Трябва ли децата да учат чужди езици още в първи клас?

  • 27 771
  • 362
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 6 999
Естествено, че не - трябва да започнат още преди първи клас  Mr. Green
Права е Andariel, нищо задължително няма. Който иска учи, който не иска - не учи... не само в 1-ви ми и изобщо в който и да е клас, даже и да пише може да си спести, то като се замислиш някои деца и за четене нямат ищах  Thinking

Много са ми смешни разсъждения за товаренето и ученето... Език, както и всичко останало може да се научи леко и приятно, без да седиш и да пишеш всяка дума по 100 пъти и да зубриш неправилни глаголи като луд. Всичко е въпрос на метод на преподаване.

България е в Европа /за тези, които не са разбрали/ и тук дори за специалист средна категория /всеки учил и след 11 клас/, 2 /ДВА/ чужди езика барабар с родния е минимумът. Английският е най-масовият и най-лесният, за това и моята дъщеря започна с немски и френски. Не е отвратена, не е преуморена - напротив доставя й удоволствие.

# 61
  • Мнения: 5 878
В интерес на истината аз не съм против писането на една дума по няколко пъти, просто съм казала на детето, че това е най-лесният начин да запомни как се пише думата, без да се замисля всеки път.
Като таен номер, който може да прилага, а не като задължение. Помолих я да пробва веднъж и да се увери сама; сега само й подсказвам, че ако се затруднява, може да го използва.

# 62
  • София
  • Мнения: 6 999
Анда, сакън и аз не съм против. Обаче... това не е единствения метод да научиш лексиката, а и е ужасно скучен.

 Английският има съвсем различен дух, конструкция на изречението и дори начин, по който следва да ти тече мисълта от Българския, Немския също /предполагам важи и за другите, но тук свършват моите познания  Mr. Green/. Ако искаш да го говориш, а не просто да изреждаш сбор от думи /български Английски му викаше моя учител/ - говоренето и слушането е най-важно.

Последна редакция: пн, 16 ное 2009, 12:53 от Isa

# 63
  • Мнения: 5 878
А, безспорно... исках само да кажа, че като човек, който е занимавал няколко години детето устно и сега го учи да пише (главно с игри, и то подвижни игри), не бих отрекла напълно този метод като добавка към другите;
има полза, просто в никакъв случай не трябва да се налага на детето.
Сам по себе си не върши работа, естествено, но смисълът му е думата да остане в механичната памет, ръката да запомни движението.
В идеалния случай след това детето трябва да напише две-три изречения с думата.
Тъй като имам сравнително малко дете, дори не му подсказвам да прави това за всяка дума, а само за онези, които нямат лесна за обясняване логика, напр. daughter и т.н.

# 64
  • Мнения: 4 458
Иса, аз като дете хич, ама хич не обичах да чета, бягах от това упражнение като дявол от тамян. Благодарна съм на родителите ми че не са ме насилвали, а още по-благодарна съм на баща ми за методите които използваше за да посъди семенцето на познанието и любовтта към книгата и четенето.

Ето как аз прочетох:
Всяка вечер баща ми ни четеше приказки и никога не ми е казвал, че е срамно, нередно или друго с което да ме накара да се почувствам зле. Бях доста голяма, в пубертета, когато прочетох първата си книжка. Бяхме на море и той ми даде едно книжле да си чета докато лежа на плажа. Разбира се аз не исках, но той каза "виж колко е тънка а и е много интересна, сигурен съм че ще ти хареса, ако ли не няма да я четеш".  И това беше началото на всичко. До ден днешен не мога да не чета. Изчела съм толкова книги и понякога започвам по няколко на веднъж само защото искам да чета повече и повече. Почти винаги ще ме видиш с книга в ръка докато децата играят в парка, преди да заспя, дори в работата имам книги.

Няма не искам! Важното е да се улучи момента и най-вече подхода  Peace


Още един пример, този път с мойте деца.
Все не искат да учат (оплакала съм се в друга тема). Не ги насилвам, но се опитвам да им разказвам за живота, давам им примери къде и как се използва математика, история...  Тази сутрин смятахме колко пари трябва да платят за храна за седмицата. Смятам на глас 8 х 3... и питам, искам помощ. Детето веднага се нае да брои пръсти и след като ми каза отговора добавих "виждаш ли, таблицата за уможение ти трябва за много повече неща отколкото си мислиш"
Вчера седнаха да учат думички. Обърнахме го на класна стая и се преструвахме че имат изпит. Пишех им оценки и така малко по малко, още 3 думички, още 2... научиха 14. За изпитите другата седмица трябва да знаят 30.  Докато се разхождаме навън ей така ги питам да спелуват една дума или е преструвам че не мога да я прочета... Всъшност това с преструването доведе до това да ми кажат, че учейки не ставаш по-умен защото аз все уча и чета пък елементарни думички не знам как се пишат  hahaha

# 65
  • Мнения: 3 803
Едва ли има деца на които езиците не им се отдават и колкото по-рано се започне ,толкова по-добре/.Моите са 3езични ,в предучилищната започнаха с английски,изобщо не се оплакваха.Но когато в училище им въведоха и френски в 7ми клас вече им писна.Според мен ако го бяха въвели по-рано към 4ти щеше да е по-добре.
Сега на гости ни идват съседчета,понеже с дребната говоря само на бг ,и те вече започнаха да разбират и повтарят някой думи.

# 66
  • София
  • Мнения: 759
И аз смятам, че колкото по-рано се започне, толкова по-добре... естествено в началото ученето е по-скоро игра, а не уроци... Освен това искрено завиждам на децата/и възрастните/ с два родни езика. Simple Smile

# 67
  • Талант на 2012,2013 г.
  • Мнения: 3 001
Твърдо "За"!!! Колкото по-рано, толкова по-добре... Мога да говоря за английския, защото нашето дете го изпита на гърба си. Но ... сега го владее по-добре от преподавателката и аз се гордея с това... Peace

# 68
  • Мнения: 2 803
И аз съм "За".

# 69
  • Мнения: 403
Направо се учудвам на това,че повечето сте "За"!
Въпреки че съм учител/една от специалностите ми е ранно чужоезиково обучение,но преподавам на гимназисти/смятам,че е абсолютна глупост и гъзария да започват чужд език от 1 клас/да не говорим,че някои започват от детската градина/Според вас какъв е смисълът да се учи език в детската градина?Запомнят ли нещо бебетата там според вас ooooh! Почти същото е и в 1 клас.Децата не знаят български още,чужд език ще ми учат ooooh! Гарантирам ви с чиста съвест,че е абсолютна глупост преди 5 клас да се учи чужд език,защото децата нищо не запомнят...... Naughty
Да не говорим,че в 5,6 и 7 клас/цели 3 години всеки ден/има часове по чужд език,които отиват на вятъра,след като от 8 клас се започва отново от азбуката........
Но кажете какъв е смисълът да се учи от 1 клас,когато детето не може и на български да говори,чете и пише????
Абсолютна глупост.

# 70
  • Мнения: 5 940
Forrester69 , аз мисля, че ти говориш глупости. Руски език съм учила от първи клас, а майка ми се е занимавала с мен и преди това. И досега това е чуждият език, на който ми е най-безпроблемно да се отпусна да говоря. Това, че съм го учила в детските години ми дава известна свобода, останала още от тези години. Децата не се притесняват, че ще направят грешка, възприемат всичко на игра и винаги им е много любопитно. Синът ми помни всички думи, които е чувал в Baby Einstein, някои от тях доста преди да навърши годинка. Всеки ден ни пита еди какво си как е на английски и много се забавлява да повтаря думите. Запомня с някаква невероятна скорост. А ние не сме педагози, ако специалисти се занимават, резултатът би бил още по-добър, убедена съм.

# 71
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
И аз мисля, че е раншко. Май съм писала преди - учат нещо малко, бавно, често и разпиляно. Нещата научени за 3 години, в по-зряла възраст се учат за срок.

Но не съм съгласна, че наученосто отива на вятъра, като в 8ми клас започнат онт абуката. Никой не е казал, че трябва да започнат от "а,б"  същият език. Ако се преподава добре, до 7ми клас децата могат да проговорят и научат основата на граматиката. И това да бъде техния втори или трети език, съответно ако учат в езикова 2 други езика, или в друга гимназия един език.

Ранното езиково обучени и такова с потапяне в съответната езикова среда са съвсем други неща. В единия случай проговарят успоредно, в другия са часове в средата. В училище учат азбуката първата година и вероятно 300 - 600 думи - ако учат по 10 на час и имат 1-2 часа на седмица. Обаче има голямо "но", тогава учат и кирилицата и се пообъркват... А и не учат да пишат думи обикновено, и после трябва да ги учат наново писмено, думите, които значт говоримо.

# 72
  • Мнения: 403
Децата не се притесняват, че ще направят грешка, възприемат всичко на игра
Както и ти самата си се издала без да искаш,за тях всичко е игра!Те не се учат да четат и пишат/да не говорим за транскрипция/,а били чули там нещо и го повтаряли hahaha hahaha hahaha Това е всичко друго,но не и изучаване на чужд език
И ако обичаш,не ми казвай,че говоря глупости,защото съм филолог и педагог Naughty Naughty
Ако за теб учене на чужд език е някаква игра,в която децата повтарят каквото са чули...........това си е твой проблем!
Както вече казах това не е нищо друго освен гъзария...Да се изтъкнат после родителите "ама мойто дете учи английски" hahaha
Ами да учи,ама не от 2 месечно или в детската градина.В 1 клас е същата работа Naughty


Цитат
Синът ми помни всички думи, които е чувал в Baby Einstein, някои от тях доста преди да навърши годинка. Всеки ден ни пита еди какво си как е на английски и много се забавлява да повтаря думите. Запомня с някаква невероятна скорост.
Това вицът на деня ли е hahaha hahaha Детето ти е на 2 годинки и всеки ден ви пита за различни думи как са на английски и ги помни hahaha hahaha А детето ти знае ли вече български,че е тръгнало да те пита за различни думи на английски,че даже и ги помни hahaha Не искам да звучи като заяждане,ама доста родители прекаляват,в стремежа си да изкарат децата си най-умните Naughty Всяко нещо е с времето си Naughty
Значи аз предлагам след като толкова обстойно е започнало изучаването и то от бебешкия период още,то няма смисъл да се изучават в горен КУРс чуждите езици hahaha hahaha

# 73
  • Мнения: 5 940
Forrester69 , малкото дете като усвоява родния език по какъв начин го прави - като пита за време, части на речта, транскрипции и пр. ? Именно, защото са необременени, възприемат бързо.  Дори и да трупат само думи като запас, пак има някакъв смисъл.
Пита, защото му е любопитно различното звучене и запомня,  защото е необременено, защото не го възприема като нещо, което трябва да усвои, заради оценка или добре обществено положение. Защото се забавлява. Децата почти всичко усвояват под формата на игра .  
Аз лично не бих доверила детето си на педагог, който полза толкова много емотикони, за да доизяснява какво е имал предвид и подобна образност на аватара за себепредставяне. Не виждам какво е проблемното в това няколко неща да се научават едновременно - трябва ли първо да се научиш да си връзваш връзките на кецовете сам, преди да се научиш да въртиш педалите на колелото? Не винаги нещата при малките се усвояват в логичната им за възрастните последователност.
Моето дете нямам желание да го изкарвам по-умно, отколкото е. Просто има интерес към чуждите езици, вероятно наследен от баща му, който работи с пет.

# 74
  • Мнения: 403
Forrester69 , малкото дете като усвоява родния език по какъв начин го прави - като пита за време, части на речта, транскрипции и пр. ?
Отново си в грешка Naughty Но явно вече разбрах идеята ти.За теб няма разлика/особено при едно много малко дете/между матерния му език и чуждия.Еми,ако вярваш в това,хубаво.......

Цитат
Именно, защото са необременени, възприемат бързо.  Дори и да трупат само думи като запас, пак има някакъв смисъл.
Значи като са необременени и малки и възприемат бързо,ще могат да учат по твоята логика и 4 езика и най-важното-ще ги разграничават hahaha hahaha

Общи условия

Активация на акаунт