5-то класници дръжте се... още само 4уч. дни!

  • 12 524
  • 308
  •   1
Отговори
# 210
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
Lennyh, по-добре истински 5-ци, отколкото фалшиви 6-ци.
Поздрави за Бобси   Hug

Айде вземи си отдъхни вече и ти малко, че то след няколко дни друг тормоз се е задал  Heart Eyes

# 211
  • Мнения: 155
Момичета, на 18 юли тръгваме на екскурзионно  bowuu Ако има желаещи, пишете ми на лични за подробности

# 212
  • София
  • Мнения: 1 861
Здравейте, момичета!
Не пей ми се, не смей ми се, ама ако на вашето рамо не си поплача, на кого?!:oops:
Дългоочакваният последен учебен ден вместо радост и прекрасни емоции ни донесе жесток сблъсък с учителско безхаберие и безпринципност! Синчето ми се оказа двойно „посечено”  и ако в първия случай мога да махна с ръка, тъй като си знам, че има някои трески за дялане, вторият удар дойде от най-любимата учителка, по най-любимия предмет – ЧП, единственият, по който синът ми се скъсва да учи, и може би единственият, за който наистина му пука! И искам да ви попитам аз ли съм луда и пристрастна или следното обяснение е идиотско: „Не мога да пише 6 на дете, което макар и еднократно през годината е имало оценка под 5!” ( за справка: I срок – четири 6-ци, II срок – една инцидентна 3-ка в началото (на контролно, което не е върнала), покрита с още четири 6-ци и многократно настояване от негова страна да бъде изпитан на целия материал и ... отсвирен, естествено!) А, да! И първия срок му била дала от себе си, щото една от 6-ците била „на релси”!? И това, че на матурата е без грешка нямало значение, защото нея матурите не я интересували!?... И най-обидното е, че знаем оценките през срока на някои от „отличниците”! Ей богу, за първи път детето ми истеряса по повод оценка! Едиствената му реплика: „А аз толкова много я обичах!”

Да..., а днес и дофтурската гилдия ме фърли ф размисли и страсти, ама за туй евентуално ще пиша по-нататък...

Ali&Meli, макар и с малко закъснение искам да ти честитя празника и да ти пожелая да ти е най-вече здравичка малката кукла и само хубави емоции да имате с нея! И много, много късмет!  newsm51

ПОздрави на всички и безгрижна ваканция!

# 213
  • Мнения: 1 143
Здравейте, момичета!
Не пей ми се, не смей ми се, ама ако на вашето рамо не си поплача, на кого?!:oops:
Дългоочакваният последен учебен ден вместо радост и прекрасни емоции ни донесе жесток сблъсък с учителско безхаберие и безпринципност! Синчето ми се оказа двойно „посечено”  и ако в първия случай мога да махна с ръка, тъй като си знам, че има някои трески за дялане, вторият удар дойде от най-любимата учителка, по най-любимия предмет – ЧП, единственият, по който синът ми се скъсва да учи, и може би единственият, за който наистина му пука! И искам да ви попитам аз ли съм луда и пристрастна или следното обяснение е идиотско: „Не мога да пише 6 на дете, което макар и еднократно през годината е имало оценка под 5!” ( за справка: I срок – четири 6-ци, II срок – една инцидентна 3-ка в началото (на контролно, което не е върнала), покрита с още четири 6-ци и многократно настояване от негова страна да бъде изпитан на целия материал и ... отсвирен, естествено!) А, да! И първия срок му била дала от себе си, щото една от 6-ците била „на релси”!? И това, че на матурата е без грешка нямало значение, защото нея матурите не я интересували!?... И най-обидното е, че знаем оценките през срока на някои от „отличниците”! Ей богу, за първи път детето ми истеряса по повод оценка! Едиствената му реплика: „А аз толкова много я обичах!”

Да..., а днес и дофтурската гилдия ме фърли ф размисли и страсти, ама за туй евентуално ще пиша по-нататък...




Напълно те разбирам.Аз защо се тресох толкова по география.Нашата като рече и отсече,вашия син е за 5 няма логическо мислене и край.Сина я пита да го изпита,че иска да си поправи оценката тя категорично не.Щяла да вземе предвид матурата.Беше шашнат,зарази тази госпожа.Тя им преподава и по ЧП.До последно не си знаеше как ще завърши.Разбра,че завършва с 6 на 15.06.Това беше най-голямата дивотия.Аз така и не разбрах,как така изведнъж някой решиха че ще взимат матурите под внимание.Ами ако не можеше да отиде,какво щяха да правят тогава?Не се ядосвай и обясни на детето,че има да се сблъсква с още такива преподаватели.Да са ни живи и здрави децата,само това се моля.

# 214
  • Мнения: 7 263
M4 с подобно педагогическо недоразумение контактувахме първите 4 години в старото училище на Боби. За някои деца всеки пропуск се наказваше и помнеше, успехите респективно се подминаваха като случайни и се неглижираха. Виж за други имаше разни по- различни отношения.
Резултата поне за мен е, че все още се боря да възпитам у Боби, това което би трябвало да получи от първата си учителка. Желанието да учи и да се бори за по-висока оценка. Там беше съвсем наясно, че и да учи и да не учи все е тая....
Жалко, много жалко .... опитай се някак да го успокоиш и дано не му се прекърши амбицията.
Започвам да мисля, че наистина трябва учителите периодично да минават на някакви тестове и тези, у които се констатира липса на Душа - да бъдат преквалифицирани Tired
Друга тема е кой би заел мястото им  Thinking Crossing Arms

Виж сега се сещам за случката при нас. Боби се люшкаше много по СИП-а. оценките му бяха от 2 до 6-ца. И като цяло не беше особено стабилен. Накрая на срока се засили, на все пак имаше доста пасиви за покриване. Та господина му беше оставил 5. Господина им по СИП е невероятен преподавател и понеже Боби помолил да го изпита за 6 / и той не е малко нагъл/, сключили следната сделка - дава му доста трудна задача - защото така е честно - реши ли я с чиста съвест ще му пише 6, но ако се издъни ще има 4.
Боби приел предизвикателството / за което и двамата с мъжът ми го поздравихме/, но загубил и сега има 4. Честно казано намирам оценката за нормална защото в 5-цата имаше известен стимулиращ елемент от страна на господина им - за да го бонифицира за усилията накрая, но пък реално си имаше и пропуски, които именно лъснаха с тази задача и смятам че оценката му е заслужена предвид нестабилното му представяне.
Обсъдихме си случая в къщи и както казах поздравихме Боби за усилието и хъса / като аз не пропуснах да спомена, че ако беше учил така цялата година, както в последния половин месец - случката нямаше да се случи Wink/
Но пък при нас изобщо никой не обвинява учителя, защото според мен оценката е реална / просто Боби беше между 4 и 5/ , но пък му беше даден шанс да се опита да се пребори още веднъж.

Последна редакция: вт, 16 юни 2009, 14:32 от Lennyh

# 215
  • София
  • Мнения: 12 126
Момичета,на всички много благодаря за пожеланията! Hug

М4 не знам какво да кажа.Явно имате учител,но не и педагог по ЧП.
За мен е недопустимо да видиш,че едно дете има желание и амбиция и да се правиш на интересен.Още повече,че тези амбиции не са били еднократни в края на годината и тя би трябвало да го е забелязала.

Аз защо се ядосвам по пеене,физическо и бит и техника.Има оценки различни от 6,добре.Но детето казва,аз не знам от къде са ми се появили тези петици по физическо и пеене.И след като учителите по тези предмети имат претенции предметите им да са толкова съществени,колкото и останалите ами да вземат да пишат всички оценки навреме,да поискат бележник и т.н.
Да не Ви разправам по бит и техника,детето трепереше всяка вечер преди да имат този предмет.
Не ме е яд,че има оценки различни от 6,а че се правят на интересни.Същото беше и по мое време...
Хайде надух Ви и аз главите,ама ми прекипя като прочетох М4 и за разлика от вчера не се сдържах.

# 216
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
М4, я не се кахъри.  Hug
Това е добър пример да покажеш на детето си, че понякога знаещия и можещия не е оценен правилно, но понеже знанията са му в главата, може да ги покаже и ползва когато и пред когото е нужно. Не е въпрос само на оценка в бележника/дипломата...
Моята щерка завърши с 6-ца по математика. Ама само аз си знам, че й е "подарена". Вярно, вдига самочувствието, но не и знанията. А в един миг, без тях, голата оценка нищо не означава. Тепърва им предстоята изпити, за доказване на знанията.

Щерката точно по ЧП също е с 5-ца за годината. Аз уча с нея по тоз предмет и я знам, че го знае и че го може. Дори съм убедена, че знае повечко нещица от тези със 6-ците. Ми това ми стига да не се ядосвам.
По Географията също завърши с 5-ца. Но тя си е съвсем реална за познанията и.

# 217
  • Мнения: 7 263

Аз защо се ядосвам по пеене,физическо и бит и техника.Има оценки различни от 6,добре........И след като учителите по тези предмети имат претенции предметите им да са толкова съществени,колкото и останалите ами да вземат да пишат всички оценки навреме,да поискат бележник и т.н.
Не ме е яд,че има оценки различни от 6,а че се правят на интересни.Същото беше и по мое време..........
Аз още в края на първия срок беснях по този повод, защото Боби имаше 4 по музика  Twisted Evil
И мен ме беше яд и не знам дали помните тогава какво писах. Не че Боби е някакъв музикален гений, но има много богата музикална култура. В къщи музиката е на почит. Слушат се различни стилове, не съм убедена че са особено много децата от класа им ходили на опера на неговата възраст или слушащи класика. Наред с това познаващи Бг-музиката, големите рок-банди и т.н.
Та тогава много беснях именно защото тази оценка можеше да прекърши желанието му да общува с тази материя, а аз държа да продължи да обича и да се вълнува от музика / музикант няма да става, но важно е да има сърце и душа за тези неща/.
Сега има 5 за годината, честно казано не обърнах внимание дали втория срок има 5 или 6.
За мен лично оценките по всички тези предмети - музика, бит и техника, физическо, изобразително изкуство трябва просто да изчезнат и това да бъдат предмети изучавани за обща култура и даващи именно това на децата. Да станат нещо, като студенстските зачоти. Да се дават на децата проекти и задачи и там да има оценка  - справил се и не се справил. В час по музика трябва да звучи музика, да се говори за даден стил да се разкаже за някой изпълнител и да е нещо, което да грабне децата. В час по изобразително нека чуят за даден художник, нека видят част от творчеството му, но защо да очакваме да станат втори Микеланджело и защо да нараняваме тези, които просто не умеят да рисуват ....
И т.н. в този дух са ми разсъжденията.
Не съм убедена, че е добре тези оценки да влияят на общата оценка за годината, именно защото опират до специфични умения, които не всеки може да има или да развие. И защото в едни училища има такива преподаватели правещи се на интересни, както казва Али, в други пък има от другия тип дето пишат наред само 6-ци и така шанса на децата в даден момент никога не е равен.
Още помня изнервящия ужас, когато навремето преди кандидатстването в 8-ми клас бях заплашена от 5-ца по трудово за годината  Twisted Evil, а борбата за желаното от мен училище и за дадената специалност беше зловеща, всяка стотна беше от значение ooooh!. Не зная накрая как стана, но май целия клас завършихме с 6-ци / силно се съмнявам, че тогавашната ни класна се беше намесила накрая виждайки безумията на колегите си водещи този така съществен по соц.времената предмет Twisted Evil/

# 218
  • Мнения: 155
Моят син има 6 по рисуване след 3 двойки през срока, защото не му се рисувало такива "тъпотии". И той понеже също не е от тези, които не са нагли казал на господина, че се хванал на бас, че ще има 6 за срока. Тогава преподавателя го накарал да изчисти някаква мръсна стена в стаята  Бях бясна и отидох да се обяснявам с учителя. Не друго, но не искам да се учи от сега на тарикатлъци.  Аз часове наред се опитвах да му обяснявам, че няма важен и неважен предмет и че след като някои е преценил, че трябва да се рисува "умряла картина" (разбирай натюрморт), трябва да го направи.Човекът ми обясни, че да не е хубаво така, ама той толкова жално го гледал, а и от него художник нямало да стане, така че няма да му се наложи да се срамува, че му е писал 6.
 

# 219
  • Мнения: 156
Здравейте, момичета!
Ние завършихме с три 4, две 5 и всичко останало 6. Четворките са естествено по БЕЛ, ЧП и География. Още труд трябва, надявам се догодина вече да е по-добре. Сега нали завърши болен, та не съм "чела" лекции още... Laughing
М4, ей така се намразва предмет Naughty Митко по същата причина мрази Географията. Даже се учудвам, че има 4. Явно им доставя някакво извратено удоволствие на тия даскали да гледат как децата се мъчат да изкарат по-висока оценка и те да ги попарят на финала. Много е кофти, а най-лошото е че на нас остава задължението да обясниш ЗАЩО!
Ali&Meli, да ти е жива и здрава принцесата! Щастие и успех по пътя й!  newsm67
За мен лично оценките по всички тези предмети - музика, бит и техника, физическо, изобразително изкуство трябва просто да изчезнат и това да бъдат предмети изучавани за обща култура и даващи именно това на децата. Да станат нещо, като студенстските зачоти. Да се дават на децата проекти и задачи и там да има оценка  - справил се и не се справил. В час по музика трябва да звучи музика, да се говори за даден стил да се разкаже за някой изпълнител и да е нещо, което да грабне децата. В час по изобразително нека чуят за даден художник, нека видят част от творчеството му, но защо да очакваме да станат втори Микеланджело и защо да нараняваме тези, които просто не умеят да рисуват ....

Изцяло подкрепям Peace

# 220
  • Мнения: 668
М4, много кофти ситуацията. Направо жалка учителска история. Но мисля, че можеш да се възползваш от това и да обясниш на сина си за несправедливостите в живота - да знаеш, че е важен този урок. И не на последно място, че макар и неоценен сега, никой не може да му отнеме знанията и в бъдеще ще има много възможности за доказване.

eriana, а може ли в темата подробности за екскурзионното.

# 221
  • Мнения: 155
lina d, разбира се:
 1. РОДОПИ – маршрут 30

Изходен пункт – София или  Смолян -  шестдневен

1 ден:  нощувка на х. Смолянски езера;  2 ден: със седалковия лифт изкачване до вр. Снежанка, нощувка на х. Изгрев; 3-4  ден: преход  до  х. Скални мостове  /2 нощувки/ – разглеждане на Чудните мостове;   5 ден:  изкачване на билото и преход до х. Персенк

/нощувка/;   6 ден: отпътуване   през Орехово /5нощувки/.

Цена: 188 лв. / цената   включва:  нощувка, храна, планински водач, застраховка/

По желание на групата се организира  екскурзия  до  с. Могилица, Агушевите конаци и пещерата Ухловица с  допълн. заплащане.

Искат 30% капаро.
За деца отстъпката е hahaha  5 лв. Маршрута е проверен, става за деца. Аз лично съм се качвала само от Скални мостове до Персенк. Върви се по стар римски път. Усещането е невероятно. Ще бъда със сина и племенника (и двамата са вече бивши петокласници). Още една съфорумка тръгва с децата си
Хайде група да стягаме раниците  Hug

# 222
  • София
  • Мнения: 1 861
Мили, мили, дружки! Благодаря ви за разбирането и подкрепата! Знаех, че ще я получа тук, тъй като започнах да пиша активно в този форум, точно благодарение на вас, щото тук видях близки на моите ценности и разбирания! Може би звуча адски мелодраматично, но така и се чувствам!  Всичко, което сте ми написали и посъветвали, е точно това, на което винаги съм учила децата си – че единствено могат да разчитат на себе си, на знанията, труда и възможностите си! Че многократно ще срещат несправедливост, но каквото и да става, ако знаят и могат, ще го докажат и ще бъдат оценени! Е, да, ама не! И точно тук е болката на детенце, че май малко нещата не се случват така...И според половинката, която още по-драматично прие ситуацията, аз съм виновна за всичко – със своя идеализъм, с това, че не искам да форматирам моето дългокосо, „битникоподобно”, артистично същество, така че да успява да прави добро впечатление на всички,  и с това сме предизвиквали отрицателното отнощение у нЕкои елементи... Не мога да го науча и да пуска правилната сълзичка на правилното място, така че да бъде правилно оценена...Мииии... не смятам да си взема бележка, въпреки, че действителността наистина ме опровергава.. Дали съм права обаче, вече не знам!

А, и да мина на тема сериозна: дайте наистина да си организираме дълго обсъжданата срещичка! Искам да видя Лени с коремче!   Heart Eyes Че по-нататък ще и е по-трудно...

Последна редакция: вт, 16 юни 2009, 20:11 от M4

# 223
  • Мнения: 668
eriana, маршрутът звучи много добре, дали е лек.
Мисля още дали да я агитирам за това, на мен ми харесват подобни неща, но нямаме никаква екипировка - не знам дали ще бъдем постоянни пък в начинанието, за да купувам такава.

# 224
  • София
  • Мнения: 12 126

А, и да мина на тема сериозна: дайте наистина да си организираме дълго обсъжданата срещичка! Искам да видя Лени с коремче!   Heart Eyes Че по-нататък ще и е по-трудно...

При едно условие,че няма да си говорим за  училище,а за хубави неща  Joy
Това разбира се в рамките на майтапа.въпреки това,не ми се вярва да се организираме,ама може и да ме опровергаете.

Общи условия

Активация на акаунт