предучилищна

  • 4 339
  • 66
  •   1
Отговори
# 30
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
Записвам се да следя темата, че и мен много ме вълнува. Още не съм взела окончателно решение, но май ще си го оставя в детската градина.
Дано да не бъркам.
И аз не съм взела окончателно решение какво да правя,за всеки случай подадох документи и училището което искам дъщеря ми да е 1клас,но още се двуомя къде да кара предучилищна,до септември трябва да реша.

# 31
  • Мнения: 918
И аз съм на същия хал.

# 32
  • Мнения: 544
Да ви кажа какво направих. Днес водих детето при психолог да го тества за училищна готовност. Това е с цел да се определи в коя област има дефицит и трябва да се работи върху нея. При нас резултатът е проблеми с фината моторика и експресивен недостиг (може да бъркам терминологията), т.е. беден речник и трудности при изразяването и преразказ на кратък текст. За математиката, логиката и концентрацията никакви забележки.
Съветът му беше да го оставя в детската градина на предучилищна група и да развиваме проблемните области  в къщи. Даде ми съвети какво да правим и така. Евентуално след няколко месеца ще повторим теста.
Мисля да го послушам.

# 33
  • Мнения: 250
Аз не мога да разбера каква е тая надпревара - къде по-добре ще бъде подготвено детето - в ДГ или у-ще / четене, писане, смятане/, а като тръгнат децата първи клас какво ще учат ? Не мисля, че избора в ДГ е избор, с който родителя си помага един вид като детето е на целодневно обучение или пък като е в у-ще, че ще е по-добре подготвено. Според мен водещото в избора  за предучилищна подготовка на едно дете е доколко то е психически и физически узряло за училищния режим. Ако не на 6 год., то и на 7 не  е фатално да се адаптира, няма ненаучени деца на четмо и писмо. Heart Eyes

# 34
  • Мнения: 64
   При нас резултатът е проблеми с фината моторика и експресивен недостиг (може да бъркам терминологията), т.е. беден речник и трудности при изразяването и преразказ на кратък текст. За математиката, логиката и концентрацията никакви забележки.

Простичко казано,започвай да се изразяваш по -описателно. Crazy Имам предвид да разказваш за всичко ,което ви заобикаля като подтикваш детето и то да ти описва какво вижда.Например:"Виж, какво  е това куче?" и се започва...Голямо ,кафяво ,рошаво и май е безпризорно.След ,което обясняваш ,че последната дума означава ничие и т.н.Не се съмнявам ,че са ти обяснили,но понеже търсиш и други мнения Rolling Eyes
  Изказвам се толкова компетентно по въпроса,тъй като ние имаме обратния проблем-толкова сме добре вербално,че каката ни изискава постоянно внимание ,за да изслушваме всичките и разкази ooooh!Затова пък концентрацията й я няма никаква(т.е.трудничко ни е ).Още е с много неустойчиво внимание.
 Дано съм полезна...и да ти препоръчам горещо най-доброто за мен на пазара детско списание"Бърборино". Детето ми с лекота и интерес "работи"  с него и го чака с нетърпение.Прекрасно е за децата ни в доучилищната възраст... Whistling

# 35
  • Мнения: 2 448
Записах го в училището. Има много добри отзиви за госпожата там, отделно, че искам да свикне с обстановката на ученик, за да му е по лесно в първи клас. В градината (поне в нашата, където беше до сега) заниманията са много малко и под всякаква критика. Най важното за госпожите е какво е ял и дали е спал. За 5 - 6 годишни деца този следобеден сън е направо тормоз, при положение, че те дори не могат да се изморят там.

# 36
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
Записах го в училището. Има много добри отзиви за госпожата там, отделно, че искам да свикне с обстановката на ученик, за да му е по лесно в първи клас. В градината (поне в нашата, където беше до сега) заниманията са много малко и под всякаква критика. Най важното за госпожите е какво е ял и дали е спал. За 5 - 6 годишни деца този следобеден сън е направо тормоз, при положение, че те дори не могат да се изморят там.
Сигласна съм с написаното от теб,моята дъщеря от миналата зима не спи слетобеден сън и както си писала те няма къде да се изморят,че да спят.Пък е хубаво да свикват с обстановката в училище и после ще им е много полесно.

# 37
  • Мнения: 48
При положение, че тъй или иначе ще сменят обстановката, защо мислите че е по-добре да е по-рано? Дали ще свикват тази година или догодина с порядките в училище...Според мен ако са по-големи, по-лесно ще осъзнаят какво се случва и защо.

# 38
  • Мнения: 2 448
Защото програмата на първокласниците е натоварена и с не малко изисквания. Повечето деца не могат да се опомнят кое по напред да внимават, за дисциплината ли, за уроците ли , за новата обстановка ли и съвсем различния начин да подредба на занимания и време.
Ама всеки си преценява за собственото дете. За моето това е единствения избор,който ми се вижда приемлив. повечето майки, които познавам оставят децата си в градината по единствената причина, че не могат да си позволят да не работят и няма кой да се занимава с детето следобеда, а не защото смятат, че е по добре да се кара предучилищната в градината.

# 39
  • Мнения: 48
Аз пък си оставям детето в градината не защото на мен така ми е удобно, а защото съм сигурна че на него ще му е по-добре. От догодина 12 години ще търка училищните чинове. Освен това в градината с тях работят предучилищни педагози, а в училище - начални учители. А децата все пак са в предучилищна възраст. Но наистина всеки сам преценява кое е най-добро за детето и за самия него.

# 40
  • Мнения: 918
И аз клоня към забавачката( в у-ще).. Най-вече заради учителката, чух много добри отзиви за нея, пък и откривам потребности у детето, които детската градина не покрива.Също така забелязвам,че след обедните занимания са изпълнени с бягане из стаята      и често момченцата се бият. Децата са много и е доста шумно, не са достатъчно заети със занимания.

# 41
  • Мнения: 50
А моят син не познава буквите и не може да чете....а сега линчувайте ме LaughingИ каката ми беше така на 6 години, а сега е отличничка и с големи амбиции.Все си мисля за детето на едни мои познати дето знаеше всичко и в първи клас му беше скучно и се разхождаше в час.....

# 42
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
Напълно си права,че ако детето знае всичко после в 1клас ще му е скучно,аз не държа да знае всичко и не мисля,че в предучилищната ще ги научат на всичко,те само поставят основата,пишат се само чертички,кръгчета и печатни букви,все неща които в 1клас вече не се пишат.

# 43
  • Мнения: 48
А какви са следобедните занимания на децата от предучилищната в училище? Кой и с какво ще ги занимава?

# 44
  • Пловдив
  • Мнения: 5 022
А какви са следобедните занимания на децата от предучилищната в училище? Кой и с какво ще ги занимава?

Как какви?!
Че няма такива. Детето е до 12.30 в училище и после родителят трябва да си го прибере. Следобед си е вкъщи, не е в училище.

Общи условия

Активация на акаунт