Отговори
# 90
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
да съгласна съм

# 91
  • Мнения: 53
Боби1973 супер си.Не знам защо докато смятах слагах .4 от другата страна на уравнението и все не ми се получаваше.Благодаря!

# 92
  • Мнения: 548
Здравейте,
моят син е 4 клас, решава системи по следния опростен начин:
Ясно е, че от условието на задачата детето трябва да образува двете уравнения:Х=У+54
                  Х-12=(У-12).4
сега вадим двете уравнения, т.е. от горното вадим долното:
12= у+54-(у-12).4
12=у+54-4у+48
3у=54+48-12
3у=90
у=30

Ами това е. Системите ги има в почти всяка по-заплетена задача, но се решават не с изразяване, а с изваждане до премахване на едното неизвестно.

# 93
  • гр.София
  • Мнения: 4 585
 Уау,бива си ви Hug
 Аз им изтървах края на уроците. Тази втора смяна ни разказва играта.
 Ученикът се самоподготвя,справя се, а в неделя са и на олимпиада по мат. в уч-щето.
 Сутрин излиза в 10ч и се прибира към 18.30. Три пъти сутрините на английски, два пъти-на лека атлетика.
 Преди година се хвалих,че иска да чете Хари Потър,купихме първата книга,но не я докара доникъде. Сега,обаче, какво му стана (може и това,че по Нова дават филмите), изгълта книгата за 2 дни. Аз дори не му напомням за уроците,да не му секна ентусиазма.

 Горното беше кратък обзор Laughing

 Жакиник,Честит Рожден ден на голя-а-ама патерица Hug

 Птичка,моля се за добро развитие при вас!

# 94
  • Мнения: 1 575
Хай!
Днес имат тест по ЧО и очаквам кргъла 2!
Не мога да се оправя с това дете по този предмет и това е!Абсурдно е възрастен човек да седи неотлъчно до него, за да следи какво прави целодневно, а и аз в неделя като седя и следя какво прави по ЧО и помагам, обяснявам и уж като го изпитам си знае...снощи не можа да отговори на нито един въпрос по последния урок, не знае кои са братята Асен и Петър и какво са направили - смотолеви само, че били станали жертва на заговор  ooooh!!
Седи, зяпа, брои колите от прозореца,листата по дърветата, белите гълъби и какво ли още не, чете по 5 пъти на глас пасаж и дума не може да повтори.Местих го из цялата къща, за да не му пречи нищо - ефекта - нулев.Спадна успеха по всички предмети...Снощи го налагах с учебника,защото наиситна и дума не можа да каже по нито един от уроците, които е преговарял "цял"следобед.Обзела ме е вече безнадежност и на моменти паника...

Благодаря, че ме търпите  Hug!

# 95
  • Мнения: 24 467
Боби, в момента са на раздел "История". Защо не му дадеш да се готви и да чете книжки, които са интересно написани? Моят син обича истински този предмет, но определено не защото има учебник по него. Дядо му му подари чудесната поредица от 12 томчета "История на България" на изд. "Златно пате" и в момента може да положи изпит по история, без да се готви, само на база четеното от там. Ако за Петър и Асен има два реда "на кръст" в учебника, просто не виждам нито как детето ще ги отличи от останалите царе и запомни, нито какви изводи ще си направи за мястото им в историята. Моят син най- добре помни от филми /исторически, обича най- вече раздела за ІІ световна война- "Генерали на война", "Апокалипсис"- обожава ги и помни много неща именно от там/, книжките и енциклопедиите, помни интересни неща, които им говори госпожата по история- за бита, за обичаите. Водих ги в един музей- "Старо школо", със стая, в която децата са учили преди 150 години- първи ред пясъчник, втори ред- калеми, следващи- мастило, с табелки за назидание и похвали, програма, по която са учили- знаеш ли колко добре се помни и колко интересно е. Малкият ми син даже може да разкаже. Баща ми също обича историята, нищо че е инженер. Често говорят със сина на исторически теми- от там се помни много също, най- важното е, че се разбира и смисълът. За сина е интересно не коя година еди какво си, а защо избухва войната, защо японците се намесват, защо са пуснати бомбите именно при тях, а не в Германия и т.н.
Не изпадай в паника само. Не всеки е роден за учен.

Утре сме на състезание по плуване ние, няма да учим и сме то-о-о-олкова щастливи! Довечера отивам за мед. бележка, че искат. В петък- на математика, а другата седмица- по английски. Ужас! Сам се записа на плуването и английския и тръпне. Даже банският е избрал. Кефи се, че носи № 40 обувки, като плавници му били.

# 96
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 863
Боби, и аз щях да те посъветвам като Джуди Peace не го карай да учи от учебника, а му предложи някаква интересна историческа книга , има и много хубави енциклопедии, каквото прочете и запомни добре Wink.Ще имат да учат история още толкова много години Grinning. Поредицата "История на България" е наистина много интересна Peace.
И аз днес съм в тръпнене, дъщеря ми направи презентация за пандите и днес ще я представи пред класа Peace вълнуваше се гарджето ми,аз и обещах да стискам палци. За пръв път правят нещо подобно в клас, тя поиска сама да я направи, говорила с госпожата дали ще е удобно да я покаже,всичко сама си организира аз само я поощрявах и сега дано не съм сгрешила Embarassed.
Хайде и от мен лек ден на всички  bouquet и благодаря на всички за пожеланията Hug

# 97
  • София
  • Мнения: 62 595
Нашият младеж изгълта и четвъртата книга от Хари Потър за две седмици. Наскоро каза, че като затвори книгата, все едно идва от друг свят. Това ме радва, защото означава, че вече възприема четенето като наслада. От няколко дни все ми заявява, че няма да си пише домашните и да учи за следващия ден, защото смята да чете Хари Потър. Ами, казах му да си преценява сам. Да ви кажа, чете по цял следобед и някъде към пет-шест вечерта го загризва съвестта (или вече си е начесал крастата с четенето) и все пак  Wink сяда да учи. Аз си трайкам отстрани, но си признавам, че ми е много мило и приятно. Не зная кое е първично и кое вторично, но има връзка между свободата, която сме им дали като организация на времето и начина, по който мислят и действат. Мисля, че много им харесва да виждат плодовете от организацията и действията си, макар да не го осъзнават много добре.

# 98
  • Мнения: 840
Ето че започнаха по- усърдно да четат младежите и девойките  Hug
Георги прочете миналата всички романи от поредицата за Хари Потър, скоро беше загризал Пътеводителя на галактическия стопаджия, но не знам дали го приключи.
ЧО му е жива смърт,ама какво да се прави- учи го. Явно се справя добре хлапето /според изказвания на учителката на РС/, макар че изобщо не му и присърце материята.
 В събота сме на РД на любимия братовчед, така че сега само това го вълнува.
А аз скришом поглеждам към календара, и си казвам ох, само три месеца останаха до края на учебната година ooooh! Ако щете вярвайте, и на мен ми омръзна, при все че детето има нужда само от побутване да почва да учи и някакъв минимален контрол над написаните домашни.

# 99
  • Мнения: 620
Хората са различни, това е....
Всичките ми познания по история са от купищата художествени книги, филми и беседите с баща ми. В училището едвам изкарвах удовлетворителна оценка по история, това да уча дати, названия и факти си беше жив ужас от мен. Нищо, че четях странична литература, нищо че баща ми и дядо ми непрекъснато ми разказваха интересни исторически случки...
Но пък при нас историята никога не е била предмет, който е важен за кандидатстване, а тук....просто е ужас като си помисля, че мразещото ми ЧО дете ще трябва да учи теми по история Simple Smile
При нас с история се кандидатстваше само в историческия, каква е тази мания тук тази най-манипулативна и най-политически подвластна наука да се издига в такъв култ, просто не знам.

За свободата. При моето дете свободата довежда до пълен хаос Simple Smile. Но аз не се отчайвам и продължавам да насърчавам самостоятелността (но тайничко я контролирам все пак какви ги върши:)) Спорта като че ли най-много ни помага за дисциплината.

# 100
  • Мнения: 185
Здравейте милички  HugМай само ще се оплакваме всички Mr. Green,ние си сложихме още една диня под мишницата, честно да си кажа понякога се чуда как издържа туй моето хлапе. Миналата седмица-първите три дни по един тест всеки ден,в четвъртък на състезание по шах-мат,в петък отново състезание по математика.Сега го подготвят за училищният отбор по шах-мат,предстои им и областно състезание,понеже на общинско ниво взеха първо място. От началото на март месец започва и усилени посещения в шах-клуба, аз вече луднах от напрежение,а на него хич не му и пука. Но започна да се изморява, никога до сега не беше заспивал следобяд,вече втора седмица спи за около час поне, и то докато пише домашни. На всичко отгоре и пубертета ни тресе, миналата седмица се сбили с негов съученик, онзи за когото съм ви писала. Каза,че разбрал,че никой няма да му помогне,и решил сам да му даде дължимото. СЛЕД БОЯ ХЛАПЕТО ГО ЗАОБИКАЛЯЛО.Не знам какви съвети вече да давам,и кое е правилно и кое не.Птиче Hug.

# 101
  • Мнения: 1 575
Благодаря отново, мили мами за съветите!
Всеки урок по ЧО обяснявам като че е приказка - именно защо, как и пр.но файда няма.Аз не се стремя вече да му е интересно и не го изисквам...а проблема вече не е само по този предмет...като получи 5ца по нещо и лети от щастие.Проблема не ми е в това, че не разбира или не проявява интерес, а че не иска да учи.Като говоря с майки на по-големи момчета те се чудят, че толкова рано бойкотира ученето.Насилвам го да седне да учи, но не мога да го насилвам да помни и не мога да се чудя непрекъснато как да му възбудя интереса.Да чете книга?Не помня кога е чел за последно!Направо е потресаващо...и като ме погледне с тези големи очи  #2gunfire!!!
Не иска и да тренира вече - категорично не иска и да чуе за плуването!
Като чета за вашите деца направо ме свива под лъжичката - беше страхотно дете, а сега - типично извънземно!
От теста по ЧО очаквал 4ка поне - ако я докара до там си е чиста проба тото!
Ами това е - толкова ми е гадно, че вече дори не мисля къде да го запиша и на какво,че да му е интересно, чувствам се виновна - нещо съм изпуснала ли, в нещо съм прекалила ли, нещо не съм разбрала ли...

Стискам палци на всички с изяви - да се похвалите задължително после  Laughing!

# 102
  • Мнения: 24 467
Мисля май, че ако ти го обясняваш /урока/- от това смисъл няма, точно защото детето няма активно отношение към материала. Един ден ще ти писне и ще зарежеш този подход. Все някога ще се наложи той да поеме инициативата. И да го насилваш- файда йок, сама си го видяла.
Четеш за останалите деца, ама не си им в къщите, да видиш кое е истина и дали само хубавото е налице. Аз, например, също имам кофти моменти, но по навик не ги споделям с друг, освен с най- близките. Моят син също не е любител на четенето голям. Как ще е- има си толкова хубави възможности- особено игри целогодишни навън. Не го и спирам, при хубаво време играе винаги. За мен това е най- важно от хиляди купища литература и часове по не знам какво си. Това, на което държах, бе първо задължителната програма, като я приключи- почва волната. Две години, в І и ІІ клас, си скъсах нервите от викане и санкции, обаче файдата е налична. Писала съм и друг път- от игра съм връщала, лишавала съм следващия ден от излизане- има ефект, но ми отне две години. Споделяла съм- не съм у нас, няма възрастен вкъщи да подхвърля по око, нарочно така организирах нещата, за мен това не би свършило работа. Можех да командировам майка си, че тя е на пет минути път, айде 15 пеша, от къщи, но не пожелах. Цел ми бе до ІV клас сам да свикне да пише и учи и да си разпределя времето.
За миналата и тази година имаме по 1-2 забележки за без домашно, а първи две години бяха купища.
Вечер винаги гледам домашни и изпитвам и смятам да го правя още дълго.
На състезание по плуване сме на друг басейн, в друго училище- нов, супер е, влюби се. Ще ходя да го прибера към обяд, първо ще приключат "малките", т.е. той, като гледам изглежда голям сред големите, ама нейсе...

Последна редакция: чт, 25 фев 2010, 09:48 от Judy

# 103
  • гр.София
  • Мнения: 4 585
 На моята най-близка приятелка синът й, в 7 клас е, в прилично софийско училище, отказа да ходи на училище. Пълен,тотален бойкот. Темпераментно и според мен интелигентно дете.
 Казвам й,че поне си седи вкъщи (пред компютъра ), а не чезне по улиците някъде.

 Така че , аз се радвам тайно ( от сина ми,де) и на малкото усърдие и желание да прави каквото и да било.

Последна редакция: чт, 25 фев 2010, 10:08 от blanc

# 104
  • София
  • Мнения: 62 595
Вярно, че в първи и втори клас работих активно с тях, но това се изразяваше в това да им дам мирогледа и ползата от това сами да си организират времето. Те и без това още отпреди вече ходеха на сто неща и им се налагаше да си правят сметката. Имаха опция да се откажат от извънкласните, но те и дума не дадоха да се издума. Аз не съм санкционирала, дори много се ядосвах на бабите, които като дойдат за по 3 дни два пъти през учебната година и започваха да прилагат неприемливи за мен методи. Повече критикуваха, отколкото хвалеха, само им висяха на главите и ни изнервяха всички. Така или иначе децата идваха да ми покажат какво са написали или да ме питат за неясни неща. Нямаше нужда нито да ги следя, нито да ги наказвам. А и аз си имах достатъчно работа с мои си неща за четене. Кой знае, може би и това е оказало влияние.
Като се замисля, май от миналата, че и от по-миналата година все по-малко вземам участие в тяхното учене. Като нещо не им е ясно те сами идват и питат. Може дари да се каже, че тази година съм ги оставила съвсем сами да се оправят, дори задачите по математика си ги проверяват с калкулатора. Разбрали сме се - който има зор, да се обади! Като цяло съм доволна - свикнаха с тежкия стил в учебниците, някак успяха да си изработят начин да извличат информацията и да я преработват. Разбира се, питат ме за някои неща по история. По другите разказвателни филмчетата на НГ вършат чудесна работа.
Накратко, моят начин е " организирай си сам живота, защото иначе някой друг ще ти го организира"!

Общи условия

Активация на акаунт