Тежки ли са ученическите раници в държавата, в която живеете?

  • 9 930
  • 72
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 264
Само едно допълнение от мен по повод поста на Sneji, тук в Швейцария децата също имат обувки с които стоят в клас, само че не са маратонки а кой каквото иска, но повечето деца са с чехли за вкъщи. Не зная по какви причини е, но според мен е доста добро за навиците на децата. Вече не ми се налага да повтарям по 100 пъти да си обуем чехлите.
А сега се сещам и за нещо много полезно което имат децата. Една тетрадка, която е дадена от училище ( тя е единствената ), в която всяка седмица се залепва нов лист даден им от учителката с програмата за следващият ден. Ето и пример какво пише за вторник : физическо, математика стр. 10 упр. 1,2,3 , четене 5 минути. И така за всеки ден от седмицата.

# 16
  • Мнения: 703
Канада, провинция Онтарио. 

Да обясня за "вътрешните" обувки, защото виждам че само при нас ги има. Не е тайна, че при нас зимата трае по 6 месеца в годината, време хем мокро, хем студено. За удобство на децата те задължително имат чифт обувки, с които стоят в клас (това са обувки, различни от тези с които играят физическо). Положителното е, че хем не им се сваряват краката, хем подовете в училище са сухи и чисти. Задължително изискване е въпросните обувки да са маратонки, в краен случай някаква подобна спортна обувка. Тук всеки месец децата ги обучават как да реагират в случай на пожар и всеки път им се засича време, за което организирано се изнасят от училището. И понеже е ясно, че излизат навън с вътрешните обувки, то те трябва да могат да издържат поне 10 мин. в снега.

Да,да,само при вас-друг път! Wink
Това го има в цяла Скандинавия,а патентът пък е финландски...
В повечето случаи са омразните ми японски грозилища Crocks:

# 17
  • Мнения: 264
А точно такива са и при нас болшинството  Peace Peace

# 18
  • Мнения: 1 119
Мамчета, обобщихме информацията до тук. Нямате представа колко много ни помагате. Не можахме да намерим в БГ Добри практики. На пръсти се броят училищата, в които има шкафчета, за какво друго да говорим.

Също така, има ли нормативен документ, който да регламентира спазване на някакви норми за тежестта на ученическите чанти?
 
Ето синтезирано да тук:

Kalinka, Merry (Холандия  и Англия) до 11-12 години в основното училище не носят раници с учебници. Всичко е в училище (домашните се пишат там). Ако носят чанта, тя е за сок и закуска.
МaНЕВрата (Квебек) до 5-6 клас не разнасят учебници, в раницата има един тефтер-бележник и едно междинно хапване.
Tali Dan В Израел в класната стая всяко дете си има шкафче, в което си оставя всички тетрадки, учебници и други помагала, с изключение на тези в които имат домашни. Така че, основно се разнасят по две три тeтрадки и един, два учебника. Израел също има закон. Първо раниците на първи и втори клас задължително трябва да са ортопедични и не трябва   да тежат  повече  от 10%  от теглото на детето.
Bee.Финландия -Всички учебници и тетрадки са в училище.Децата са на училище сутрин,а следобяда са на занималня/повечето/платена,където си пишaт домашните и т.н.т...до 4...5 ч.вечерта!
Gabie (Област Валенсия, Испания ) До 4/ти клас почти всички учебници и тетрадки остават в училище. Носеше в къщи само тези, по които има някое домашно, и то не всеки ден.
monechka Германия докато бяхме, първи клас. Децата не носеха тежки чанти, защото вътре нямаше учебници. Имат папки по различните предмети с принтирани листа от учебника на учителката. Според мен това е най-доброто решение, хем децата не мъкнат тежки раници, хем не се чудиш колко пари ще са ти нужни за учебници.
В Швейцария в 3 клас има 3 учебника и една тетрадка, като всичко  е дадено в училище. Та даже и цветни моливи. Програмата им е различна, но в общи линии, започваме в 8.20 сутринта, до 11.45 на обяд. След което децата които живеят на близо се прибират да обядват и в 13.20 започват пак до 15. 30 максимум.
В Швейцария децата също имат обувки с които стоят в клас, само че не са маратонки а кой каквото иска, но повечето деца са с чехли за вкъщи.
А сега се сещам и за нещо много полезно което имат децата. Една тетрадка, която е дадена от училище ( тя е единствената ), в която всяка седмица се залепва нов лист даден им от учителката с програмата за следващият ден. Ето и пример какво пише за вторник : физическо, математика стр. 10 упр. 1,2,3 , четене 5 минути. И така за всеки ден от седмицата.
SnejiКанада, провинция Онтарио. Имам впечатления от 3 училища.
Предучилищна се започва на 4-ри години, по 2,5 часа на ден. В раницата се носи само лека закуска (аз давам плод) + малко шише вода или сок. Учебници няма. В самото училище стоят чифт резервни дрехи и обувки, с които детето стои в самото училище.
Начално училище- от 1-ви до 5-ти клас включително, започва в 8:40 сутрин и свършва в 15:10 след обяд. В раницата се носи кутия с храна (2 закуски и обяд), шише вода. За 5 години единственият учебник, който беше донесен в къщи е по математика и то само в случаите, когато има домашно от него. Когато съм изисквала от дъщеря ми да ми го донесе за да съм наясно какво учат и с какво мога да й помогна, ми беше отговаряно от учителката чрез дъщеря ми, че няма достатъчно учебници за всички ученици и учебника ще бъде донесен, когато е нейн ред. По другите предмети учебници няма до 3-ти клас включително. В 4 и 5 клас се появяват още 2 учебника, но те стоят само в клас и не се изнасят от там (пак има от 1 учебник на 2 ученика). В раницата се разнасят само папки с листа и това само в случаите когато има домашно. Тетрадки и химикалки не се използват до 5-и клас включително, пише се само на листа и с молив. От 1-ви до 3-ти клас вкл. почти всеки ден се донася и книга, която трябва да бъде прочетена вечерта и на другия ден върната в училище. Дрехите и маратонките за физическо се носят само когато имат такъв предмет. В самото училище постоянно стоят "вътрешните" обувки на детето (маратонки).
Средно училище - от 6-ти до 8-и клас включително, започва в 8:40 и свършва 14:55. В раницата се носи кутия с обяд и вода (между часовете има само една почивка от 55 мин., часовете се преливат един в друг без междучасия). За сега съм видяла само учебник по математика (училището почна преди месец), по причина домашно от него. Тетрадки няма, но на всяко дете поискаха по 6 папки тип класьор и тесте от 200 листа за начало, които стоят в гардеробче, което има всяко дете в училище. Дрехите и маратонките за физическо се носят всеки понеделник и се връщат в петък (стоят в гардеробчето). В училище им е забранено да се разнасят раници. Изисква се всяко дете да има чанта за папки, където да ги държи и само тя се носи в клас.

За удобство на децата те задължително имат чифт обувки, с които стоят в клас (това са обувки, различни от тези с които играят физическо). Положителното е, че хем не им се сваряват краката, хем подовете в училище са сухи и чисти. Задължително изискване е въпросните обувки да са маратонки, в краен случай някаква подобна спортна обувка.

При нас (Холандия) до 8 група ( 12 години) в основното училище не носят раници с учебници. Всичко е в училище (домашните се пишат там). Ако носят чанта, тя е за сок и закуска.

И тук е така - само в сряда носи тетрадка и учебник по пиано, понеже ходи на урок в самото училище. Иначе в раницата има само ланч-бокс и бутилка вода + книжка.
И тук е така - само в сряда носи тетрадка и учебник по пиано, понеже ходи на урок в самото училище. Иначе в раницата има само ланч-бокс и бутилка вода + книжка.
[/quote]

МАЙКА, а ти къде живееш?

Последна редакция: нд, 04 окт 2009, 20:54 от fanni

# 19
  • Мнения: 264
А и малко извън темата, но понеже пак е свързано с училището, моето дете от първи клас смени 5 училища като едното беше поради получен стрес на първата седмица от училище ( БГ училище ), тук на 3-ят ден ми заяви, че нямало да се прибере веднага защото така и така госпожата й щяла да седи до 19.00 часа, та щяла да  седи при нея да чете и да пише.
Ако нещо трябва да се промени в БГ училищата, то това е задължително отношението на учителите към децата, независимо дали детето е палаво или е отличен ученик. И като цяло програмата на обучение.
Пак се извинявам за отклонението  Peace Peace

# 20
  • Мнения: 515
Абсолютно съм съгласна с monechka! Мисля, че точно това е основният проблем в повечето бг у-ща.
Иначе аз да кажа по темата. Сина ми беше първи клас в Норвегия и първи клас в България и до сега постоянно сравнявам. Вярно е, че тук е в Немско у-ще, което доста се доближа до задно у-ще като уредност - автобус-че, шкафчета в у-ще, в които се държат дрехи и учебници, домашните се пишат в у-ще. Така, че физическото натоварване е 0 (една кутия за храна и 1 шише) Виж психическото е ... В Норвегия за 1 година той се научи да брои до 10 и да пише десетина 3-буквени думи. За сметка на това се скъса от игра и рисуване. Тук събира и изважда с прехвърляне. Прави диктовки с хронометър. Рецитира 10-тина стихотворения. Знае всички планини в Бг, барабар с най-високите им върхове. понякога ме изумява с информираността си за нашата история. Дете дръпна интелектуално много. Но пък сякаш вече не е дете, един такъв сериозен. Понякога се чудя трябват ли му тия знания 9освен да се хвалим пред родата) и дали яденето на кренвирши всеки вторник не е за предпочитане!

# 21
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 163
А и малко извън темата, но понеже пак е свързано с училището, моето дете от първи клас смени 5 училища като едното беше поради получен стрес на първата седмица от училище ( БГ училище ), тук на 3-ят ден ми заяви, че нямало да се прибере веднага защото така и така госпожата й щяла да седи до 19.00 часа, та щяла да  седи при нея да чете и да пише.
Ако нещо трябва да се промени в БГ училищата, то това е задължително отношението на учителите към децата, независимо дали детето е палаво или е отличен ученик. И като цяло програмата на обучение.
Пак се извинявам за отклонението  Peace Peace
Хайде сега пък българските учители виновни за стреса Naughty Какво им има на учителите? Та те са подложени на още по-голям стрес.И вообще как може да се сравнява българското училище със западноевропейските.
В България се започва на 7 години, тук (Англия) между 4 и 5.
В България в повечето училилища, (ако не във всички с изключение на някои селски) се учи на две смени, тук в Англия училището е целодневно, от 9 сутринта до 3.30 следобед. Всичкото учене е в училище, няма учебници, няма домашни, и естествено тежки раници.
Ограмотяването в България е в рамките на няколко месеца, в Англия на няколко години.
Сравняване на материалната база в училищата е невъзможна. В България учителят има една дъска и нищо повече, тук какви ли не достижения на техниката веднага влизат в класната стая. Един куп нагледни материали и помощни средства.
Освен учител в класа работи и помощник учител.
Мога много да изброявам и сравнявам.
fanni Идеята ви е добра, но сте започнали отзад напред. За тежките раници има много причини и най-напред на тях трябва да се обърне внимание. Докато не се решат проблемите с двусменното обучение и материалната база в училищата раниците ще продължават да са си тежки. Не може децата да ходят на училище без учебници и тетрадки, та това е почти единственото помощно средство, което учителят може да използва. Не може и да си ги оставят в училище, че след другата смяна не се знае какво ще остане от тези учебници.
В Норвегия за 1 година той се научи да брои до 10 и да пише десетина 3-буквени думи. За сметка на това се скъса от игра и рисуване. Тук събира и изважда с прехвърляне. Прави диктовки с хронометър. Рецитира 10-тина стихотворения. Знае всички планини в Бг, барабар с най-високите им върхове. понякога ме изумява с информираността си за нашата история. Дете дръпна интелектуално много. Но пък сякаш вече не е дете, един такъв сериозен. Понякога се чудя трябват ли му тия знания 9освен да се хвалим пред родата) и дали яденето на кренвирши всеки вторник не е за предпочитане!
Е, предпочитам моето дете да дръпне интелектуално, а не да ми казва "Писна ми от числата до 10, вече година и половина все това" и да "стачкува" неотговаряйки на учителката.
Всичко това го пиша от опит като начален учител тук и там. И продължавам да твърдя, че българското образование, въпреки всички трудности и неразбории, е много по-добро от английското.

# 22
  • Мнения: 703
А и малко извън темата, но понеже пак е свързано с училището, моето дете от първи клас смени 5 училища като едното беше поради получен стрес на първата седмица от училище ( БГ училище ), тук на 3-ят ден ми заяви, че нямало да се прибере веднага защото така и така госпожата й щяла да седи до 19.00 часа, та щяла да  седи при нея да чете и да пише.
Ако нещо трябва да се промени в БГ училищата, то това е задължително отношението на учителите към децата, независимо дали детето е палаво или е отличен ученик. И като цяло програмата на обучение.
Пак се извинявам за отклонението  Peace Peace
Хайде сега пък българските учители виновни за стреса Naughty Какво им има на учителите? Та те са подложени на още по-голям стрес.И вообще как може да се сравнява българското училище със западноевропейските.
В България се започва на 7 години, тук (Англия) между 4 и 5.
В България в повечето училилища, (ако не във всички с изключение на някои селски) се учи на две смени, тук в Англия училището е целодневно, от 9 сутринта до 3.30 следобед. Всичкото учене е в училище, няма учебници, няма домашни, и естествено тежки раници.
Ограмотяването в България е в рамките на няколко месеца, в Англия на няколко години.
Сравняване на материалната база в училищата е невъзможна. В България учителят има една дъска и нищо повече, тук какви ли не достижения на техниката веднага влизат в класната стая. Един куп нагледни материали и помощни средства.
Освен учител в класа работи и помощник учител.
Мога много да изброявам и сравнявам.
fanni Идеята ви е добра, но сте започнали отзад напред. За тежките раници има много причини и най-напред на тях трябва да се обърне внимание. Докато не се решат проблемите с двусменното обучение и материалната база в училищата раниците ще продължават да са си тежки. Не може децата да ходят на училище без учебници и тетрадки, та това е почти единственото помощно средство, което учителят може да използва. Не може и да си ги оставят в училище, че след другата смяна не се знае какво ще остане от тези учебници.
В Норвегия за 1 година той се научи да брои до 10 и да пише десетина 3-буквени думи. За сметка на това се скъса от игра и рисуване. Тук събира и изважда с прехвърляне. Прави диктовки с хронометър. Рецитира 10-тина стихотворения. Знае всички планини в Бг, барабар с най-високите им върхове. понякога ме изумява с информираността си за нашата история. Дете дръпна интелектуално много. Но пък сякаш вече не е дете, един такъв сериозен. Понякога се чудя трябват ли му тия знания 9освен да се хвалим пред родата) и дали яденето на кренвирши всеки вторник не е за предпочитане!
Е, предпочитам моето дете да дръпне интелектуално, а не да ми казва "Писна ми от числата до 10, вече година и половина все това" и да "стачкува" неотговаряйки на учителката.
Всичко това го пиша от опит като начален учител тук и там. И продължавам да твърдя, че българското образование, въпреки всички трудности и неразбории, е много по-добро от английското.


 smile3521И тук е тъй,мнението ми е същото..

 

# 23
  • Мнения: 264
Doret,  за стреса си беше виновна една единствена учителка. И съм сигурна че ако детето ти подскачаше на сън молейки ти се да отидеш да молиш госпожата да не я кара да пише един текст 100 пъти, защото е сбъркала.  При това  въпросната госпожа е напълно наясно, че това дете идва от немски училище и то само за година. А да не говорим, че в класа са 3 деца. Хайде кажи ми къде и е стреса.
Съжалявам за тона, просто като се сетя и направо полудявам.

# 24
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 163
Е, но не можем от един учител да си правим изводи за всички български учители. Нека спрем с това "Ако нещо трябва да се промени в БГ училищата, то това е задължително отношението на учителите към децата, независимо дали детето е палаво или е отличен ученик." И нека да не забравяме, че връзката родител - учител в България е много по-лесно осъществима, отколкото в Англия например. Тук трудно можеш да стигнеш до учителя, пък и каквото да попиташ отговора е с усмивка "ние си знаем". В България родителите знаят повече и от учителите и непрекъснато се месят в работата им.
Съжалявам за стреса, един разговор с учителката би оправил нещата, разбира се цивилизован, а не с гогата напред.

# 25
  • Мнения: 613
Мили мами зад граница . Ние от Сдружение "Настоящи и бъдещи майки" се опитваме да намерим решение на проблема с тежките раници на учениците.
Затова разчитаме на помощта ви да съберем информация как е решен този проблем в другите държави.
Ще се радваме да съберем с ваша помощ  Добрите практики по света Simple Smile

Здравей fanni! Чудесно е това, което се опитатвате да промените, защото видях с очите си колко голям проблем е това в България, особено за по-малките ученици.
Това което бих посъветвала, като майка на дете учило в САЩ и в България е да обърнете внимание и на частните училища в България, които са разрешили въпроса перфектно (от това, което виждам). Не е необходимо да се дават примери само от чужбина за вашата кауза. Щом и в България има училища, които да са на "чужбински" принцип, значи може!!!

За сравнение, дъщеря ми тук в България носи точно толкова неща в раницата си, колкото и в САЩ. И не става въпрос нито за голямо училище, нито за големи стаи (напротив).
Като начало защо не предложите да се сложат шкафчета за децата (както е в Бг училището на дъщеря ми) в стаята, а ако няма място там те могат да се инсталират в училищният коридор (както беше в САЩ).

# 26
  • Bristol
  • Мнения: 9 458
Това което бих посъветвала, като майка на дете учило в САЩ и в България е да обърнете внимание и на частните училища в България, които са разрешили въпроса перфектно (от това, което виждам). Не е необходимо да се дават примери само от чужбина за вашата кауза. Щом и в България има училища, които да са на "чужбински" принцип, значи може!!!
Право в десятката  Peace
И аз мисля, че примерът на частните училища в бг условия е много добър. И те се движат по системата на МОН. Пиши запитване в темата за частното образование. Мамите там са много отзивчиви  Flutter

# 27
  • Мнения: 1 119
Това което бих посъветвала, като майка на дете учило в САЩ и в България е да обърнете внимание и на частните училища в България, които са разрешили въпроса перфектно (от това, което виждам). Не е необходимо да се дават примери само от чужбина за вашата кауза. Щом и в България има училища, които да са на "чужбински" принцип, значи може!!!
Право в десятката  Peace
И аз мисля, че примерът на частните училища в бг условия е много добър. И те се движат по системата на МОН. Пиши запитване в темата за частното образование. Мамите там са много отзивчиви  Flutter

 Hug ще го направя.

# 28
  • в Tara
  • Мнения: 3 287
В повечето случаи са омразните ми японски грозилища Crocks:
за теб грозилища, за мен красоти Laughing


първи и втори клас не носят учебници, седят си там. децата масово носят раници, тип тролей.
в по-горните класове имат възможност да си наемат шкафче в училище. на голямата ми дъщеря раницата тежи яко

# 29
  • Italia
  • Мнения: 4 492
В повечето случаи са омразните ми японски грозилища Crocks:
за теб грозилища, за мен красоти Laughing


първи и втори клас не носят учебници, седят си там. децата масово носят раници, тип тролей.
в по-горните класове имат възможност да си наемат шкафче в училище. на голямата ми дъщеря раницата тежи яко

4е и удобни на вси4кото отгоре. Wink
Да кажа за тук ( Италия ). В момента дъЩеря ми е първи клас. Май избързахме с купуването на раница тип тролей,заЩото за момента си я лаШка напред назад по4ти празна през седмицата. Носи си само неЩо малко за сутреШна закуска ,несесера ( който не е особено лек ) и една т.нар адженда/тефтер,който е инструмента за комуникация между родителите и у4ителите. 4ат пат донася по една или две тетрадки,я да покаже какво са правили или в петък ако неЩо са им дали да довърШват в къЩи.И толкоз. Не знам дали заЩото е първола4е или заЩото са оЩе в на4алото.Знам оба4е,4е един ден от куриоз премерих раницата на племеницата ми ( у4еШе в съЩото у4илиЩе ) 4ти клас в петък,когато им дават домаШни за уикенда и носят разни у4ебници и тетрадки в къЩи.Раницата е тип тролей.Кантара закова на 7,9 кг. #Crazy ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт