Re: КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 14 - таксите

  • 29 603
  • 302
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 967
Пирин сигурно е преподавател по логика в Университета, направо не съм виждала жив човек, да борави така с тия понятия - като фокусник.
Ама магьосник ли е фокусника? Това е легален въпрос в днешния спор  Wink

# 121
  • Мнения: 119
Да бе, Рила, така си върти изказванията както му е кеф на момента, а после на нас ни го вменява  Laughing

# 122
  • Sofia
  • Мнения: 4 887
Пирине, недей така, не оставяш неотговорен въпрос, пък на моя не отговаряш. Няма логика!  Crossing Arms

# 123
Някой си, изпусна един въпрос от днес - къде беше учило детето ти до СМГ? Само ще го допълня - как го избрахте училището?

В кварталното училище. Избрахме го по следните причнини:
- до 4 клас важното е да има класна на място, а училището е фон. И случихме на класна.
- държахме на лесна "логистика" - да не се губи време и усилия за водене и вземане
- смятаме, че днешните деца и без това растат като деца в саксия. Ако я бяхме дали в някаква изолираноа среда за по-голяма безопасност само щяхме да подсилим саксиения ефект. Предпочетохме да я дадем в обикновено училище да се научи да се адаптира, да оцелява и да се интегрира.


И още нещо:
Според дъщеря ти, след като ходи в АК, какви са плюсовете и минусите в сравнението АК-СМГ? А според теб?
Не мога да сравнявам ябълки с круши. АК не приема петокласници и не е алтернатива на СМГ на този етап. А след 7 клас плюсовете са почти изцяло на страната на АК. АК има само един минус - детето ще загуби набраната инерция в математиката. Т.е. ще загуби нещо спечелено. Отделно фактът, че призово място в международна олимпиада по математика си е "уайлд кард" за добър технически или икономически западен университет. Но ще му мислим. Всичко друго е предимство.

# 124
Пирине, недей така, не оставяш неотговорен въпрос, пък на моя не отговаряш. Няма логика!  Crossing Arms

Виноват. Водолей.

# 125
  • Мнения: 7 263
Пирине, недей така, не оставяш неотговорен въпрос, пък на моя не отговаряш. Няма логика!  Crossing Arms

Виноват. Водолей.

е то беше ясно - въпроса беше риторичен  Joy

# 126
  • Мнения: 4 877

И още нещо:
Според дъщеря ти, след като ходи в АК, какви са плюсовете и минусите в сравнението АК-СМГ? А според теб?
Не мога да сравнявам ябълки с круши. АК не приема петокласници и не е алтернатива на СМГ на този етап. А след 7 клас плюсовете са почти изцяло на страната на АК. АК има само един минус - детето ще загуби набраната инерция в математиката. Т.е. ще загуби нещо спечелено. Отделно фактът, че призово място в международна олимпиада по математика си е "уайлд кард" за добър технически или икономически западен университет. Но ще му мислим. Всичко друго е предимство.


Пирине, по първия абзац имаме много разминавания в разбиранията си, но не ми се навлиза в нов спор и затова не го коментирам.
Щом обмисляш варианти чрез межд. олимпиади значи сте доста добри в математиката. Simple Smile


Разкажи за Лятното у-ще на АК. Интересувам се.

А видяли в предната тема постовете на Сашо ААУ и какво мислиш?


ПП
Пирин ти ходи. Simple Smile Рила ти отговори какво работи, а ти мълчиш.  Laughing Laughing Laughing

# 127
  • София
  • Мнения: 5 451
Все пак ми се струва важно да се прави разграничение на училищата според възрастта на детето.
С малки изключения /напр. училища по изкуствата, НУКК/, доколкото знам, приемът в държавните училища в първи клас става по документи, подадени от родители, баби, дядовци или други роднини на детето. Самото дете пристъпва училищния праг на 15.09.
В някои частни училища приемът става след събеседване с детето /по-горе имаше пример за такова събеседване/.
За мен това е положителна практика и в известна степен предполага, че отсява децата по ниво на подготовка, поведение /неагресивно поведение/ и възпитание /обноски, речник/. Нещо повече, подписва се договор, в който родителите поемат ангажимент детето да спазва правилника на училището, както и да поддържа определен успех. Като крайна мярка се предвижда изключване. Някои училища, освен разговор с детето, провеждат и разговор с родителите. В този разговор се представя училището, а също и родителите аргументират своя избор на училище, в което кандидатстват. Не става въпрос за "записване", а за реално кандидатстване. Класовете са от 15-18 деца.
За началните класове тези предимства не са за пренебрегване, особено в комбинация с осигрурените странични занимания + езикова подготовка + храна + самоподготовка + охрана + транспорт.


# 128
  • Мнения: 4 877
Има раздвиждване по темата "Парите следват детето" - видях на сайта на БАЧУ
http://www.bachu.dir.bg/izminali.html

ПРЕДЛОЖЕНИЯ ДО ИНСТИТУЦИИТЕ
До Народното събрание

    * За законодателно уреждане на статута на частните училища и на принципа “Парите следват ученика”- представени са предложения до Комисията по образование и наука към 40-то Народно събрание за изменение и допълнение на Проектозакона за училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка.

     До МОН и МФ

    * Прилагане на принципа „Парите следват ученика” и спрямо учениците в частните училища- представени са писмени предложения за получаване на издръжката по единния държавен стандарт от учениците в частните училища.
    * Получаване на безплатни компютри и софтуер и включване на частните училища в националната мрежа за високоскоростен интернет.
    * Предоставяне на безплатна размножителна и мултимедийна техника на частните училища.

   До СОС и СО
          От БАЧУ са представени искания за:   

    * Определяне на свободни общински терени и учредяване на безвъзмездно право на строеж на училищни сгради със собствени инвестиции на частните училища.
    * Оптимизиране и по-ефективно използване на училищната мрежа в столицата.
    * Въвеждане от СО на публичен регистър на свободната общинска база и отдаването й под наем на частни училища.

# 129
  • Мнения: 4 877
Ето я темата ни-анкета за "Парите следват детето"
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=279590.0

# 130
  • Мнения: 4 877
Ето още една информация по агенция "Фокус", че няма да има увеличение на таксите тази уч. година:

http://www.kadedaucha.com/?id=1314&aid=5023

 Няма увеличение на таксите в частните училища в България в следствие на икономическата криза, каза пред журналисти Милка Славчева, председател на Българската асоциация на частните училища, предаде репортер на Агенция „Фокус” .

В момента в България действат около 100 частни училища, 42 детски градини и 59 колежа. Като средната годишна такса, която се заплаща е около 3000 евро.
Славчева допълни, че има разрешение за строителството на нови 10 частни училища в София, но всичко зависи от отдаването на терени. От асоциацията се стремят към публично-частно партньорство.




Строят 10 частни училища


27.04.2009 / 12:29 - citybuild.bg

Дадени са разре­шения за строителс­твото на 10 частни училища в София.

 

Строителството на новите сгради на училищата обаче зависи от отдаването на тере­ни, каза  Милка Славчева, председател на Българската асоци­ация на частните училища.

В мо­мента в страната има около 100 частни училища, 42 детски градини и 59 колежа.

Проблемът със строежа на сгради за частните училища, не е нов. За голяма част от тях той стои с особена острота, тъй като повечето се помещават  в общински сгради, а много от училищата се разширяват и се нуждаят от нови сгради.

Наскоро стана ясно, че Общината е отстъпила свои имоти на четири частни училища в София, за да построят там нови сгради и да освободят помещенията в общинските училища.

Училищата получават безвъзмездно парцелите, върху които трябва сами да си построят нови сгради.

Парцели са определени за  училище "Веда" - в "Овча купел", за ЕСПА - в "Горубляне", и за "Дорис Тенеди" -  в кв. "Борово".

Още няколко частни училища са готови да освободят общински сгради, ако им се предостави място за нови сгради.

От Асоциацията настояват общината да обяви свободните терени в София и извън града.

Частните училища ще настояват за среща и с главния архитект Петър Диков

http://www.citybuild.bg/news/stroiat-chastni-uchilishta/9115

# 131
  • Мнения: 119
E, как няма да има увеличение на таксите, като всички сме свидетели, че има. Не знам следствие на какво е, но както всяка година причина ще се намери било то  ик. криза или инфлация, планирани ремонти, подобрения на базата и т.н. Откакто сме започнали да учим в нашето частно училище таксите са се увеличили средно с 35%. Най-очевидната причина за поскъпването на мен ми се струва увеличения интерес към училището от страна на новокандидатстващи. Щом и на тези цени кандидати бол, що да не ги вдигаме постоянно. Лошото е, че се почива на стари лаври, нивото на преподаване бавно  започва да спада. Доказателство за това е, че нито едно дете не минава без допълнителни курсове или частни уроци преди кандидатстване след седми клас.

# 132


Разкажи за Лятното у-ще на АК. Интересувам се.

Децата имат 3 месеца ваканция, а родителите 3 седмици отпуск (ако изобщо могат да си позволят да ги вземат наведнъж). От там идва проблемът как да се уплътни времето на детето - хем приятно, хем полезно. АК предлагат приятна среда (хубав парк), приятно прекарване в безопасна атмосфера и поддържане на мозъчната дейност. Децата учат английски (при българи и при американци), математика (по-точно нещо като Кенгуруто - логиката има превес) и спорт. Една година спортът беще главно софтбол и дъщеря ми много се кефеше. Миналата година обаче наблягаха на волейбола и не и беше кеф толкова. Беше 3-4-5 и повече години по-малка от останалите в групата и е ясно, че трудно се вписваше в спортните игри (но това ще се подобрява с всяка година, защото тя расте, а по-горна група няма). Не са я гонили или тормозили обаче.
Рзпределението по групи става след входящ тест, а не по възраст. Имат обяд и следобедна закуска. На края държат тестове по английски (май и по математиката?) и всяко си получава листчето с оценка в %. Дават им някакви дипломи (сертификати).
По-малките деца рисуват и правят и други неща, но никога не сме били в такава група и не знам подробности. Цената е към 1100 лева, в това влизат и учебниците. Сутрин децата се водят кой когато може, те без проблем си играят и изчакват да почнат заниманията. Неудобството е в прибирането - някой трябва да бяга от работа в 16.30 часа).


А видяли в предната тема постовете на Сашо ААУ и какво мислиш?
Прегледах ги. Цената ми се струва неразумна, а и не мога да оценя какво толкова получават децата. За тези пари ( 16 000 евро ли беше?) може да се плаща една година следване в супер западен университет или МБА след университета. Все едно при започване на работа никой не ти гледа дипломата от средното образование, а един МБА може да е много ценен.

ПП
Пирин ти ходи. Simple Smile Щом ви харесва. Човек не си избира прякорите.
Рила ти отговори какво работи, а ти мълчиш.  Laughing Laughing Laughing
Разсилен съм в едно ДУ. Затова съм и пристрастен - все пак лоялност към работодателя в лицето на МОН

# 133
Все пак ми се струва важно да се прави разграничение на училищата според възрастта на детето.
С малки изключения /напр. училища по изкуствата, НУКК/, доколкото знам, приемът в държавните училища в първи клас става по документи, подадени от родители, баби, дядовци или други роднини на детето. Самото дете пристъпва училищния праг на 15.09.
Oт друга страна това дава възможност на детето да се развие в естествена среда. ЧУ е малко саксийна атмосфера. За да се научат да оцеляват е добре децата да се сблъскат с малко агресия, простащина и пр. на такава възраст, когато последиците са безобидни - оскубана плитка, разбит нос и пр.

В някои частни училища приемът става след събеседване с детето /по-горе имаше пример за такова събеседване/.
И аз съм ходил на такова. Чиста формалност беше. А и един изпит на тази възраст оценява колко амбициозни са били родителите(да научат детето на нещо), а не какви са заложбите на хлапето.

За мен това е положителна практика и в известна степен предполага, че отсява децата по ниво на подготовка, поведение /неагресивно поведение/ и възпитание /обноски, речник/. Нещо повече, подписва се договор, в който родителите поемат ангажимент детето да спазва правилника на училището, както и да поддържа определен успех. Като крайна мярка се предвижда изключване. Някои училища, освен разговор с детето, провеждат и разговор с родителите. О, в една или друга форма всички се интересуват от родителите - какво работят, колко печелят, може ли да бъдат използвани някакси. Ама това важи и за ДУ.

В този разговор се представя училището, а също и родителите аргументират своя избор на училище, в което кандидатстват. Не става въпрос за "записване", а за реално кандидатстване. Класовете са от 15-18 деца.
За началните класове тези предимства не са за пренебрегване, особено в комбинация с осигрурените странични занимания + езикова подготовка + храна + самоподготовка + охрана + транспорт.
Както казах - предимствата на тази възраст са въпрос на конкретни обстоятелства. Ако има баба да гледа детето домашната среда е за предпочитане. Самоподготовката изравнява децата - не може да се даде на всяко индивидуално внимание. Езиковата подготовка също не е от полза за напредналите деца, а спортът много често е отбиване на номера. Търсят се "ефектни" спортове - модерни и с имидж. Карате, тенис, плуване. Плуването винаги е ОК и абсолютно си струва, но малко училища имат басейни. Тенисът може и да е ОК, но най-често нещата се претупват (някой беше писал в прдишна тема). А каратето е жива загуба на време и даже може да развали децата. Тренирал съм доста години и знам какво може да направи недоучен треньор. Освен това преди 10-та си година децата като цяло не са в състояние да усвояват карате. Освен това този спорт се практикува в затворени и прашни помещения. Та така - всичко е относително.


# 134
  • Мнения: 4 877
Някой си, от снощи съм тръгнала да ти пиша за това ОЦЕЛЯВАНЕ.

Как може някой да тика детето си умишлено в среда, където да ОЦЕЛЯВА?! Ти да не би да работиш в такава среда на побойща, кражби и т.н. Това, че в БГ се случва, не е казано, че във всяка общност е факт. Когато на детето ми му "изчезне" нещо, то просто е забравено в шкафа му в училище, а не е откраднато! Ако се "скара" с някое приятелче, не ми се връща с разбит нос, а си насочват "меренето на мускули" в по-нормални състезания. Ти да не би да крадеш от колегите си или те от теб. Или пък да си чупите носовете като за "Добро утро!". Или пък пощипваш колежката си по някои части, ако няма плитка. Ами айде стига с това оцеляване. Това, че има идиотщина в държавата ни, не означава, че умишлено ще натикаме детето си там.
Много ме изкефи преди време един пост на Isa за агресията на детските площадки. Разни майки се жалват, че бият децата им на площадките, но те, за да свикват с живота ги водят там и после се чудят защо така. И Иса беше забила супер пример: "И аз ако ходя в кварталната кръчма и ме щипят по д*пето, да няма да се чудя защо така, а просто няма да ходя там!" Не мислиш ли, че това е далеч по-интелигентното решение?
И айде стига с тези градинарски клишета за саксии и темподобни. Интелигентни хора сме и едва ли на децата ни ще им се налага да се посбиват с някой партньор, колега след време. Други умения са далеч по-важни и за тях се тренира отрано.


ПП Мерси за разказа за АК!

Общи условия

Активация на акаунт