Целодневна форма на обучение

  • 7 921
  • 48
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 283
Хайде сега компетентните мами, които са писали по темата да попрочетат малко "Детска психология" и после отново да се изкажат, вече по- подготвени.
А...и да не пропуснете да прокоментирате пансионите по английски тертип!
Хайде сега по=компетентните да ни пообучат малко, че ние сме неуки Rolling Eyes
Нали затова обменяме мнения и опит и се надяваме да се включат с компетентни мнения. Не нападай така мамите във форума, защото всяка от нас търси най-доброто за детето си. По-добре бъди полезна, а не жлъчна

# 31
  • Мнения: 7 263
Хайде сега компетентните мами, които са писали по темата да попрочетат малко "Детска психология" и после отново да се изкажат, вече по- подготвени.
А...и да не пропуснете да прокоментирате пансионите по английски тертип!

Не те разбрах?

По стечение на обстоятелствата поне аз съм чела малко психология и не само детска, но така общо написано не разбрах коя от двете позиции не ти допада, защо, какви са твоите "ЗА" и "Против" в темата?
Ние тук обменяме мнения - всеки се опитва да защитава своето с аргументите, които реши че са най-добри и най-силни.
Нямам нищо против инакомислещите, дори колкото и невероятно да ти се струва често ми се е случвало да променям позицията си, ако те успеят да ме убедят в правотата си  Peace
Така че, ако искаш - заповядай в дискусията   bouquet
Ако пък просто си решила да изпуснеш парата - надявам се да се чувстваш вече по-добре  Heart Eyes Simple Smile

# 32
  • София
  • Мнения: 11 804
И училището на сина ми е с целодневна форма на обучение в 1 клас.
И тази форма е задължителна.Класът си върви заедно от 8.30 до 16.30.
Във втори клас са до 15 часа задължително,по желание до 16.30.

# 33
  • Мнения: 7 263
Ali&Meli кажи повече, моля те!
Лично ти доволна ли си, смяташ ли че това е сполучливо като форма на обучение.
Синът ти се справя доста добре, което косвено за мен значи, че получават качествена подготовка, но все пак твоето мнение какво е - като родител.
Кажи кои са най-големите недостатъци според теб.

# 34
  • Мнения: 620
Хайде сега компетентните мами, които са писали по темата да попрочетат малко "Детска психология" и после отново да се изкажат, вече по- подготвени.
А...и да не пропуснете да прокоментирате пансионите по английски тертип!

Не те разбрах?

По стечение на обстоятелствата поне аз съм чела малко психология и не само детска, но така общо написано не разбрах коя от двете позиции не ти допада, защо, какви са твоите "ЗА" и "Против" в темата?
Ние тук обменяме мнения - всеки се опитва да защитава своето с аргументите, които реши че са най-добри и най-силни.
Нямам нищо против инакомислещите, дори колкото и невероятно да ти се струва често ми се е случвало да променям позицията си, ако те успеят да ме убедят в правотата си  Peace
Така че, ако искаш - заповядай в дискусията   bouquet
Ако пък просто си решила да изпуснеш парата - надявам се да се чувстваш вече по-добре  Heart Eyes Simple Smile
Благодаря за разбирането- наистина бях "набрала" четейки.  Мили мами, които, сигурна съм, наистина искате най-доброто за децата си, пощадете детството им , подарете им /на тях, но и на самите себе си/ споделени мигове. Дори и да допуснем, че перфектно точните професионалисти и педагози по призвание /де ги, бре, че и готови да работят "на ползу роду" за жълти стотинки - имаше и такава реплика,санкта симплицитас/ се посветят на обучението и възпитанието на малчуганите и създадат стройна организация на тази си дейност, децата ви се нуждаят от елементарна почивка, следобеден сън и да си поиграят на каквото искат, когато поискат и колкото поискат. И ако ги натоварите с амбициите си от 6-годишна възраст, рискувате около 12-14- тата година те закономерно и естествено да се освободят от този товар пък вие да се чудите и маете как послушкото се е превърнал в пубер- бунтар. Или по-лошия вариант- останал си е послушко.
"Всичко ново е добре забравено старо", пък въпросната ЦФО дори не е  добре забравена. Да, удобно е за работещите родители детето им да бъде отглеждано в институцията, училището, де, затова апологетите на тази форма от девет кладенеца вода ще съберат, за да докажат колко полезна е тя. Но попитайте някоя своя позната учителка на възраст, тя ще ви разкаже. Това е, моля да ме извините за неприлично резкия тон, особено пристрастна съм към тази тема. В час ми е заспивало дете в 3 клас, по време на презентация. Ми като някой е решил, че училището трябва да започва в 7.30 /по лятното часово време това е 6.30, нали така/ и спящото още мозъче да усвоява нови знания, да възпроизвежда вече усвоени и пр., бр.  Не знам кому е нужно това издевателство над бъдещето, но той е солидно подкрепен от родители, които са убедени, че работят в името на това дечицата да са конкурентноспособни , сиреч са с чиста съвест, че са подсигурили бъдещето им. А сега поставете се вие на мястото на тези дечица- как бихте се чувствали, ако някой, макар и напълно добронамерено и с грижа за вас управлява ежедневието ви? Колко бихте издържали? Е, ако мъниците имат добре функциониращи защитни механизми, просто "изключват", а ако не- напрежението от усилията непрекъснато да отстояват позиции- в колектив, пред родители, пред учители и т. н. и да печелят одобрение ги фрустрира, невротизира и ...изберете си какво означава многоточието.
Ще си позволя да цитирам част от едно четиристишие на Андрей Германов:
"Най-свестните неща на този свят създали са ги хайманите!"
И част от една реклама:
"Свободата...салама...свободата...салама..."
Отново моля за извинение за дидактичния тон, професионална деформация.

# 35
  • Мнения: 668
В момента и аз се причислявам към чудещите се майки...
В едно от училищата - въпросното 35 СОУ, за което бях пуснала линк и, държа да отбележа, в никакъв случай не му правя реклама, има ЦФО. Днес се занесох до там и секретарката много любезно ми обясни как протича един учебен ден - започват в 8.30ч. с час по български, например. След това имат още 1 час занималня по български, за да затвърдят материала. Следва час по математика, съответно затвърждаване... Обядват в стола (по желание), малко игри и започват с английски, а накрая свършват с музика, понеже е с разширено изучаване. Другата паралелка е с немски. Това е до втори клас включително, после си минават на нормалната програма + по желание занималня. От ІІІ-ти клас леко започват да учат и руски, а от V-ти става задължителен.
Това разбрах и сега се чудя и мая какво да правя... Изглежда ми много хубаво, но дали наистина е така newsm78

# 36
  • София
  • Мнения: 11 804
Аз бях доволна от целодневаната форма на обучение,която имаха в 1 клас.Но истината е,че учителката,която водеше занималнята по бълграски и математика беше страхотна.
А учителката,която водеше занималнята по чужд език /синът ми е в училище с ранноезиково обучение/ беше същата,която им водеше езика сутрин,също страхотна.
Домашни нямаха през седмицата,най-много през уикенда.
Обаче истината е,че и в най-доброто училище на детето трябва да се обръща внимание в къщи и да се следи какво прави.
Малко погрешно е мнението,че ако детето ходи на занималня и родителите са освободени от ангажименти към домашните и уроците му.В 1 и 2 клас то се учи да учи и да си изпълнява ангажиментите към училището.

Айви за някои родители ходенето на занималня не е родителска амбиция,а единствена възможност.Не всички имат на разположение баби и дядовци и не всички имат възможност за дететгледачка. А колко родители ще се осмелят да си оставят децата сами в къщи на тази възраст в днешно време?
Наистина всеки родител иска най-доброто за детето си и в рамките на възможностите и разбиранията си го осъществява.

# 37
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Takaaa, моята дъщеря от 4 годишна не спи следобяд. Това и беше голям проблем в детската градина. ooooh! В следобедния блок в училище не е само учене. Освен свободните игри има и много извънкласни занимания, от които тя сама избра модерен балет и актьорско майсторство.
 А защо си мислиш, че аз управлявам нейния живот? По-скоро тя управлява моя. Съобразявам се с това, че тя иска да ходи на плуване. Лишавам се от обедна почивка за да я заведа. Тя реши, че иска на скокове във вода- вечер след работа няма излизане с приятелки, защото трябва да я заведа там. После се прибирам да готвя, а баща им ги води да играят в някой парк. След като се върнат говорим, помагаме по някои предмети, понякога играем семейни игри,четем приказка за лека нощ и чак тогава евентуално аз мога да помисля за моя живот. Ама ТЦ, понеже ме чака прането, гладенето и т.н и т.н
 Нашият график абсолютно се наглася спрямо техните желания и нужди. Налагам вето само, когато наистина прекалят с исканията си. Peace

# 38
  • Bristol
  • Мнения: 9 371
Наистина ли след 3-тата си година в Англия децата спират да спят следобяд?  Thinking
Това е престъпление.
Е, не всички, но болшинството и преди третата година дори спират със следобедния си сън по собствено желание. А тук говорим вече за 6-7 годишни деца и следобеден сън! Аз съм  Shocked Но сигурно зависи от режима на семейството. Ако малко дете си ляга 9-10-11 вечерта, логично на следващият ден ще е уморено и ще има нужда от следобедна дрямка, но ако е изграден режим 7-8 в леглото, няма никакъв проблем  Grinning Аз и друга практика си спомням, която пречи на децата рано да си легнат, домашните! Дават се много домашни, без материалът да е разбран и усвоен, детето или не ги пише или ако е съвестно и има съвестни родители, чака те да се приберат, за да му обяснят, да направи домашните и чак след това да си легне. Логично отнасят се до 10 часа вечерта, пък и след това, защото детето трудно разбира късно вечер, бавно му спори работата. Точно това гледам, че е избегнато при ЦФО, домашни за в къщи почти няма, значи след определения час, който дори и да е по-късно следобед, детето е напълно свободно да играе и контактува с родителите, завърнали се от работа  Wink И наистина важен е въпросът, дали съществуващата в момента системата е способна и готова да поеме подобен тип обучение  Thinking

# 39
  • Мнения: 7 263
айви   Peace Благодаря за отговора и аргументите   bouquet
Сигурна бях, че ще се разберем  Hug
Та на въпроса - идея си нямаш с колко много неща от поста ти съм съгласна.
Особено този пасаж,
Мили мами, които, сигурна съм, наистина искате най-доброто за децата си, пощадете детството им , подарете им /на тях, но и на самите себе си/ споделени мигове. Дори и да допуснем, че перфектно точните професионалисти и педагози по призвание /де ги, бре, че и готови да работят "на ползу роду" за жълти стотинки - имаше и такава реплика,санкта симплицитас/ се посветят на обучението и възпитанието на малчуганите и създадат стройна организация на тази си дейност, децата ви се нуждаят от елементарна почивка, следобеден сън и да си поиграят на каквото искат, когато поискат и колкото поискат.

който подчертавам.
На 42 години очаквайки третия си син вярвай ми нямам никакво друго желание и никаква друга мисъл освен да му посветя всяка своя свободна секунда. Бих искала да съм до него непрекъснато, да споделя с него миговете, които се наложи да пропусна с батковците му гонейки кариера / или пък Михаля, както би се изразила баба ми/.

Бих искала да работя до обяд и след това времето да е за нас, всеки ден!
Но .... не бих могла да си го позволя, а и не само аз. Дори ако се замислим единици са тези щастливки, които могат да си го позволят / да не говорим за това, че именно сред тези, които могат рядко се появяват такива желания/.

Права е Ali&Meli
... за някои родители ходенето на занималня не е родителска амбиция,а единствена възможност.Не всички имат на разположение баби и дядовци и не всички имат възможност за детегледачка. А колко родители ще се осмелят да си оставят децата сами в къщи на тази възраст в днешно време?

Големият ми син ходеше на занималня, това беше най-доброто, което тогава можех да направя за него - и съм съвсем наясно, че то нито беше най-доброто за детето ми, нито беше достатъчно, с последиците и до днес се борим - вече е 5-ти клас.
Малкият ми син завърши сега 1-ви клас, имайки зад гърба си горчивия опит от баткото впрегнах всичките си усилия / и не на последно място финансови възможности/ за да му осигуря друг вид занимания - взимаше го една пенсионирана госпожа и се занимаваха в къщи. Учеше, подготвяше се, тя го водеше на езикови курсове и го прибираше и т.н. Определено е по-добър вариант, но и той има доста минуси. Времеемко е, изисква невероятна логистика и не е лесно да намериш точния човек - добре, че при нас се получи имахме най-слънчевия и мил човек до детето си и поне за това съм била спокойна.
Затова и именно оглеждам варианта за ЦФО като най-добре съчетаващ нуждите и възможностите на родители като нас и на нашите деца.

Колкото до втората част от поста на айви напълно съм съгласна, че "С трици маймуни не се ловят" - точно и затова в първия си пост по темата писах, че надали в момента някой има финансовата готовност да въведе ЦФО. Просто се искат много средства за това. Лично аз искам учителя на моето дете да е силно мотивиран / автоматично наред с всичко останало, това значи и добре платен / и перфектно подготвен / това пък значи, че за обучението му и за допълнителната му квалификация и за нейният ъпгрейд трябва също да се отдели сериозен финансов ресурс, което в момента е трудно да се осигури.

Та така - минусите на системата са ясни. Но тя има и доста плюсове, които поне на теория могат да бъдат развити и използвани, като метода може в началото да бъде въведен пожелание.
Радвам се, че дискусията тръгна  Peace ще продължа да следя с интерес   bouquet

# 40
  • Мнения: 1 513
Наистина ако детето няма режим и си ляга в 10ч., на другия ден ще заспи в час и ще има нужда от следобеден сън. Мисля, че следобедния сън не е аргумент против. Ако организацията в къщи е добра и детето си ляга рано - няма да заспива час, ще е достатъчно бодро и съсредоточено и ще може да възприема нови знания и умения. Според мен, още веднъж казвам, този аргумент отпада категорично.
Липсата на време със семейството също отпада, защото децата се прибират към 17,30ч. и ма достаъчно време САМО за игри, контакт с родители и баратче / сестриче, други деца, лично време и каквото там друго се сетите. Няма домашни, които да отнемат от това наистина ценно време. Този аргумент против също категорично отпада.
Аз обаче, мислейки по темата мога да добавя един аргумент против, който не е споменат до сега, а именно: липса на ежедневен контрол от страна на родителите по отношение на това какво днес са писали, какво са чели, какво са смятали ... Това са неща, които остават скрити поради липсата на домашни и липсата на раничка през седмицата (тя седи в училище) само събота и неделя може да се прегледат тетрадките. Значи, трябва абсолютно дас е доверим на госпожите и да отнемем от ценното уикенд-време за цялаото семейство.
Ето това е което ме притеснява. Всичко друго, мисля е вреда на нещата и дори по-добре отколкото сега върлуващата схема - до обяд в час, следобяд занималня.

# 41
  • Мнения: 404
Моля, да направим списък в кои училища се предлага ЦФО. От постингите до тук извадих:


София

1. 35 СОУ "Добри Войников"
2. 98 НУ в Илиенци
3. 107 ОУ филиал към НПМГ

Варна

1. 3 ОУ Ангел Кънчев

Моля, допълвайте!

# 42
  • Мнения: 392
Иска ми се да споделя моя опит като дете, учила съм в училище с ЦФО - 18-то  училище, София, между 1984 и 1988г.
Спомените ми са доста хубави.
Започвахме в 8,30. Имахме гардеробчета, където си държахме раниците и обувките. В класната стая бяхме по пантофи. Имахме отделни учители по всеки предмет. Класната ни водеше два предмета - български език и роден край. Сутрин взимахме новия материал за деня, на обяд имахме час и половина за свободни занимания (извън времето за обяд, което беше около 1/2 час) и след това пак часове. След обяд се водеше самостоятелна подготовка. Пак имахме определени часове, но само за упражнения, без нов материал. Имахме няколко часа в седмицата, които си бяха основно за игра. Свършвахме училище в 16,30 и нямахме никакви домашни за вкъщи. Никога. Раницата с учебниците я занасяхме в понеделник и си я взимахме в петък.
Беше чудесно.
Сега ужасно съжалявам, че не мога да осигуря дори бегло подобие на такъв режим на децата си. Хем аз имах баба и дядо вкъщи, но никога не ми се е искало да се прибера на обяд. Пък и другите деца от блока постоянно се оплакваха, че имат домашни. Аз не знаех какво е да пишеш домашни  до края на трети клас!
Сега синът ми някак се приспособи със занималнята, но дъщеря ми - не. Госпожите там сами признават, че не могат да обърнат специално внимание на всяко дете. Преди 25 години как можеше, не знам. Сега защо не може също не ми е ясно. Сигурно има връзка със заплащането, но едва ли е само това причината.

# 43
  • Мнения: 283
Наслуки, имаш възможност, запиши го в училище с ЦФО. Така, както разказваш е и в 98 НУ.
Моля те, кажи за контрола в къщи?
Как успяаше да се подготвиш без майка ти да знае какво сте правили и да прегледа и да ти помогне ско нещо не си разбрала?

# 44
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 856
Моля, да направим списък в кои училища се предлага ЦФО. От постингите до тук извадих:


София

1. 35 СОУ "Добри Войников"
2. 98 НУ в Илиенци
3. 107 ОУ филиал към НПМГ

Варна

1. 3 ОУ Ангел Кънчев

Моля, допълвайте!
134 у-ще Димчо Дебелянов. Учат от 8.30ч. до 16ч.

Общи условия

Активация на акаунт