Частни ДГ София 2

  • 94 827
  • 774
  •   1
Отговори
# 750
  • София
  • Мнения: 12 797
Mrs. Lovett Хайде, хайде. Знаеш ли колко процента от родителите в Европа могат да си позволят децата им да са в Монтесори градина? В останалите е като у нас. Може би не в Швеция, но във Франция, Белгия, Англия. Нали знаеш, че в тези страни майчинството е 14 седмици и 4 месечните бебета отиват на ясла. Та тъпи и послушни вече са други и просто идва нашия ред, защото сме подписали ангажимент да приравним образователната си система с тази на ЕС.

Тук с Монтесори има само един проблем и той е, че няма училище по тази система. Вярно е, че децата се научават на правила, но отношенията са много по- човешки и с добро, отколкото в Бг образователната система. Моето опасение е, че дете, което е свикнало на тези отношения ще преживее шок при срещата с обичайното наше училище. Дано да бъркам, разбира се, това е само предположение.

За Валдорфската педагогика, виж, изобщо не съм съгласна, защото тя е за деца на родители изповядващи антропософски идеи и вярвания. Не, че е нещо страшно, но не бих записала детето си и в мюсюлманска градина без да сме мюсюлмани, нито в католическа без да сме католици.

# 751
  • Мнения: 67
Все едно е как е регистрирано едно заведение; по-важно е на какви принципи се основава, как спазва високи стандарти за грижа за децата, на какво ги учи; как е организирано пространството, какви са хората, които се грижат за децата; не на последно място и какви са останалите деца (и съответно родители, какви са основните им ценности - напр. развитие на социалните умения на децата, споделяне, приятелство или демонстрации кой има най-скъпи маратонки, играчки и пр.). Тези неща обикновено остават извън лицензионните режими.
Не е все едно как е регистрирано едно детско заведение! По една много проста причина - като детска градина то ще подлежи на ежемесечни проверки от различни инстанции по отношение на хранене, хигиена, осветеност, правоспособност на персонала, пожаробезопасност, замерване на контакти, дезинфектанти  и какво ли още не.
Ако е регистрирано като детски център/клуб,  дори само за храненето трябва да има специално разрешение за хранене на децата от РЗИ, видовете храни, доставчик, транпортната кола, специални хора и документация, специално оборудване, журнали и ред други неща. За следобеден сън - няма изобщо да коментирам как не е разрешено. И не казвайте, че някъде се прави. Да, защото контролът на тези детски центрове  е солидарно разпилян по държавните инстанции, зависи от самите районни инспектори и изобщо от желанието им да правят проверки. А защо да го правят, като не им е в графика?  Най-много един път годишно да ги посетят. Докато за лицензираните частни градини си има ежемесечен  график на проверки от всички и се спазва, колкото и да не ви се вярва.
Със сигурност има центрове, които предлагат добри условия и добри цени. Но аз пак ще попитам - защо се наричат с друго име - частна градина? И ще отговоря - защото така ще се запишат повече деца.
Как ще се оправят нещата ли? Много лесно - със създаването на единен регистър за всички места за гледане на деца - детски градини, детски ясли, детски центрове, клубове, занимални, детегледачки и кооперативи. За всеки отделен вид детско заведение ще си има ред на откриване и регистриране, възраст на децата, брой деца, време за престой на деца, правоспособност на служителите и т.н. Контролът трябва да е от един единствен орган, който ще носи и отговорност за работата на всички детски заведения, както и за това - доколко не променят насоката си от разрешената.

# 752
  • Мнения: 784
Mrs. Lovett , не не я хваля......., но и по въпроса за Монтесори и Валдорф можем много да спорим. Щом ще копираме чужди програми /без значение дали пасват на българчетата/, що тогава не се обърнем към руската школа?! Или нея по други причини ще отхвърлим? Може би вместо да чакаме "помощи " от чужбина или чули-недочули да щипваме от тяхната методика, да огледаме нашата система. Да се включат действащи учители, а не преподаватели, били в ДГ преди 15г. И...искам да ти кажа, че системата ни до 4-ти клас далеч не е лоша. после нещата се изпускат. Ама въпросът е да има правила и стандарти, които да се научим да спазваме. Да си спомним и друго-как се уважават учителите, защото много скоро ще останем и без тях.
А иначе за всичко друго, което си писала, си абсолютно права! Що да ни дават пари за образование /а и не сме им орали на нивата/, като им е по-изгодно да ни примъкнат умните деца, а останалите да са евтина работна ръка!

# 753
  • София
  • Мнения: 2 120
Може би вместо да чакаме "помощи " от чужбина или чули-недочули да щипваме от тяхната методика, да огледаме нашата система.

 Peace
Ей с това съм 100% съгласна, има нужда да се преразгледа нашата система и да и се намерят слабиоте места. Само че толкова пъти е правено (откакто аз бях в 1 клас през 81 година) и резултатите са все така отчайващи.

И...искам да ти кажа, че системата ни до 4-ти клас далеч не е лоша.

А с това пък изобщо не съм съгласна, по съботно-неделни наблюдения над уроците на нашата племенница, която е в 4 клас.

# 754
  • Sf
  • Мнения: 978
Mrs. Lovett Хайде, хайде. (1)Знаеш ли колко процента от родителите в Европа могат да си позволят децата им да са в Монтесори градина? /.../

(2)Тук с Монтесори има само един проблем и той е, че няма училище по тази система. /.../

(3)За Валдорфската педагогика, виж, изобщо не съм съгласна, защото тя е за деца на родители изповядващи антропософски идеи и вярвания.

1. Важното е, че могат да си позволят да имат избор. А на нас ни се внушава, че трябва да сме като всички и да не се правим на интересни, защото видите ли МОН знае най-добре, кое е подходящо за децата ни.

2. Да, това е неприятно. За щастие, има варианти. Наскоро се запознах с едно училище, в което се опитват да нагодят прехвалената ни държавна методика и да я преработят - в допустимите от закона рамки - за да е поне малко по-удобноварима за децата. Нямат учебници, например. Огромен плюс! Имат и доста други находки, не ми се иска да разводнявам темата, но липсата на учебници ме покори.

3. Валдорфската педагогика не е религия. Не си права в сравнението й с мюсюлманството. Все едно да сравниш макаренковската педагогика с религия. Антропософията е дълбоко християнска, едно Валдорфско училище от тази гледна точка е много по-християнско от едно църковно училище. Да не говорим, че религиозният момент не е първичен в образованието, понеже според Щайнер, преди 14-годишна възраст, децата не са готови за подобни теми. Друг е моментът, че в български прочит, незнайно защо, антропософите са практически секта, при това доста затворена секта. Това бе една от основните причини детето ми да не посещава Валдорфска градина.

# 755
  • Sf
  • Мнения: 978
Mrs. Lovett , не не я хваля......., но и по въпроса за Монтесори и Валдорф можем много да спорим. Щом ще копираме чужди програми /без значение дали пасват на българчетата/, що тогава не се обърнем към руската школа?! Или нея по други причини ще отхвърлим? Може би вместо да чакаме "помощи " от чужбина или чули-недочули да щипваме от тяхната методика, да огледаме нашата система. Да се включат действащи учители, а не преподаватели, били в ДГ преди 15г. И...искам да ти кажа, че системата ни до 4-ти клас далеч не е лоша. после нещата се изпускат. Ама въпросът е да има правила и стандарти, които да се научим да спазваме. Да си спомним и друго-как се уважават учителите, защото много скоро ще останем и без тях.

Е, какво им е на българчетата, че да не им пасват Монтесори и Валдорф? Да не са с половин мозък или с по три крака?

Да, да се обърнем към руската школа. Където и двете системи - Монтесори и Валдорф -  са признати. Където се допуска домашното обучение. Където всяко едно дете може да се яви на изпит за който и да е клас, без да е посещавало училище преди това. Включая и да си вземе матурата без да е ходило на училище и един ден.

Системата ни до 4-ти клас е ужасна. Оглеждаме я повече от 20 години, кърпим я оттук оттам, а резултатът е все по-плачевен.

# 756
  • София
  • Мнения: 6 744
...
Със сигурност има центрове, които предлагат добри условия и добри цени. Но аз пак ще попитам - защо се наричат с друго име - частна градина? И ще отговоря - защото така ще се запишат повече деца.
....
Всъщност нашата градина май само аз наричам детска градина, навсякъде, вкл. на сайта си, те се представят като детски центрове, така че, не може да се говори за заблуда. Simple Smile

# 757
  • Мнения: 784
Mrs. Lovett, именно защото "не са с половин мозък" .....! Много ми е интересно защо се заговори за Монтесори методика от 2,3г.!?Реклама и когато нещо е модерно е хубаво да го "заобичаш". Друго си е да кажеш:"пък моето дете е в Монтесори градина". Някак си по-интгересно звучи. Мантесори центровете са полезни и хубава иновация. Там се развива основно когницията. Концепцията е била насочена към "проблемни" деца и тяхното развитие. Това което се прилага при нас няма нищо общо. И идеята за обучение у дома ми е интересна! Ако беше така, професията педагог става излишна. И ми се струва че все пак човек който не е учил тази наука, все пак не може да знае всичко. Тогава в градини и у-ща щяха да назначават само след пуснато cv, без да питат за образование. А освен тона има една форма на "дистанционно" обучение или т.н."частен ученик. Учи си с мама в къщи и се явява на изпит. И който когато си се явява на изпити за клас по избор-малко е несериозно.
никой не може да твърди, че нашата обр. система е перфектна, но да припадаме по перфектността на чуждата..! Е, ние и Левски отричаме, така, че няма място за недоумение.

# 758
  • Някъде в облаците
  • Мнения: 431
Mrs. Lovett, именно защото "не са с половин мозък" .....! Много ми е интересно защо се заговори за Монтесори методика от 2,3г.!?Реклама и когато нещо е модерно е хубаво да го "заобичаш". Друго си е да кажеш:"пък моето дете е в Монтесори градина". Някак си по-интгересно звучи. Мантесори центровете са полезни и хубава иновация. Там се развива основно когницията. Концепцията е била насочена към "проблемни" деца и тяхното развитие. Това което се прилага при нас няма нищо общо. И идеята за обучение у дома ми е интересна! Ако беше така, професията педагог става излишна. И ми се струва че все пак човек който не е учил тази наука, все пак не може да знае всичко. Тогава в градини и у-ща щяха да назначават само след пуснато cv, без да питат за образование. А освен тона има една форма на "дистанционно" обучение или т.н."частен ученик. Учи си с мама в къщи и се явява на изпит. И който когато си се явява на изпити за клас по избор-малко е несериозно.
никой не може да твърди, че нашата обр. система е перфектна, но да припадаме по перфектността на чуждата..! Е, ние и Левски отричаме, така, че няма място за недоумение.
PeaceНапълно съгласна с отровка - мисля, че ..... прозира може би и педагогическо образование Thinking. Монтесори системата в самата й същност е насочена към индивидуална работа с деца и в основата е развитието на познавателните способности по естествен начин и тази теория, с течениена времето е напълно нормално да се адаптира към съвременните методи на обучениие, запазвайки обаче основните принципи, на които се основава. Това е една от основните педагогически теории, върху която изцяло или частично се развива и педагогиката като наука. В България навлезе като методика и система на обучение в центрове за работа с проблемни деца, в едно със средствата, формите и методите на обучение (по цял свят има и цяла индустрия - Монтесори играчки). А това, че има Монтесори градини вече (като колективна степен на обучение и възпитание)  - да - няма проблем - но в крайна сметка децата получават степен на познание - поне така мисля, точно същата, каквато дава и българската образователна система. Говоря най-вече за предучилищния период.
Аз лично считам, че и Монтесори - системата и другите теории и течения в педагогиката имат и своите плюсове и своите минуси (дори и Макаренковската система си има своите огромни плюсове).

# 759
  • Sf
  • Мнения: 978
Доколкото знам, частен ученик можеш да станеш след навършени 16. Или по болест, което не се брои. И не е въпроса кой е педагог и на какво обучава, а в това, че хората имат свобода да избират, как да си обучат детето. Всъщност, не мисля, че много хора биха се възползвали от една такава опция за домашно обучение. Но за малкото останали това е мечта и подходящ вариант, защо обаче държавата не им го позволява? И не ми говорете за ромчетата в случая, защото е смешно.

# 760
  • София
  • Мнения: 12 797
Mrs. Lovett Хайде, хайде. (1)Знаеш ли колко процента от родителите в Европа могат да си позволят децата им да са в Монтесори градина? /.../


1. Важното е, че могат да си позволят да имат избор. А на нас ни се внушава, че трябва да сме като всички и да не се правим на интересни, защото видите ли МОН знае най-добре, кое е подходящо за децата ни.
Е как по- точно биха могли да си гопозволят, ако струва колкото една или две средни месечни заплати?

3. Валдорфската педагогика не е религия. Не си права в сравнението й с мюсюлманството. Все едно да сравниш макаренковската педагогика с религия. Антропософията е дълбоко християнска, едно Валдорфско училище от тази гледна точка е много по-християнско от едно църковно училище. Да не говорим, че религиозният момент не е първичен в образованието, понеже според Щайнер, преди 14-годишна възраст, децата не са готови за подобни теми. Друг е моментът, че в български прочит, незнайно защо, антропософите са практически секта, при това доста затворена секта. Това бе една от основните причини детето ми да не посещава Валдорфска градина.
Дълбоко християнка е антропософия, но прекалено дълбоко и малко накриво. Все едно, не ги критикувам, всеки има право да вярва в каквото иска. Идеята ми беше, че е хубаво и родителите да имат подобни възгледи, за да запишат детето си на такова място. Ако имаше градини на Кришна съзнание съм убедена, че и там децата щяха да бъдат гледани в хармония с природата и тн, но надали щяха да са много желаещите да запишат децата си там. За Валдорфската педагогика се знае малко и затова припомням, че не е като Монтесори, а има религиозен оттенък. Ясно ми е, че децата не се облъчват директно с антропософски идеи и точно това ме притеснява, защото схващанията се инфилтрират невинно и като че неволно.


ПП Кои училища се опитват да работят легално по Монтесори?

# 761
  • Мнения: 4 555
Това което се прилага при нас няма нищо общо.
Може ли да конкретизираш как стигна до този извод и в какви детайли познаваш "това, което се прилага при нас"?

# 762
  • Мнения: 19 368
В кои страни градините са по няколко месечни заплати? В Германия със сигурност не са толкова, освен ако месечната ти заплата не е 400евро.

Това за професионалистите в градините да са със завършеното педагогическо образование звучи много примамливо. Със сигурност това е правилният път. Само не знам в последните години стои ли нещо зад това образование, завършено в България?
Защото аз съм учила преди 8-9 години лингвистика във ВТУ и масово колегите вземаха изпити по педагогика и филология, за да имат допълнителен сертификат, понеже ние не излизахме филолози, а преводачи. Та, като знам как се вземаха тези изпити и като познавам останалите, учещи педагогика и чак страх ме хваща за децата ни ooooh!
Но предполагам, че не всичко идва от образованието само, а и  любовта и търпението към децата също са важни.

# 763
  • София
  • Мнения: 12 797
В кои страни градините са по няколко месечни заплати? В Германия със сигурност не са толкова, освен ако месечната ти заплата не е 400евро.
Не градините, а градините с нетрадиционни методи. Монтесори градините и училищата не са от евтините, поне в страните, за които имам информация. За Германия нямам представа, но в Германия са построили комунизма много отдавна, та там ситуацията не е типична за ЕС като цяло.

# 764
  • Мнения: 1 593
.

Последна редакция: чт, 28 апр 2011, 18:27 от Лeни

Общи условия

Активация на акаунт