Трудно проговарящи деца - тема 2

  • 110 786
  • 760
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 2 352
Ами то си е описано доста добре, но е трудно да си го представиш, ако не го видиш. Ето тук има сниман един младеж.Уверявам те, че не винаги хиперактивното дете е галопиращо дете.Аз имам хиперактивност - сама се диагностирах като прочетох симптомите, но съм проговорила много рано.Неговоренето не означава хиперактивност - неговоренето е симптом И за хиперактивност, както и за други диагнози.

# 571
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз ви бях обещала повече информация от лекцията на ДАН лекаря. Ето тук съм качила самата лекция - http://threetoseven.files.wordpress.com/2010/08/usman1.pdf . Издирих я от кеша на гоогле. Като се отвори се получава опция за печат, но давате Cаncel и може да се чете. На страница 19 са съветите за превенция на майката, на 46, 47, 48 съвети за изчистване на средата, храненето на детето и храносмилателният такт. Имаше и още неащ, които тя споменаваше допълнително. Например да не се ходи на басейни, заради дезифектантите и че децата неминуемо пият по малко вода. Ето една подобна статия - http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3146491 .

Всичко е важно за развитието на децата и алергията , атопичният дерматити, работата на отделните сетива. Ето слуха не е само да го проверят, че е наред, а има поне 12 компонента на слуховото внимание. Сещам се, че бях чела в един тест за психо развитие, че децата на 4-5 години като кажеш 4 думи трябва да могат да ги повторят. А по-лесно е да кажете 6 гласни звука напримел а-е-о-и-у -я и детето да ги повотри. Я кажете вашите деца дали могат да го направят. Аз го открих около коледа теста и детето не можеше да повтори и 2 думи, но вече постигнахме 4 думи.

За хиперактивността виж и тази статия - http://www.puls.bg/health/mind/news_2032.html . Описани са няколко типа, не са само тичащите, и за така си ги представях в началото Simple Smile

# 572
  • София
  • Мнения: 3 249
Аз днес понапазарувах онлайн някои книжки. Гледам да не са на издателството, с което работят в градината...Да видим само ще има ли реакция за работа. Споменавала съм, че смен под каквато и да е форма отказва. Поръчах това, както и за следващата възраст .
Таня, все се каня да те питам. Беше споменавала, че ходите при арттерапевт. Случайно се натъкнах на един (във връзка с РД на сина ми) и се чудя да ли да не почна да го водя newsm78
Гледайки линка на Катина все повече се убеждавам, че май трябва да го заведа на преглед при друг специалист, а не само логопед...

# 573
  • Мнения: 15 795
Ами то си е описано доста добре, но е трудно да си го представиш, ако не го видиш. Ето тук има сниман един младеж.Уверявам те, че не винаги хиперактивното дете е галопиращо дете.Аз имам хиперактивност - сама се диагностирах като прочетох симптомите, но съм проговорила много рано.Неговоренето не означава хиперактивност - неговоренето е симптом И за хиперактивност, както и за други диагнози.

абсолютно ДА, това го потвърждава и нашата терапевтка. винаги казва на сина ни - по бавно по бано а на мен добавя- бързането му е големият проблем. това го видях и  в материала от линка. Синътни е доста по бърз и подвижен от този младеж в материала, но е далеч от хиперактивността която демонстрираше дъщеря ни. Аз затова дълго време не можех да повярвам че му се поставя диагноза хиперактивен с дефицит на внимание.

# 574
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
TanyaMG - може и да си го споменавала някъде,но вие проверявали ли сте слуха на детето, и по важно КЪДЕ, в кое лечебно заведение, извинявам се ако въпроса ми е профански. Напоследък пак съм обхваната от мислите, че не правя всичко по силите си зада преодолеем проблема, може би проверка на слуха, но както ти казваш, всички негови компоненти, ще е добре...

# 575
  • София
  • Мнения: 4 412
Доника, на арт терапия сме ходили в ателие Шмиргела. За мен арт терапия е да подтикне детето да се изразява.  Дори и посещението на детска опера, може да се каже, че терапия е, ако му е приятно на детето, подтиква го да фантазира и т.н. Отделно дъщеря ми се нуждаеше от обучение по рисуване и конструктивно-битови дейности. И нещата са свързани - например водих я в галерии и тя после изяваваше желание да рисува, но в галерията само създавах интерес към картините. Тук се създава интерес към знанието и е много важно да се създаде мотивация на дете и усещане, че то успява. Ако тази терапевтка успее да го създаде, ще бъде много полезно.

mama mariana, не сме ходили на изследване на слуха, защото специалистите неонатолог и логопед са ми казвали, че няма проблем със слуха, свързан със загуба. Първоначалните тестове бяха, че реагира към звъненето на мобилен телефон и няколко други, например шепот. Аз проучвах доста и не може да се направи в цялост анализ на слуха с машина / в БГ и на нормална цена/. Тества се с игри и се наблюдава реакцията на детето. А и тя е такъв музикален слухар, пее много хубаво няколко песни. Ето това е презентацията от лекцията за слуховата преработка - http://www.autism-bg.hit.bg/Seminar_October_2009/24_10_autism_co … ence_Final_BG.ppt . Има много добри обяснения на различните видове слухово възприятие. Проблемите й са слухово разграничаване, слухово затваряне  и подобни.

Ето тук има звуци на чучулига - http://www.soundboard.com/sb/Lark_bird_songs.aspx, а в презентацията пише, че те са в зоната на интелигентността. Може да пробвате да пуснете звука на компютъра, класическа музика от уредба и да работите нещо с детето. Аз смятам да пробвам, не знам смесването на толкова звуци как ще се отрази...

Последна редакция: ср, 18 авг 2010, 10:40 от TanyaMG

# 576
  • Мнения: 121
Какво забелязвам при нас напоследък....Нашия мъник си е създал негов си речник в които си има негови измислени думички с които си назовава каквото иска..Естествено тези думички нямат нищо общо със сащинската дума но той така си е решил да говори..Когато няма дума запчва "на-на-на -на.." и сочи....чуствам че се мъчи да каже нещо но...не може..иска и не може....
Иначе като го питаш "това кое е .." на картинките в книжката-знае..Но отказва да говори а скоро празнуваме 3-ти рожден ден....

# 577
  • Варна
  • Мнения: 266
Момичета ,моля дайте инфо за хранителната терапия.Извинявам се ако е писано но малкия е болен и няма как да търся а ми трябва до утре че ми предлагат да правим такава и да знам дали да се съгласявам .

# 578
  • Мнения: 1 434
Момичета ,моля дайте инфо за хранителната терапия.Извинявам се ако е писано но малкия е болен и няма как да търся а ми трябва до утре че ми предлагат да правим такава и да знам дали да се съгласявам .

Хранителна терапия

Хранителната терапия  помага, както на възрастните така и на деца с широк спектър от  хранителни   трудности, които могат да включват един  или повече  от следните  признаци :
1.Намален или ограничен прием  на храна
2.Хранителен отказ
3.Избирателност на храната спрямо нейният вид и  текстура
4.Дисфагия – Трудности при   преглъщане (нарушение на приемането на храната от устата до стомаха) възникват при наличие на проблеми, които затрудняват механизма на действие в която и да е фаза на гълтането, като се започне от невъзможността да се “стартира” рефлекса за преглъщане и се стигне до невъзможността за “провеждане” на храната до стомаха
5.Нарушен артикулаторен праксис
6.Забавено  хранително развитие
7.Фобия от храни  или преглъщане
8.Хранене  в определено  време сутрин ,обед следобед ,вечер

Последна редакция: ср, 18 авг 2010, 20:32 от Bluevelvet

# 579
  • Мнения: 144
Какво забелязвам при нас напоследък....Нашия мъник си е създал негов си речник в които си има негови измислени думички с които си назовава каквото иска..Естествено тези думички нямат нищо общо със сащинската дума но той така си е решил да говори..Когато няма дума запчва "на-на-на -на.." и сочи....чуствам че се мъчи да каже нещо но...не може..иска и не може....
Иначе като го питаш "това кое е .." на картинките в книжката-знае..Но отказва да говори а скоро празнуваме 3-ти рожден ден....

Ох, в същото положение сме и ние, 15 дни преди 3-тия рожден ден.  Sad Ето например, гледа светнатата лампа и вика "те-те па-па" и повтаря по сто пъти, докато разбрах че лампата била запалена... Имам странното усещане че има големи затруднения в имитирането на точните звуци, а логопедката преди няколко седмици твърдеше, че бил готов да проговори  newsm78
Като видя навън дечица на същата възраст как хубаво говорят ми става жал. Дано пък градината от септември му помогне да дръпне напред.

# 580
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Звуковете на птици, които TanyaMG е пуснала наистина са страхотни, пуснах ги току що на малкия, сега само повтаря"птичките искам". Сега търся в нета по-дълги като времетраене птичи песни. Да видим, какво ще открия.
Bluevelvet - такава хранителна тераия знаеш ли къде се провежда, в Пумпелина или newsm78

Последна редакция: чт, 19 авг 2010, 10:44 от mama mariana

# 581
  • София
  • Мнения: 4 412
mama mariana, аз съм ги свалила и в Winamp можеш да ги заредиш всички, после натискаш да се повтарят непрекъснато и 10 мелодии се въртят, докато искаш. Става много приятно.
 А аз направих експеримента, описан от мен по-горе, и имаше много добър ефект, дори измислих една нова игра със стар конструктор, точно за нейните затруднения. После ми стана смешно, че и моята интелигентност се е повишила от музиката, та измислих играта.

А да ви кажа най-старното, че си говорих вчера с учителката й и я попитах за училище /малко ни рано след 1 или 2 години/. И госпожата й ми препоръча да обмислим възможността и за музикалното училище. Каза, че като започне годината ще я тестват и с учителя им по музика, но тя била забелязала заложби. Може да я запиша на солфеж и без това съм голям фен на разпяването и на нея и е приятно.
Ето какво съм чела за солфежа и музикалното образование:
"Децата, които свирят на пиано и изучават солфеж,  развиват: - добра координация (лява / дясна ръка – педали)- дейността на двете мозъчни полукълба- слух- ритмичност- отключване на  математическата мисловна дейност- правилно интониране- дисциплина, самостоятелност, организация"

# 582
  • Варна
  • Мнения: 266
Благодаря за инфото  bouquet

# 583
  • Мнения: 631
Владко също си има индивидуален език - негов си речник който с времето разбрахме .... дори сестричката му 2г знае кое какво значи ...
та иска си вода с - "вотити още"
като не иска да яде повече и връща чинията казва - бити аляш
като си събува обувките и казва - нашти еееееее
когато се радва казва - пиле пиле
има и други понякого започва да имитира примерно баща си как ходи и говори по телефон като от време на време се чува и някое име което баща ми използва най често при разговори по телефона на определен човек.....
иначе повечето думи са си като истинските / той все пак използва малко думи / но има някой заменки
фантата е панта
кока кола е кока кой
шоколадчето е куашчи
кроасана е шанка
филийки се та фиййки

трудна работа е при нас

# 584
  • Мнения: 588
А аз направих експеримента, описан от мен по-горе, и имаше много добър ефект, дори измислих една нова игра със стар конструктор, точно за нейните затруднения. После ми стана смешно, че и моята интелигентност се е повишила от музиката, та измислих играта.
     Таня, любопитно ми е за тази игра с конструктора може да бъде полезна и на нас. Hug

Общи условия

Активация на акаунт