Трудно проговарящи деца - тема 2

  • 110 915
  • 760
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 110
http://consult.pumpelina.eu/docs/glava%20F80-F89.pdf
Julia надявам се да можеш да го отвориш добро четиво е.

# 391
  • Мнения: 6 029
Аз до колкото разбрах след като детето разбира какво му се говори, а не иска да говори, тия състояния им викат дисфазия? Най общо казано?

# 392
  • Мнения: 2 172
Здравейте  Grinning !
Току що попаднах на темата и искам да задам някои въпроси и накратко да разкажа за нашата ситуация.

Дъщеря ми е на 2г.7м. Чува и вижда добре.Много контакта,не се спира и за миг.Разбира абсолютно всичко,което и се говори,изпълнява всяка "команда" с огромно удоволствие ,ако трябва и през 10 препятствия да мине.Дори разбира и знае значението на думи,които нямам спомен да съм и обяснявала или използвала.Родена нормално без никакви проблеми.Проходи на 1г.въобще нищо притеснително няма в поведеието и.Танцува,има си любими песни и певци-"КУМ"-разбирайте Крум  Laughing

Единственото смущаващо е,че все още не може да говори добре.Общо взето до 2 годишна използваше само първите срички на думите.След това имаше прогерс.Вече използва цели думи,но по-сложните не са изговорени съвсем правилно.Или си ги доукрасява,или изпуска звуци-един вид някакъв бебешки речник.Знае кое е мое,кое е твое и напоследък вече използва и тези местоимения.Мой,твой... на мен, на теб.
Като си говори си го прави на нейн си език.Аз рабирам веднага какво ми казва,но защото знам кое какво е.Но отстрани някой надали би разбрал.Отделни думи си ги изговаря, с малки изключения.По-сложните не може или ги казва до половината само.И когато трябва да направи изречение ги изплясква някакви неразбираеми,само с главните срички на думите  Laughing

Въпросът ми е:Трябва ли да се консултираме с логопед и би ли ни помогнал в този случай?

# 393
  • варна
  • Мнения: 1 395
 Със сигурност би ви помогнал да говори по правилно Peace А решението вие си го вземате.

# 394
  • Мнения: 121
Аз до колкото разбрах след като детето разбира какво му се говори, а не иска да говори, тия състояния им викат дисфазия? Най общо казано?


Много интересно.Прочетох из западните страници за дисфазията и установих че там тази диагноза не се поставя на деца..Това е диагноза поставяна на възрастни при които има увреждане на част от лявата половина на ,мозъка което увредя ПЕРМАНЕНТНО И невъзвратимо говора.Случва се след удар...инсулт и.т.н..Никъде нямаше споменато за деца които трудно проговарят../
http://www.bbc.co.uk/health/physical_health/conditions/dysphasia1.shtml/
Интересно че в БГ диагностицират с нея деца които имат проблеми с проговарянето...За мен е станно...
Аз постоянно се ровя и се опитвам да отксрия моя къде е...

# 395
  • Мнения: 7
i moqt    sin6te stane na 6 i o6te ne govori rabotim s logoped 2 godini kade li ne sme go vodili nai lesnoto e hiper aktivnost no sega po4na da razbira da izdava   zvutsi da kazva i          poznava bukvi no ne govori kato detsa na negovata vazrast no poleka i mnogo bavno stava a za nutropila tedrugo ne znaqt

Пишете на кирилица! За последен път ви моля за това!

Последна редакция: чт, 22 юли 2010, 12:33 от Igi_

# 396
  • варна
  • Мнения: 1 395
 Вие така ли говорите на детето, както пишете тук?  Rolling Eyes Аз едвам разбрах какво искате да кажете.
 Относно дисфазията и на нас това ни написаха като диагноза на 1г 10м. Той казваше няколко думи с повтарящи срички тогава ,но разбираше команди и даже си казваше името като го питаш - Бобо. Употребяваше много интересни жестове и звуци, за да се разберем. Повечето вече виждам че се заместват с думи, което много ме радва.

# 397
  • Мнения: 10 602
Аз до колкото разбрах след като детето разбира какво му се говори, а не иска да говори, тия състояния им викат дисфазия? Най общо казано?


Много интересно.Прочетох из западните страници за дисфазията и установих че там тази диагноза не се поставя на деца..Това е диагноза поставяна на възрастни при които има увреждане на част от лявата половина на ,мозъка което увредя ПЕРМАНЕНТНО И невъзвратимо говора.Случва се след удар...инсулт и.т.н..Никъде нямаше споменато за деца които трудно проговарят../
http://www.bbc.co.uk/health/physical_health/conditions/dysphasia1.shtml/
Интересно че в БГ диагностицират с нея деца които имат проблеми с проговарянето...За мен е станно...
Аз постоянно се ровя и се опитвам да отксрия моя къде е...

Може би в БГ се нарича алалия?
Вчера научих, че в различните държави се използва различна терминология (купих си учебник по логопедия и се подковавам).
Дисфазия на развитието като термин се използва в Чехия отскоро, преди са я наричали алалия или афемия.
Проблема е в нарушението на централната нервна система или недостатъчната и зрялост. Това се вижда на ЕЕГ и се изписва терапия и Ноотропил.
В чешкия форум майките пишат, че има голяма промяна след приема на Ноотропила и са доволни, виждат резултати. Никога обаче не е бил подаван без речева терапия.

Цялостна или перманентна загуба на речта наричат афазия.

Елфичка, аз бих завела детето на логопед.  Peace

Последна редакция: чт, 22 юли 2010, 08:32 от Deziderata

# 398
  • ... някъде преди лудницата ... до църквата!
  • Мнения: 1 195
...
Дисфазия на развитието като термин се използва в Чехия отскоро, преди са я наричали алалия или афемия.
Проблема е в нарушението на централната нервна система или недостатъчната и зрялост. Това се вижда на ЕЕГ и се изписва терапия и Ноотропил.
...

Моят син, както бях писала по-рано е с разтройство на речта и изоставане 1 година в развитието си /вече понаваксана в значителна степен/. Посещава логопедична детска градина и според логопеда и психолога е с алалия - това според тях е поостарялото название на изоставане в речевото развитие!

Странно ми е, че всъщност дори след наличието на експертиза и оценка от логопеди и психолози, никой не ни е назначавал каквото и да било медикаментозно лечение, или пък ЕЕГ?!

С детето се работи само с терапия в посока наваксване в говора, задържане на вниманието, финна моторика, логика ...

# 399
  • Мнения: 10 602


Странно ми е, че всъщност дори след наличието на експертиза и оценка от логопеди и психолози, никой не ни е назначавал каквото и да било медикаментозно лечение, или пък ЕЕГ?!

С детето се работи само с терапия в посока наваксване в говора, задържане на вниманието, финна моторика, логика ...

Тук различават разстройство на речта и дисфазия на развитието. Само при продължително наблюдение специалиста може да определи дали става дъма за второто и да препоръча преглед при невролог. Явно при вас няма признаци на нещо по-сериозно...
Не съм специалист, а майка ровеща се в информация за да не се побъркам докато нещо не излезе наяве...
На 3.08. ще ходим на невролог, а септември на фониатър/аудиолог. Пълно е с пациенти, добре, че се вредихме.

# 400
  • ... някъде преди лудницата ... до църквата!
  • Мнения: 1 195
Deziderata - от сърце желая успех на прегледите!

То е ясно, че тук повечето сме майки търсещи информация - и аз като теб поради тази причина споделих!

# 401
  • Мнения: 375
Здравейте на всички мами!Имам момченце на 1. 6 месеца.Опериран е миналата година от изливи в главичката,(писала съм в темата хидроцефалия),историята е дълга.Проходи на 1,2,изправя се сам,кляка,става,показва ушите,носа,пишката,зъбките,казва чао,дава целувка,прави браво,изпълнява някои поръчки-това е накратко.Мисля,че забавя малко към 2 месеца развитието,но си наваксва.Най големият ми проблем е,че не говори почти нищо,издава си звуци на бебешки нещо си приказва,рядко ма-ма,ба-ба.Разбира е не всичко ,но доста поне за мен.Ходили сме на невролог преди 3 месеца последно.Ходим на ТФЕ всеки месец,за да може да се вижда какво става в главата,докато не се е затворила съвсем фонтанелата,а нашта заради заболяването беше огромна,на неврохирург също ходим,а той непрекъснато пита дали говори.Преди да проходи по често си бърбореше ма-ма,ба-ба,след това имаше застой нищо не обелваше.Сега като иска нещо вика ъъъъ.Та си мисля,какви мерки трябв ада взема още?Логопед или  еоще малък.Освен това отказа от 4 месеца всякакви манджи,супи и почти всичко  с лъжица, което се яде.Писала съм и в др тема,какво ли ене опитвах,то столче за хранене,то пасирано в шише,топене  с хляб от манджата не и не.Караме на адаптирано мляко  в шише,с каша или без,солети,бисквити,пуканки,варена царевица,ябълка,банан понякога.Вече нямам сили да хвърлям манджите и да му предлагам.Преди ядеше супа пилешка,заешка,леща.Сега не като види лъжицата и става страшно.А забравих и сух хляб яде.Водих го на изследване-кръвно по собствено желание,личната не ми даде направление.А храненето има връзка с развитието на мозъка,но как да го накарам да яде.Понякога стигам дотам,че му слагам по 2,3 лъжица манджа в млякото,за да не усети вкуса.Сега е болен и положението  е още по лошо.Пишете мами,ако имате идеи какво да правя Hug.

# 402
  • Мнения: 15 827
Аз до колкото разбрах след като детето разбира какво му се говори, а не иска да говори, тия състояния им викат дисфазия? Най общо казано?


Много интересно.Прочетох из западните страници за дисфазията и установих че там тази диагноза не се поставя на деца..Това е диагноза поставяна на възрастни при които има увреждане на част от лявата половина на ,мозъка което увредя ПЕРМАНЕНТНО И невъзвратимо говора.Случва се след удар...инсулт и.т.н..Никъде нямаше споменато за деца които трудно проговарят../
http://www.bbc.co.uk/health/physical_health/conditions/dysphasia1.shtml/
Интересно че в БГ диагностицират с нея деца които имат проблеми с проговарянето...За мен е станно...
Аз постоянно се ровя и се опитвам да отксрия моя къде е...

Може би в БГ се нарича алалия?
Вчера научих, че в различните държави се използва различна терминология (купих си учебник по логопедия и се подковавам).
Дисфазия на развитието като термин се използва в Чехия отскоро, преди са я наричали алалия или афемия.
Проблема е в нарушението на централната нервна система или недостатъчната и зрялост. Това се вижда на ЕЕГ и се изписва терапия и Ноотропил.
В чешкия форум майките пишат, че има голяма промяна след приема на Ноотропила и са доволни, виждат резултати. Никога обаче не е бил подаван без речева терапия.

Цялостна или перманентна загуба на речта наричат афазия.

Елфичка, аз бих завела детето на логопед.  Peace


Dezideрата

Когато преди 4-5 месеца и аз рових по въпроса един господин тук  темата ми отгори тук че алалията е остарял термин използван често от руски лекари за характеристика на проблемите в говора.  В последствие една от логопедките ни каза че според нея синът ни имал сензорно-моторна алалия която показва че детето не разбира какво му се говори. За да има разбиране то трябвало да е подкрепено с много наглдена информация - показване и повтаряне, иначе само изполввайки езика не можем да постигнем разбиране. Тази логопедка отдавна падна в канала защото така и не се сработи със сина ни но все се сещам за думите й и виждам че в това беше права. Сегашните логопед и терапевт работят в тази насока - за детето ни всяко нещо трябва да бъде повторено няколко пъти подкрепено от нагледно действие или предмет, едва тогава води до разбиране и до запомняне.

Що се касае до логопедична детска градина  също разбирахме че ползата й е спорна. На нас всички психолози ни препоръчаха обикновенна детска градина и допълнително занимание с логопед и терапевт, всички подчертаха че средата на добре говорящи деца ще се отрази добре на детето и за сега виждам че са прави. Тяхното мнение беше че сред деца с логопедични проблеми наваксването би станало доста по бавно.  Това го решиха индивидуално за детето ни защото  забелязаха че  при синът за разлика от повечето деца от спектъра присъства силно подражание което естествено го дърпа напред. Обаче сме наясно и ни го подертаха дебело че всичко за което се работи в градината ще го повтаряме и потретваме в къщи като постоянно се консултираме с учителката. Живот и здраве ще кандидатстваме и за ресурсно подпомагане не толкова заради логопед- имаме си такъв на частно и няма да го сменяме а заради специалситите които ще обучават учителката как да работи правилно с детето.

Julie
Заповядай в темата на децата от аутистичния спектър - тм сме много такива като вас. Има и доста полезни линкове, терапии, занимание, ПЕКСА - който не спирам да хваля ( благодарности на Деси)  - много майките сме минали по пътя по който вие вървите в момента, ще получиш много съвети за конкретни ситуации. Общо взето мйаките често налучкваме посоката на заниманията, но един терапевт винаги прави нещата по ясни и с по конкретна посока. Не се очудвай че детето ти брой до 10, много деца от спектъра на вашата възраст смятат или четат, но в соцоален план често нещата не са много розови.

# 403
  • Мнения: 144
roni77 , за да се говори за изоставане в говора, поне при мен във Франция, се изчаква двегодишна възраст. Децата със заболяване, като твоето, се следят отблизо от невропедиатър (както и твоето детенце), но и при тях сеанси не се започват преди навършване на 2. Друг е въпросът, че когато сеансите започнат резултатът не е моментален и някои като моят син са почти на 3 и нищо не им се разбира, но положението е такова, остава едно дъълго чакане за родителите.

Що се отнася до яденето, имала съм същият проблем, ходила съм при гастропедиатър и нейният съвет беше да не насилвам детето. Адаптираното мляко му дава достатъчно витамини и не бива да се безпокоиш, ако той иска само него да пие. Има и хиперкалорични млека, които могат да го заместят по предписание на лекар, но те се дават на деца, които не качват достатъчно (такова беше моето). Но, има един много важен принцип в храненето - да е на точен час, по 4 пъти на ден и да не се дава нищо между яденетата. Това е важно, защото има дечица, които се тъпчат с всевъзможни неща от сорта на солетки, пуканки и бисквитки както казваш и е съвсем нормално в часовете на хранене да не им се яде. Това е в общи линии - не е важно да яде от всичко, а да е в добро здраве, да си качва нормално и да е жизнен. Предлагай си му да опитва разни неща, най-вече плодове, когато бъде готов той полека лека ще се захрани.

# 404
  • Мнения: 6 029
_re_ge, благодаря за поканата, ще намина да почета и при вас:)

За яденето - аз до скоро все си казвах "оо, това няма да го яде, няма и смисъл да му предлагам", а ако му предложа - той буташе чинията и се ядосваше. Но сега му слагам само това, което имаме, без да е нещо специално само за него. Все още не иска да яде, но поне се радва на храната, играе с нея и не бута чинията.

Общи условия

Активация на акаунт