2003 новите първолаци 2010/2011

  • 35 254
  • 752
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 102
Бенджи, ако не е  тайна в кои училища подаде молба, ние подадохме само в Алеко Константинов, дано да го запишем.
Моя не знае да чете, научил се е да брои сричките, събира и изважда до 20. За краснописа сме 6, много е талантлив, оцветяване, рисуване са му страст, чак се ядосвам понякога, за отрицателно време свършва цял топ (500листа) хартия. ooooh!

# 76
  • София
  • Мнения: 13 228
Vache, у дома е същата прелест  ooooh!
Аз го пращам да мете л**ната по улиците като няма да учи.

Не знам... аз ли нещо не съм в час, тя ли ме върти на пръста си, но ми иде да я прИбия на моменти  Rolling Eyes
То на кой ли му се е учело, ама тя просто е невъзможна лигня понякога. А в ПГ викат, много е умна, проблеми няма. Бре! Че само аз ли съм заблудена... не по отношение на умността (мое си е все пак Wink), а по отношение на справянето. Имам вътрешното усещане, че нас нещо ни мотае. Тя от малка си е такава де... нито казва, нито показва какво е научила или какво се е случило в градината  Tired

# 77
  • София
  • Мнения: 7 673
Ваче, не мисля, че те мотае. Звуковият анализ и много труден за тях. (не за всички, но за повечето). Като не са виждали думите написани и нямат тренинг, те просто казват това, което чуват. Моят ме питаше преди време как се пише Ъ, а то било, за да напише конИЪт (конят) бе.  ooooh! Аз нали го подготвям моя за изпита в НУКК. Там има доста задачи със звуков анализ. Ами бая зор видяхме, докато схване как става. Сега вече няма проблеми, ама в началото беше олееееле.  ooooh! Например на всяка дума, завършваща на съгласна, си слагаше допълнително А накрая. Не знам защо. А може просто на него да му е било трудно. Не знам как е при другите. Моят е по цифрите, логиката и такива неща. С четене, писане и подобни е по-назад. Поне се успокой, че не сте единствените и се научава сравнително бързо. После на моя му стана много лесно.  Peace

# 78
  • София
  • Мнения: 13 228
Ирина, ясно ми е това, ама кажи ми как да прави звуковия анализ, аз съм много зле в обясненията на елементарни неща, а като и нямам идея какво да й кажа увисвам съвсем. Дай идея къде да чета, чееее няма да стане така... КОН, къде чу накрая Р не ми стана ясно. А между другото един път е така я попитах "Я ми кажи буквите на думата ВЪЛК" и тя каза В Ъ Л К. Аз бях ей така  Shocked, защото очаквах да каже В Л К Wink Те по програма изобщо не четат в момента. Пишат ченгели. Вчера се изложи на едно място яко. Спече се и понеже и аз й свих сърмите вечерта дойде с 3 листа изписани НОВИ ченгели, сама си ги написала, явно да получи одобрение от мен  Rolling Eyes Опредлеят брой звукове в дума, определят брой думи в изречение. Е такива неща. Едиснствено с разказване няма проблеми. Разказва с увод, изложение и заключение. Това им е трудно на децата по принцип. За математиката няма проблеми, смята здраво. Тя и госпожата казва, че българският им е доста по-труден на всичките. Но аз като й видя подигравателните пламъчета в очите и побеснявам  Close
А за четенето ми е ясно, че става изведнъж, без логика и интуитивно...

Последна редакция: пт, 29 яну 2010, 00:26 от Vache

# 79
  • София
  • Мнения: 7 673
Ирина, ясно ми е това, ама кажи ми как да прави звуковия анализ, аз съм много зле в обясненията на елементарни неща, а като и нямам идея какво да й кажа увисвам съвсем. Дай идея къде да чета, чееее няма да стане така...
Единственото, което мога да дам като съвет е - с тренировки, проби, грешки и така, докато стане неусетно. И в никакъв случай да не се ядосваш, а още по-малко - да го показваш.
Ще стане!  Peace

# 80
  • София
  • Мнения: 13 228
Уффф, аз май го показвам повече отколкото трябва... а това я амбицира да ми се подиграва повече  Confused

# 81
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 717
Ваче, успокой се, сипи си едно и чакай утрото, пък утре вземи и смени подхода  Heart Eyes. Вместо да я караш да ти брои звуковете (ужасно звучи), я накарай да ти каже как се пише. Първо го правете заедно, ако се затрудни, а после ще видиш сама, колко добре се справя. Освен това, за да я улесниш "пей" думите като леко удължаваш гласните. В началото използвай по-пресилена артикулация.
Друго важно нещо е да я научиш да избягва призвук "Ъ" - т.е. не да е "Къ Оо Нъ", а "К О Н". Не "дъ и въ а нъ", а "Д И В А Н".

# 82
  • София
  • Мнения: 13 228
Лого5ка, благодаря за съветите   bouquet

Тя сама избягва призвук "ъ", в градината така я учат. Аз правя таз грешка. Абе знам си аз да не се бутам да я уча неща дето не разбирам, но всъщност ще ми се наложи, защото иначе няма как да се получи. Опредлено трябва да се успокоя, защото напоследък съм доста напрегната и нямам търпение. Confused

# 83
  • софия
  • Мнения: 2 543
Ето ме и мен в темата.Моята Габи се в момента се опитва да чете субтитри на баща си Joy. На три реда хваща по една дума и то трибуквена.Но важно е желанието. В ПДГ- то от известно време свързват срички със стрелки, за да стане смислена дума. Интересно и е и първо това прави в домашното. С елементите на ръкописните букви е мъка докато започне.

# 84
  • Мнения: 14 133
Да си кажа и тук.  Hug Подадох молба на  Сашето  в желаното училище. Остава да занесем в края на май свидетелство за завършена предучилищна група.  Wink Има моментни просветления да се занимава вкъщи.  Joy

# 85
  • София
  • Мнения: 276
Ох, тези звуци! На Криси явно са му много трудни. Въобще не иска да ги упражнява. Не знам как ще се справяме.
Мисля си обаче, че се изисква твърде много от бъдещите първолаци - да четат, да могат да смятат, да различават звуците. Въобще какво ще правят в първи клас, ако знаят всичко това предварително?

# 86
  • Мнения: 7 201
Моята Габи се в момента се опитва да чете субтитри на баща си Joy. На три реда хваща по една дума и то трибуквена.Но важно е желанието.
И при нас е така,само че ги чете на мен. Laughing
А пък колко е задобрял по английски...много съм горда.Но за това заслуга имат CN и Jetix(понастоящем Disney) преди да пуснат дублажите. Flutter


Няма нужда (така ми се струва) тук отново темата да се пълни с подобен вид въпроси и чуденки.И то най-вече,че темата не е за първолаците от София,(защото другата тема се обърна точно на такава),а за наборчетата от цялата страна.Не искам да засегна никой ,но това безкрайно споменаване на 96-то,11-то,105-то и тъй нататък..ми идва малко в повече.
Тук две мнения няма.Мнозинство сте,но...и на мен ми идва в повече. Tired

# 87
  • Мнения: 4 970
Момичета, изобщо не се притеснявайте за звуковия анализ. Косето изобщо не го владееше когато започна първи клас. Не се бях сетила, че трябва да го упражняваме. Съответно му беше трудничко в началото, но после изведнъж се отпусна и се получи. Дори учудващо. Тъкмо се чудех как да му помагам да го схване. Особено съвсем в началото, когато са взели 4-5 букви, а ги карат да правят анализ на цели думи. Но постепенно и наистина неусетно нещата се наредиха. Съветът на Лого5ка е много добър, точно това ми направи впечатление - в училище явно така ги е учила госпожата - отделяше звука само, без да му добавя ъ. Иначе се объркват. Така че, моят съвет е да тренирате, но без нерви - колкото могат, толкова. В първи клас ще се научат! Hug
Същото важи и за четенето - ако имат желание сами да, но ако не - не ги насилвайте.
Anssi, твърдо ли сте решили сега да тръгва на училище? Косето тръгна на 6 и половина. Справя се идеално с материала и с всичко. Но сякаш аз взех да съжалявам за решението си. Можеше още една година безгрижно да си поиграе. Не, че сега не играе, но... различно е.

# 88
  • Мнения: 4 303
Ох, тези звуци! На Криси явно са му много трудни. Въобще не иска да ги упражнява. Не знам как ще се справяме.
Мисля си обаче, че се изисква твърде много от бъдещите първолаци - да четат, да могат да смятат, да различават звуците. Въобще какво ще правят в първи клас, ако знаят всичко това предварително?
По-скоро това са чисто родителски амбиции (не, че е лощо). Не знам в коя предучилищна ги учат да четат и смятат, в програмата са заложени съвсем други неща. Това, което аз искам от моят син, е да се справя със звуковия анализ, да пише що годе красиво и да е сериозен. Да знае, че когато трябва да учи - сяда и спира с лигавщините.
Да чете не може, да смята също, но ако реша, че трябва и това да прави, просто ще трябва да го науча, защото той не е от децата, които сами проявяват желание.

# 89
  • Пловдив
  • Мнения: 5 037
murvet77, в кварталните: "Данов"и "Вапцаров". За мен е важно училището да е близко и детето - самостоятелно.  Wink

Общи условия

Активация на акаунт