Трябва ли децата да учат чужди езици още в първи клас?

  • 27 793
  • 362
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 2 743
Общоизвестна истина е, че в училище децата НЕ НАУЧАВАТ НИЩО от чуждите езици. Независимо кога почват, резултатите са плачевни за деца, разчитащи на часовете в училище.


Научава се и още как, стига ученика да има желание да се развива в тази посока. Дори е възможно доста добра подготовка да се получи. Макар и не на нивото на езикова гимназия. Peace

# 106
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
И езиковата гимназия е училище, макар и средно и специализирано Simple Smile

Има подобна тема за ранното езиково обучение. То има много предимства, някой основни изисквания обаче също. Първи клас не е ранно обучение, не и езиково обучение. Учат едни думи и едни чудесии. По описанията на родители записали децата си на подобно "обучение" в училище, това си е един предмет. И той е на или под нивото на предлагания англиайки в градините /като допълнтелно платено занимание там/.

Не знам за вас, но моите познати "за" първолашки английски често са хора ненаучили английски /или изобщо чужд език на работно ниво/ и осъзнали, че той ще е полезен за детето им. Те бързат и искат да наваксат за да няма детето им трудности. Научилите езика, независимо кога, не се притесняват кога детето ще започне и не бързат. Аз винаги бих се доверила повече на вторите, които сами са учили конкретния език и не разсъждават по принцип и под натиска на създаващия потребности бизнес Simple Smile Иначе той бизнеса си търси начините да се развива...

# 107
  • Мнения: 75
Искам да споделя и моят опит или може би експеримент с детето ми.Той сега е на 6,5.Миналата година го записахме в едно американско училище което не е одобрено от МОН.По тяхната система беше предучилищна група.За 6 месеца започна да говори на английски без проблем.Мисля,че децата не се делят на такива на които им се отдават езици и такива, на които не им се отдават.По скоро има значение заобикалящата ги среда,учителя и методиката.

# 108
  • Мнения: 2 906
Знам колко спорове могат да се вихрят по този въпрос, но моето категорично мнение като учител с 20г. стаж е, че в 1 клас децата трябва да се ограмотят на български език. След това да учат каквото и колкото искат.

# 109
  • Мнения: 3 350
Мисля,че децата не се делят на такива на които им се отдават езици и такива, на които не им се отдават.По скоро има значение заобикалящата ги среда,учителя и методиката.

Абсолютно подкрепям. Изследванията в тази област същото казват. За талант в научаването на чужд език се говори чак след началото на пубертета. Дотогава всички деца имат горе-долу едни и същи способности да научат чужд език - това си е доказана биологична особеност на човешките деца.

Има значение дали детето ще започне да учи чужд език на три или на тринайсет години. Има си куп изследвания за последните 50 години, които показват, че само хората, започнали да учат чужд език преди пубертета, могат да овладеят езика до ниво майчин - да нямат акцент, да не правят специфични граматически грешки, да притежават мистериозния "усет" към съответния език. Започналите след 12-годишна възраст може да го научат отлично, може да си служат с него напълно свободно, но никога няма да стигнат това ниво, на което да не се познава, че този език не им е майчин. Това не означава, че всяко дете, започнало да учи английски в детската градина ще го говори като майчин - зависи от подхода, колко английски слуша дневно, колко го използва и, естествено, доколко продължително е обучението. Ако спре да учи езика - ще загуби способността да го говори. Обаче няма да загуби усета, нито произношението. Ако едно дете е учило английски на три, проговорило го е, след това го е забравило и после в гимназията пак е започнало да го учи, това дете също ще може да достигне ниво "майчин език" на английски - точно защото първоначалното обучение е оставило достатъчно следи.

# 110
  • Мнения: 75
Знам колко спорове могат да се вихрят по този въпрос, но моето категорично мнение като учител с 20г. стаж е, че в 1 клас децата трябва да се ограмотят на български език. След това да учат каквото и колкото искат.


Това да учат чужд език от рано не означава,че ще останат неграмотни. Confused

# 111
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
.. само, че е по-логично да поопознаят родната граматика и имат понятие какво животно е граматиката, преди да учат друга Simple Smile
Както и, че писането на български е достатъчно трудно, времеемко и изискващо енергия занимание за да се добавят още подобни от първи клас.

# 112
  • Варна
  • Мнения: 2 378
.. само, че е по-логично да поопознаят родната граматика и имат понятие какво животно е граматиката, преди да учат друга Simple Smile
Както и, че писането на български е достатъчно трудно, времеемко и изискващо енергия занимание за да се добавят още подобни от първи клас.


Peace

# 113
  • Мнения: 85
Не, не трябва.Децата и без друго ги учат по школи.

# 114
  • Мнения: 320
Отговорих с " НЕ". Аргументите ми са същите, които са изложили преди това хората с мойто мнение.
Най- лошият извод, който можем да направим е, че липсват квалифицирани преподаватели по ранно чуждоезиково обучение както в държавните училища , така и  в  частните школи.
Дъщеря ми, която сега е на 14 г. , записах в АЛИАНСА във 2- ри клас, а със сина ми, който е на 4 г., се занимавам сама само когато той пожелае. Може да брои до 10, знае около 20-тина думи и няколко фрази. Смятам, че всеки родител може да постигне това с лекота с детето си, още повече, че в книжарниците има безброй картинни речници, табла , флаш карти всякакви други и подобни материали.

Последна редакция: ср, 03 ное 2010, 10:07 от mama julka

# 115
  • Мнения: 75
Пак казвам много е важен учителя, методиката на работа и средата.За мен лично не липсват квалифицирани преподаватели.
Ние започнахме с едно лятно училище(два месеца),когато бяхме на 4г. и резултатите бяха много добри.След това цяла година бяхме на детска градина и след това пак на лятно училище на 5г.Такова желание да учи имаше,че аз много се изумих.
Просто има много школи,курсове и т.н.,но не всички са ефективни.

# 116
  • Мнения: 2 906
Знам колко спорове могат да се вихрят по този въпрос, но моето категорично мнение като учител с 20г. стаж е, че в 1 клас децата трябва да се ограмотят на български език. След това да учат каквото и колкото искат.

Това да учат чужд език от рано не означава,че ще останат неграмотни. Confused

Не всички, но ще има и такива. Българската граматика е една от най-трудните и си иска времето, вниманието и упражненията. Многократно съм имала първолаци, които смесваха български с латински букви / макар, че в 1 клас чужд език се учи само на фонетично ниво, те ги знаят от разните школи и др. подобни /.

# 117
  • Мнения: 61 660
Колкото по-рано, толкова по-лесно.
Колкото по-късно, толкова по-трудно.
 Peace

Дъщеря ми започна да учи английски от 4 годишна Peace , има желание , справя се , учителката имаше много добър подход , аз също я занимавах . В първи клас учеше платено , тъй като по програма нямаха . Не е имала никакви проблеми с объркване на букви .
Но , все пак зависи от детето  Naughty , на някои им е трудно . Дори и като по-големи .

# 118
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Когато човек е заобиколен от езика, възрастта не е от голямо значение. Е, при децата е по-лесно и бързо. Но това не става с 2 часа на седмица, а с добър учител и занимания вкъщи. Освен всички останали доводи, малко по-нагоре е написан неприятния факт - няма капацитет в редовите училища за достатъчно добро изучаване. Когато за семейството езикът е важен, то си плаща и се учи извън училище. Тогава тези ранни часове са си губи време понеже те дебублрта нито материала нито подходът на основното платено учене. Ако детето тогава пее или рисува ще е по-възприемчиво на платените занимания. Simple Smile

# 119
  • Мнения: 2 885
Преди първи клас. Радвам се, че съм от онези лудите амбициозни майки Mr. Green дето си записаха детето още на 3 г в ДГ на английски. После "хвърлях пари" и ходеше и на Хелен Дорон. Гледа babyTV от...няма да казвам кой месец. Сега, когато е в чужбина и започна училище /на 5 г. е/ му е много по-лесно да комуникира с децата, отколкото ако не знаеше грам езика. Всичко научено е под формата на игра, песни и стихчета. А и стресът от промяната на средата /езиковата/ е минимален.

Общи условия

Активация на акаунт