Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10

  • 74 881
  • 737
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 4 412
Райка, щях да падна от обяснението ти за хапането. В нашата държавна детска градина това не може да се случи, най-малкото другите родители ще вдигнат такъв вой. Питала съм какво правят с агресивните деца и те ми казаха различни начини, по които ги "опитомяват", например държат ги до тях по-близо до пейката.
Моята дъщеря също имаше агресивен период - седях много близо до нея на площадката и предотвратявах агресията, защото знаех, че ще е за играчка, защото някое дете силно много и подобни. Агресията й намаля с времето, а и започнах да й говоря за приятелството като добродетел /това го научих от книгите за учителя в ДГ/.

За детските градини - зависи от градината, моето дете посещаваше няколко месеца всеки ден http://www.pumpelina.eu , което може да се приеме, че е градина от смесен тип, има различни деца, някои от тях с доста затруднения. Доста дръпна покрай децата и за това, че се е отделила от нас. И знаеха как да се справят с особеностите й. Радваше се на децата независимо какви са. Но тя например е много чувствителна на шум, ако има дете което реве или вика, това я обърква. Ако учителката викне по някое  дете или по групата,  това също я стресира. За това по-скоро зависи от особеностите на детето и от на другите деца.

firebird, може морето да му се отрази добре. Нашето дете първата година на морето й се отрази много зле - пясъка, водата и шума от морето я стресираха страхотно. Стоеше залепена като лепенка за мен, с гръб към морето и само искаше да я нося. Тогава не знаехме за СИД-а. Тази година и беше четвърто море, всяка година имаше малък напредък и чак тази изживя напълно морето, пясъка, вълните. А последните 2 дни се престраши да играе и подобно от снимката на Любознателна.

А за стимулирането на устата от отдавна се каня да ви питам дали има друго дете, което е правило като моето - лапаше целата струя на душа. Аз и давах телефончето да си играе и тя настървено лапаше цялата вода и затискаше с уста и след малко го пускаше. Това го правеше в продължение на 2 години почти всеки ден. Аз чак това лято реших да направя като нея и въобще не успях, много гъделичка. И преди 10 дни забелязах, че се опитва да го прави, но явно я гъделичка като мен и не успя, а и езика и вече се движи по-особено. Това явно е било някакъв вид стимулация, доста опасна ми се вижда сега, защото е свързана и с дишането, но явно е успявала да се контролира. Аз стоях до нея и не виждах да има затруднения от тази игра с водата.

Последна редакция: пт, 28 авг 2009, 09:28 от TanyaMG

# 91
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Момичета ще ви занимая малко с моите проблеми,но направо съм в паника.Преди 2 дни ми съобщиха,че ще закриват училището ни.Още не е сигурно и ще се разбере чак другата седмица.Не знам какво да правя и къде да търся подходящо у-ще за детето си в последния момент.Веднага започнах да обикалям у-щата в района и да разговарям с директорки.В 2 от тях въобще не знаят за какви дефицити и диагнози говоря,чували били,но не са имали такова дете до сега.Иначе са съгласни да запишат детето при тях.Само в едното у-ще са наясно с проблема,имат няколко ученика със СОП както и утъпкана пътека с ресурсен център.Зам.директорката беше много мила и разбрана жена.Другата седмица имаме среща и с директорката,защото още е в отпуска.Днес ще отида и в друго у-ще,което също ни е близко,но то пък се води елитно и не знам какво да очаквам там.Много се притеснявам и тази неизвестност ме плаши още повече.Така се бях успокоила миналата година в у-ще нещата потръгнаха и детето се справяше много добре,разбираше се с всички деца от класа,а класната ни е невероятна.Не мога да повярвам,че може да закрият у-ще точно преди началото на учебната година,но явно в нашата държава всичко е възможно.И аз търся ново у-ще на детето си и питам дали биха ни приели евентуално ако нямаме у-ще,а то още не се знае.Но пък докато се разбере със сигурност ще има броени дни до 15 септември......Момичета извинявам се,че ви занимавам,объркано стана,но наистина съм в паника.

# 92
  • Мнения: 32
me4ta22
много съжелявам за проблема ти-не е за вярване ,но в БГвсичко е възможно за жалост  Sad

искам да ви попитам дали някой си е пускал изследване за непоносимост в бодимед .аз го пуснах преди около седмица и все още не са ни готови резултатите ,
но попаднах на един пост
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=411015.msg11796505
и съм силно притеснена за качеството на работата им newsm78

# 93
  • Варна
  • Мнения: 19 055
Писах в темата за трудно проговарящите деца, но май е било по-добре да задам въпроса си тук.  Blush Нямаме диагноза аутизъм, но сме правили консултации с невролог заради съмнения. И все пак чувствам детето си по близко до децата от тази тема. Tired

Колебаех се дали да не пусна нова тема, но ще напиша въпроса си тук.
Синът ми на 6 год. посещава от 3 години логопед и все още има проблеми с говора. Този проблем се появи след като навърши една година, дотогава правеше всички неща, които и другите деца - гукаше, издаваше звуци и кратки думички. Също така ядеше всичко и нямаше проблеми с храненето. След годинката спря да говори и да се опитва да говори. Общуването се изразяваше с едно "Ъ-ъ" и дърпане за ръка. Тогава се промени и отношението към храната. И сега все още е много трудно храненето, не иска да опитва нови неща, много е чувствителен към консистенциите. Ако яде месо, яде само месо, а по късно хляба да речем. Не обича хляб надробен в супата, краставицата яде само ако е цяла или на половина, нарязана не я яде. Зеленчуците, които обича са краставица и морков, защото могат да се ядат цели и не потича сок. С много усилия тази година прояде сливи и череши, но категорично отказа да маха костилките сам, дава плодовете на мен да ги чистя.
Темата е дълга, но основното което искам да питам е дали у другите трудно проговарящи деца имат проблеми с храненето? Има ли връзка между развитието на говора и храненето?
Споделете своя опит.     bouquet

В момента чета старите ви теми и  намирам много полезни неща. Hug

# 94
  • Мнения: 631
Хексе според мен има
ето моето дете все едно чета за него до около година и седем осем месеца беше момченцето мечта Владимир но след това като че ли го смениха
имам предвид че ядеше без проблем всичко опознаваше света опитваше всичко говореше с прости изречения Дай сок , пий соко лей , което би трябвало да значи искам да пия налей ми сок .... ябълките и бананите ги преследваше и ядеше банана нямаше търпение да му го обелиш и той вече го е изял ябълката цяла както е ръвеше и обикаляше и изяждаше , ядеше домати сирене, яденета всичко ..... след това аз обвинявам една ваксина която му сложиха на 1,8м все едно извънземните го взеха ....
започна навън едно тръшкане за играчка , едни истерии , спря да говори и ъъъ ъъъъ и писъци , спря да яде или постепенно отказа една по една храните и сега са му останали няколко ...... вече година посещава системно редовно и доста често логопед психолог и специален педагог както и зимата тоест миналата учебна година така да се каже ходеше в детска градина ....но все още не употребява изречение ами се изразява с една дума това което иска в заповедна или настоятелна форма, както и яде много малко неща като асортимент основно това са сухи тестени неща сладки работи сокове отчасти и мляко с какао.... абсурд е да яде някаква готвена храна абе като види лъжица и писва ..... не се храни с лъжица сам защото това което се яде с лъжица той не го яде иначе другото даваш му примерно пицата в ръка и яде картофи пържени с ръка сладолед ближе ближе и като се разтече му обмръзва и го вземам това което се държи с ръка и се яде от ръка го яде най общо казано .... и също на въпроси не отговаря никакви
освен това според мен тъй като не успява да каже това което иска и не винаги го разбирам е доста раздразнителен и си поревава често за това или онова
посещавала съм невролог психолог психиатър няма диагноза аутизъм но пък тук пишат много ценни неща и децата които са в темата така да се каже по поведение ужасно си приличат
и дори ако прочетеш и не всичко прави твоето рано или късно започва
.... ето искам да кажа чудех се как децата ви изхвърлят от терасата това или онова и видях
Владко често сега хвърля скоро беше хвърлил на баща си чехлите отдолу често играчки хвърля добре че отдолу не минават хора ....живеем в къща

# 95
  • Мнения: leet
alkonnn ,

За Биомед отзивите не са никак добри. Преди време, бях решила да направя изследвания на детето, за да се определи поносимостта и непоносимостта на организма му към храните и намерих, че най- истинските такива се правят в Нютрон България ЕООД. Кръвния тест се взема в страната, а лабораторията им е в Холандия. На резултата са посочени в червено храните, които са недопустими за организма, в зелено- тези, които са разрешени и в жълто- храните, които е добре да се избягват. Имах кореспонденция с тях, те направиха запитване до лекарите- диетолози в Холандия, които изготвят хранителния режим, на база- резултатите и ми отговориха, че тъй като детето е под 13 години, ежегодно се променят храните, които са препоръчителни за него, това е, защото е подрастващ организъм и се нуждае от всякакви храни за израстването, но биха му направили такъв йръвен тест, който да ми дава ориентир. И понеже цената е по- висока- около 1 300 лв., заедно със специалистите, разговаряйки, преценихме, че е безмислено да давам такава сума, след като след година или 2, теста няма да е валиден за детето, а той расте и така или иначе се нуждае от разнообразна храна.

Мама Бионда,

Потресена съм от това, че специалист може да те посъветва, да чакаш детето да проговори и едва тогава да потърсите логопед. Дори и в БГ вече е възможно да се съдят специалисти за такива щети. Моля те, възможно най- бързо се организирайте и започнете работа- ежедневна с логопед, с психолог сигурно работите. Детето може да е на 9, но нищо не е загубено.
Тези дни имах възможност да препрочета "Седемте степени на увереност" и немските психолози там са го напислаи много ясно. През целия период на растежа и развитието на човека продължава изграждането на нервни връзки в мозъка, при децата, при които няма пропуснато ниво на увереност, това сякаш става от само себе си, при останалите- трябва да се навакса и изгради, но така или иначе неврни връзки, които отговарят за причнинно- следствени връзки, за говора, за цялостното развитие се изграждат през целия живот, загубили сте време, но нищо не е загубено. Самият факт, че дори възрастните, които четат и се образоват, водят социален живот, до дълбока старост, боледуват изключително рядко от болести, свързани със старчески деменсии и са значително по- младолики от връстниците си, които отдавна са престанали да се образоват, потвърждава теорията, че през целия живот на човека, е възможно да се изграждат степените на увереност и създават нервни връзки.

# 96
  • Мнения: 631
Кезая пак си шашнала всички със знания . Казвам това със изключителна почит към всичко онова което знаеш и факта че го споделяш с всички с единствената мисъл да помогнеш да подкрепиш да насочиш и другите четящи тук. Благодаря ти.
Сега един въпрос. Владко напоследък е доста раздразнителен а няма промяна в обичайния режим или занятия. Пие само Брейн Бустер, както последните три месеца. От около месец зачестиха ситуациите в които той е доста  раздразнителен и независимо че образно казано тръшкането му минава за максимум 10тина минути мен това ме тревожи, тъй като очаквах все пак да стане малко по сговорчив и да успяваме да го убедим с думи преди да се е разревал най общо казано....
споделете имали ли сте и вие такива моменти как се справяте
съвети за някакви неща за успокоение
на детето 

# 97
  • София
  • Мнения: 2 352
Kezaja, скъпа - нещо не си прочела добре.На Мама Бионда са и препоръчали първо да оправят СИД, и тогава да работят с логопед, а не първо да проговори  Wink

# 98
  • Мнения: leet
Радка,

Мислиш ли, че някой от нас не е имал моменти на тръшкане. Ние и сега имаме, само че, вече има убеденост, че за всяко нещо си има причина, и щом се затръшка, аз го погледна, той казва "Ама, защото сега се вълнувам, че направих нещо толкова хубаво." Целта на всички ни е да стават все по- рядко и все по- контролируемо да става детето, демек- по- бързо да се успокоява, като започва да "разбира от дума". Освен с познатите техники на клякане на нивото на очите на детето и успокоения с кратки и ясни изречения "Всичко е наред. Сега си ядосан, защото ...." и измисляш причина, колкото и да няма явна, като му даваш информация как се чувства и защо, аз от доста време давам всяка сутрин на гладно да изпие едно билково чайче- топло, това беше съвет на логопед от една страна, и от друга- от учителката по английски, която никога преди не беше работила с пролемни деца, но работи много добре, дори и като ритуал, като му казваме, че за да е спокоен деня му, трябва първо да си изпие топлото чайче, както са казали учителите му.
А понякога е добре и да го оставиш да изживее напрежението, което е него, като си покрещи, но за кратко и му казваш, че може да продължи с крещенето, като се качите в планината в събота, например  или като отидете вечерта в парка, когато няма хора, само за крещене да отидете. Не работи от първата секунда, но постепенно започват да разбират, че всяко нещо може да се прави, но на определено място, не на всякъде. Като даваш постепенно и период, в който може да продължи. Аз например сега съм казала, че само до 15 септември може да пишка на улицата, до дърво, защото тогава тръгва на училище и тогава ще е във 2 клас, а пишкането навън е забранено. Това го напомням при всяко пишкане навън от началото на лятото. В началото всеки път имаше някаква реакция, после започна той сам да си го повтаря и се убеждава сам себе си. Така при тях по- бавно, но постепенно и сигурно, също се изграждат правила, само че трябва да издържим и нервните им изблици понякога, не винаги е възможно да се потушат бързо, а когато не може, и това, което прави не застрашава живота му, наистина е добре да ги оставим да си го изживеят днес, за да не се превърне в натрупан гняв утре.
А има и момент, че при израстването и преминаването на по- горно ниво в развитието и функционирането им, периода е свързан с криза на израстването и тогава също има бунт, през който трябва да се мине, за да се отиде на по- високото функционално ниво. Както се казва, при нас нещата са- крачка напред- 2 назад, понякога се забързват, но после пък кризите са по- големи. И така....докато стигнем до приемливото.
Всичкото това израстване го постигат с помощта на терапии и изграждане модели на поведение, с режим на всичко, а също и с израстване- те също растат...

# 99
  • Мнения: 3 591
Аз ще се ФУКАМММММММММММ
ОТ-то каза "Нашата терапия отива към своя край. Следващата година няма да имате нужда от мен, а от учител с който да учите ако евентуално нещо изпуска в час" ...  Смята,че е научен да се "регулира" и се справя отлично сам със дефицитите си. Единствено ще трябва да му е разрешено да се "регулира" в училище. СИДа си го има, но смята, че детето го контролира добре за да не пречи на ежедневието му....

Освен това успях да го обуя с ДЪНКИ Simple Smile
Проблем в момента е вниманието в група, медикаментите не са препоръчителни в неговия случай, защото индивидуално може да работи с часове, дори при страничен шум и други дразнители. Т.е. дефицита на вниманието не е дефицит на вниманието, а по-скоро сензорно претоварване което той "решава" като напуска групата или се затваря и не чува нищо. Вече си казва че има нужда да излезе от час и сам си ходи на специалното място и се връща след като се "презареди". Все още не харесва игри с докосване и избягва децата и близкия контакт но това изглежда отстрани като  странност на характера... Ако е блъснат, прегърнат или нещо друго от тоя сорт няма паника, просто се вкочанява и сам излиза от това след минута - реакция която е МНОГО приемлива за околните.
Появи се страх да не остане сам. Което не е много хубаво нито естествено за възрастта му ама  не може всичко да е перфектно. Ми май е това Simple Smile

# 100
  • Мнения: 126
Аз ще се ФУКАМММММММММММ
ОТ-то каза "Нашата терапия отива към своя край. Следващата година няма да имате нужда от мен, а от учител с който да учите ако евентуално нещо изпуска в час" ...  Смята,че е научен да се "регулира" и се справя отлично сам със дефицитите си. 

Толкова е приятно да прочете човек нещо подобно.  Hug   Звучи така ободряващо и стоплящо сърцето!
От сърце ви желая изобилие от радости и успехи.  Heart Eyes
Дано все по-често четем такива постове!

# 101
  • София
  • Мнения: 2 352
Ех суета  Mr. Green
Прави, струва, и накрая разкара готината пижама на детето и го натика в дънки а  Mr. Green

И на всичко отгоре не щеш да черпиш  Crossing Arms

Пу, пу, да не му е уроки - насрали го кокошките, машала, аферим, ашконсум  Hug

Обаче относно:
Цитат
Появи се страх да не остане сам. Което не е много хубаво нито естествено за възрастта му ама  не може всичко да е перфектно.


Бий капата о земи  Wink
Това е фаза от израстването, която явно сте я изпуснали, и сега си я наваксва човека.Мишо също я наваксва в момента и също ме дебне да ме не изпусне някъде.Докато не наваксат всичко пропуснато и достигнат ниво на функциониране - 6 год. няма да могат да надграждат сами.Тоест борбата ни ще да е до ниво 6 год. възраст.После вече борбата ще е друга и от друг тип  вероятно.Ама пък защо пък да ни е лесно, като може и да ни е трудно  ooooh!


# 102
  • София
  • Мнения: 4 412
Деси, поздравления и от мен!!!   bouquet

Когато ходихме на двигателни рехабилитации, в болницата си говореха, че "те ще оправят децата двигателно, но ако имат проблем с психическото развитие, никой не може да ни помогне и да чукаме на дърво"
Тези думи доста ме притесняваха във времето, но вече мога да кажа, че не са прави и с работа децата се оправят и в тази област.

Сигурна съм, че ще има и други наваксали деца и дано тази тема да става оптимистична и да показва успешни терапии!

# 103
  • Мнения: 42
кажете моля адреса на св николай чудотворец в софия и някакви телефони.

# 104
  • Мнения: 32
Аз ще се ФУКАМММММММММММ


 smile3501колко е хубаво да чуеш такива позитиви след днешния ден .направо ме зареди(малкият палавник днес ми скъса нервите Tired )тъкмо бяхме започнали да го хвалим тези дни с баща му и днес пак с мурафетите си cry

Общи условия

Активация на акаунт