Завършваме успешно и таз година, ШЕСТокласници -3

  • 20 376
  • 301
  •   1
Отговори
# 195
  • у дома
  • Мнения: 7 970
Честно да ви кажа от един месец карам курс и сме в едно обикновено квартално училище-миналата седмица слагаха камери на стаите,така че си мисля,че ако се въведе формата с външното оценяване при всички положения ще е с камери ,за да може да се документира,че не се подсказва....

# 196
  • Мнения: 3 008
Светле,
радвам се, че пак те засичам. Надявам се сте добре.

Позволи ми да опонирам по въпроса с камерите. Намира им се цаката на тези камери. От опит с някой заведения, които ползват камери, ти го казвам. Та предполагам, че и там ще намерят как да хитруват, ако някой иска. Камерата не е всеобхватна, проверяват кои места не лови, пренасочват я и т.н.

# 197
  • Мнения: 139
Ако броят на въпросите - 25 по математика остане, ще е по-добре от сегашните 50 .
Май идеята е добра, нищо че ще сме първи по тая система за кандидатстване.
Може обаче повече училища да си пуснат допълнителни изпити, ако решат, че външното оценяване не е достатъчно.

# 198
  • Стрелбище-в пряк и преносен см
  • Мнения: 671
Тъкмо си мислех, четейки темата на седмокласниците за пореден път, какво гнездо на оси е там цяяяяяяла година. Ей не спряха да се ядат, да се плюят и да си мерят мозъците и езиците.  ooooh! Мислех си и за нашата тема, на мамите на миналогодишните седмокласници. Еееее няма такава прекрасна тема. Как пък никой не се изпъчи, не се наду, не се държа надменно..... А вярвайте ми, и там имаше деца с невероятни резултати, отлични. Деца с разнородни интереси, деца с успехи в различни състезания и олимпиади, но нито един родител не си позволи да обижда и да говори на другите надменно, иронично, подигравателно. Говорихме си чудесно, помагахме си, съветвахме се, срещахме се и дори и сега ми е приятно да се срещнем, защото и се запознахме миналата година. Еееей сегашните цяла година се ядоха ...... то не беше за АК, не беше за СМГ за какво ли не...... Аз ли нещо съм повредена, или не знам. Лично аз намирам за смешна инициативата за петиция и ревовете за снижаване на скалата за оценяване или за тотално опростяване на изпитите, защото подкрепям идеята, че това е начина да изпъкнат наистина най-добрите деца, което иначе няма как да стане. Да, ще има някои, които ще са много преди другите и една доста по-голяма бройка деца на средно ниво. Какво по-нормално от това. Всички няма да стават математици я. Но пък защо да се отнема славата и да се омаловажава успеха на децата, които са се скъсали от учене цяла година , а и преди това, докато други са го карали по-лежерно......
Но каквито и да са ни децата - по-умни, по трудолюбиви, не толкова умни, или по-мързеливи - защо е нужна тази демонстрация тук и мерене на нещо и аз не зная какво. Избиване на комплекси ли, що ли?

Напълно съм наясно, че както едното ми дете се представи миналата много добре, така за догодина се моля за 3ка по математика, просто защото си познавам детето. Знам къде са й силните и къде слабите страни. Знам, че тя никога в живота си няма да се занимава с нещо свързано с математика, или поне няма да го направи при този начин на учене. Да я гръмна ли? Или когато миналата година, ние можехме да си избираме от най-добрите училища, трябваше да се държа надменно към тези, които са с по-малък бал? Или пък тези с повече от нашия да го правят към нас......

И по този повод си мислех, дано догодина не се случват тези неща в тази тема, на бъдещите седмокласници...... Но то се почна от сега...... Приятно ви, мами!!! Дано се чувствате по-полезни на себе си, децата си и за самите вас, демонстрирайки този вид поведение, което честно, наистина не разбирам кому е нужно......
Peace

# 199
  • Мнения: 284
Ако броят на въпросите - 25 по математика остане, ще е по-добре от сегашните 50 .
Май идеята е добра, нищо че ще сме първи по тая система за кандидатстване.
Може обаче повече училища да си пуснат допълнителни изпити, ако решат, че външното оценяване не е достатъчно.

Извинявайте, че нахлувам така в темата ви, но според мен проблемът не е в количеството задачи, а във времето, което децата имат. За мен решаването на 25 задачи за един учебен час е прекалено очакване - то няма и две минути на задача - независимо дали са лесни или трудни. Едно е да се проверяват знания, друго бързина. Едно време бяха три или четири задачи с няколко подусловия. Според мен колкото повече са задачите, толкова по-голям е шансът на децата да покажат дали знаят или не знаят да решават задачи, но все пак да се предвиди разумно време за решаване, за проверка, за преписване от чернова на белова.

# 200
  • Мнения: 139
Ако броят на въпросите - 25 по математика остане, ще е по-добре от сегашните 50 .
Май идеята е добра, нищо че ще сме първи по тая система за кандидатстване.
Може обаче повече училища да си пуснат допълнителни изпити, ако решат, че външното оценяване не е достатъчно.

Извинявайте, че нахлувам така в темата ви, но според мен проблемът не е в количеството задачи, а във времето, което децата имат. За мен решаването на 25 задачи за един учебен час е прекалено очакване - то няма и две минути на задача - независимо дали са лесни или трудни. Едно е да се проверяват знания, друго бързина. Едно време бяха три или четири задачи с няколко подусловия. Според мен колкото повече са задачите, толкова по-голям е шансът на децата да покажат дали знаят или не знаят да решават задачи, но все пак да се предвиди разумно време за решаване, за проверка, за преписване от чернова на белова.
Права си, забравих, че времето е по-малко. Rolling Eyes Трябва повече време за математиката.

# 201
  • у дома
  • Мнения: 7 970
Рос ,то и сега тук таме квесторите помагат или просто оставят децата да си обменят отговори,което автоматически вече ги поставя при различен старт,но камерата поне ще осигури не съвсем масовото решаване на тестовете за външно оценяване...много се ядосвам на тази форма на изпитване,но какво да се прави...

# 202
# 203
  • Мнения: 1 705
Снощи по Дарик радио мъжът ми е слушал интервю с новата министърка. Според чутото, децата ни ще останат по старата система.

Вече не знам дали да се радвам или не.

След като разгледах подробно задачите от теста по математика, си мисля че тези хора нямат нито ум нито сърце. Това не са задачи за езикови гимназии...Аз няма да правя детето си математик и той намя нужда от такива логиски задачи. Ще кандидаства хуманитарен прохил, направо нямам думи.  
Затова писах коментар по темата в 24 часа.

Ако искат да го прочетат.

Ако не искат, да не се чудят защо децата ни бягат да учат в чужбина.

По тази схема ще се лишат и от двете ми момчета. Дай боже. Praynig

# 204
  • Мнения: 284
Снощи по Дарик радио мъжът ми е слушал интервю с новата министърка. Според чутото, децата ни ще останат по старата система.
Аз пък я мернах вчера сутринта в  bTV - не слушах много внимателно, но съм сигурна, че каза, че догодина няма да има изпит за кандидатстване след седми клас, защото може да се използват резултатите от външното оценяване. Ето линк към сайта на bTV и самото интервю в предаването "Тази сутрин" http://btv.bg/videos/broadcast_video.pcgi?section_id=258&video_id=17007

# 205
  • Мнения: 2 708
Аз пък слушах много внимателно и думите й бяха:

"...........Едва ли ще може да се случи първата година, защото сме на старта на учебната година, но през следващата год трябва да се работи много за това да отпадне изпита след седми клас, защото външното оценяване достигна до 7ми кл, задължителното външно оценяване. Ако то бъде добре подготвено, ако тестовете бъдат внимателно съобразени с всички световни стандарти, по този начин подготвени, то те тогава могат да изиграят тази роля и да не се налага одителите и децата да преживяват този стрес...... "


Хем не си слушала внимателно, хем си сигурна какво е казала........ и си съчетала някои казани неща. През следващата година, както казва тя, ще се работи върху това да се променят нещата, а не че през следващата година ще се влиза по новия начин. Не че не може да се случи, но надали ще имат време за тези промени, както не веднъж се коментира в темата и хайде моля ви се, не коментирайте с категоричност неща, които не са казани, нито написани, а вие да казвате че са казани и че са написани.... Много несериозно, поне според моето скромно виждане по въпроса. Кому е нужно, излишно да се нагнетява обстановката???
Казаното от нея може да се чуе много ясно точно от линка, който си посочила и от където свалих цитата по-горе.

# 206
  • Мнения: 284
Аз пък слушах много внимателно и думите й бяха:

"...........Едва ли ще може да се случи първата година, защото сме на старта на учебната година, но през следващата год трябва да се работи много за това да отпадне изпита след седми клас, защото външното оценяване достигна до 7ми кл, задължителното външно оценяване. Ако то бъде добре подготвено, ако тестовете бъдат внимателно съобразени с всички световни стандарти, по този начин подготвени, то те тогава могат да изиграят тази роля и да не се налага одителите и децата да преживяват този стрес...... "


Благодаря ти за точния цитат - явно съм се заслушала от средата, а пък и тя не може да се каже, че говори ясно - нещо много е хъкъта-мъката, ако-ако като че ли за пръв път й се случва да говори за образование.

 

# 207
  • Мнения: 153
Бреййй, че остриета се размятват тука... Laughing

Как сте момичета?   love001


По въпроса с новата министърка и предвидените от нея промени, мога да ползвам само една народна мъдрост: "На малко прасе и нов началник /в нашия случай - министър/ не бързай да се радваш.... Не се знае каква свиня ще излезе от него ..."

Надявам се, че поне децата се забавляват на свобода, поне за малко необременени от неизвестността пред тях   Laughing

... има нещо друго, което ме хвърля в нерадостни мисли - не съм сигурна, че в Плевен има училище, в което бих искала да влезе да учи моето гардже ...  За езиковата гимназия се говорят какви ли не неприятни неща /по-точно за учениците там/,  за Математическата тя няма да иска ... остават  една ПГ по туризъм и едно свестно СОУ с много профилирани паралелки ...   е*** избора в големия уж град...

уфф, нещо се заплеснах ... извинете ме ... 

# 208
  • Мнения: 587
Цитат
а пък и тя не може да се каже, че говори ясно - нещо много е хъкъта-мъката, ако-ако като че ли за пръв път й се случва да говори за образование.

Напротив, това е майсторлък, качество на политиците да говорят, а пък нищо да не казват. Peace

# 209
  • Варна
  • Мнения: 176
Четох едни коментари по въпроса дали външножто оценяване може да е качествен вход за гимназиите...и съм притеснена,честно казано.Ясно е,че в малките населени места подсказването и затварянето на очите на квесторите е масова практика,за да не се закриват паралеллки и да "блесне" ччилището #Cussing outтогава какво ще стане?елитните гимназии ще се изпълнят с тези дечица,а от големите градски чилища децата какво- "ще ччат за ватмани"-цитирам мнението на един татко.Така че...според мен,дано остане изпита,но просто да има нови схеми,особено по математика.Как се издържа психически на 50 задачи /и то какви!/за 3 часа?Всички деца с по крехка психика са с по ниски оценки не от незнание,а от притеснение.На това не трябва да се подлагат!!!Нашата чителка по математика сподели,че има чдесно предложение изпиттът пож математика да се състои от отделни модчли - според това дали искаш "да спреш до тк" за езикова гимназия или продължаваш по-срожните задачи за математическа.Абе нещо подобно ,но не и това което предложиха тази година #2gunfire

Общи условия

Активация на акаунт