Таблица за умножение

  • 51 502
  • 49
  •   1
Отговори
# 15
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
Ето го отговора - майката иска, не детето...
Големият ми син тази есен ще бъде във втори клас. От "препатили " майки знам, че е добре още сега да почне да учи таблицата за умножение. Иска ми се да я изтегля и принтирам, но в някакъв по-привлекателно оформен вариант. Моля помагайте, в интернет нищо не открих. Благодаря предварително  bouquet

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Не виждам смисъл отсега да учи таблицата. Като му дойде времето в училище ще я научи, защото я дъвчат невъобразимо много време. Рядко има дете, което да не я научи. Само се шашкате излишно и шашкате децата.

# 17
  • Мнения: 60
Мен маминка ми ме накара да я науча в първи клас и после ми беше много лесно.  Flutter

# 18
  • Мнения: 5 878
На мен ми хареса методът, който практикуват в училището на едно приятелско дете - да учат едновременно събиране, изваждане, умножение и деление, като прогресът е от по-простите числа към по-големите, а не първата година само събиране и изваждане и после бам! - уморението, което да се зазубри за нула време.

Принципът на умножението сам по себе си не е китайско писмо.
Научила съм детето да умножава по две и по пет, като първо известно време си играхме да броим по две, по пет и по десет. Ще усложнявам постепенно. За шест години това въобще не е сложно.
После има няколко репери, с които може да си помага - например за да умножиш дадено число по девет, най-лесно е да го умножиш по десет и после да го извадиш веднъж. 7.9 = 7.10 - 7
Но това малко по-нататък.

П.С. Не мъча детето, приятно му е.

# 19
  • Мнения: X
Умножението по 9 може да се смята и на пръсти.  Laughing
Да сметнем 3.9. Разперваме пръстите на двете ръце. Свиваме третия пръст на лявата ръка(понеже умножаваме по 3). Броят на пръстите, които остават преди него(т. е. отляво), показва десетиците на търсеното произведение, а броят на пръстите след него(т.е. отдясно) - единиците.
По подобен начин може да се умножава и с други числа. Този не твърде научен метод може да окаже доста приятен, докато се въвеждат децата в дебрите на умножението и да им покаже, че то не е страшно, а - забавно.

# 20
  • Мнения: 5 878
Я, това е готино. Благодаря.
За по-големи - може лесно да се провери дали дадено голямо число се дели на три - ако сборът на цифрите му се дели на три, значи и то ще се дели. Пробвайте.

201, 3546, 9453216721011...

# 21
  • Варна
  • Мнения: 2 449
Радостина, виж това: http://flash.igri.bg/games/logical/multiplication_station/    - може да се упражнява като я понаучи Wink

# 22
  • Мнения: 246
Големия научи таблицата до 5 включително, не съм го карала другите, то почти се повтаря. Във 2-и клас не е имал проблеми с нея.

# 23
  • Варна
  • Мнения: 159
Ние пробвахме вчера ето това
http://www.free-kids-games.hit.bg/Cifri.html
беше му смешно, защото искаше да му превеждам от японски и аз естеФФФствено му направих тутакси симултантен превод в стил "Ха сега Богдан да познае колко яйца са снесли кокошките днес"  Mr. Green

# 24
  • София
  • Мнения: 62 595
На мен ми излиза Станишев, пък не знам какво сте смятали.  Laughing

# 25
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
На мен ми излиза Станишев, пък не знам какво сте смятали.  Laughing

 hahaha

...предизборно бе, няма лошо Mr. Green...

# 26
  • Мнения: 24 467
Ще ти споделя как у нас ние процедирахме:
Умножението го обяснявах като принцип още в първи клас, за мен схващането на принципа и целта е основно, не папагалското заучаване на таблицата. Умножението му го обясних като събиране на няколко еднакви числа определен брой пъти, показах с бонбони /у нас са на почит, затова/- в три чинии по два бонбона, в две купички по пет бонбона. Схвана удивително бързо. След това, докато сме на разходка с малкия /тогава беше бебе/, с първолака научихме най- лесното- умножение по "0", по "1", по "10" /и с огромни числа, за да види, че принципът е същият/, по "2", по "5", след това с останалите. Първо се замисляше и събираше на ум числото определен брой пъти /говоря за умножение извън 0, 1, 10 и 2/, постепенно научи наизуст отговорите, когато повтаряхме по няколко пъти една и също /т.е. когато го питах примерно колко бонбона ще имаш, ако в 3 купички ти оставя по 4 бонбона/.
Въобще не съм ползвала отпечатана таблица, когато понаучи директно започнах с текстовите задачи, отново първо също устно- "Имаш четири приятелчета, на всяко си дал по два сладоледа. Ти също си купил за себе си два. Колко сладоледа си купил общо?"

# 27
# 28
  • Варна
  • Мнения: 159
На мен ми излиза Станишев, пък не знам какво сте смятали.  Laughing
Laughing Няма да се учудя ако въпросният започне да се показва и в детските игри за умножение... Щом ми е задръстил пощата със странни имейли.
Аз съм си сложила линка с кокошките във Favourites и явно това ми спестява емоцията да се натъкна на неочаквани срещи от трети вид.  Mr. Green

# 29
  • Мнения: 2 803
Аз съм н амнение, че ако детето не проявява никакъв интерес към нея, не го карайте лятото да я учи. Всичко с времето си. Моят син я научи, когато си вървеше по учебен план.

На същото мнение съм. Повечето деца, които са я учили лятото я забравят през първия срок и я учат наново втория.

Общи условия

Активация на акаунт