Кое в чуждата образователна система ви кефи?

  • 18 704
  • 226
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 1 335
Но възпитание, чистота, маниери на хранене...ако в къщи не си цербер, няма как да се получат от училището.
Друг е въросът, че само ако в училище те учат на това, а в къщи не обръщат внимание, резултатът не е на желаното ниво.


Също е друг въпроса, ако ти в къщи учиш, а те в училището и занималнята отучват. Peace

Наистина не ми се влиза в спорове, но е факт че едно българскко училище направи повече за 2 часа на седмица, от  немското, в което детето ходи по цял  ден. И немското училище е с добра репутация, просто системата вместо да ги дърпа напред, тя уеднаквява децата и го прави по най-лесния начин като ги учи на мързел и незаинтересованост. И тези умения не се появяват веднага, резултата е след няколко години, когато децата са в друга възраст. Като включим към това и безметежните ванции, които са на всеки месец и половина, картинката се доизяснява. Те тъкмо влезнат в релси за училище и се почват едни 2 седмични ваканции newsm78.

Мери, и тук се учат тези неща които си и изброила, и в Бг също. Не е нужно детето в 1ви и 2ри клас да знае за киселините и основите, но трябва да е научено да чете, да пише красиво, да рецитира, да разказва. Не може едно дете да е с по-добър почерк от учителката и не може учителката да не знае как се чете на срички. Сорри, но това ми е далечна представа за добро начално образование. Нали децата тряба да имат примера, и той идва именно от преподавателя.
Както казах и преди, липсва начална педагогика и методика на обучението. Това е времето в което детето трябва да бъде научено да учи, и да си използва капацитета. Това досега не го виждам тук, дообучаваме се в къщи и през ваканциите.

# 106
  • Мнения: 421
..............................................
1. Какво общо има образователната система с боя? Те и тук се бият, но веднага и наказват. В България, ако твоето дете го накажат веднага ще идеш да се разправяш с учителите. Но тук не смееш, че веднага са  показали вратата на теб и детето ти. Всичко9 опира до авторитета на учителската професия и мястото и в обществото. В това отношение разлика огромна между България и Англия.
2. За храната- добре че беше Джейми Оливер преди 3-4 години да направи "революция" в училищното хранене, но кел файда като дечурлигата в къщи пак си нагъват чипс и сандвич и  пак  са  затлъстели.
3.И в България униформите навлизат, а мисля от тази година и повечето училища са длъжни да ги въведат.
4. Да, в началното училище освен азбуката и смятането кой знае друго не учат. И каква е ползата да учат здраво след 6-ти клас като я няма основата.
Сори, ама не можах да се сдържа, образованието ми е болна тема.
И нека не намесваме всичко българско във всяка тема, ада отговаряме конкретно на въпроса.
А, аз мисля че много от държавите в Западна Европа могат да се поучат от Източната начална педагогика. Наистина не разбирам как може да ви харесват неща които са на светлинни години от методика на обучение?
Достъп до  университетите имат определени деца, само тези на които им е даден шанс, дори не е ясно дали те сами са си го извоювали. Поне това се наблюдаваше до сега в Германия. Сега има промяна в закона защото им светна че не е нужно да имат само работници, и други кадри са нужни.
Имат много добра материална база и наблягат много на физическото развитие на децата. Но възпитание, чистота, маниери на хранене...ако в къщи не си цербер, няма как да се получат от училището.
Bis-kara не на 100%, а на 200% се припокрива моето мнение с твоето, само да сменя Германия с Англия.  bouquet

нещо много си се объркала,че не учели нищо друго освен азбуката и смятането./ако беше така нямаше да са на светлини години пред нас във всяко едно отношение/.и само да те питам ти от колко години си тук в англия?и би ли дала конкретен материал за който говориши после з ще ти дам какво учи моя син и ще направим равносметка дали е само азбуката.

# 107
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 106
viks76 спамиш темата. Начален учител в Англия съм, ако не си разбрала. Това е достатъчно за да ти подскаже, че знам много добре какво се преподава в началното училище и че не съм от вчера тук. А светлинните години по-добре не ги споменавай, явно ти си отскоро тук.
Мери, наистина бях основно в KS1, но все пак трябваше да мина и през останалите класове на KS2, програмата го изискваше, не съм специализирала определен клас. Та знам кое каде и как се учи. И проблема в началното училище е не какво се учи, а с какви знания излизат децата от началното училище и достатъчни ли са да се справят в секондари скул.
Имаше тема за образованието, там също съм писала, нека не спамим повече темата тук.

# 108
  • Bristol
  • Мнения: 9 367
Bis-kara, аз говоря за Англия, имам представа и от обучението в България, за Германия съм пас, не споря с теб. Но обобщението, така е в западна Европа, не го приемам, защото описаното от теб не съответства за тук. Не знам дали знаеш, но тук 1ви, 2ри клас са деца на по 5, 6 годинки. За мен е безумие да искаш от такова дете добър почерк, перфектни съчинения, рецитации, а предполагам и таблицата за умножение трябва да знае  newsm78 А в източна Европа интересно 5-6 годишните деца правят ли го?!

Doret, по описаните от теб неща, хванах че си имала най-много работа с KS1. Аз не съм учител, но съм от родителите, които се интересуват от обучението, купувам допълнително учебници, за да съм в час какво се учи и да помагам на сина, ако има нужда. Минала съм началното училище като родител от А до Я, 7 години са това нон-стоп, не просто минала през класовете. Материалът дори и за KS1 не са само букви и цифри, а за KS2 да не говорим. Какво знаят децата, вече зависи не само от системата, училището, учителите, но и от детето и от родителите. Както обърнах внимание, тук ги оставят малко по-свободно и не държат всички да са отличници. И да, знанията от началното училище са абсолютно достатъчни за секондари скул, дори и при по-лошите ученици, имащи незаинтересовани родители. KS3 системата е още по различна, делят ги на още повече нива, според знанията и шокиращо много домашни, в сравнение с началното училище. В училището на сина има възможност за 6 нива на знания по основните предмети! Измислено е за всеки да има място под слънцето, а не да се чувстваш като аутсайдер и слабак в класа  Rolling Eyes Не случайно тук толкова много държат на дисциплината и присъствието в час и ако паднеш под 85% присъствие, ако не греша, повтаряш класа. По този начин, дори и незаинтересованите от обучението, запомнят нещо и имат възможност да покрият минимума от знания.

Последна редакция: пн, 06 апр 2009, 13:24 от Merry

# 109
  • Мнения: 5
Радвам се ,че децата ми учат в английско училище, защото до този момент показват много добри постижения.Само да уточня,че са нормални деца и не са супер,супер интелигентни.Но ,факта че в училищата им преподават хора,които харесват, придържат се и поднасят материала с позитивизъм към децата ни, ме радва още повече.Не мога да си представя децата ми да учат в училище ,където дори и само един учител да е негативно настроен към съответната образователна система,която му дава хляба в ръцете и в чиито ръце ,ние родителите сме си поверили децата.

# 110
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 106
Е, аз съм от другата страна, навътре в системата. За KS3 нямам мнение, само виждам резултатите.
Нека спрем до тук, темата е за друго.  bouquet
Виждам пак се почна със сравненията. Като че ли се опитвате да се самоубедите, че английската система е много по-добра от българската.

# 111
  • Мнения: 5
Дорет,позволи ми лукса да имам мнение като родител относно знанията на децата ми.И ако не  е тайна-колко години  стаж имаш като учител в Англия?Според писанията ти не ми се струва ,че си толкова навътре в системата.Това може да го  каже  човек с над 5 години стаж тук.И не,не се опитвам да се самоубедя,че английската с-ма е по-добра-достатъчни са ми резултатите на децата ми.
Но си права за едно-темата е за това какво ни харесва ,а не за сравнения/макар че лично аз не съм сравнявала/

# 112
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Когато следвах и прохождах в учителската професия тук, осъзнах колко обременена съм от нашата система. Начин на мисленен по отношение, че децата всичко трябва да знаят и могат и то на еднакво ниво. Както и че тоновете домашно могат да спомогнат за това.  Трябваше ми доста опит, за да осъзная, че е илюзия.
Имах прекрасни години в основното и средно училище, но знанията и най-вече уменията, които съм придобила са минимални. За първото се грижеше майка ми и разностранната обща култура, която имам и интереси се дължат на нея. Тукашните деца на учители, доктори и т.н. сигурно изпитват същото. Само дето в училището придобиват различни умения. И това е, което ми харесва в тукашната.

Не съм за тукашното образование и против нашето!  Peace

# 113
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 106
Калинка, аз не съм обременена. Това, че съм работила и в двете системи за мен е огромно предимство, не само мога да сравнявам, но и да прилагам нещо и в тукашната система. Hug
На другите няма да отговарям, публикувала съм си СV-то където трябва.

# 114
  • Bristol
  • Мнения: 9 367
Е, аз съм от другата страна, навътре в системата. За KS3 нямам мнение, само виждам резултатите.
Дорет, знам че учиш и ходиш на стаж в училище, но само по информацията дадена от теб се досетих, че основният ти досег е с подготвителен, първи и втори клас  Peace Не ми се сърди, но по моите стандарти, това не е навътре в английската системата, дори и за начално училище, което е до 6ти клас   bouquet И какви са резултатите на учениците и как можеш да ги сравниш с тези на деца от България, например, при положение, че системите на образование са доста различни и трудно може да се сравнява. В едната се набляга на академични знания, в другата на по-практични  Thinking

Виждам пак се почна със сравненията. Като че ли се опитвате да се самоубедите, че английската система е много по-добра от българската.
Сама ми обърна внимание, че темата е за позитивите, не негативите  Grinning Съгласна съм с теб, английската система не е перфектна, точно защото и аз мисля така, затова се старая да съм в час с нея, за да компенсирам, до колкото мога, като родител, минусите, ползвайки знанията и опита ми от България  Peace

# 115
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Дорет,
споменах, че аз съм обременена..Не казвам, че ти си така. Мисля, че на теб ще ти е в пъти по-трудно да свикнеш с нещо толкова различно, след като имаш много дълъг стаж в България. Аз не съм преподавала там, но дозата ми негативизъм към тукашната система беше огромна. Трябваше ми много време да отсея за себе си положителното и отрицателното от двете и да се опитвам да прилагам най-доброто и от двете....

За мен  най-големият проблем идва от факта, че тукашните родители много малко се занимават с децата. Остави и българските деца така и ще видим, че резултатите ще са еднакви. Но българската майка е много амбициозна (едно надникване на колко частни урока ходят и как пишат домашни заедно...е ясно).

# 116
  • Мнения: 87
Дорет,
споменах, че аз съм обременена..Не казвам, че ти си така. Мисля, че на теб ще ти е в пъти по-трудно да свикнеш с нещо толкова различно, след като имаш много дълъг стаж в България. Аз не съм преподавала там, но дозата ми негативизъм към тукашната система беше огромна. Трябваше ми много време да отсея за себе си положителното и отрицателното от двете и да се опитвам да прилагам най-доброто и от двете....

За мен  най-големият проблем идва от факта, че тукашните родители много малко се занимават с децата. Остави и българските деца така и ще видим, че резултатите ще са еднакви. Но българската майка е много амбициозна (едно надникване на колко частни урока ходят и как пишат домашни заедно...е ясно).

Извън темата "обременена" е много точен израз. За съжаление повечето българи сме обременени, независимо дали го осъзнаваме или не. То и не може да е по друг начин, поне за тези, които са над 30 и са прекарали по-голямата част от живота си в България. Изключенията моля да ме извинят - не искам да обидя никого  Praynig. Аз самата се мъча да се избавя от тази обремененост във всички отношения - било за това, че мога да сменя партидата за електроенергия по телефона, било по отношение на това как да уча и възпитавам децата си.

И точно по темата още един коментар - в праймъри 3 са запознати с концепцията за лице на геометрични фигури. Материалът е поднесен отново по много приятен начин - не като формули, които да се наизустят, а децата разделят фигурите на квадрати. И нещо повече - не го правят безсмислено, просто за да си разделяме нещо на квадрати, а за да изчислят например колко балатум ще трябва за да се покрие кухнята. Според мен в момента, в който урокът започне с какво е лице на геометрична фигура, кашата в малките главички е сигурна, а като се намеси и формулата, още повече.

# 117
  • Мнения: 580
Като майка на петокласничка в алтернативно училище в Австрия мога само да се хваля.

Тук децата започват училище на 6 години, учат в началното училище докато навършат 10 години и въз основа на дипломата от 4 клас ги приемат или в гимназия (този вариант не е от най-любимите на родителите, в повечето случаи те решават, че децата няма да се справят в гимназия) или децата отиват в един вид "задължително" училище до 9. клас. Ако детето не отиде в гимназия е малко или много обречено (ох, много тъпо звучи тази дума) да получи сравнително ниско образование и съответно да не следва. Децата, които завършат гимназия и държат матура, засега просто се записват в университета. Има и някакъв вариант за деца със завършена гимназия, но без матура, но тук не знам никакви подробности.

Дъщеря ми е учила 1 1/2 в държавно училище - 1. клас и 1. срок на 2. клас, точно със споменатата от майките тук учителка, която вадеше грешно написаните домашни на децата и ги четеше на глас, за да могат другите деца да се посмеят на воля. Освен това, скубеше коси, свиреше със свирка и дърпаше уши. Без да се притеснява за последствията - такива нямаше никога.
След 1. срок на втори клас я преместих в алтернативно училище по Мария Монтесори и Френе. Там завърши 4. клас и сега посещава алтернативна гимназия с нагледно (?) обучение по плана на Далтън или Далтон, не знам как се превежда в България.
Учат в групи по 3-4 деца. Нямат точно определени часове, понякога откарват до обяд без почивка, защото на децата им е интересно. Иначе училището е 08:45 до 15:30.  По-големите цели, които се поставят са за 4 седмици, по-малките са за седмица. Преподавателите следят и придружават прогреса, и накрая детето има нещо като изпит. Отделя се много голямо внимание на социалното образование. Правят проекти, изнасят се реферати, обсъждат се книги, имат Форум - театър (разновидност на театъра за решаване на конфликти и постигане на промяна в дадена ситуация), изучават мюзикъл... С една дума, да - доволна съм. И то много.
И тук идва моментът на истината. Такива училища са кът в Австрия. Образователната система тук, предпочита да създава лесно управляеми телета и е против всичко индивидуално. Няма никакви субсидии, няма облекчения - всичко се плаща от родителите. Католическите и протестантските училища за сметка на това получават хем помощ от католици ли протестанти, хем държавна помощ. Но здраве да е. Надявам се, че сегашната министър на образованието, ще промени много от тези неща в положителна насока.

# 118
  • Мнения: 87
И тук идва моментът на истината. Такива училища са кът в Австрия. Образователната система тук, предпочита да създава лесно управляеми телета и е против всичко индивидуално. Няма никакви субсидии, няма облекчения - всичко се плаща от родителите. Католическите и протестантските училища за сметка на това получават хем помощ от католици ли протестанти, хем държавна помощ. Но здраве да е. Надявам се, че сегашната министър на образованието, ще промени много от тези неща в положителна насока.

Тази образователна система много ми напомня родната Laughing

# 119
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 106
На мен пък на английската, само дето не се плаща. Wink

Общи условия

Активация на акаунт