КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 13

  • 43 391
  • 329
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 78
Може само да четем и да подсмърчаме.

# 91
  • Мнения: 4 877
В известна степен - да Simple Smile, но поне да четат представителите на българските у-ща и да черпят идеи.
На мен ми е страшо полезен разговорът със Сашо гост и дано пак се включи. Напоследък доста честа за образованието в чужбина, но все пак си е само теория и "на хартия". А Сашо гост разказва доста интересни неща и се улавям, че пак ми е трудно да изляза от рамката, в която сме свикнали да виждаме образованието. Много ми се иска да видя още извън нея, така че ще се радвам Сашо да продължи да разказва. Всъщност, Сашо гост, защо не се регистрираш и съвсем активно да се включиш в нашето Клубче? И не забравяй да гласуваш в анкетата. Simple Smile

Сашо, какво стана с Деня на отворените врати? Успя ли да прокараш идеята?  Grinning

# 92
Ето вече се регистрирах и гласувах даже.  Hug

Съжалям, че не можах да пиша вчера но имах доста работа. Видях, че има въпросче за работата ми като делегат. Честно казано беше страхотно. Събрахме се на една конференция на ООН в Катар, като всички комитети към ООН бяха с деца вместо с възрастни. Деца на по 16 - 19 години, а аз бях един от най-малките на 15. Наичат ги симулативни сесии, но си има и истински посланици и принца на Катар също беше там. Всеки си им комитет към който е - Африканския Съюз, НАТО, Съвета за Сигурност, Съвета за сигурност на САЩ, СЗО (Световната здравна организация) и още два - единия е икономически, а другия е политически. Във всичките си има определени проблеми, които се обсъждат. При мен( в Африканския Съюз) например проблемите бяха 2 - Ситуацията в Зимбабве и Пиратството по бреговете на Сомалия.  И има 60 делегати, които всички представляват различни страни, с които спорите по предложени резолюции и накрая се гласува, кои преминават и кои не. Има също така и представители от BBC,CNN и Al Jazeera, които през цялото време следят какво става. Като основната цел е да се постигнат решения на проблемите, но си е доста трудничка работа - 6 дни по 8 часа работа си е направо изморително, а понякога има и доста разгорещени спорове и е трудничко.

Видях май:), че питаш за английския. При нас английския се води матерен език на всеки допуснат да учи в училището и се предполага, че се знае добре. Учим английски както в българското училище българския. Четем книги, пишем есета, правим тестове на пунктуация и граматика като не попълваме разни чертички с правилното глаголно време ами поправяме грешни изречения както трябва да бъдат. Имаме също разни проекти за синоними и книги.

За транспортната такса - плаща се на два пъти, както и училищната такса. За всеки срок си е по отделно.  Simple Smile

А за деня на отворените врати не можах днес да говоря, защото не засякох никой от директорите, а нямах много време, че е понеделник и си помагаме в междучасията кой каквото е написъл или не е могъл да напише през уикенда. Иначе ще гледам до края на тази седмица да говоря с тях, но така или иначе сега още времето е много лошо и няма смисъл. Ще им предложа да го направят някъде в началото на камапания стипендии, та да могат хората ако искат да питат нещо по попълването на документите или пък да разгледат по-подробно. Мисля, че така ще има повече смисъл.  Peace

Удоволствие ми е да разказвам - питайте каквото се сетите.  Grinning

# 93
  • Мнения: 186
Сашо, здравей, и аз да се включа с едно въпросче. Simple Smile Каква литература учите на английски - британска, американска, или направо световна? И като пишете есета, насърчават ли ви да четете критика, или напротив, държат на вашето мнение?
Ако може, дай някой пример - много ми е интересно.

# 94
Здравей touchstoneGrinning

В момента завършваме 1984 на Оруел, а преди това учихме Повлителят на Мухите на Голдинг. Следващата ни книга ще е Nectar in a Sieve, но на автора името е трудно, някаква англичанка. Карат ни предимно да изразяваме личното си мнение и да си развиваме начина на писане и подреждане на идеите. Можем да използваме и интернет понякога, но ако го правим е повече от задължително да цитираме източника, защото ако го изпуснем директно получаваш 0 точки. Това е много страшно престъпление, както го наричаме плъгиатство и си е много опасно.  Wink

# 95
  • Мнения: 186
За плагиатството хич не се и съмнявам - имах предвид съвсем официално използване на критика. А тази последната книга и аз не бях я чувала. Но пък е интересно - не особено популярна книга на жена, индийка, с главна героиня жена. Simple Smile А колко дълги есета пишете?

И още нещо, ако може да попитам. Като се премести там, имаше ли предмети, по които имаше повече знания от останалите, и други, по които знаеше по-малко? Говоря най-вече за придобитите в училище знания, а не за наученото от обща култура. Интересно е като сравнение между двете образователни системи.

# 96
Есетата обикновено са 5 параграфа. Всеки параграф е по минимум 3 изречения. Първия параграф е въведение + теза, 2ия,3ия и 4ия са доказателства като се почва от най- слабото и се стига до най-силното и последния е заключение.  Simple Smile

Когато се преместих в училището знаех повече по математика, но по-малко по биология и история. Другите предмети са ми или по-нови или по- различни и е несравнимо. Иначе и английския не ми е лесен, но то на никой не е, защото ни готвят за IB есетата и ни "наказват" доста строго като допускаме грешки по разни писмени работи. Wink

# 97
  • Мнения: 186
Когато се преместих в училището знаех повече по математика, но по-малко по биология и история. Другите предмети са ми или по-нови или по- различни и е несравнимо.
И други съм чувала да правят такова сравнение. А каква история учите - световна или основно британска и американска? И виждаш ли разлики в поднасянето на историческите събития? Wink

Може да си писал за чужди езици, но ми се губи. Извинявам се, ако повтарям въпроса си. Учите ли нещо друго, освен английски, и какво езиково ниво се постига накрая?

И последно - наистина ли няма никакви учители българи там? Бях чувала друго. newsm78

Извинявам се, че те затрупвам с въпроси. И благодаря за отзивчивостта при отговорите!  bouquet

# 98
Във училище учим само и изцяло Световна история - сега сме на втората световна война. И найстина много ме учудва, че господина е напълно безпристрастен - винаги си ни казва истината, но аз мисля, че е и нормално да е така, защото все пак сме от много националности, а в тези работи винаги има някакви търкания между отделните държави, така че няма смисъл да не е безпристрастен.

Освен английски учим и чужд език - или испански или френски. Нивото зависи от това на какво ниво го учиш в IB - дали Higher Level дали Standard Level. Но езиците са едно от доста трудните неща в IB. Иначе ако е ориентир - в момента сме на страница номер 300 от учебника по испански като не сме пропускали нищо. Тъй че учим си доста, но на мен езиците са ми слабост и ми е по-лесно.

По въпросчето за българите. На мен от всичките ми учители, които са около 10 има само 1 българка и тя е страхотна. По IB обаче няма никакви български учители почти. Или поне за сега определно е доста по-голямо чужедстранното присъствие, а от догодина ще има оше 4 нови учителя плюс всички настоящи.

Ако има още въпросчета ще следя!  Hug

# 99
  • Мнения: 186
Благодаря за изчерпателните отговори!  bouquet Наминавай оттук, любопитни неща разказваш.  Simple Smile

# 100
  • Мнения: 186
Пак съм аз. Днес гръмнаха по всички медии изказванията на министъра за новите промени в закона за училищното образование. Ако случайно не сте чули или чели, ето:
http://www.btv.bg/news/news_details.pcgi?cont_id=126807

Учителите отново ще имат право да гонят учениците от час

23.02.2009 / 19:21

Новият Закон за образованието въвежда и оценка за поведение на учениците
Учителите отново ще имат право да гонят учениците от час

 

Учителите вече ще имат право да гонят ученик от час, ако той пречи на урока. Но нарушителят няма да има право да напуска сградата на училището. Отново се въвежда оценка за поведение на учениците. Това е записано в новия Закон за училищното образование. В него са разписани права, задължения и санкции както за децата и преподавателите, така и за родителите. Министърът на образованието Даниел Вълчев представи проектозакона пред директори на училища от цялата страна.

Новият Закон за училищното образование разписва нови правила за ученици, учители, но и за родителите.

Всеки ученик трябва да идва на училище прилично облечен. Няма право да играе хазартни игри, да пуши, да употребява алкохол, нито да носи оръжие и други опасни вещи в училище. Всяка година класният ръководител ще изготвя характеристики на учениците си.

За лоша дисциплина, ще има санкции. Една от тях е извършване на работа извън часовете.
Останалите са още по-строги.

"Отстраняване от училище. Това е при явяване в облекло или вид, които не съответстват на Закона или правилника на училище, или в състояние, което не му позволява да участва в часовете. Например след употреба на алкохол", обясни министър Даниел Вълчев.

Учителите ще имат право да гонят ученик от час. Отново се въвежда оценка на поведението. То ще се намалява при тежки и системни нарушения. При намалено поведение ученикът няма да има право на стипендия, нито да участва в училищни състезания и олимпиади. По-тежка последица е, че при кандидатстване за друго училище, при равен бал ще отпада от класирането.

Мобилните телефони и на ученици, и на учители трябва да бъдат изключени по време на час.

Преподавателите също трябва да идват на работа в приличен вид. Част от забраните за учениците важат и за учителите.

"Въвеждаме изрична забрана, съжалявам, че ще засегнем някой, но това е световната практика - да не пуши и да не употребява алкохол в училището. Подчертавам: да не внасят. Защото мен непрекъснато ме черпят, като отида някъде. Знам, че е от добро сърце, но това не е прието", допълни Даниел Вълчев.

Законът предвижда 8-часов годишен отпуск за родителите. Той ще се дава за родителски срещи или при повикване от класния ръководител и директора. Ако възрастните спират децата си от учебните часове ще бъдат глобявани от 100 до 500 лева.

От 1 до 4 клас децата няма да повтарят учебна година. Тези, които изостават с уроците, ще получат допълнителна помощ от учителите.

Основното образование вече ще се завършва година по-рано - след 7-ми клас

Гимназиалното ще е задължителното до 10-ти клас. В 11-12 клас учениците ще имат профилирана и професионална подготовка.

Резултатите от външното оценяване на учениците в края на 4-ти и на 10-ти клас, които станаха по-известни като "малките матури", ще бъдат вписвани като текущи оценки. А  тези след 7 клас ще важат за прием и класиране в гимназиите.

Ето как директорите коментираха новите текстове в закона:

"Тези промени се очакваха от доста време. Не мисля, че системата е изненадана. Някои от тях са нови, но някои от тях са просто наложителни. Животът ги изисква и ще станат факт", заяви Емилия Иванова.

"Някои от текстовете, които чухме, задължително трябва да бъдат обвързани с отговорностите на родителите, особено текстовете за гонене от часове и от училище стават безсмислени, ако не са обвързани с родителите", отбеляза Румен Рачев.

"Най-много ми хареса частта за наказанията на учениците. Защото освен права, те трябва да си знаят и задълженията. Това е особено важно за гимназиите, защото досега учителите нямаха право да гонят учениците от час, а дисциплината в гимназиите не е на ниво. Виждам много положителни промени в закона и да се надявам, че ще го приложим така", допълни Зюлейха Якубова.


--------
Какво мислите по въпроса, как ще се прилага това в ЧУ и ще има ли някакъв сериозен ефект?
А ако Сашо се появи, ще се радвам да ни разкаже за дисциплината в ААУС. Blush

# 101
  • Мнения: 4 877
Сашо, добре дошъл официално и в нашето Клубче! Благодаря за доверието и за регистрацията! Simple Smile

Страхотен разговор сте заформили с touchstone. Всичко много е интересно.


Много ми се искаше да ми разкажеш за ролята на родителите ти в цялото начинание. Не само за кандидатстването и приема в ААУ, но и за цялото CV до момента. И то по-скоро не лични моменти, а просто какво оценяваш, че ти е помогнало в техните насоки, съвети, възпитание. Долу-горе да ни кажеш какво да правим с нашите питомци, че да успеят като теб. Simple Smile

# 102
  • Мнения: 4 877
touchstone, много интересни промени! Точно ми се искаше да питам Сашо и за правилата, за дисциплината в неговото у-ще.
Сашо, как се реагира, ако някой не внимава в час? Говори? Закъснява? Гонят ли от час или директно гонят от у-ще? Въобще как стои въпросът с контрола или всичкo e въпрос на самоконтрол?

# 103
  • Мнения: 771
Всички тези "новости" са нужни, но на мен ми се струва, че са позакъснели. Видяхте в репортажите как учениците се смееха! Редно е на учителите да се дадат някакви права! Но, дали не е изпуснат момента, не че не са нужни, просто звучат смешно. Аз считам, че дисциплина трябва да има - и в детската градина и в гимназията. В частните заведения е по-друго/поне тези които познавам/, пък и децата са от различна социална среда. Но познайте какво се случва в някои квартални училища. И после защо добрите учители бягат!Ами ще бягат- малка заплата, учениците ги обиждат, удрят и те нямат права! Дано това да има позитивен резултат!

# 104
Здравейте!  Hug

Дисциплината в ААУ е доста на почит. Аз още преди да започна училище, подписах един договор, който гласи, че ако дори пия, пуша или ме арестуват извън училище и някой преподавател ме ввиди изхвърчам, защото уронвам престижа на училището. В училище също е доста строго. Карат ни да се отнасяме добре и с по-малките. Ако някой говори в час има два начина на действие. Единия е да го пратят при заместник директора, който се обажда на родителите, говори си с детето и ако се случи пак го освобождават от училище за няколко дни или седмица (което е ужасно, защото после не може да си навакса - ние за това гледаме и да не се разбооляваме). Втория вариант е да го игнорират тотално, но после на контролните изкарват само 2ки без преувеличение. Ние повечето научаваме в училище та като не слушаш за теб си е. Най- важното е да не пречиш на околните. А на себе си като пречиш си е за теб. Но обкновено никой не ги търпи. Ако има вече повечко произшествия се ходи при директора, при психолога и са едни дълги и мъчителни събеседвания и ако се случи нещо пак се излита директно. Забелязах, обаче, че никой не е питал за успех. За да завършиш се изисква надд 4.00, иначе първия срок те предупреждават, но на втория те гонят. Има и в момента в класа ми такива 2ма или 3ма.

За родителите ми видях, че имаше въпросче. Това са хората, които седят много стабилно зад мен. Винаги са ми давали свобода да правя каквото искам и може би точно за това сега съм това, което съм. Точно тази свобода ме е карала да не правя много от простотиите, коите се случват днес. Винаги са ми давали и свобода на решенията ми - до последно не знаеха какви училища ще напиша за класирането след 7 клас, въпреки, че им бях казвал. Знаеха, че ще е 1 АЕГ и не са протестирали. После, когато кандидатствах в ААУ бяха първо леко скептични заради неизвестността, но днес са безкрайно доволни. Принципно винаги съм имал независимост, но са ми осигурявали всичко необходимо и са гледали да ми изпълняват желанията, но и аз съм бил винаги ужасно амбициозен и съм гледал да ги зарадвам с успехи. Учили са ме да бъда винаги сред най-добрите (или поне да се старая да съм там) и може би за това винаги съм бил толкова упорит. Но това да седнат да учат с мен дори в първите дни на първи клас не се е случвало. Като цяло правят всичко за мен и аз се чувствам длъжен и към себе си и към тях да им отговоря подобаващо и да не ги разочаровам. Старая се!  Hug

Ако има още въпроси - заповядайте! Grinning Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт