Добри школи за подготовка на кандидат - гимназист

  • 157 616
  • 905
  •   1
Отговори
# 795
  • Мнения: 478
Признавам, че не използвах правилния израз, но цитирах определението на Андариел.  Peace
Пак моля за извинение. Peace

 Аз също съм учител и зная какво е да работиш с деца.
И да, може би не всички учители, които дават частни уроци, могат да увеличават часовете на децата, но ако допуснем, че конкретен учител е предвидил уроци с ограничен брой деца, оставяйки си лично свободно време (или време, което би могъл да даде на нуждаещо се дете)....и това не е хипотеза (говоря за конкретен такъв - предварително си е сметнал по две занимания с дете в седмицата, но е сигурен, че  две от децата няма да имат нужда от втори урок. Това означава, че тези два освободени часа могат да бъдат дадени на дете, което има нужда от тях). Не виждам да има проблем с това. А що се отнася до "отглеждането" на детето... ми точно частния учител ако не може да реши индивидуалните проблеми на детето, то кой друг!?

# 796
  • София
  • Мнения: 4 349
И да проучваш преподаватели, ако нямаш право да избираш, а децата се разпределят на база входно ниво, какво значение има, че си проучил?

Има защото в някои школи можеш категорично да кажеш - при този и този не искам
 Hug

# 797
  • София
  • Мнения: 2 361
В някои школи можеш да си избираш преподавателите, в други определянето им става на база входно ниво. Разпределението зависи от политиката на всяка школа.

# 798
  • Мнения: X
Ако детето не седне да учи и родителите не го натискат да се готви самостоятелно, няма учител, който да помени нещата драстично. Все пак, учителят е за да преподава, не за да превъзпитава. Много бягаме от отговорност като родители, после школите ни виновни, като детето не успее.
Ето, моята щерка ходи на пиано вече 7 години. Как да стане добра пианистка, без да свири вкъщи всеки ден, а да разчитаме само на качествата на учителя? Че то и самият Клайдерман да й преподава, като не пипне пианото вкъщи, какъв ще е ефектът?
Същото е и с математиката - не се ли упражнява самостоятелно, няма как с фунията да й налеят знанията. Ето затова й вися на главата на моята щерка, накупила съм й ръководства по математика и дори и сега, през ваканцията, няма ден, в който да не решава. По 5 задачи дневно искам, но да не пропуска и да губи тренинг. По БЕЛ - същата работа, по 1 тест на ден. Малко е, но като се умножи по 90 дни ваканция, стават 90 теста и 450 задачи.

# 799
  • София
  • Мнения: 62 595
според мен, ако детето съвестно си учи в училище, съвестно си учи в школата, няма начин да не напредне. Насила хубост не става. Емблематичен пример са ми едни близки познати, които като родители са много мотивирани децата им да учат в някое от най-желаните училища в София, после да отидат да учат в Германия поради лични пристрастия, записаха голямото дете на школа, не бяха доволни, после наеха И частен учител, паралелно с школата, и детето така и не успя да изкара високи оценки. Защо? Защото, по направени с половин уста признания на родителите, на детето просто не му се учи. Те споделят идеята, че "трябва да направят от детето човек" и ще натискат, щом трябва. Ама, нъцки - детето по никакъв начин не разбираше защо е целият зор, то си беше добре и така, накрая изкара толкова, колкото му трябваше, образно казано, за да отиде в училище, което му приляга и в което сега се чувства добре. А детето е умно - просто толкова му се учи и толкова учи. Може до края на гимназията да дойде на друг акъл, но към момента на кандидатстването положението беше такова. Двойната порция подготовка не вдигна резултатите, защото просто детето направи това, което искаше, а не което от него се искаше.

Жасмин, честно, ако на моите им дам такъв режим, вкъщи ще стане революция.  Laughing

# 800
  • София
  • Мнения: 4 349
........................... Все пак, учителят е за да преподава, не за да превъзпитава. .......................



Е това е проблемът в днешно време. За да получиш заплатата си достатъчно е да влезеш в час,  си изпееш урока и да си тръгнеш. А възпитанието било за родителите. Не отричам, че семейната среда е от решаващо значение, но в училище децата прекарват повече време от вкъщи и тогава излиза, че в по-голямата си част от денонощието децата са "без възпитание". Друг е въпросът, когато в къщи се говори едно, а като отиде на училище среща коренно различно нещо и твоето възпитание отива на кино  Mr. Green Mr. Green

# 801
  • София
  • Мнения: 18 250
Моля ти се, Жасмин, нека минем без обобщения. Има немалко  деца, на които школите и написването на домашните  са  предостатъчни за отлична подготовка.  Особено пък ,  когато тези домашни са обемни, разнородни като вид задачи  и най-вече са проверени, за да е наясно родителят, че нещата вървят добре - тогава няма нужда от изсилване и с още допълнителни задачи. Защото то не  е едно в 7 клас (ти все изхождаш  като че ли от това как е в пети клас , а повярвай ми натоварването е доста по-различно) - подготовка по БЕЛ за училище, такава по мат пак за там, учене и по другите предмети, ходене на курсове с много по-голяма продължителност от тези на петокласник, писане на домашни, ходене  на пробни и олимпиади. Понякога децата нямат седмици наред  свободен ден и големият натиск може да доведе до пренавиването и изпушването им  в най-неподходящия момент. Като е съвестно детето и  си пише внимателно и с разбиране домашните, без да претупва, нещата се получават. Peace

И е малко условно това сравнение между пианото и математиката. Thinking И не съвсем равностойно. Да, нужни са упражнения, понякога часове наред свирене на едно произведение, за да се  изсвири парчето след време технически изпипано и с чувство. Но при математиката   не е точно така, боксуването на едно място с еднотипни задачи според мен не води задължително до разбиране в дълбочина,  а до папагалско усвояване на някакъв алгоритъм. Тук е по-добре задачите да са разнообразни като вид, като трудност, а не да има безпредметно  натрупване на  количество  еднотипни задачи за сметка на качеството. Затова се наблюдава и едно често срещано явление в гимназията. Отличници след 7 клас , влезли с много високи оценки в добрите училища, позакъсват по математика с времето. И не е само до попадане на лош учител... И от детето си е. Напомпано  е  малко изкуствено със знания, тясно подчинени на справянето му с формата на изпитите, които после сякаш потъват..

Последна редакция: нд, 30 юни 2013, 13:09 от пенсионирана русалка

# 802
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Отличници след 7 клас , влезли с много високи оценки в добрите училища, позакъсват по математика с времето. И не е само до попадане на лош учител... И от детето си е. Напомпано  е  малко изкуствено със знания, тясно подчинени на справянето му с формата на изпитите, които после сякаш потъват..

Абсолютно съгласна! И сигурна,че това се отнася за сина ми. Peace Според мен тези ,които  не са напомпани изкуствено и после нямат проблем с науката математика си отиват в МГтата, болшинството от тях. Simple Smile

Относно частните учители ,едно от най-голямото им предимство е точно промяната в часовете на посещенията при тях.Тази година доста пъти ни се наложи ,къде поради пътувания,къде неразположения при детето...ни веднъж не ми е отказана промяна и нямаше изпуснати часове. Peace
Не знам математичката ни колко ученика имаше,но тази по БЕЛ ми е споделила,че има 5-6 деца само.( и двете са работещи учителки в у-ща) И това и е максимума,за да може да има успеваемост и тя да може на макс да си използва капацитета на преподаване.Наложи и се по едно време да поеме още 2-3 деца на нейна разболяла се колежка и и беше доста трудно и невъзможно почти.
По БЕЛ сина ми ходеше веднъж седмично на уроци,само последния месец мина на двукратно посещение.2то беше винаги пробен изпит.Събираше си децата в един час и го провеждаше в тях.
По мат.1ви срок ходеше 2 пъти седмично,а 2ри срок минахме на 3.Поне  в седмицата веднъж си провеждах разговор и с двете. Peace

# 803
  • Мнения: X
Цитат на: пенсионирана русалка

Но при математиката не е точно така, боксуването на едно място с еднотипни задачи според мен не води задължително до разбиране в дълбочина,  а до папагалско усвояване на някакъв алгоритъм. Тук е по-добре задачите да са разнообразни като вид, като трудност, а не да има безпредметно  натрупване на  количество  еднотипни задачи за сметка на качеството. Затова се наблюдава и едно често срещано явление в гимназията. Отличници след 7 клас , влезли с много високи оценки в добрите училища, позакъсват по математика с времето.


А ако не влязат?  Stop
Нали това е основната цел на ходенето на школа, да се преборим за място в елитно училище?
Детето ми нито е било математик, нито ще стане такъв, но като е задължено да се пребори именно с изпит по математика, какво да прави? Както писа една потребителка в друга тема, превръщаме насила децата си в литератори-математици заради тези матури. Но шансът да влезеш в топ-училище е само един, чрез НВО в 7клас. В университет можеш да кандидатстваш и на следваща година, но в елитна гимназия - не.

И не съм казала никъде да се решават еднотипни задачи, ние не го правим - решаваме от 4 ръководства, на Мая Алашка, на Иван Симеонов, още едно - задачи за състезания и олимпиади и четвърто, което не помня точно как се казваше. Макар че то в 5 клас какво се учи... изобилие от хамалски сметки - умножение и деление на десетични дроби, проценти, НОК и подобни, в които какъв творчески елемент да се прилага? Със 7 клас не съм запозната, тепърва ни предстои 6-ти, ще видим как е.

# 804
  • Мнения: X
Макар че то в 5 клас какво се учи... изобилие от хамалски сметки - умножение и деление на десетични дроби, проценти, НОК и подобни, в които какъв творчески елемент да се прилага?
http://prikachi.com/images/973/6183973G.jpg

16 задача. Решава се със знания за пети клас. Не бих я нарекла " хамалска сметка" и според мен изисква творчество.

Чети внимателно русалката. Има какво да научиш от нея. Най-малкото вече е минала повече от успешно по пътя, който ти  предстои да извървиш с децата си.


И не съм казала никъде да се решават еднотипни задачи, ние не го правим - решаваме от 4 ръководства, на Мая Алашка, на Иван Симеонов, още едно - задачи за състезания и олимпиади и четвърто, което не помня точно как се казваше.
И какво пречи в четирите ръководства да са застъпени еднакви типове задачи?  Thinking

# 805
  • Мнения: X
Макар че то в 5 клас какво се учи... изобилие от хамалски сметки - умножение и деление на десетични дроби, проценти, НОК и подобни, в които какъв творчески елемент да се прилага?
http://prikachi.com/images/973/6183973G.jpg

16 задача. Решава се със знания за пети клас. Не бих я нарекла " хамалска сметка" и според мен изисква творчество.



Я, това е мой линк!  Simple Smile
Това е математическото състезание на ПЧМГ, на което се яви дъщеря ми, а задачите са на Иван Симеонов. Но това е съвсем различно нещо - състезателна математика и не се учи в училище, затова не вярвам на матурите да дават подобни задачи.
Ако дадат този тест от снимката на настоящите петокласници, няма да има и една пълна шестица - дори топ-състезателите от СМГ изкараха по 36-38 точки от 50 възможни. Така е направен тестът, че никой да не може да го реши за 60 минути. А моята щерка изкара едва 19 точки, въпреки че имаше 5 и 6 на приемните изпити.


Последна редакция: нд, 30 юни 2013, 16:34 от Анонимен

# 806
  • София
  • Мнения: 62 595
Задачите също се тренират и това правят състезателите - решават определени типове задачи. А тези задачи си имат схеми. Като научиш схемите, и после започваш творчеството. Рядко състезателите измислят качествено нови начини за решаване на една задача, те просто комбинират някакви знания в някакъв лимит. Ако някой успее да реши една задача по качествено нов начин, той може да не стане първенец, но да му признаят новаторството.

# 807
  • София
  • Мнения: 18 250
Жасмин, никога не можеш да бъдеш сигурна какво ще им скимне на тези от МОМН да дадат  - през 2009 изключително тежък за масовия седмокласник изпит, през 2010 и 2011 умерени, през 2012 и 2013 -   доста лесни. Задачи  от този през 2009 спокойно могат  да бъдат дадени и на състезание. Показателен е фактът, че след такъв изпит момичета влизаха  примерно в  91 НЕГ с бал около 32, тази година минималният, пак за девойки,  е 35,08. Mr. Green Трите единици разлика е ясно, че се коренят именно в огромната разлика в трудността на двата изпита, а не в повечето знания и капцитет на тазгодишните деца. Та гаранция Франция на кое гледат като на състезателна математика, какво дават и какво не... Човек се готви за сериозното, за капаните в геометричните задачи, за завъртяни текстови, за такива с доп. построения,  за хитрините при разлагане на многочлени и т.н, пък накрая каквото дойде.. Laughing

И хубаво е, че хората сме различни. Аз лично пращам децата си на школа или учител, не с единствената цел да влезат в добро училище.  И готово, работата е свършена, щом са се оказали там..Това , разбира се, е едната причина.  Но не по-маловажно е трайното  усвояване и  разбиране на нещата, защото  голяма част от гимназиалната математика се опира на ученото в 6 и 7 клас. Peace И какво значи , че правим насилствено  децата си математико-литератори? С какво предлагаш да кандидатстват след 7 клас? Нали трябва селекция?

# 808
  • Мнения: X
Цитат на: пенсионирана русалка link=topic=404104.msg25560504#msg25560504
И какво значи , че правим насилствено  децата си математико-литератори? С какво предлагаш да кандидатстват след 7 клас? Нали трябва селекция?

Общообразователен тест по всички предмети.
Или като в Германия, да се кандидатства с оценките от дипломата.


За другото съм съгласна.  Peace

# 809
  • София
  • Мнения: 18 250
Цитат на: пенсионирана русалка link=topic=404104.msg25560504#msg25560504
И какво значи , че правим насилствено  децата си математико-литератори? С какво предлагаш да кандидатстват след 7 клас? Нали трябва селекция?

Общообразователен тест по всички предмети.
Или като в Германия, да се кандидатства с оценките от дипломата.


За другото съм съгласна.  Peace

Toва  болднатото ще е  равностойно на убийство, ако някога се приеме този субективизъм  като условие за прием в добрите училища.. Нали се сещаш колко драстична  разлика има между изискванията  в едно училище и в друго, а оттам и в шестиците накрая?  Peace  И как  незаслужено един ученик с пълно 6  от забутано училище с занижени изисквания ще изпревари друг  с  5,75, който обаче здраво се е потрудил за постигането на този успех и знае  много  повече от отличника. За общообразователен тест съм съгласна, но в близко бъдеще не го виждам   реализиран такъв вариант... В момента има n на брой учебници по някои предмети, при това  с разминавания в материала. На кой учебник от всичките ще се базират въпросите примерно по  разказвателните предмети?

Последна редакция: нд, 30 юни 2013, 16:45 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт