Смятате ли, че програмата в началното училише е натоварена?

  • 4 355
  • 49
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 7 263
Някой си мнението на доста хора, го има нагоре в това число и моето. Но понеже ти винаги влизаш в ролята на последна инстанция и си позволяваш заключения от типа :

А че учебниците са кофти написани спор няма, но преобладаваща в родителското недоволство е вярата, че нашето гардже е почти гений. Респективно ако не се справя като гений значи вината е в материала, учебника, учителите, правителството и световната конспирация.
то на нас иронията ни остава едно от малкото изразни средства, в които спокойно бихме могли да не ти опонираме пряко и да не противоречим на вечното ти мнение "Против вся и всьо" или както казваше едно време баба ми "Всички наопаки, той на кестерме" Laughing.
Мисля, че ще се съгласиш \ и тук вече няма и грам ирония\, че няма тема в този форум, в която да не се намесиш и в която хората да не се почувстват по начина описан от Дидева в постинга и. И друг път сме го коментирали, ако това ти е целта да речем си я постигнал оставил си бездиханни куп родителки, чиито дечица са се оказали в редиците на "негениите", е как да те обичат жените?  Rolling Eyes Laughing

# 31
  • Мнения: X
   Хайде и аз да се извиня за " ироничния си постинг" на Някойси.  Mr. GreenСинът ми няма проблем с учебния материал. Напротив, справя се отлично, но това съвсем не означава, че отделя " по-малко от час на ден" за уроците си. Има предмети, по които подготовката му за училище се изчерпва съмо с писане на домашната работа, но има и такива, по които човечето си чете и разказва уроците. Затова не можах да сдържа и да напиша предишния си пост.
   И да не забравяме, че геният е гений само в дадена област. Това, че някой е открил теорията на относителността, съвсем не означава, че ще вземе и Нобелова награда за литература.
   Програмата в началното училище ( 1-4 клас) не е натоварена, като обем. По-скоро е лошо структурирана като съдържание и не особено добре " облечена" в учебници.  И да, възможно е вината за трудното усвояване на материала да бъде, както в учебника, така и в преподавателя, и в скромните възможности на детето. Аз не видях някой тук да роптае, че видите ли милото му отроче е свръхнадарено, но " материалът, учебникът, учителите, правителството и световната конспирация" му пречат да се реализира.
   Случвало ми се е да упреквам системата, че децата не са разделени на класове според своите способности, но накрая осъзнах, че при нас ( нямам поглед как е в останалите страни) образователната система е изградена така, че да се покрие, т. нар. образователен минимум и, ако някое дете има по-задълбочени интереси в дадена област, ще се наложи родителите му да осигурят условия за неговото развитие. Уви, в България, ходенето по школи, курсове, частни уроци и др. под. има за цел по-скоро наваксване на пропуските от училище( или на такива в образователната система), отколкото някакво солидно надграждане.

# 32
Някой си мнението на доста хора, го има нагоре в това число и моето. Но понеже ти винаги влизаш в ролята на последна инстанция и си позволяваш заключения от типа :

А че учебниците са кофти написани спор няма, но преобладаваща в родителското недоволство е вярата, че нашето гардже е почти гений. Респективно ако не се справя като гений значи вината е в материала, учебника, учителите, правителството и световната конспирация.
то на нас иронията ни остава едно от малкото изразни средства, в които спокойно бихме могли да не ти опонираме пряко и да не противоречим на вечното ти мнение "Против вся и всьо" или както казваше едно време баба ми "Всички наопаки, той на кестерме" Laughing.
Мисля, че ще се съгласиш \ и тук вече няма и грам ирония\, че няма тема в този форум, в която да не се намесиш и в която хората да не се почувстват по начина описан от Дидева в постинга и. И друг път сме го коментирали, ако това ти е целта да речем си я постигнал оставил си бездиханни куп родителки, чиито дечица са се оказали в редиците на "негениите", е как да те обичат жените?  Rolling Eyes Laughing

Всъщност меся се в много малко теми (само от области образование и математика) и освен това слагам и моето собствено дете в редиците на негенийчетата.  Да си видяла някога хвалба от мен на кое място се било класирало наследничето или какъв успех имало за годината? Явно още нямам поводи за такива хвалби, но не бързам да виня системата за това, а говоря съгласно принципната си позиция. И не държа да имам последната дума, а като имам мнение по някой въпрос просто го отстоявам. Пък и ако не се лъжа една майка се съгласи безусловно с моето мнение, което така е раздразнило две други,  та един вид сме 50 / 50 Twisted Evil

# 33
   Хайде и аз да се извиня за " ироничния си постинг" на Някойси.  Mr. GreenСинът ми няма проблем с учебния материал. Напротив, справя се отлично, но това съвсем не означава, че отделя " по-малко от час на ден" за уроците си. Има предмети, по които подготовката му за училище се изчерпва съмо с писане на домашната работа, но има и такива, по които човечето си чете и разказва уроците. Затова не можах да сдържа и да напиша предишния си пост.

Не смятам, че не се случвало когато и да е да съм изказвал мнение за конкретно дете на майка от този форум. Винаги говоря по принцип. А масата родители наистина мислят по описания от мен начин. Не мога да дам по-добро доказателство от миналогодишната петиция за вдигане на оценките от изпитите по математика след 7 клас. Прочети си я отново и ще се убдедиш. А за часа на ден това е просто мое наблюдение. Не уча с детето си и не знам как точно си учи уроците, но направих проста сметка на времето, което има за учене.


   И да не забравяме, че геният е гений само в дадена област. Това, че някой е открил теорията на относителността, съвсем не означава, че ще вземе и Нобелова награда за литература. Я, аз пък къде съм казвал такова нещо? Естествено, материалът в основния курс не е за генийчета. До 7 клас и аз самият ред не съм прочел и ред от учебниците си в домашни условия. Прочитах си ги като романче в клас още първите седмици, а после общо взето внимавах. И повече не ми се е и налагало.

   Програмата в началното училище ( 1-4 клас) не е натоварена, като обем. По-скоро е лошо структурирана като съдържание и не особено добре " облечена" в учебници.  И да, възможно е вината за трудното усвояване на материала да бъде, както в учебника, така и в преподавателя, и в скромните възможности на детето. Аз не видях някой тук да роптае, че видите ли милото му отроче е свръхнадарено, но " материалът, учебникът, учителите, правителството и световната конспирация" му пречат да се реализира.
В горния абзац не виждам противоречие между писаното от мен и от теб. А за последното изречение съм отговорил по-горе - изводът не е направен от този форум.

   Случвало ми се е да упреквам системата, че децата не са разделени на класове според своите способности, но накрая осъзнах, че при нас ( нямам поглед как е в останалите страни) образователната система е изградена така, че да се покрие, т. нар. образователен минимум и, ако някое дете има по-задълбочени интереси в дадена област, ще се наложи родителите му да осигурят условия за неговото развитие. Пък това съм го казвал попчти дословно така.  Grinning

Уви, в България, ходенето по школи, курсове, частни уроци и др. под. има за цел по-скоро наваксване на пропуските от училище( или на такива в образователната система), отколкото някакво солидно надграждане. Зависи. Някои деца ходят за наваксване, а други за надграждане. Децата с интерес към рисуване, спорт, музика, литература, математика и какво ли не ходят точно за да получат нещо повече от базата, преподавана а вучилище.

# 34
П.П.  Сега виждам, че в горния си постинг съм допуснал логическа грешка, като съм оставил две НЕ-та, ама няма как да го редактирам Embarassed.  Моля "Не смятам, че не се случвало ..." да се чете като "Не смятам, че се случвало..."  Praynig

# 35
  • Мнения: 7 277
  Случвало ми се е да упреквам системата, че децата не са разделени на класове според своите способности, но накрая осъзнах, че при нас ( нямам поглед как е в останалите страни) образователната система е изградена така, че да се покрие, т. нар. образователен минимум и, ако някое дете има по-задълбочени интереси в дадена област, ще се наложи родителите му да осигурят условия за неговото развитие. Пък това съм го казвал попчти дословно така.  Grinning

Абсолютно вярно!!!
Това не е първият пост на дидева, в който тя много успешно използва твои мнения от други теми. Laughing




... Може би не е достатъчно умен, за да запомни всичко в клас.  Mr. Green
 

В темата за Второкласници преди месеци бяхме останали с друго впечатление за синът ти.
Едва ли не, че е гений.
Но откакто няколко майки явно и в "ефир" ти се подиграха, май смени тона???

# 36
  • Мнения: 2 717
Всичко идва от учебниците :зле поднесен материал,в тетрадките по БЕЛ и математика няма
яснота,какво се изисква да се направи точно ,нещата могат да се изпълнят по-няколко варианта,но само един е вярният!Стилът,рисунките,формата на учебните пособия,всичко търпи коментар.Както не мога да приема дете на 10 години да има седем часа учебни за деня!!!!!

# 37
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Понеже питането е за начален курс - не, не мисля, че са претоварени с учене. Претоварени са с учебници /чисто физически/ и нескопосно структуриран и необмислено поднесен учебен материал.

В основен курс - същата работа. Но там вече се минават рамките на приемливото. Дъщеря ми сега е в 5-ти клас. Утре часовете й запшочват в 11.30 и свършват в 18.30. И така е два или три дни седмично. Кому е необходимо да се учи по 8 часа на ден за мен е пас загадка. Кому е необходимо по един предмет да има по 5 помагала и 3 тетрадки - също е неясно. И на всичко отгоре са от неграмотни по-неграмотни. Недомислено, неизмислено, та чак налудно измислено.

# 38
  • Мнения: 7 263

В основен курс - същата работа. Но там вече се минават рамките на приемливото. Дъщеря ми сега е в 5-ти клас. Утре часовете й запшочват в 11.30 и свършват в 18.30. И така е два или три дни седмично. Кому е необходимо да се учи по 8 часа на ден за мен е пас загадка. Кому е необходимо по един предмет да има по 5 помагала и 3 тетрадки - също е неясно. И на всичко отгоре са от неграмотни по-неграмотни. Недомислено, неизмислено, та чак налудно измислено.

Е това и за мен остава загадката на загадките?!
Какво са спечелили децата, а ако щеш и преподавателите им от безкрайния и безмислен учебен маратон?
Кога им остава време да затвърдят и проиграят наученото \ ако изобщо го научат\?
Каква е целта на непрекъснатото "сваляне на материала" в по-долен клас? Какво ще изучават в 10-11 клас - висша математика и ядрена физика ли?
Изобщо налице е едно безмислено и най-вече категорично безрезултатно форсиране и пресиране на децата \ пак да уточним визирам средностатистическо абсолютно ненадарено дете в нормално училище\.
Ако родителите не инвестират в допълнителни занимания съм категорична, че единици деца ще излязат от средния курс с дори елементарна грамотност и обща култура на средно ниво.
Възмутително е, че от година на година нещата стават все по-трагични и никой не взима мерки да се променят нещата.

# 39
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
...
Възмутително е, че от година на година нещата стават все по-трагични и никой не взима мерки да се променят нещата.

Е как да не взимат? Взимат мерки, но в обратна насока. Сама казваш - става все по-трагично и по-трагично. Значи се работи в някаква посока все пак.  Grinning

# 40
  • Бургас
  • Мнения: 204
И аз мисля ,че учебниците не са достъпни за децата и са трудно разбираеми Ако не се помага допълнително става страшно.Иначе при добро желание се намира време и за игри и за спорт ,въпрос на организация.Много зависи и то преподавателите .Колкото по разбираемо е поднесен материала ,толкова по добре ,за жалост обаче не всички учители умеят да преподават по този начин.Просто си изпяват урока и после трябва да се обяснява в къщи.За щастие засега се справяме ,но все още сме в начален курс 4 клас ,а за по нагоре незнам.

# 41
  • Мнения: 3 164
Сина ми е 4кл и програмата им не е тежка.Друг е въпроса, че при нас проблем се явяват разказвателните предмети ЧО и Четене Confused

# 42
  • Бургас
  • Мнения: 204
На нас пък ни е трудна математиката. С Човекът и обществото нямаме проблем по четене и развитие на речта сме отлично ,но при всеки е различно .Все пак не може по всичко да са перфектни.

# 43
  • Мнения: 24 467
И не е нужно, а колкото по- рано се схване това, особено от родителите, толкова по- добре за всички участници в процеса.

# 44
  • Мнения: 2 803
Да, смятам, че е натоварена. Даже прекалено ги товарят и материала е свален от по-горните класове. Не се набляга на важните неща, децата учат суха теория и нищо стойностно. На времето нас ни накъсваха от диктовки и по-малко зубрене.

Общи условия

Активация на акаунт