Смятате ли, че програмата в началното училише е натоварена?

  • 4 040
  • 49
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 7 263
Не смятам, че програмата е натоварена. По-скоро има зле написани учебници и най-вероятно трябва малко помощ от родител или частен учител за достъпно представяне на изучавания материал.
 

Това е и моето мнение  Peace

# 16
  • Мнения: 12
Моето мнение е, че програмата от определена гледна точка е натоварена, но с глупости. Понякога се питам как така аз съм отделяла в пъти по-малко време в у-ще и знаех много повече, отколкото децата ми в момента. Проблемът е в отвратително написаните учебници, в това, че някои у-ща сключват негласни договорки с определени издателства и се налага децата ни да учат по безумни учебници. Отделно като добавим и тоталното нежелание на някои учители да мръднат и милиметър встрани от написаното в учебника и се получава доста голям затворен и омагьосан кръг. Според мен обаче, проблемът е много по-сериозен - самото съдържание на учебниците, това, че не остава време на децата да четат допълнително книги, при това смислени, че не обсъждат дадена тема по литература в час, а ги карат да зубрят наготово "литературни анализи" и още и още.

Но, пък извън това се оказа, че има и още по-обща гледна точка - държавната политика към образованието като цяло.

http://www.euinside.eu/bg/comments/the-education-is-said-to-be-a … y-in-budget-2010/

# 17
Моето мнение е, че програмата от определена гледна точка е натоварена, но с глупости. Понякога се питам как така аз съм отделяла в пъти по-малко време в у-ще и знаех много повече, отколкото децата ми в момента. Проблемът е в отвратително написаните учебници, в това, че някои у-ща сключват негласни договорки с определени издателства и се налага децата ни да учат по безумни учебници. Отделно като добавим и тоталното нежелание на някои учители да мръднат и милиметър встрани от написаното в учебника и се получава доста голям затворен и омагьосан кръг. Според мен обаче, проблемът е много по-сериозен - самото съдържание на учебниците, това, че не остава време на децата да четат допълнително книги, при това смислени, че не обсъждат дадена тема по литература в час, а ги карат да зубрят наготово "литературни анализи" и още и още.

Но, пък извън това се оказа, че има и още по-обща гледна точка - държавната политика към образованието като цяло.

http://www.euinside.eu/bg/comments/the-education-is-said-to-be-a … y-in-budget-2010/

Досега не съм видял хлапе, дето да не му остават по няколко часа на ден за компютър. На този фон всички вопли, че децата се били преучили и нямали време да прочетат и една книжка са смешни.  А за какви теми, литературни анализи и зазубряне говориш в началния курс съвсем не схващам Shocked Даже в 6 клас щерка ми отделя до час на ден за уроците си.  Претоварена е само откъм време прекарано в училище - почват в 12.00 или в 12.30 беше, и свършват в 18.45. Събота също имат по 4-5 часа математика. Но домашни нямат много.
А че учебниците са кофти написани спор няма, но преобладаваща в родителското недоволство е вярата, че нашето гардже е почти гений. Респективно ако не се справя като гений значи вината е в материала, учебника, учителите, правителството и световната конспирация.

# 18
  • Мнения: 514
Според мен по някои предмети е натоварена, например по БЕЛ. Математиката, четенето са поносими. Такива упражнения има в които без чужда помощ и до утре да стои пак няма да напише вярното решение.

# 19
  • София
  • Мнения: 7 242
натоварена е. Причината е най-вече в зле написаните учебници. Но и времето за което би трябвало да се усвои материала е малко. Ако в началното училище децата бяха целодневно, щеше да е ок (отделно и поради факта, че и за работещите родители е трудно да уплатнят др. част от деня). Дъщеря ми е преуморена и изнервена, но не защото матриала е много, а защотото се поднася на много концентрирани порции. Беше в ЧУ, където се обучаваха целодневно и ученето се редуваше с големи дози игри навън. Сега в новото ДУ междучасията не стигат децата да се заиграят и разтоварят истински... Отделно, че не всеки ден ги пускат на двора. Всъщност това се оказа големия недостатък на ДУ.
Някой си. Дъщеря ми не знае какво е компютър Wink или поне в къщи. не мога да разбера как родителите допускат това заседяване - но явно е по-удобно с оправданието, че "това е бъдещето). И да, чете вечер, макар и понякога с голям зор

# 20
  • Мнения: 7 161
А че учебниците са кофти написани спор няма, но преобладаваща в родителското недоволство е вярата, че нашето гардже е почти гений. Респективно ако не се справя като гений значи вината е в материала, учебника, учителите, правителството и световната конспирация.

Напълно подкрепям !!! Peace

# 21
натоварена е. Причината е най-вече в зле написаните учебници. Но и времето за което би трябвало да се усвои материала е малко. Ако в началното училище децата бяха целодневно, щеше да е ок (отделно и поради факта, че и за работещите родители е трудно да уплатнят др. част от деня). Дъщеря ми е преуморена и изнервена, но не защото матриала е много, а защотото се поднася на много концентрирани порции. Беше в ЧУ, където се обучаваха целодневно и ученето се редуваше с големи дози игри навън. Сега в новото ДУ междучасията не стигат децата да се заиграят и разтоварят истински... Отделно, че не всеки ден ги пускат на двора. Всъщност това се оказа големия недостатък на ДУ.
Някой си. Дъщеря ми не знае какво е компютър Wink или поне в къщи. не мога да разбера как родителите допускат това заседяване - но явно е по-удобно с оправданието, че "това е бъдещето). И да, чете вечер, макар и понякога с голям зор

- Евентуално говориш за деца на 7-8 години, но на по-големите им е време да свикват, че училището е за учене, а не за игри. Това малко учене, редувано с много игри, ми се струва крайно неефективно. Кога ще се настроят децата на учебна вълна? В училището на дъщеря ми учат на блокове по 90 минути именно за да не се губи концентърацията. Но пък до 4 клас изобщо не може да се говори за натоварване. Всичко е безкрайно дъвкане на едно и също. Смятане до десет. После смятане до 20. После смятане до 100. Че то детето ако е разбрало принципа след това му идва байгън от това предъвкване. Аз поне бях възмутен от материала по математика. Струваше ми се, че децата се третират като бавноразвиващи се.

- Както не е хубаво детето да прекарва цялото си време пред компютъра така не е хубаво и да бъда държано далеч от новостите в живота ни.  Компютърът позволява децата да си общуват по скайпа, да търсят информация в интернет, да упражняват чужд език. Тези с повече интереси пишат програмки, работят с различните приложни програми.  И това не пречи на четенето. От 15 септември насам щерката е прочела поне 4 дебели "тухли" и още няколко тънки книжлета. Та не бих аплодирал твоя подход. Създаваш предпоставки за изолация на детето.

# 22
  • Мнения: 12
Някой си, незнам как е в у-щето на дъщеря ви, но в у-щето на моите синове са натоварени. Проблемът, който явно не успях да обясня добре е, че са натоварени с глупости. Като най-големият проблем е по математика, защото им се дават задачи, написани по начин, от който започваш да се чудиш това математика ли е стъкмистика ли е, децата често не разбират условието на задачата. Иначе аз дори съм за още натовареност и си ги товаря допълнително в къщи - със сборници и т.н. Въпросът е, какви са очакваните резултати от начина по който са написани учебниците, от малоумното преподаване и от оплакванията на родители, че децата им едвам сколасват.

# 23
  • София
  • Мнения: 7 242
Някойси, говоря за 3-ти калас. Темата все пак е за началното училище! Прав си, че училището е за учене, но при малките до 4-ти клас на практика то продължава до 17 - 18 ч. (т.к. болшинството са на занималня). После, особено през зимните месеци, не става за игра навън. Излиза, че през делничните дни малките почти не излизат, в занималните също не играят, т.к темпото обикновено се определя от най-бавните и както Pickwick е писала се губи много време за "дешифриране". Предполагам, че голяма част от времето си в клас и на занималнята блеят, просто защото не могат да са съсредоточени толкова време. Затова, ако имаха по-големи почивки с възможност да излизат, в час щяха и да са по-концентрирани и по-бързо да отмятат материала. В старото ни училище часовете също бяха на по-големи блокове , което беше добър вариант. както беше казал Белю Пушилката - големи преходи и дълги почивки. Относно материала - не мисля, че се дъвче едно и също. Дал си като пример математиката - в нашето училище се решава и от сборници, в занималнята и от математически състезания. Вкъщи също. В момента се борим с това: http://www.3kl.favoritite.org/index.php?page=95&section=17 Не мисля, че е лесно за дете 3-ти клас.
Относно компа. Кога според теб трябва да го включа в програмата? От занималня взимам детето в 17 - 17.30, като в два от дните е на танци до 18, но като сложим и пътя се прибира към 19. Ляга си в 20.30 т.к. става в 6.30. Времето й въщи е 2 - 3 часа максимум, като трябва и да яде и да се изкъпе. За оставащото свободно време предпочитам да поиграе със сестра си, да си поговорим, да порисува или да почете, вместо да се цъкли пред компа. През почивните дни предпочитам да сме навън. А че все някога ще се закотви пред компа ми е ясно, но доколкото мога отлагам момента. Не мисля, че губи нещо засега.

# 24
И "ние" сме били в трети клас преди 3 години, но никога не сме имали занималня и не мога обективно да дискутирам нещата. Честно казано смятам последната за загуба на време стига, естествено,  да има кой да гледа детето. Можеби там е ключът от бараката. Но и в трети клас децата вече са достатъчно големи та да не им трябват дълги паузи за да могат да запомнят.

Примера с математиката го дадох, защото обсъждаме учебниците. А материалът в учебниците е точно предъвкване на едно и също. Материалът от състезанията е съвсем друга работа, но и той е пак за третокласници де. Нали не се борите със задачите за 4 или 5 клас в края на краищата? Но съм съгласен, че за разлика от учебниците състезанията са на световно ниво. Лошото е, че в нета няма достатъчно варианти за трениране. Колкото и да са добри посочените от теб задачи, те все пак стигат за няколко часа, а другите дни? Има ги в сборници, но не се намират лесно.

За компа не те карам да го включваш насила. Щом няма интерес няма смисъл. После детето само ще си намери време.

Като гледам отнесохме се от темата. А тя беше за учебниците, материала и натоварването. А то не е кой знае колко голямо, освен ако учителите не се правят на интересни. В интерес на истината нямам спомен нито аз, нито детето да сме учили уроци в основния курс.

# 25
  • Мнения: X
   Щом дъщеря ти е в 6 клас, тя още е в основния курс. Наистина ли не учи уроци? Или може би си имал предвид началния? Моят син е в трети клас и има уроци за учене. Може би не е достатъчно умен, за да запомни всичко в клас.  Mr. Green
   Виж за математиката си напълно прав. Дъвчат едно и също до опротивяване, поне до момента. Даже наскоро с изненада установих, че материалът в трети клас е допълнително " олекотен". Очевидно умножението на двуцифрени числа е " отишло" в четвърти клас.

# 26
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
За едни деца учението е лесно, дори скучаят, за други имам чувството, че препускат през материала. Имам и от двете тип деца.

Това, което шашка всички е количеството помагала, сборници, ами защо да не е всичко в един учебник. Аз се шашкам от тежките чанти, а за тях направо не ми се мисли.

Друго, което ми прави впечатление - наименованието на предметите. За всяка учебна програма ги сменят - Човекът и природата, Човекът и обществото  Shocked

# 27
За учебниците и раниците е вярно - безумно тежки са. От къв зор ги правят на такава плътна хартия? Колкото английски романчета (с меки корици) имаме вкъщи всичките почти не тежат, макар да са по 500 страници. Може значи, а и ще са по-евтини.

За натоварването няма начин всички да са на едно мнение - програмата е за средните деца. По-изоставащите не насмогват, а по-схватливите скучаят. И на двете групи им трябват допълнителни занимания. Но с оглед на средното ниво смятам, че програмата си е ОК откъм натоварване. Виж, учебниците могат да се поправят и откъм тегло, и откъм съдържание.

Щерката сигурно учи - все пак пише някакви домашни, но няма начин да се е преучила. Става след осем, после закусва, мотае се, а тръгва на училище в 12. Чисто време за учене остава към 2 часа, а не съм чувал да не е изкарала поне час на компютъра. Та няма начин да се е преучила за останалия час. Вечер никога не учи. За това казвам, че програмата не е тежка. Разбира се някой даскал с комплекси може да затрупва децата с идиотщини, но това си е до човек. Ние досега все сме имали късмет с учителките - и в основното училише и след 4 клас.

# 28
  • Мнения: 7 263
   Щом дъщеря ти е в 6 клас, тя още е в основния курс. Наистина ли не учи уроци? Или може би си имал предвид началния? Моят син е в трети клас и има уроци за учене. Може би не е достатъчно умен, за да запомни всичко в клас.  Mr. Green
   

dideva то май излиза, че сме болшинство с тези недостатъчно умните деца  Wink Wink Wink, знаех си аз, че решението е простичко, ама чак толкоз елементарно не подозирах, че е. Но Някой си е признат капацитет по образователните въпроси в началния и средния курс на обучение и щом той казва така, кои сме ние че да спорим с него Mr. Green Peace Mr. Green

# 29
dideva то май излиза, че сме болшинство с тези недостатъчно умните деца  Wink Wink Wink, знаех си аз, че решението е простичко, ама чак толкоз елементарно не подозирах, че е. Но Някой си е признат капацитет по образователните въпроси в началния и средния курс на обучение и щом той казва така, кои сме ние че да спорим с него Mr. Green Peace Mr. Green

- Нямам претенции да съм капацитет, но това не ми пречи да съм заинтересована страна и да пиша като такъв. При това винаги говоря по принцип, без да конкретизирам чие да е дете.
- Ако дъщеря ми не учи много, то е най-вероятно защото не е достатъчно амбицирана, а и най-вероятно и училището и не изисква кой знае колко усилия. Никой не е луд да се старае повече от необходимото. Поне аз не съм та трябва на мен да сее метала.
- Честно казано смятам, че в един форум е по-удачно да се спори, а не да се пускат иронични постинги без особено съдържание.

Общи условия

Активация на акаунт