Вече се чувствам по-голям - ВТОРОКЛАСНИК съм засмян

  • 57 041
  • 762
  •   1
Отговори
# 105
  • На черешата
  • Мнения: 8 394
Ами можете и да ми се смеете, не съм математически талант, но взимаш 3 ябълки (плода) и все в една от тях ще има червей.


 И Дарина стигна до това решение.  Laughing

# 106
  • Sofia
  • Мнения: 4 822
Хайде мами размърдайте си мозъците: (задачката е от някакъв конкурс, но се нуждая от смислено обяснение)

Имам три ябълки и пет круши. В една от ябълките и две от крушите има червеи. Колко най-малко плода трябва да взема, за да е сигурно, че в поне един от тях има червей?

Тази задача и със система не мога да я реша. Сигурно е елементарна, но не мога да и схвана логиката. Т.с. може да се реши по сложен начин, но тогава вече няма да е задача за втори клас. Идеи?

3 ябълки и 4 круши - ако е поотделно
3 ябълки - ако става въпрос общо за плодове.

Така си мисля, пък знам ли  newsm78

# 107
  • Мнения: 308
Според мен условието на задачата не е пълно или не е правилно зададена.

# 108
  • Мнения: 690
Хайде мами размърдайте си мозъците: (задачката е от някакъв конкурс, но се нуждая от смислено обяснение)

Имам три ябълки и пет круши. В една от ябълките и две от крушите има червеи. Колко най-малко плода трябва да взема, за да е сигурно, че в поне един от тях има червей?

Тази задача и със система не мога да я реша. Сигурно е елементарна, но не мога да и схвана логиката. Т.с. може да се реши по сложен начин, но тогава вече няма да е задача за втори клас. Идеи?

3 ябълки и 4 круши - ако е поотделно
3 ябълки - ако става въпрос общо за плодове.

Така си мисля, пък знам ли  newsm78
Според мен задачата е сгрешена. Вчера дъщеря ми и баща й я решаваха.
 Да не е от математическите състезания на изд. Регалия? Защото ние от там решаваме тези задачи.

# 109
  • София
  • Мнения: 3 664
И аз мисля,че или 6плода или 3 ябълки,както казва Tari Tasartir ,което ми се струва по-вярно Peace

# 110
  • Варна
  • Мнения: 1 023
Запис,че ви изпуснах.Връщам се да чета назад. Heart Eyes

# 111
  • Мнения: leet
Миналата година, в първи клас, когато английският още не беше задължителен предмет в училище, го бях записала на Алианс към училището и след края на учебната година, почти цяло лято, се бяхме договорили с преподавателката, да имат всяка сутрин урок. Сега, по случайност, във втори клас, същата преподавателка, му преподава английски в клас и той е много щастлив, защото се познават и има добре изградена комуникация с нея.
Тя също често се обръща към него с въпроси и той казва, че е най- добрия в класа по англисйи. Питах децата и те ми казват същото. Но тази година отново искам да го запиша и допълнитлно на Алианс, дано да има възможност учителката да е пак същата, ако продължи да води и Алианс, все още няма сформирани групи за Алианса.

А учителката, при която водя синът ми на частни уроци по математика, беше решавала с него следната задача:

4 човека работили 2 дни и получили накрая 8 лв. заплащане общо. По колко лева са си разделили работниците?

Беше я решил с помощ, но не знам как е станало това, без да използват деление, а и това, че е посочено колко дена са работили работниците, без да има значение за отговора, допълнително действа объркващо и усложнява задачата. Мисля, че не бива да се дават за втори клас задачи, изискващи действия, които все още не са взели и да търсят други начини, за да ги решават...някак си, действа объркващо за децата, според мен.

Последна редакция: нд, 04 окт 2009, 10:22 от Kezaja

# 112
  • Мнения: 558
Един въпрос встрани от ябълките  Laughing откъде в София мога да купа книжка за печати за Стоте Национални обекта.

# 113
  • София
  • Мнения: 11 198
Един въпрос встрани от ябълките  Laughing откъде в София мога да купа книжка за печати за Стоте Национални обекта.

http://btsbg.org/modules/icontent/index.php?page=22
 Peace

# 114
  • Linz
  • Мнения: 11 630
Хайде мами размърдайте си мозъците: (задачката е от някакъв конкурс, но се нуждая от смислено обяснение)

Имам три ябълки и пет круши. В една от ябълките и две от крушите има червеи. Колко най-малко плода трябва да взема, за да е сигурно, че в поне един от тях има червей?

Тази задача и със система не мога да я реша. Сигурно е елементарна, но не мога да и схвана логиката. Т.с. може да се реши по сложен начин, но тогава вече няма да е задача за втори клас. Идеи?
Ако условието е пълно, моята логика е 3-те ябълки.


4 човека работили 2 дни и получили накрая 8 лв. заплащане общо. По колко лева са си разделили работниците?

Беше я решил с помощ, но не знам как е станало това, без да използват деление, а и това, че е посочено колко дена са работили работниците, без да има значение за отговора, допълнително действа объркващо и усложнява задачата. Мисля, че не бива да се дават за втори клас задачи, изискващи действия, които все още не са взели и да търсят други начини, за да ги решават...някак си, действа объркващо за децата, според мен.
Дните са посочени за да видят децата колко е надницата на един работник и да залягат да учат по-здраво.

Книжката доколкото знам се продава по обектите.

# 115
  • Мнения: 737
Добър ден, оххххххххххх след малко ще започвам на уча.................много нерви изразходвам, що така? Направо се чувствам като някаква истеричка........................................Искам да разбере от първият път всичко ( знам , че е нормално да не го разбере но на мен ми се иска) и като не стане направо полудявам..............офффффффффф

Нашата г-жа на края на 1-ви клас ни каза да научим през лятото таблицата за умножение. Вие учите ли я? Знаете ли я?

Ние имахме ли такива задачи когато учихме? Сякаш такива идиотщини не ми се е налагало да смятам????? Ние не можем да решим задачата, а децата как ще могат?! Винаги има по една такава задача от сборника...........мн им се ядосвам.  Това нормални ли е?

# 116
  • Пловдив
  • Мнения: 3 938
Преписала съм задачата дословно. Отговора е 3. И по моята логика е толкова, но ми звучеше твърде елементарно, но пък може точно там да е уловката. Благодаря, че споделихте и вашето мнение.

# 117
  • София
  • Мнения: 11 198
ReaNora, аз бях в такава истерия миналата година.  Wink
А от таблицата поназнайва нещо, но не цялата ... Струва ми се, че ще е голяма мъка.  Wink

# 118
  • София
  • Мнения: 954
      Добър ден и от мен!

  И ние от 9,30 ч. сме седнали да учим - написахме всичко по  БЕЛ и математика , сега сме  на английския - голяма "мъкаааааа"  ,


 въобще не можем да се справим по английски - аз съм учила френски навремето и нищо не знам - сега уча с него за сефте - г-жата много изисква не знам какво ще правя????? А и той не иска да пише , уморен бил вече - започва да реве и изпада в истерия - с рев ме действува!!!
  Аз като гледам таблицата за умножение май се пада да я започват някъде около втория срок - г-жата нищо не  е споменала за това , не виждам смисъл да го товаря предварително и с това и без това все е кисел , все на сила - а така още по- зле става .....????

# 119
  • На черешата
  • Мнения: 8 394
 И ние вече написахме, но само по математика беше маалко по-трудничко, с другото няма проблеми.

Общи условия

Активация на акаунт