КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 15 - изпитите

  • 71 148
  • 644
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 15 167
Бояна, ти не виждаш причина, а някои хора виждат в това златния шанс за детето си - разни хора, разни приоритети, както се казва. И аз пък не виждам защо това, че късно са разбрали за ФЛ (или което и да е друго училище), или не са имали възможност, или... , трябва да ги отказва да опитат. Защо ги плашиш?
Защо ги плаша? Изказвам мнение, споделям наблюдения и информация. Родителите сами си преценяват и не мога да нося отговорност за техните решения. А и мнението ми не е крайно- казах, че ако училището има такава практика и тя регулярно включва нови ученици, ако учителите знаят и български, ако другите деца знаят български, ако детето знае втори език. И при други условия е възможно, но ми се струва, че детето ще падне в жертва на родителските амбиции. Езици се учат и в по- късна възраст и по други начини. Важното е детето да развие не само познанията се, но и да не се подлага на прекален стрес. Всеки сам преценява какво за него е прекалено.  Peace

 
Аз го дадох за пример, тъй като нашият опит е от там и сме интегрирани вече, макар и двуезични  Flutter!
Причините за местене на дете от една в друга система е в компетенциите на родителите на дадено дете - моята причина беше, че е единственото свястно частно основно училище в страната в която живеехме. Ама всеки си има собствена история и причини!
Предположих, че детето ти е двуезично, защото сама знаеш, че не е практика във ФЛ да интегрират българчета след първи клас. /Освен ако не е цял клас както е сега при разширението/ . В малко училища се наемат с подобна задача, защото е рискова и трудоемка. Педагозите, с които съм разговаряла и имат опит с подобни случаи са на същото мнение.


Хи-хи! Сега видях, че си социолог - сигурно никога няма да си прекалено уморена за подобен вид дискусии.  Mr. Green

Това не е от социологията. Мнозина търсят първоизточника на този проблем, но засега без резултат.  Mr. Green

# 376
  • Мнения: 967
Предположих, че детето ти е двуезично, защото сама знаеш, че не е практика във ФЛ да интегрират българчета след първи клас. /Освен ако не е цял клас както е сега при разширението/ .

Постът ти в този си вид е расистки! Силно вярвам, че критериите за приемане в програмата за интеграция са дали детето може да се справи с допълнителното натоварване или не, а не дали е българче или не, независимо от местата отпуснати в съответната година за тази програма! Двуезичността може да се практикува и когато двамата родители са българи, както е в нашия случай! Нашето дете беше повикано на събеседване, което се оказа изпит и беше на езика и съответстващо на учебния материал в страната , в която се намираше! Когато училището реши да приеме повече деца за интеграция, тяхна отговорност е да предоставят допълнителни ресурси за успешното й осъществяване - иначе ще имат проблеми с децата през цялото време на обучение!

Мисля, че което и да е ЧУ, което предлага интеграция за чужд език е наясно с отговорността и предстоящите трудности и едва ли гледа с лека ръка на тази задача! Ако и родителите са наясно какво натоварване предстои  би трябвало да се стигне до happy end!

Мисля да спра до тук!  Родителите колебаейки се дали интеграцията е възможна - си изградиха представа за практиката от нашата дискусия!

# 377
  • София
  • Мнения: 15 167
Предположих, че детето ти е двуезично, защото сама знаеш, че не е практика във ФЛ да интегрират българчета след първи клас. /Освен ако не е цял клас както е сега при разширението/ .

Постът ти в този си вид е расистки!
Ако правилата са расистки то аз нямам вина за това, защото ги е измислила организацията, която поддържа френските училища по света. Училището е френско и е създадено, за да обслужва френското посолство. В Англоамериканското училище имат квота от 20% за българи- и те ли са расисти? Просто французите и децата от франкофонски държави са с предимство според устройството на ФЛ. Последните ти постове вече са откровено заяждане. Stop

# 378
  • Мнения: 4 877
Попаднах на нещо интересно в сайта на Кафе Франсе - академия за по-малки деца по канадската образователна програма на англ. и френски
http://cafefrancais.net/

# 379
  • Мнения: 613
Бояна, ти не виждаш причина, а някои хора виждат в това златния шанс за детето си - разни хора, разни приоритети, както се казва. И аз пък не виждам защо това, че късно са разбрали за ФЛ (или което и да е друго училище), или не са имали възможност, или... , трябва да ги отказва да опитат. Защо ги плашиш? В крайна сметка децата са различни и не е редно да ги слагаме под един знаменател.

Цитирам целия постинг (нямаше как да цитирам всичките Simple Smile ), но се хващам най-вече със "Защо ги плашиш?"

Аз съм писала доста мнения в този форум по този въпрос и да, да подчертая от началото, че не е въпрос за френски език и за ФЛ. Проблемът (неочакван) на семейството ми, беше че трябваше да се приберем в България за неопределено време, с дете родено и отрастнало в Америка. Дъщеря ми, която на всичкото отгоре е и 6 годишно първолаче дойде преди няколко месеца в България със слаби познания по български език, писмено - 5, 6 букви. Аз бях тази, която беше не стресирана, срината бях от всякакви ужасяващи представи за това как детето ще се справи с абсолютно нов език и програма за нея. И то от трети клас, когато програмата започва да бъде доволно натоварваща. Самата аз бях готова да я "върна" във втори клас, да не кажа че и на компромис 1-ви клас щях да се съглася. Мислех точно като Бояна. (Разбирам я. Не я обвинявам.)

Благодарна съм от все сърце, както на съфорумки, които ми казаха да не се страхувам и че детето ще се справи, така и на педагозите от училището, които твърдо застанаха зад това, че детето, въпреки възрастово по-малко от българските си съученици ще е по-добре да продължи в класа, следващ завършеният й вече. Независимо, че е английско говоряща.

За да не ставам досадна с дълго писане ще заключа -- не съм съжалила и за минута за взетото решение, детето се справи отлично. Преживях това, за което всички преди това ме успокояваха.
Не отричам, че не е имало стрес и много, много учене, но всичко това избледнява с всеки изминат ден.

Дъщеря ми също беше на "специална интегрираща" програма. Резултати има и най-големият ми импулс, който ме провокира да се включа в последния заформил се дебат беше точно с цел да споделя и аз думите към родителите  "Не се страхувайте!". При децата възприемането става на ниво, различно от това на нас възрастните. Интеграция може да се проведе на всяко ниво. И разбира се, че може да е трудна, но не е невъзможна, а напълно реално достижима!

# 380
  • Мнения: 771


Виж, за у-щето към Немското посолство (предполагам то е Deutsche Schule) знам за детенце, от което поискаха да повтори първи клас, за да го запишат, макар че беше учило немски в друга ЧДГ от първа група. Явно не навсякъде се нагърбват с интегрирането на нови деца.
[/quote]
 #Crazy #Crazy
това е най-малкото неетично!
По българската образователна програма децата от 1 до 4 клас не повтарят! Особено за първи клас! А това немско училище няма български лиценз и може да си работи по техните си програми и да връща деца да повтарят. Това си е тяхна работа. Щом родителите са си дали там децата ще се съобразяват. Освен това ако в съответното ЧУ се работи по българската програма или по тяхна адаптирана, но със застъпени задължителни учебни предмети на бъл.език, то как едно дете ще повтаря. Примерно - по математика има 4, по БЕЛ има 5, по Човек и общество има 6 и т.н.т. и по ..немски има 2! Е ще повтаря ли?

# 381
  • София
  • Мнения: 15 167
балони децата реално не повтарят, а учат въпросният първи или който и да е клас за първи път. Ако си учил първи клас на английски и без да знаеш думичка немски отидеш в немско училище не виждам какво смущавмащо има в това да изкараш пак първи клас ако се налага.

3укини Слаби познания по български от дете с поне един родител българин е едно, а никакви познания по чужд език е съвсем друго нещо. Преместване от една държава в друга и родителски каприз в 3- 4 или друг клас също по отношение на причината да постъпи човек така с детето си.

В условията за записване във ФЛ пише следното:
Децата, които не идват от френската образователна система задължително минават тестове, оценящи техните Les élèves ne venant pas du système français sont amenés à passer des tests évaluant leurs capacités à intégrer le niveau souhaité, ainsi que leur connaissance de la langue française et sont admis en fonction des places disponibles.

А по повод обвиненията и обясненията на Rila да и припомня това:

 Френският лицей Виктор Юго в София  e част от системата френски учебни заведения в чужбина, управлявана от Агенцията за френско образование в чужбина - AEFE  под егидата на Министерство на външните работи на Република Франция.
Системата, състояща се от над 260 учебни заведения  в 125 страни, има за цел:

•   да продължи в чужбина обучението по френската образователна система на децата (около 70 000) на френските семейства, пребиваващи в чужбина.
Ето защо Френският лицей Виктор Юго в София преимуществено приема при всякакви обстоятелства децата с френско гражданство в училищна възраст, живущи в България.
•   да допринася чрез приема на чуждестранни ученици (над 90 000) за развитието на външната културна политика на Франция и за разпространението на френския език.
Ето защо Френският лицей Виктор Юго в София приема също така в рамките на възможностите си деца, говорещи френски език, с българско и друго гражданство.
•   да оказва сътрудничество в областта на образованието, като отдава особено внимание на културата и езика на приемната страна.
Ето защо Френският лицей Виктор Юго в София осигурява преподаването на български език, като педагогическата му дейност  е фокусирана и върху българските културни традиции.

# 382
  • Мнения: 4 877
Бояна, можеш ли да ми кажеш твоите впечатления от ФЛ?
Ти ли беше направила анализ на Европейското у-ще? Беше доста добър. Ако имаш наблюдения и за др. ЧУ, ще се радвам да споделиш.

Момичета, много интересно си говорите. Снощи до късно четох последните страници с голям интерес. Благодаря!

# 383
  • Мнения: 159
Да и на мен ми е интересно, но е добре да се чуят конкретни мнения и за други ЧУ, защото май заприлича на реклама.

# 384
  • Мнения: 4 877
Да и на мен ми е интересно, но е добре да се чуят конкретни мнения и за други ЧУ, защото май заприлича на реклама.

Къде видя реклама?  Grinning За Френския лицей ли? Те едва ли имат нужда от нея.  Laughing Laughing 
Повечето информация, дори и супер положителна, не означава реклама. Мисля, че дискусията на момичетата беше много хубава и аз съм им благодарна, че толкова неща споделиха. Всички сме наясно, че ФЛ е много хубаво у-ще. Дори и да не е цел за обучението на децата ни, е много полезно или поне любопитно да надникнем "в кухнята".

# 385
  • София
  • Мнения: 15 167
Бояна, можеш ли да ми кажеш твоите впечатления от ФЛ?
Ти ли беше направила анализ на Европейското у-ще? Беше доста добър. Ако имаш наблюдения и за др. ЧУ, ще се радвам да споделиш.

За ФЛ без да мога да гарантирам обективност.
Положителни страни
- френската образователна система е добра и дава добри перспективи;
- ФЛ не е у нас от вчера и правилата са ясни;
- не се толерират родителски капризи и претенции по отношение на тези правила и те важат за всички;
- интереса към ФЛ традиционно е голям и много отклонения познати от други ЧУ, които са плод на чисто комерсиални подбуди липсват
- средата е многонационална, но има все повече българчета; сред учителите също има и българи, и французи, което е положително, лично за мен, защото и у нас има много качествени преподаватели, а при наличието на все повече ученици българи е и по- адекватно
-държат на дисциплината и културното отношение между децата и към тях.
- от тинейджъри, които учат там оставам с приятното впечатление, че без да са задръстени са запазили детското в себе си и не са като малки възрастни, които говорят за пари, за нетипични за възрастта им проблеми и прочее. извадката ми не е представителна. Wink

Минусите-
-работното време, особено това на детската градина- от 8.30 до 14.30, а в сряда до 11.30
- ужасно много ваканции- на всеки два месеца са по 2 седмици във ваканция /във Франция са по същият график и тук го спазват/
Тези два недостатъка правят задължителна допълнителна помощ при отглеждането на детето, ако и двамата родители работят. Това създава допълнителни проблеми и още разходи към и без това високите такси.
- тенденцията постоянно да си сменят адреса. Няма и година откак се преместиха в Макси, а вече се планира преместване, и то на Горнобански път. Вероятно ще се случи след година- две, зависи от ремонта на сградата, но мястото изобщо не ми харесва- много е отдалечено и от почти всички райони на София до там пътуването е кошмарно дълго по всяко време на денонощието.
- таксите са доста солени, но в сравнение с тези в Англо- Американското училище изглеждат малко по- приемливи Laughing


За други ЧУ нямам сериозни наблюдения, но доста хора се разочароваха от ЕСПА, а в същото време виждам все повече доволни от Света София. Имам няколко познати, чиито деца учат в училището към посолството на Русия и също са много доволни, но не знам подробности.

# 386
  • София
  • Мнения: 6 999
Минусите-
-работното време, особено това на детската градина- от 8.30 до 14.30, а в сряда до 11.30
- ужасно много ваканции- на всеки два месеца са по 2 седмици във ваканция /във Франция са по същият график и тук го спазват/

Може "многото" ваканции да са минус за работещите родители, но определено са голям плюс за децата, които понасят училищното натоварване равномерно, а не както по българската система - никакви междинни ваканции, но пък много дълга лятна.


Виждам, че сте коментирали интегрирането: В ААУ /за разлика от ФЛ/ интегрират във всеки един клас ученици и не знам случай да се се провалили.

# 387
  • София
  • Мнения: 15 167
Минусите-
-работното време, особено това на детската градина- от 8.30 до 14.30, а в сряда до 11.30
- ужасно много ваканции- на всеки два месеца са по 2 седмици във ваканция /във Франция са по същият график и тук го спазват/

Може "многото" ваканции да са минус за работещите родители, но определено са голям плюс за децата, които понасят училищното натоварване равномерно, а не както по българската система - никакви междинни ваканции, но пък много дълга лятна.
Съгласна съм, затова обясних в какъв план е минус.  Същото важи и за престоя на децата, особено в детската градина- за дете на 3- 4 този график е перфектен, защото остава достатъчно време да бъде в домашна обстановка, да има други занимания и да види други хора. Детската градина на ААУ също не е целодневна.

# 388
  • Мнения: 4 877
Бояна, благодаря много!   bouquet

# 389
  • Bristol
  • Мнения: 9 457
•   да продължи в чужбина обучението по френската образователна система на децата (около 70 000) на френските семейства, пребиваващи в чужбина.
Ето защо Френският лицей Виктор Юго в София преимуществено приема при всякакви обстоятелства децата с френско гражданство в училищна възраст, живущи в България.
Май всички чужди училища имат тази практика, руско, немско, ААУ  Thinking
Интересно, дали техните си граждани се ползват и с други предимства, например по-ниски такси  Twisted Evil
- ужасно много ваканции- на всеки два месеца са по 2 седмици във ваканция /във Франция са по същият график и тук го спазват/
А ако сумираш дните ваканция във ФЛ и в българското училище, има ли разлика? И във ФЛ ли имат толкова голяма лятна ваканция?

Общи условия

Активация на акаунт