ПЪРВОКЛАСНИ страсти - тема 3

  • 30 288
  • 744
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 577
И каква сума е таксата?

# 106
  • у дома
  • Мнения: 7 952
Да,вътрешни кръгове има само за олимпиадите,иначе за другите всеки,който внесе такса може да отиде,миналата година таксата беше около 5-6лв,за тази не знам...но датата е 12 декември за КМС.

# 107
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Здравейте и от мен, снощи като приготвяхме чантата аз съм гледала програмата за вторник. Всичко за вторник беше напъхано, обаче днес в 8.30 детето звъни ревящо и ми каза, че си иска папката с БЕЛ ooooh!Добре, че баща и не е на работа, че спасихме положението. Тя снощи твърдеше, че имат БЕЛ, но аз и казах, че не е видяла правилно  ooooh!. Вече ще гледам много внимателно обещах и.
Днес по БЕЛ са правили третата диктовка и Марти има 6 отново. Оценките са неофициални, но реални. На едно контролно по математика Марти имаше една грешка и имаше 5. Шестиците са само за изпълнено без грешка контролно. А преди това като пишеха елементи и цифри госпожата им слагаше знаменца, цветенца, изписваше браво. Сега започна да им пише оценки.
Желая бързо оздравяване на болните дечица, а на здравите една хубава седмица без болести и с много положителни емоции.

# 108
  • Мнения: 5 878
И тук отново въпрос към филолозите. Когато аз започнах да уча английски, бях на пределна възраст, когато четях отдавна (5 кл. все пак) и запомнях правописа на думите така: „тханк йоу” (май всички така сме правили) Е да, ама това не е начина, по който нейтив говорещите деца запомнят (естествено:)) Въпросът е как се учат те. Би следвало да имат същите трудности, когато за пръв път видят написана дума. Обаче ги нямат. Е как става този номер...
Браво на Цвета!
Тинкърбел, отговорът е phonics. Запомня се типичното изписване на дадено звукосъчетание. Напр. ако видиш едносрична дума, която свършва на ake, можеш да си заложиш главата, че ще се чете "ейк" това накрая. На Ането например й давам няколко такива думи, навързани в изречение, колкото по-абсурдно, толкова по-добре. После го илюстрираме.
Например:
А pea and a flea having tea by the sea.
A snake shakes a cake by the lake Simple Smile
И така нататък. Децата обичат нонсенса.
И друго - препоръчвам Read-it-yourself серията на Ladybird, има я в Книгомания. Разделени са на нива и първото ниво е наистина много лесно. Като го прочетеш два пъти с детето, то го научава наизуст, но все пак си помага с писмения текст и така запаметява връзката между вида на думата и нейното звучене. Има и комбинации книжка-диск. Не са скъпи.

Не е лесно запомнянето на английския правопис. И на техните деца не им е лесно. Полагат големи усилия, организират си национални състезания по правопис "Spelling bees" и т.н. Не идва в никакъв случай от само себе си.

А на нас в гимназията не са ни давали да произнасяме на български спелинга. Общо взето методът беше да пишеш думата по няколко реда, докато ръката ти сама я запомни. Не е много забавно, обаче действа.

# 109
  • Мнения: 5 878
Предполагам, че техните деца се научават и когато родителите им четат прости книжки, следвайки текста вечер след вечер. Когато четат знаци по улиците, надписите на кутиите и т.н. След натрупването на определен речников запас става по-лесно.

Виж този сайт starfall.com - не е много красиво рисуван, но пък историйките са точно за развиване на връзката писмено-устно.

# 110
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
 Hug   bouquet
Аз хич нямаше да ги измисля такива. Но е страхотна идея с изреченията. Като абсолютен неграмотник ще ползвам най-вече твоите.
starfall.com ни е любимия, но специално за правопис нямат като че ли много упражнения. Имат само няколко много кратки клипчета за съчетания на букви <=> съчетания на звукове и толкова. Иначе четенето е на малко по-друг принцип, запомняш думата визуално, като картинка. (нали по едно време се беше разпространила една шега, с разместени букви в думите и пак се четеше лесно, сещаш ли се) Та то е доста по-лесно.

Това с изреченията е право в 10-тката.

# 111
  • Мнения: 1 159
Анда,браво,намери начин да си упражняваш професията,защото според мен мноого те бива!И аз искам такава учителка за Макс!
Много обичах писмени проверки по английски като ученичка!И аз съм започнала от 5 клас,но сядах с едно съседско  момиченце,което ходеше и на курсове по английски.Учех,за да не изоставам от нея,а може би и готината учителка имаше пръст в желанието ми.
Нашите БИТКИ с четенето продължават с пълна сила!Измисля си това дете и това е!И не му иде наум да слива звуковете...Просто не знам как да се оправям с него!Карах го ей сега да чете,доста е зле човека.Днес са взели буквата "М",имат думички за четене вече.
Приятелчето му е болно(на класната синчето),а вчера цял ден играха у дома.Днес са имали друга госпожа,заместник,на която той,естествено, не е запомнил името.
Наистина страшно е положението с този грип!В Търново няма обявена грипна епидемия,но не може да се каже,че няма болни.Дано окрякат още 2 дни,пък белким позатихне до другия вторник!

# 112
  • Мнения: 5 878
Хаха, мерси,
това с изреченията е всъщност стар метод, използва го Бърнард Шоу в "My Fair Lady":
The rain in Spain, the rain in Spain is mainly in the plain.

Ето още едно умотворение:
A knight set sight on a bright light at night.

# 113
  • Мнения: 5 017
Анда, интересна идея е наистина! Hug
Да ви кажа при нас какво става - днес се срещнах с директора. Трябваше да пиша молба за преместване, но той ме разубеди. Говорихме си така хубаво, прекрасен човек! Разбра точно какво му казвам - че детето ми се е почувствало необичано. Викна учителката с детето ми, говорихме първо тримата, после детето излезе да чака навън пред кабинета.  Той се увери, че обвиненията на учителката са незначителни и несъществени.  Подчерта й, че детето трябва да се почувства обичано, а не нарочвано. Каза й, че вярва, че тя може да се справи и да ги овладее, все пак са само едни първокласници.  Аз й казах, че не искам да местя детето, че и директорът така ме е посъветвал.  Надявам се тя да ни е разбрала правилно.  Изказах опасения после пред директора, че може да има обратен ефект. Той обаче ме увери, че това е невъзможно. Каза изобщо да не го мисля това и да не се притеснявам, че учителката никога не би си позволила такова нещо.  Дано е прав! И все пак каза, че иска да се видим след две седмици, да видим как вървят нещата и ако има нехаресване наистина, което учителката отрече, тогава ще сменим класа.  Подходи много човешки, дори ми даде номера на мобилния си телефон.  
Дано се получат нещата наистина. Детето ми иначе се чувства добре в класа, само малко по-топло отношение му липсва.  А от моя страна, естествено, ще продължи съветването у дома за това кое е редно и кое не в училище.

# 114
  • Мнения: 1 849
Betty L., успех!! Дано конфликите останат в миналото!

Аз днес ще водя пореден разговор с госпожата от занималнята... Тя е решила, че децата много ги товарят и постоянно повтаря пред тях, колко е тежко и колко мноого имат да пишат. Бях пратила сборник със задачи, защото той свършваше първи и да не скучае, тя му решила задачите. Резултатът е, че синковеца не иска да учи, снощи за втори път се прибира с наполовина написано домашно. Понеже той и стана любимец и явно му гласува доверие и не го проверява, нашият това и чака, за да си поиграе. От другия клас са купили Монополи и му е голяма страст. Та дилемата ми е мноого голяма, ако имахме деца с които да играе в квартала изобщо нямаше да двоумя, но не мога и да го изолирам в къщи.

# 115
  • Мнения: 5 878
Бети, успех!

За правописа - понеже сега съм на тази вълна с Ането, ще ви споделя и други игри, които намерих в Education World (много хубав сайт за образователни идеи, много!):

spelling detective: изписват се на дъската няколко от последно взетите думи. Детето има възможност да ги огледа внимателно, след което се обръща с гръб, а вие изтривате тук-таме по някоя буква и пишете грешна на нейно място. Като се върне, то трябва да "разкрие престъплението" и да поправи грешките.

Екшън spelling. Това й беше изключително забавно. Набавихме си мухобойка от магазин за левче. Пишете английската азбука на някаква голяма повърхност (в сайта предлагат перде за баня, но според мен и картончета с размерите на CD вършат работа, стар чаршаф също). Ние така или иначе имаме "азбучна" украса на вратата, ползвахме нея.
После казвате някаква дума, а детето трябва да плясне с мухобойката буквите от думата в съответния ред.  

И една от мен:
Spelling щафета. Детето поглежда как се пише думата, след което трябва да изпълни няколко задачи - да се промуши под стола, да хвърли три пъти топката, да се завърти, да улучи с копче малка тенджерка и накрая да напише думата вярно. С повече деца би било по-интересно, но пък и вие може да се включите (със стола ще е трудничко, де) - детето ви задава думата и така има още един шанс да си упражнява правописа.

Последна редакция: вт, 03 ное 2009, 11:14 от Анда

# 116
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Уха!!! (за игрите) Супер, супер, че Ането е първокласничка. И ние намазваме покрай нея.

# 117
  • Мнения: 3 034
Много яки игри. Само да оздравее момата и ще се позабавляваме. Анде, мерси.   Heart Eyes

# 118
  • Мнения: 1 849
Анда, благодаря за всичко!!
Аз искам да попитам, понеже в нашето училище се шири мнението, че децата не трябва да се учат да пишат преди да са се научили на български. За това сега учат само думи и изрази без да се пише. Подочувам, че в по-горните класове ще ги изюркат да вземат по три четири букви на седмица... Кое е правилното, да се учат на правописа още с вземането на думата или да се изчака с писането докато се научат да пишат на български?

# 119
  • София
  • Мнения: 1 324
Да ви разкажа за положителните и отрицателните герои във "Вълкът и седемте козлета":

Вълкът не е лош, той е изял козлетата, защото е животно и е бил гладен.
Козата не е добър герой, защото е оставила децата си сами.
Козлетата не са добри герои, защото са отворили вратата на вълка.

Според дъщеря ми, това е станало ясно, след анализ на приказката в час по БЕЛ.

Общи условия

Активация на акаунт