Частно училище или не, това е въпроса

  • 12 064
  • 222
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 1
Доста прибързани са изводите против частните училища, а не са и обосновани. Не забравяйте, че има разлика между основно, начално и гимназия. Големият въпрос е каква услуга очаквате : отглеждане на детето ви, защото вие нямате време, или обучение и възпитание. Най-големия пропуск на родителите е липсата на предварително проучване на училището, програмите, учителите, ръководството и т.н. 
Аз смятам, че частните училища по принцип са по-добри от държавните или общински. Ако някой ми докаже, че в която и да е област има нещо по-добро държавно от частното, ще съм изненадан.
 Имам собствен опит и знам, че частните училища в средното образование /гимназии/ са в пъти по-добри от държавните - условия , учители, учебни програми, организация на учебен процес, контрол върху учениците и обратна връзка с родителите.
 

# 121
  • Мнения: 967
Според мен някой хора са предубедени в мението си по една или друга причина. Дъщеря ми е била  и в ДУ и в ЧУ, частното ни е в пъти по-добро от държавното. Разбира се, има и не дотам добри ЧУ, но при нас случаят не беше такъв!

# 122
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
Stella Maria, не смея да противореча на това, че вероятността да попаднеш на хубаво частно училище е в пъти по-голяма от тази, на хубаво държавно  Grinning
А защо voluntary aided school и частните имат повече места в челната класация, а Community Schools са начело в таблиците за лоши резултати, вече е чисто политически въпрос тук. На Community Schools ръцете са вързани и в тях учат деца подбрани само според местоживеене Sad И това е наложено от горе.  На пръсти се броят тези, които имат право да селектират по други критерии. Но даде ли им се тази възможност, веднага се вижда разликата. Аз и затова не ги харесвам, въпреки че синът учи в такова  Rolling Eyes Добре, че в този форум не четат тукашните лейбъри, ще ме разпнат на кръст  Mr. Green

# 123
  • Мнения: 1 144
Ама вие май продължавате да си мислите, че частните училища са само за по-умните!  Laughing Или аз не съм разбрала нещо за селекцията. Досега ставаше въпрос единствено за селекция на база на някакви интелектуални способности. Да не би в частните училища всички да са супер-способни? А къде са другите особености, които са свързани с психичната устойчивост, с дисциплината и др.? Питам, защото се сещам поне за два случая в близкото ми обкръжение, при които децата имаха проблеми с дисциплината (да не кажа, че бяха от побойниците), не им се учеше и родителите ги преместиха в частни училища, защото там си плащат и за частните парите са от основно значение.
Андариел, истина е, че има и такива частни училища, те се знаят и ако това му трябва на човек, намира го. Но майките, с които аз комуникирам, търсят училище, където детето да научи повече, да е с по-богата и разнообразна програма, да знае повече от изискванията на МОН, да излезе с повече знания, умения и обща култура, отколкото може да му даде държавното. И поради тази причина се засегнах от темата, защото последното, което някога съм търсила за децата си е училище, където да се разхайтят и да завършат с отличие, но без знания.

# 124
  • София
  • Мнения: 62 595
Ето, сега се сещам за някакъв критерий - малките матури. Колкото и да са били лесни тестовете не всички деца са ги решили за шестица. Много ми се иска, ако можеше да се види какъв е успехът на децата от държавните и от частните училища. Жалко, че няма как да стане.
Обаче, ако моето дете и твоето дете имат еднакви оценки на малките матури, тогава от училището ли е или от детето?

# 125
  • Мнения: 4 877
Ето, сега се сещам за някакъв критерий - малките матури. Колкото и да са били лесни тестовете не всички деца са ги решили за шестица. Много ми се иска, ако можеше да се види какъв е успехът на децата от държавните и от частните училища. Жалко, че няма как да стане.


И на мен ми се иска да ги видя резултатите.

# 126
  • Мнения: 13 512
Първото ми дете беше в държавно училище.
Второто в държавно, след това го преместих в частно. Много съжалявам,че се вслушвах в такива майки като ана и не го записах от детската градина в частно.
С третото дете осъзнах грешката си и я поправих. Записах ч в частна градина, ще продължи и да учи в частното училище.
За мен разликата е огромна във ВСЕКИ един аспект на образователния и възпитателния  процес.  Защото частното  училище продължава да надгражда и възпитава, а не като държавното- да заличава това, което е постигнато в семейството .
Деца на мои познати учат в "елитни" държавни училища. Ами то са побоища, обиди, интриги, грубости, псувни.... на които учителите не обръщат никакво внимание. Докато в частното такова нещо няма. Ако някое дете си позволи да нагруби някого- веднага му се обръща внимание и се обсъжда грешката му. За побоища изобщо не може да става дума. Ами кой родител не би желал детето му да не бъде малтретирано, унижавано или игнорирано?
Говоря от личен опит. Дъщеря ми така ,както е от кротките- то яке ли не и крадоха, то маратонки, телефон...не си ги спомням вече всичките идиотщини. И учителите в прословуто  училище Кирил и Методи нищо не знаеха.
Със сина ми - същата работа. Бой, нападаха го, взимаха му  пари, телефон..отврат! Това - в най-елитното Руско училище! Видях след това разликата като го преместих в частното училище каква е.
Стига, дотук бях с държавното образование.

# 127
  • София
  • Мнения: 62 595
Че то при "елитните" държавни само слуховете им са елитни. Има много по-малки, основни училища, които не се водят елитни и може би това им е хубавото - децата са по-малко, няма ги лудите родителски амбиции и директорите не искат на всяка цена да привлекат елитни родители на всяка цена. Каквото и да е училището, предпочитам да не е в нито една от крайностите  - нито да е елитно, нито да е от кварталните бивши ЕСПУ-та. Не са за подценяване професионалните държавни училища, каквито са художественото, музикалното, танцувалното, бих включила и математическите гимназии, които предлагат обучение от четвърти до седми клас.
От моите най-субективни сондажи чрез мнения на познати и приятели с деца в държавни и частни училища съм стигнала до извода, че нивото на подготовка зависи първо от това какъв багаж има детето в главата си и после от училището. Конкретно мен не ме устройва целодневната форма на обучение на частните и това, че детето трябва да прекарва цялото си активно време с едни и същи деца, включително извънкласните му занимания да са на същото място.  Предпочитам извънкласните неща да са наистина извънкласни - с деца от цяла София, защото средата така се обогатява. А и така или иначе след седми клас ще кандидатстват.
Моите са в държавно училище и засега нямам намерение да ги местя. Сработиха се добре със съучениците си, с малки изключения си харесват учителите. Постиженията им са в горните 20-30% и няма какво повече да искам на този етап.

# 128
  • Мнения: 13 512
Следобед децата са до 16.30 на училище. След това ходи на плуване 2 пъти в седмицата , на фитбол и йога по веднъж, ако пожелае(но тя никога не пропуска). Не мисля,че и се ограничават контактите по този начин. Сестра ми навремето учеше в Руското училище по подобна програма- по цял ден. И всички предмети до 4 клас , с изкл. на българския- бяха на руски. Само и единствено така се научава език в началния курс. Всичко останало е загуба на време. Такова училище е  Виктор Юго в София и за щастие от септември и във Варна ще има такова френско. Само часовете по български ще са на български, всичко останало- на френски, с преподаватели французи.

# 129
  • Мнения: 4 877
Такова училище е  Виктор Юго в София и за щастие от септември и във Варна ще има такова френско. Само часовете по български ще са на български, всичко останало- на френски, с преподаватели французи.

Монда, честито! Страхотна новина!  Grinning

# 130
  • Мнения: 7 263
monda  Peace винаги ми и е било приятно да те чета, но просто в тази тема ми се струва, че повече си губим времето \ тези, които се опитваме да покажем плюсовете на ЧУ\. Все пак хората тук имат мнение по въпроса, а нашето е пристрастно както се вижда.
Аз винаги се вслушвам именно в родители като monda , които имат опит и с едното и с другото образование. Аз също вече имам известен опит и също твърдя, че нещата са доста различни. За себе си вече съм осъзнала нещата, и съм си начертала пътечките - изчаквам само да видя все пак наклонностите и стремежите на децата, за да съобразя и с техните желания и дадености  Simple Smile
А иначе всеки има право на мнение "ЗА" и "Против".
Затова и вече предпочитам да чета темата  Simple Smile

# 131
  • Мнения: 13 512
Aз си изказах мнението и спирам. Нямам какво повече да кажа, не ми се влиза в спорове. 12 години стаж като майка на ученици ми стигаше, за да си направя изводите и да взема решение кое е най-доброто за децата ми.

# 132
  • София
  • Мнения: 62 595
Следобед децата са до 16.30 на училище. След това ходи на плуване 2 пъти в седмицата , на фитбол и йога по веднъж, ако пожелае(но тя никога не пропуска). Не мисля,че и се ограничават контактите по този начин. Сестра ми навремето учеше в Руското училище по подобна програма- по цял ден. И всички предмети до 4 клас , с изкл. на българския- бяха на руски. Само и единствено така се научава език в началния курс. Всичко останало е загуба на време. Такова училище е  Виктор Юго в София и за щастие от септември и във Варна ще има такова френско. Само часовете по български ще са на български, всичко останало- на френски, с преподаватели французи.

Дори и така да е, конкретно мен не ме устройва. Аз не искам да е на училище до 16.30, а до обяд. Да има време да си почине, да се нахрани на спокойствие и да учи на спокойствие, да се подготви за извънкласните занимания и тогава да отиде на допълнителните. Още повече, че при нас някои занимания са по два тъпи седмично, а други по 3 пъти. Детето няма да е работоспособно, ако цял ден е било на училище. В някои изкуства е нужно детето да се подготвя доста време вкъщи, а това изисква и някакво спокойствие.

# 133
  • Мнения: 1 144
Монда, съгласна съм с теб, и моят големият син учеше първо в държавно училище. Дете в първи клас, той още не беше навършил седем, през междучасието учителките отиват в учителската стая, децата излизат на двора и почват да беснеят. На няколко пъти съм заварвала да го блъскат по-големите, да му взимат нещата, после съм виждала той да тормози и гони по-малките, все неща, които в частно училище няма как да се случат. Защо трябва да си подлагаме децата на това? Какъв житейски опит се придобива, как да понасяш да те малтретират ли? Ами по тази логика, да си дадем децата в детски дом за няколко месеца, тогава съвсем добре ще се подготвят за живота...

# 134
  • Мнения: 1 014
Винаги съм била ЗА частните училища и градини! Определено там се обръща много повече внимание на децата.

Общи условия

Активация на акаунт