Знаем ли какво пише в учебниците на децата ни?

  • 13 344
  • 94
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 102
Нямам представа, кога сте завършили Вие,но когато аз бях в 5 клас,изучавахме природознание.Изключително интересен предмет тогава, включващ зоология и природа.

# 61

Това е прекалено, но аз не мога да си го представя изобщо. Дъщеря ми е 6 клас, сутрин става около 8,30 и в 9.00 най-често сяда на компютъра си. В 11.00 обядва и отива на училище.
Ами то при това положение докато си направи сутрешния тоалет едва ли й остава време да си смени тефтерите в раницата или може би ходи  без раница на училище.

Тук очевидно не говорим  за перфекните паметливи деца, имащи супер концентрация в час и помнещи всичко от едно разказване на учителите - особено по предмети, по които имат един час седмично. Говорим за преобладаващия случай на най-обикновени деца, които полагат усилия, за да се обучат по безумната образователна програма. Не виждам колко трябва да си супер бърз, за да може в ден, в който по програма имаш седем часа и за пет от тях имаш домашни /не само научаване на теория/ да се подготвиш за половин-един час. Май е доста лесно да се изхвърляме тук на думи.

# 62

Тук очевидно не говорим  за перфекните паметливи деца, имащи супер концентрация в час и помнещи всичко от едно разказване на учителите - особено по предмети, по които имат един час седмично. Говорим за преобладаващия случай на най-обикновени деца, които полагат усилия, за да се обучат по безумната образователна програма. Не виждам колко трябва да си супер бърз, за да може в ден, в който по програма имаш седем часа и за пет от тях имаш домашни /не само научаване на теория/ да се подготвиш за половин-един час. Май е доста лесно да се изхвърляме тук на думи.

Не виждам защо мислиш, че се изхвърлям - всъщност нямам представа дали имат домашни. Сигурно нямат, иначе щеше да се налага да ги пише, а това си иска време, дори да си запомнил урока в час. И именно това е и причината да пиша - явно си има училища, където не засипват децата с домашни и други такива, където го правят.  Та явно не е системата виновна. Ако беше до система всички училища щяха да имат еднакъв стил на преподаване и учене. А щом не е така то гневът не трябва да се изсипва върху системата и министерството, а върху учителите и директорите които избират как да наливат материала в главите на децата. Все пак домашните са начин децата да научат материала, а не някаква самоцел за да им се изгуби времето.

# 63
  • София
  • Мнения: 102
stassiny,мненията ни се препокриват.

# 64
  • София
  • Мнения: 102
Някойси Stopето програмата на дъщеря ми за сряда:0.Човекът и природата 1.Математика 2.Английски език 3.БЕЛ 4. БЕЛ 5.История 6.ФВС (колко ли време ще и трябва да се подготви Thinking).

# 65
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
Някойси Stopето програмата на дъщеря ми за сряда:0.Човекът и природата 1.Математика 2.Английски език 3.БЕЛ 4. БЕЛ 5.История 6.ФВС (колко ли време ще и трябва да се подготви Thinking).
Всички сме така, затова когато програмата е натоварена, гледаме да си помогнем с един от предметите предния ден.

# 66
  • Мнения: 24 467
Имат и не по- голям брой часове от мен, както и не по обемен материал от мен, когато аз съм била ученичка. Програмата на сина не е много по- различна от така посоченото. По- скоро е въпрос на организация на самия ученик, върху която е добре да се поработи още от първи клас. Моето дете, когато иска, се готви за 1-2 часа по всичко, плюс допълнителните задачи, които по принцип решава. Домашното си е подготовка за материала. В занималните, например, способността да се САМОподготвяш не се получава.

# 67
  • Мнения: 835
При нас е обратното.
Добре, че е занималнята, защото едната от госпожите там много ги "юрка", даже им дава допълнителни неща.
Благодарение на нея се научи сам да си пише домашните и да се подготвя.
Другата госпожа на смяна обаче за нищо не става, но съм го записала заради първата.

# 68
  • Мнения: 24 467
Самостоятелно едно дете става тогава, когато се научи наистина САМО т.е. без да го юркат, без да му помагат и без някой да го надзирава, да си свърши качествено и навреме работата. Това е едно от най- трудните за усвояване неща- да се контролираш наистина сам.

# 69
Някойси Stopето програмата на дъщеря ми за сряда:0.Човекът и природата 1.Математика 2.Английски език 3.БЕЛ 4. БЕЛ 5.История 6.ФВС (колко ли време ще и трябва да се подготви Thinking).
Всички сме така, затова когато програмата е натоварена, гледаме да си помогнем с един от предметите предния ден.

Е и? Всички ученици имат подобни програми и учат едни и същи предмети, какво доказва това? Какво общо има програмата с домашните?  От изброените по-горе предмети по английски и физическо не се учи по подразбиране. ЧП е елементарно и се научава в клас. Подобно е и с БЕЛ.  Остават математиката и историята. Е, при нас по математика домашните се дават още в клас - който си ги реши няма домашно. Който не успее - има. Аз досега не съм сгащвал наследницата да пише домашно по математика. Остава историята - по история учим заедно и щерката много харесва това. Казва, че откакто и обяснявам нещата станала най-добрата в класа. Всъщност аз стигнах до извода, че най-големият кусур на учебника по история е, че е...прекалено кратък и сбит. Съставителите са се опитали да окастрят много материал до малък обем и се получава безсмислица. Затова, когато учим заедно, първо намирам допълнителна информация от интернет и веднага нещата стават ясни. После дискутираме и търсим логиката и движещите сили, а не зубрим датите и фактите. Когато детето разбере силите, стоящи зад събитията, помненето на самите събития става автоматично. И това е. За сега (5 клас) историята ми отнема 15 минути за самоподготовка и 30 минути за съвместно учене. Не повече. Помага и фактът, че в училището на дъщеря ми имат по-малко предмети в един ден, защото не учат в часове по 45 минути, а в модули по 90 минути. Тази система е много по-удачна, защото за 90 минути се свършва не два, а три пъти повече работа, понеже децата не губят време за настройка, въвеждане в темата, проверки и пр. И в резултат не се налага да има домашни. Но това пак показва, че проблемите не са в  системата, а в училището.
В заключение искам да кажа, че аз самитя до седми клас включително не съм учил изобщо и го намирам за съвсем нормално. Защо за мен да е било възможно, а за днешните деца да не е?

# 70
  • Мнения: 5


Е и? Всички ученици имат подобни програми и учат едни и същи предмети, какво доказва това? Какво общо има програмата с домашните?  От изброените по-горе предмети по английски и физическо не се учи по подразбиране. ЧП е елементарно и се научава в клас. Подобно е и с БЕЛ.  Остават математиката и историята. Е...

Много странно мнение. Защо да не се учи по английски? Знаенето на език е важничко, някак си. А за да се научи човек да пише грамотно трябва да... пише. Определено не става само със слушане.

# 71

Това е прекалено, но аз не мога да си го представя изобщо. Дъщеря ми е 6 клас



Е и?... И това е. За сега (5 клас) историята ми отнема 15 минути за самоподготовка и 30 минути за съвместно учене. Не повече. Помага и фактът, че в училището на дъщеря ми имат по-малко предмети в един ден, защото не учат в часове по 45 минути, а в модули по 90 минути.  ...

Е, Някойси, аз поне имам предимството, че знам детето ми в кой клас учи и със сигурност мога да кажа за разликата между натовареността в 4, в 5 и в 6 клас.
Тук изобщо не е важно как ние, когато сме били ученици колко сме учили и как сме се справяли - това просто е история... Става дума за това, че не е нормално днешните ученици в 5, в 6 клас да ангажират цялото си време с училище, в стремежа си да се справят добре, както са го правили в предходните години. Конкретен пример - през миналата учебна година учениците в 7 клас изучаваха "Под игото", днес го изучават учениците в 6 клас. Така е не само с литературата, така е и с материала по история,  по география,  по Ч и П ... Поради нагнитането на материала все по-надолу изобщо не достига време за затвърждаване, ако по някава причина не е преподаден поредния урок, неминуемо следващият път се преподават два, а най-често на учениците се казва "Само го прочетете, няма да го учите", но когато дойде времето за тестове всички уроци влизат в кюпа. И не става дума дали децата са самостоятелни или не, а за това, че не им достига физическо време и това росто не е нормално.

# 72
Грешка - вярното е 6 клас . Сбъркал съм клавиша.

Относно другата забележка - не съм казал, че английският не е важен. Не съм казал, че не трябва да се пише. Имах предвид, че нивото на английския, преподаван в училище, е доста ниско и на практика повечето деца са по-напред с материала поради страничните си занимания с език и в клас само отбиват номера. И какво да му учат тогава?

# 73
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Най-хубавото тепърва предстои  Mr. Green
За всеки от предметите като история, биология, физика, химия (или както там са ги събрали в едно) е важна нагледността.
Още си спомням купчината треволяци върху катедрата и как учителката измъкваше едно и трябваше да го определим вид, род, подрод, какво съцветие има и пр. Със същата ходехме на екскурзии до Княжево и ни показваше нагледно......ми малоумен да си ще го запомниш.
Същото важи за химичните и физичните явления, като ти каже как в практиката се прилага или да го видиш под микроскоп - ще запомниш и структура и всичко. Звучи като научна фантастика за нашата действителност, но начина е децата да винят нагледно нещата....тогава би им останало нещо в главите.

Начинът на Някой си да учат история е най-правилният (за мен), абсолютно същия подход ползвам като "смилам" в момента истории за пирати....защото баткото е на тази вълна.

И до ден днешен неразбрах що ми трябваше да уча тия синуси и тангенси и техните ко-та, ама нейсе............всичко друго все ми се е наложило да го приложа, ама имам още да живея..

# 74
  • Мнения: 651
Ето една петиция, в която са споменати някои от проблемите. Не съм я подписвала, смятам, че трябва да се изготви нещо по обобщаващо и призоваващо към кардинални реформи.
А защо не и да се предложи на управляващите чрез масов протест.

Аз рядко чета учебниците, обикновено се издразвам от нещо или ако задълбая завършвам с тотално разочарование. Старая се да не коментирам пред децата, искам да запазят позитивната нагласа все пак  Peace

Общи условия

Активация на акаунт