да докарат количката за малкия и беше без кашон или каквато и да е опаковка,коша и кошничката също(които се купуват отделно,а и обичам да си прибирам нещата които не ползвам)
И се оказа,че не са ни дали гаранцията мъжът ми ходи 2 пъти до там и втория бабката направо го изгонила  Close После живота ни завъртя и нямахме време да се разправяме,добре че се оказа качествена и не се наложи да ползваме гаранцията  Peace

# 31
  • Мнения: 14
Здравейте аз живея в блока където е магазина мога да кажа че съм пазарувала доста неща от там и преди да родя  съм ходила да ми покажат различните колички най - вече и както и тогава така и до сега през цялото това време не съм получила това отношение за което говорите. Аз не съм им адвокат нито казвам, че това което ви се е случило не е ужасно, защото преди когато живеех за много кратък период до южния ни парк и ми се налагаше да посещавам комсета нито веднъж не ми обърнаха внимание и когато правех опити да попитам за дадена стока просто ми се посочваше с пръст и всичко спираше до там. За това ви разбирам какво имате в предвид и съм много щастлива, че човек не е ограничен във възможностите да избира от къде и колко да закупи, защото има моменти и магазини където като влезнеш и поздравиш и продавача вади физиономия сякаш си в тях и си без покана. За това остава надеждата нещата да се променят.

Леко и приятно пазаруване на всички.

Общи условия

Активация на акаунт