КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 13

  • 41 674
  • 329
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 4 877
Тук има за IB дипломите - Сашо ААУ доста добре ни беше обяснил, но да имаме и тази информация
http://www.integral.bg/integraleducgi/other/edusystem.cgi?system_id=1431

# 271
Като родител на седмокласник в едно от най-скъпите и спрягани за най-добри частни училища искам да споделя крайно притеснителна за мен тенденция. В начален курс се започва като цяло добре, обгрижват ги, повече внимание и сериозно учене по наблюдения на нашето семейство. Не разбрахме къде се скъса нишката, но още миналата учебна година бяхме наяасно, че почти на 100 % и децата от частните училища минават през безумната схема на частните уроци, и то интензивни. Добре че почнахме по отрано. Наистина научи много с частните уроци, работи интензивно. Но кажете ми това не е ли ПРОВАЛ на частното образование.
В паралелки по 10-ина деца не успяват да ги изучат качествено. Не е ли истина, че стойностни преподаватели не се завъртат в частните училища.
Искам да посъветвам родителите, бъдете нащрек за КАЧЕСТВОТО на образованието на децата Ви. Създава се изкуствено завишена еуфория по ЧУ колко са умни и способни децата. И най-големия проблем, хвалят се с добрата успеваемост на учениците си след 7 клас, но това не е тяхна заслуга. ЗАСЛУГАТА е на нас родителите, че сме загрижени за децата си и въпреки че сме плащали години наред за уж качествено образование , плащаме много и за частни уроци 6-7 клас.
Детето ми оцени изключително високо преподавателите си от частните уроци. Удоволствие е да чуеш оценки от един седмокласник, колко много е научил от човек, който среща веднъж седмично. И направения от детето ми паралел, как при частния учител всичко изглежда просто и лесно.
Имаме все още стражотни български УЧИТЕЛИ, но не са в частната образователна система.

# 272
  • България
  • Мнения: 2 164
От това, което пишеш, разбирам че и частното образование е като държавното - т.е. много шум за нищо...... много жалко....

# 273
  • Мнения: 4 877
Загрижен родител, много благодаря за споделеното! Аз лично не се учудвам. Има училища и училища и това най-малко зависи от таксата. Реално аз признавам за супер качествени ЧУ само две-три и те не са сред най-най-скъпите.  Confused
Можеш ли да намекнеш за кое ЧУ става дума - поне по местоположение, цена или както си прецениш, за да се ориентираме?

# 274
  • Sofia
  • Мнения: 4 731
Не е ли истина, че стойностни преподаватели не се завъртат в частните училища.
Не е истина. Може да има ЧУ с некачествени предподаватели и съжалявам, че явно сте попаднали на такова, но лично познавам и страхотни учители (които са ми преподавали преди години в ДУ и наистина са ми дали много), които в момента са в ЧУ.
Много е важен подбора на училището, но и при държавните е така - можеш да попаднеш на скапан екип, може и на невероятен.

# 275
Много суперлативи прочетох за супер доброто образование, предлагано от частните училища. Но защо като погледна класирането на разните национални математически състезания например, то на практика не мога да видя ученици от частни училища? ПЧМГ е не в Б, а направо във В група например. Само АК се среща от време на време по призови места, и още 1-2 училища.

# 276
  • Мнения: 4 877
Много суперлативи прочетох за супер доброто обраДа, зование, предлагано от частните училища. Но защо като погледна класирането на разните национални математически състезания например, то на практика не мога да видя ученици от частни училища? ПЧМГ е не в Б, а направо във В група например. Само АК се среща от време на време по призови места, и още 1-2 училища.


Да, добър въпрос. НО... зависи кой в какво се цели. Ако някой се цели за швейцарски колеж, за какво му е Великденското математическо състезание, например? Нито пък целта е прием в СМГ. Нито пък има на юруш да пращаме децата, за да си правим реклама на частния бизнес. Който иска - ходи. И не е казано, че само най-добрите ще ходят, а другите ще ги скрием, за да не ни излагат училището.
Специално аз спокойно пиша по тази тема, защото не само ходим на състезанията, които те вълнуват, а и сме с доста добри позиции и то само с подготовка от у-щето.

Така че, за съжаление, повдигнатият от теб въпрос изобщо не може да бъде на 100% ориентир за качеството на обучение в ЧУ.

# 277
  • В офиса
  • Мнения: 4 031
Някой си, мериш ябълки със зарзали в момента. Очевидно говориш за големи ученици, щом споменаваш ПЧМГ. Е, на мат. състезание след 7-ми клас, някога да си виждал класирани други, освен ученици от МГ.
Най-обективен критерий за качество на образованието е брой приети ученици в университетите, като университетите са претеглени спрямо престижността си;

# 278
Някой си, мериш ябълки със зарзали в момента. Очевидно говориш за големи ученици, щом споменаваш ПЧМГ. Е, на мат. състезание след 7-ми клас, някога да си виждал класирани други, освен ученици от МГ.
Най-обективен критерий за качество на образованието е брой приети ученици в университетите, като университетите са претеглени спрямо престижността си;


Писах за общото си впечатление, а всъщност интересите ми са насочени конкретно към 5-клас и в 5 клас има участници от ПЧМГ . И в 5 и в 4 клас на първите места са деца от държавни училища. А се спирам на математическите състезания, защото за мен това е най-важният предмет, който развива логическо мислене и ще помогне на бъдещите бизнесмени, банкери, инженери, архитекти... (Разбира се, няма да помогне на литератори, пианисти и балерини).
А за приемането в университети - комай от АК и езиковите гимназии в университети влизат 99% от децата. А последните са все държавни.

# 279
  • Мнения: 173
Здравейте,

Имам нужда от малко ориентация - пребродих голяма част от тази и предходните теми, но така и не успях да намеря сайт на градината и училището на Овергаз - има ли такъв и някой може ли да го пост-не?

Много благодаря!

# 280
  • Мнения: 4 877
Здравейте,

Имам нужда от малко ориентация - пребродих голяма част от тази и предходните теми, но така и не успях да намеря сайт на градината и училището на Овергаз - има ли такъв и някой може ли да го пост-не?

Много благодаря!

виж тук http://www.bgshkolo.com

# 281
  • Мнения: 18
Аз пък с удоволствие ще разкажа друг пример. На братовчедка на съпруга ми, дъщерята учи в ЧУ и то все в едно и също още от предучилищен. Сега е в 9 клас. Няма да го споменавам, за да не правя реклама. Тя и други деца, участвали в езикова олимпиада, организирана от МОН, съвместно с ДГ. Момче от техния клас изкарало от цяла София най-много точки, а тя имала една по-малко. Регламента обаче бил следния: След получаването на точките и обявяването им в интернет на сайта на инспектората, се правело /вече при разсекретени имена/ още едно класиране /по неизвестни - необявени/ критерии и тогава само част от децата отивали на републикански кръг. Та след това междинно класиране, от тяхното училище /частно/ са отрязани тя и още едно дете, въпреки че са с по-вече точки от други деца, но от държавни гимназии. Е каква ще е мотивацията на деца, родители и учители, да участват в такива мероприятия. В нашето скъпо общество за съжаление продължава да битува мнението за "по-особената" подготовка в частните у-ща и даже, когато е очевадно държавните институции не са склонни да приемат факта и променят класирането. Директорката е казала на родителите, че аналогичен случай са имали и преди години и тя тогава се била зарекла да не пуска по-вече нейни деца на организирани от МОН олимпиади и съжалява за тази година. Май едните родители щели да искат от регионалния инспекторат обяснение, но ефекта ще е сигурен нулев - те докато реагират следващия кръг ще е минал и детето няма да може да участва.

# 282
Аз пък с удоволствие ще разкажа друг пример. На братовчедка на съпруга ми, дъщерята учи в ЧУ и то все в едно и също още от предучилищен. Сега е в 9 клас. Няма да го споменавам, за да не правя реклама. Тя и други деца, участвали в езикова олимпиада, организирана от МОН, съвместно с ДГ. Момче от техния клас изкарало от цяла София най-много точки, а тя имала една по-малко. Регламента обаче бил следния: След получаването на точките и обявяването им в интернет на сайта на инспектората, се правело /вече при разсекретени имена/ още едно класиране /по неизвестни - необявени/ критерии и тогава само част от децата отивали на републикански кръг. Та след това междинно класиране, от тяхното училище /частно/ са отрязани тя и още едно дете, въпреки че са с по-вече точки от други деца, но от държавни гимназии. Е каква ще е мотивацията на деца, родители и учители, да участват в такива мероприятия. В нашето скъпо общество за съжаление продължава да битува мнението за "по-особената" подготовка в частните у-ща и даже, когато е очевадно държавните институции не са склонни да приемат факта и променят класирането. Директорката е казала на родителите, че аналогичен случай са имали и преди години и тя тогава се била зарекла да не пуска по-вече нейни деца на организирани от МОН олимпиади и съжалява за тази година. Май едните родители щели да искат от регионалния инспекторат обяснение, но ефекта ще е сигурен нулев - те докато реагират следващия кръг ще е минал и детето няма да може да участва.

Е, моите впечатления са само от олимпиадите по математика и програмиране. Там няма никакви подмолни класации - всяко дете си получава точките според регламента и се класира според точките. Регламентите са различни- някои облагодетелстват едни деца, други други, ама винаги се спазват абсолютно.
А резервите ми към частните училища (особено тези до 7 клас) се дължат на факта, че у нас всичко е бизнес. В Швейцария или Англия дори детето на някой потомствен аристиократ и милионер ще бъде изхвърлено за лош успех. У нас обаче нещата не стоят така - по-важно е да се вземат паричките на хората. И не говоря така, защото "гроздето е кисело". Дъщеря ми би могла да учи в кое да е училище, но избрахме СМГ и сме супер доволни. След 7 клас ще се целим в АК или НЕГ.

# 283
  • Мнения: 762
В Швейцария или Англия дори детето на някой потомствен аристиократ и милионер ще бъде изхвърлено за лош успех. У нас обаче нещата не стоят така - по-важно е да се вземат паричките на хората. И не говоря така, защото "гроздето е кисело". Дъщеря ми би могла да учи в кое да е училище, но избрахме СМГ и сме супер доволни. След 7 клас ще се целим в АК или НЕГ.
В България това важи и за държавните училища,дори непрестижните.Важно е гимназията да има успех,за да бъде някъде из някакви класации,които са особено интересни за родителите.Ако едно дете не е мотивирано д аучи-просто го гонят,за да му пишат 5 и да им се махне от главата.Например аз като кандидатствах за висше така с еполучи,че имах диплома много по-ниска от разни провинциални гимназии.Ето защо университетите не са пълни с най-качественото,а с плода на въпросния бизнес.

# 284
  • Мнения: 4 877
А резервите ми към частните училища (особено тези до 7 клас) се дължат на факта, че у нас всичко е бизнес. В Швейцария или Англия дори детето на някой потомствен аристиократ и милионер ще бъде изхвърлено за лош успех. У нас обаче нещата не стоят така - по-важно е да се вземат паричките на хората. И не говоря така, защото "гроздето е кисело". Дъщеря ми би могла да учи в кое да е училище, но избрахме СМГ и сме супер доволни. След 7 клас ще се целим в АК или НЕГ.

Тцъ, здравата грешиш. И тук хвърчат като "зрели круши" за лош успех и/или за лошо поведение. Свидетел съм на това. Никой няма сметка да ги държи, кандидати за техните места - бол. Но зависи за кои ЧУ говориш, де.
Половината ни рода са възпитаници на СМГ, другата на АГ или езикови гимназии и за детето си не се целим натам.

Последна редакция: чт, 23 апр 2009, 16:34 от май :)

Общи условия

Активация на акаунт