Трябва ли децата да учат чужди езици още в първи клас?

  • 27 781
  • 362
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 734
Наистина ли сте специалист по ранноезиково обучение?!
И по кои езици сте специалист?

# 76
  • София
  • Мнения: 62 595
Мисля, че се преувеличава ползата от ученето на чужд език съвсем рано. С курсове не става. Ако искате децата ви да учат чужд език като родния, трябва или да му наемете гувернандка, със съответния език, или детето да живее в чужбина, или единият родител да е носител на въпросния език. Останалото е за начесване на родителското самочувствие. Ама, нищо де, докато има кой да си дава парите за бебешки английски два пъти седмично, ще има и кой да му ги вземе!

# 77
  • Мнения: 403
Наистина ли сте специалист по ранноезиково обучение?!
И по кои езици сте специалист?
По френски,разбира се Naughty
Препоръчвам го на всички Naughty
Уточних,че ранното чуждоезиково обучение е ЕДНО от нещата,които съм профилирал,но че преподавам на гимназисти.
Просто нямаше кой знае колко избор от профили,затова едното,което писах,беше ранното чуждоезиково обучение.
Но понеже имам доста опит с гимназисти,като гледам как те/и то във френски гимназии/не знаят нищо,просто тръпки ме побиват при мисълта дали има смисъл да се учи преди 5 клас.Най-отговорно го казвам.
Дори и да запомнят някои думи,чак от 5 клас се започва "сериозното" учене на чужд език-т.е. писане,четене,транскрипции,граматика и тн....А после в 8 клас отново се заповчва от нулата/смятайте тогава детето е на 14 години и започва от азбуката/.Като държа да уточня,че не само в езиковите гимназии чуждият език се започва от началото в 8 клас.Във всички техникуми и всички други училища/особено в големите градове/има прием след 7 клас с изпити,където в 8 клас има усилено изучаване на чужд език и се започва от азбуката.
Има много деца/явно на родители като вас/които в 8 клас идват със невероятни претенции,че видите ли учат от 100 години чужд език и няма какво ново да научат....Уверявам ви,че си мислят така само през първия срок на 8 клас Naughty/като дори през този първи срок има не малко неща,които чуват за първи път,просто защото тогава се учи детайлно Naughty

# 78
  • Мнения: 734
След седми клас детето ми няма да учи език, който учи в момента, надявам се.
Моите наблюдения (колкото и да са ограничени до детето ми и неговите приятели) са съвсем различни от Вашите.
Справят се децата. Много добре даже. На изпитите, които се проверяват в Англия моят изкара 94%. От какво да се оплаквам.
Другият проблем е, че езиковите гимназии не са това които бяха. Има такива (слава Богу не всички), от които децата излизат без да могат да говорят и пишат. Ама много зле, при това в 10-11 клас. И ПАК ходят на курсове по същия език докато са в гимназията. Какво става в гимназиите не знам, ама ме плаши.
Затова взех нещата в свои ръце от по-рано.
И това обобщаване "глупости", и тези хилещи се емотиконки ... Това не е присъщо на френски възпитаник, да знаете.

# 79
  • Мнения: 403
Мисля, че се преувеличава ползата от ученето на чужд език съвсем рано. С курсове не става. Ако искате децата ви да учат чужд език като родния, трябва или да му наемете гувернандка, със съответния език, или детето да живее в чужбина, или единият родител да е носител на въпросния език. Останалото е за начесване на родителското самочувствие. Ама, нищо де, докато има кой да си дава парите за бебешки английски два пъти седмично, ще има и кой да му ги вземе!
Ето едно наистина интелигентно и обективно изказване Wink Браво за което Wink
По отношение на това,че някои родители пращат децата си в съответната страна,за да научели по-добре Sick
Всъщност нищо не са научили.
Имам много такива случаи от времето,когато бях ученик/имах съученици,които бяха живяли в Белгия и Швейцария/,имах и такива колеги,когато учех Френска филология в Софийския Naughty
Единственото нещо на което са се научили тези хора е да говорят най-обикновен разговорен език Naughty
Те не могат да пишат,не владеят никакъв литературен изказ и тн Naughty
Значи аз никога не съм живял във Франция,но имах колеги,които се изтъкваха,че са живяли там.
Гледам ги в 1 курс-много бързо говорят,викам си брейййй,тези ще да имат уникален френски.
А то какво стана-не могат да пишат,не знаят граматиката като хората и комплексни други неща...Същите те после се отказаха или повтаряха,а аз никога не съм повтарял.........

# 80
  • Талант на 2012,2013 г.
  • Мнения: 3 001
Всеки има право на свое мнение и аз не смятам, че това което съм написала е глупост. Да. Смятам,че е добре по-отрано да се учи езика. А това, че учител ми опонира и нарича моето становище глупост не говори нищо добро... ooooh!

# 81
  • usa
  • Мнения: 2 113
не, не трябва. но и не пречи. също и не вреди.

# 82
  • Мнения: 403
То не вреди,но и не помага особено,освен че помага на изтъкването на родителите Naughty

# 83
  • Мнения: 3 349
Те не се учат да четат и пишат/да не говорим за транскрипция/,а били чули там нещо и го повтаряли
Това е всичко друго,но не и изучаване на чужд език
И ако обичаш,не ми казвай,че говоря глупости,защото съм филолог и педагог

Мдам. Ако такива са филолозите-педагози, които преподават чуждия език в първи клас - не си струва.
Явно доста неграмотно се обучават въпросните кадри, щом си нямат представа нито от спецификата на преподаване в ранна детска възраст, нито от ползите от такова обучение и предимствата му пред по-късното изучаване на език. На седемгодишно нищо ни се преподава така, както на гимназист - нито математиката, нито езиците. Ако в първи клас учителката на детето ви се опитва да го научи на транскрипция или, не дай боже, на типове склонения или падежи - детето ви си губи времето в този клас. Peace

# 84
  • Мнения: 14
За жалост като чета, такива мнения на учители, се убеждавам, че много малко от тях са педагози..... добре, че има и малко, съвсем малко такива, които си обичат професията.

# 85
  • Мнения: 1 236
Кажете мнението си, дали децата ни трябва да учат още в първи клас чужди езици. Според мен това твърде много претоварва децата.

Едно време бяха много популярни руските детски градини, и нямаше проблем децата да са претоварени. Въпрос на избор от страна на родителите кога и как да се почне с езиковото обучение. За едни е подходящо, има по-будни деца които бързо заучават и език покрай другите неща. Няма такова нещо като "трябва" и "не трябва", не може всички да правят едно и също.
А че е възможно да се заучи език от толкова ранна възраст - възможно е. Дори улеснява по-нататък. Да не забравяме че и българския всеки го е научил да го говори преди да е научил граматика и правопис, нали.

# 86
  • Талант на 2012,2013 г.
  • Мнения: 3 001
То не вреди,но и не помага особено,освен че помага на изтъкването на родителите Naughty

Все повече се замислям:"Това наистина ли е становище на учител...?!? newsm78

# 87
  • Мнения: 3 803
Ако учителите  са учители наистина,а не такива които само работят това,децата наистина могат да научат език в детската градина.
Пиша това от собствен опит-живея извън БГ,дойдохме тук половин година преди голямата ми дъщеря да започне първи клас.Тук започват на 6 годишна възраст,тя разбираше какво се говори,но не говореше почти нищо от езика,записах я в предучилищна за 2 месеца-просто толкова хванахме от учебната година.Тук в предучилищната задължително се учи и английски,освен лексика ,детето се научава да чете и пише.За тези 2 месеца -тя проговори на местният език и на английски,научи се да чете и пише на него и на английски,а аз в къщи я учих да чете и пише на бг,така че,едновременно прописа на 3 различни азбуки.Детето ми не е гений,просто преподавателите знаеха, как да научат децата.

# 88
  • Талант на 2012,2013 г.
  • Мнения: 3 001
Ако учителите  са учители наистина,а не такива които само работят това,децата наистина могат да научат език в детската градина.
Пиша това от собствен опит-живея извън БГ,дойдохме тук половин година преди голямата ми дъщеря да започне първи клас.Тук започват на 6 годишна възраст,тя разбираше какво се говори,но не говореше почти нищо от езика,записах я в предучилищна за 2 месеца-просто толкова хванахме от учебната година.Тук в предучилищната задължително се учи и английски,освен лексика ,детето се научава да чете и пише.За тези 2 месеца -тя проговори на местният език и на английски,научи се да чете и пише на него и на английски,а аз в къщи я учих да чете и пише на бг,така че,едновременно прописа на 3 различни азбуки.Детето ми не е гений,просто преподавателите знаеха, как да научат децата.

Ето за това говорех..., но някои май не можаха да разберат... ooooh!

# 89
  • Мнения: 343

Уточних,че ранното чуждоезиково обучение е ЕДНО от нещата,които съм профилирал,но че преподавам на гимназисти.
Просто нямаше кой знае колко избор от профили,затова едното,което писах,беше ранното чуждоезиково обучение.
Но понеже имам доста опит с гимназисти,като гледам как те/и то във френски гимназии/не знаят нищо,просто тръпки ме побиват при мисълта дали има смисъл да се учи преди 5 клас.Най-отговорно го казвам.
Дори и да запомнят някои думи,чак от 5 клас се започва "сериозното" учене на чужд език-т.е. писане,четене,транскрипции,граматика и тн....

Един педагог би трябвало да е наясно, че с деца в начален курс и с гимназисти се работи по много различен начин. Да, при по-малките обучението отнема повече време, изисква много търпение и постоянство, но знанията са изключително стабилни /не като да изкараш набързо няколко нива за няколко месеца/, а и ранното усвояване на първи чужд език им дава възможност още в училищна възраст да научат и втори, което в съвременния свят си е огромно предимство.
При нас в края на трети клас средно 70-80% от учениците се справят успешно с изпитите на Кеймбридж за ниво А1 според Европейската езикова рамка. Четвърти клас - А2, пети - В1, шести - В2. А от пети клас започват изучаването на втори чужд език, но вече разполагайки с английски - писмен и разговорен, с който биха отговорили адекватно на критериите на доста работодатели.

Общи условия

Активация на акаунт