КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 13

  • 43 392
  • 329
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 186
Сашо, направо завидях искрено на родителите ти!  bouquet

От друга страна, ако ти самият не беше толкова амбициозен и нахъсан, щеше ли наистина предоставената ти свобода да даде пак такива резултати? Питам с най-добри чувства, от позицията на майка с дете, няколко години по-малко от теб.

Иначе - описанието на дисциплината и изискването за успех там не ми изглежда коренно различно от училището на дъщеря ми - в доста частни училища нещата стоят по този начин.

# 106
touchstone, разбрах, че въпроса е от най-добро чувство! Hug

Но отговора ми е много труден. Не знам какво щеше да се случи с мен ако не бях толково амбициозен и ако имах толкова свобода. Но ако се движех с масата хора на дали нещо особено хубаво. Но принципно аз съм ужасно нахъсан и амбициозен и не се чувствам добре, когато не следвам мечтите си. А те не са лесно осъществими и правя всичко за да мога да постигна това, което искам. Стигало се е до там, че родителите да ми се карат за това, че уча твърде много. Но така се чувствам добре - идеята за успех ме движи напред. А и има предмети, по които ми е повече от удоволствие да го правя. Иначе гледам да не забравям приятелите и семейството си също! Но свободата, изпозвана правилно е нещо страхотно - стига обаче да си сигурна, че детето ти има мотивация да я използва подходящо.  Hug Simple Smile

# 107
  • Мнения: 186
Благодаря за искрения отговор, Сашо!  bouquet

Успех ти желая - и като стигнеш в Йейл, Харвард или където си си избрал, да пишеш и да се похвалиш! Wink

# 108
  • Мнения: 4 877
Хай,
как сте?

Сашо, много благодаря и поздравления за прекрасните родители! Simple Smile

За дисциплината, където писа, не разбрах къде ако ви види преподавател?


Дисциплината в ААУ е доста на почит. Аз още преди да започна училище, подписах един договор, който гласи, че ако дори пия, пуша или ме арестуват извън училище и някой преподавател ме ввиди изхвърчам, защото уронвам престижа на училището.


Знаеш ли нещо за Англо-американската академия, май в жк Дружба се намира? Спомена я по постовете си. Какви са ти впечатленията оттам?

# 109
Благодаря за родителите!  Hug  bouquet

Англо-Американската Академия е много далече от ААУ и АК също. Това е християнско училище, в което се учат други работи, но то не подготвя за колежи и университети. По-скоро е като алтернатива за тези, които не могат да насмогнат на темпото при нас и при АК, защото до колкото знам там оценки се изкарват много лесно. А базата не я знам как е. Иначе не знам нито какви акредитации има, нито как се издържа, но мисля, че не е от посолството. Confused

А за някой учител, ако ме види. Имах предвид, че от началото в договора, който подписахме аз и моите родители, пише, че ако някой преподавател от ААУ те види дори извън територията на училището с алкохол, наркотици или цигари изхвърчаш. В смисъл, че не е нужно дори на територията на училището да си, за да те изгонят, ако правиш нещо нередно.  Simple Smile Wink

# 110
  • Мнения: 4 877
а, разбрах Simple Smile

А за арестуването какво означава - например, в демонстрации ако се случи?

# 111
Ами, ако извършиш престъпление ще търсят в кое училище учиш и съответно като излезе името на ААУ се приема за уронване на престижа. А няма да те арестуват, ако си седиш спокойно в градинката или се разхождаш в парка - трябва да надробиш някоя попара. Mr. Green

# 112
  • Мнения: 4 877
Божеееееееее, Саше, ами ти си направо уникален тийнеджър! Браво! Как си успял да ги осъзнаеш тези неща? Обикновено на хората на дърти години им идва акъла. Simple Smile

# 113
  • Мнения: 3 271
Сашо, кефиш! Определено завиждам на родителите ти! Страхотно!
Имаше една нелепа тема "дано има повече такива деца", освен да дам линк към тази, защото определено за теб важи напълно  newsm10

# 114
  • София
  • Мнения: 1 360
И аз се присъединявам към възхитените - Браво, Сашо! Наистина си гордост не само за родителите си. Дано има повече деца в България като теб!
Много ми е интересно да чета разказите за твоето училище, макар че моето вагабондче (на 7 г.) е с немски, засега.

# 115
  • Мнения: 4 877
touchstone, видях, че си писала, че ще има финансиране на ЧУ, според новите промени в образователната система. За какво става въпрос?


Сашо, днешната порция въпроси  Simple Smile:

1. Всеки ден ли имате домашни? По колко предмета? Какви? Това съвсем ще ни е интересно.
2. Отколко доколко часа сте на у-ще?
3. Откога докога е учебната година при вас? Кога са ваканциите?
4. Лятото ще ходиш ли на летни езикови лагери? Къде? Въобще какво правите през лятото и през ваканциите?
5. Занимаваш ли се активно със спорт или музика или нещо такова или няма време за такива активни занимания?
6. Видях, че има стипендианти от частни училища. Какви са наблюденията ти към децата от тях?


Пак благодаря!  Simple Smile

# 116
  • Мнения: 186
Май:), аз не съм юрист и не мога да тълкувам нещата, затова само ще копирам част от текста:

Чл. 228. (1) Частните училища получават средства по реда на чл. 224 и 225, при
условие че осигуряват безплатно обучение по смисъла на чл. 4.
(2) Частните детски градини получават средства по реда на чл. 224 и 225, при
условие че таксите за отглеждане, възпитание и подготовка на деца в тях са определени
в размер, не по-висок от размера на таксите за общинските детски градини.
(3) Финансиращ орган на частните училища и детски градини е общината, на
чиято територия се намира тяхното седалище.

чл. 224 и 225 пък гласят следното:
Чл. 224. (1) Средствата от държавния бюджет за дейностите по издръжка на
възпитанието, подготовката и обучението на деца и ученици в държавните, общинските
и частни училища и детски градини се разпределят между бюджетите на
финансиращите органи въз основа на:
1. единни разходни стандарти за едно дете и един ученик, одобрени от
Министерския съвет и
2. броя на децата и учениците.
(2) Единният разходен стандарт включва средствата от държавния бюджет за
издръжка на съответната държавна дейност, в това число средства за възнаграждения.
(3) Единните разходните разходни стандарти се диференцират в зависимост от:
1. дейността;
2. професионалното направление;
3. обективни географски и демографски характеристики на общината, оказващи
влияние върху достъпа до образование.
(4) Освен средствата по ал. 1 защитените училища получават допълнително
финансиране при условията и по реда на акта по чл. 28, ал. 6.
Чл. 225. (1) Финансиращият орган разпределя средствата, получени по единни
разходни стандарти, между училищата и детските градини въз основа на формули за
всяка отделна дейност.
(2) Финансиращият орган утвърждава формулите по ал. 1 в срок до 31 януари на
съответната година след обсъждане с директорите на училища и детски градини от
съответната дейност. Утвърдените формули се прилагат от началото на съответната
година и не може да бъдат променяни до края й.
93
(3) Основни компоненти на всяка формула по ал. 1 са единният разходен
стандарт и броят на децата и учениците в училищата и детските градини от съответната
дейност. Допълнителни компоненти на формулата може да бъдат обективни географски,
демографски и инфраструктурни показатели, определящи различия в разходите за едно
дете или един ученик, или показатели, отразяващи националната или общинската
образователна политика. Не може да бъдат компоненти на формулите числеността на
персонала и броят на групите и паралелките.
(4) Средствата за издръжка на всяка дейност се разпределят:
1. не по-малко от 80 на сто – на база на основните компоненти на формулата;
2. останалите до 20 на сто – въз основа на допълнителни компоненти на
формулата.
(5) Като част от допълнителните компоненти на формулата за съответната
дейност финансиращият орган може да предвиди резерв за нерегулярни разходи в
размер до 3 на сто от средствата по съответната дейност. Неразпределените към 15
ноември на съответната година средства от резерва се предоставят на училищата и
детските градини по съответната дейност, като се разпределят пропорционално на броя
на децата и учениците.
(6) Като част от формулите за разпределение на средствата финансиращият орган
утвърждава и:
1. условията и реда за разпределение на средствата по допълнителните
компоненти, включени в съответната формула, в това число и на резерва;
2. правила за промени в разпределението на средствата между училищата и
детските градини при изменение на броя на децата и учениците или на стойностите по
някой от другите компоненти на формулата, въз основа на които се разпределят
средствата.
(7) Финансиращият орган не утвърждава формули за дейности, по които
получател на средства е само едно училище или детска градина.
(8 ) Средствата от държавния бюджет, получени по единни разходни стандарти, за
финансиране на дейностите по издръжка на възпитанието, подготовката и обучението
на децата и учениците в училищата и детските градини, включително и от установеното
в края на годината превишение на постъпленията над плащанията, не може да бъдат
използвани за изпълнение на други дейности.

А чл. 4, който е споменат в началото, е ето този:
Чл. 4. (1) Образованието в държавните и в общинските училища за българските
граждани е безплатно.
(2) Българските граждани осъществяват правото си на безплатно образование в
държавните и в общинските училища, като не заплащат такси за обучението си и
ползват безплатно училищната база за обучение и за развитие на интересите и на
способностите си.
(3) Училищното образование е безплатно за учениците в задължителна училищна
възраст – деца на граждани на друга държава членка. На тези ученици се осигурява
допълнително безплатно обучение по български език, както и обучение в
сътрудничество с държавите по произход по майчин език и култура при условия и по
ред, определени с наредба на министъра на образованието и науката.
(4) Училищното образование е безплатно за граждани на трети страни, които са:
1. с разрешено постоянно пребиваване в страната;
2. приети по актове на Министерския съвет;
3. приети по междуправителствени спогодби, в които този въпрос е уреден.
(5) В българските държавни и общински училища в страната и в чужбина може
да се обучават граждани на трети страни срещу заплащане на такси, определени с
тарифа, одобрена от Министерския съвет.
--------------
Който е по-наясно, да тълкува. newsm78

# 117
  • Мнения: 186
Извинявам се за предишния дълъг пост, просто не ми се иска да говоря наизуст или да тълкувам нещо, с което не съм напълно наясно.  bouquet

# 118
  • Мнения: 4 877
Много благодаря! Можеш ли да дадеш линк откъде го четеш проекта, че да гледаме и другите членове?

# 119
  • Мнения: 186
Разбира се, къде ми е умът! Laughing
http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/ - на сайта на МОН има линк към Проект за закон за училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка.

Общи условия

Активация на акаунт