Мамо, изморен съм!

  • 9 989
  • 114
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 2 361
И аз не искам да се съкращава лятната ваканция. Смятам, че много бързо ще запълнят новите часове с още материал. Няма да се наблегне на затвърждаване на стария и ще обяснят колко е важен нововъведения. #Crazy

# 46
  • София
  • Мнения: 19 940
Andariel,
Тъй като аз бях тази, която подхвана темата за ваканцията, предполагам в поста си визираш мен. ThinkingИмам три деца, едно в седми и две в трети и имам  майка на 24 часово разположение.Т.е проблемът с гледането на децата ми в мое отсъствие изобщо няма връзка с училището, нито по отношение на възрастта им, нито във връзка с липсата на помощник . PeaceНа всичкото отгоре съм от тези, които прекарват всяка свободна минута от времето си с децата - под формата на игри, разходки, обучение и прочие. И въпреки това продължавам да смятам, че ваканцията е дълга, не само и единствено заради натоварването на децата в учебния период, а и заради редица други фактори. Едно малко дете в  първи-втори клас по -лесно се занимава през ваканцията, запълва времето си с игри и беснеене, със стоене при баба на село или с посещаване на градски лагер.На поотрасналите деца в един момент им доскучава тримесечното висене с баба и дядо или с другарчетата от улицата.Защото  дори и най-всеотдайните родители не могат, дори и  да искат да са на постоянното им разположение.Тогава започва ,колкото и да е невероятно, едно мрънкане отстрана на децата, кога ще почне учебната година, за да са отново със своите приятели.Не зная, колко са големи децата ти, но ще споделя нещо за прогимназиалния курс. PeaceЗапочването на учебната година с две седмици по-рано наистина няма да  олекоти като цяло натоварения през годината учебен процес.Но ще направи със сигурност нещо друго.Така неречените входящи нива по всички предмети предполагат по-задълбочен преговор на изучения през предходната година материал, нещо което в училище ако изобщо правят, е в рамките на два учебни часа..А тези две седмици ще дадат възможност това да стане плавно и без излишно натоварване от самото начало на учебната година...А не въпросният преговор да се прави през пръсти с оглед спестяване на времето.Ще кажете, че ако детето си е учило навреме, то няма да има проблеми.Е, не е така. Crossing ArmsДецата не са роботи и съответно позабравят наученото.Така че, дали ще ги притиснеш да преговарят у дома от началото на септември или ще тръгнат на училище, където ще направят нужното, е все едно откъм учене.Нито едното, нито другото ще е чак толкова усилено в началния период.Но пък за сметка на това, децата след края на учебния ден ще имат възможността да се налудуват пък било то и в училищния двор заедно с другарчетата, липсвали им през изминалите 3 месеца.

# 47
  • Мнения: 485
Гледам-  доста неща се разискали, момичета.
Явно проблемът "умора" е едва ли не обща болест.
Аз също съм на мнение, че доста неща куцат в образователната ни система- като се почне от пресилено натъпкания материал, после незнайно как появилата се необходимост от оценовъчна система за нач.курс както при средния, та стигнем до толкова пренебрегнатите часове по физическо възпитание...
Моят син има 2 часа седмично физическо. От тези два, единият често е съкращаван поради причина например, че не са взели материала по математика. Та вместо очакваната доза игри и раздвижване, децата получават последната доза цифри или букви и естествено поредната доза умора. След училище естествено ние родителите търсим начин да компенсираме целодневното седене на чина-кой с разходки, кой с тренировки по избран спорт...а време дъх да си поемат-пак не остава.
Не казвам, че в училище са длъжни да се грижат изцяло за спортната култура на учениците , но в крайна сметка едно отпочинало и позабавлявало се дете винаги е по-адекватно и жизнено от дете, седяло цял ден на чина.
Така, че според мен часовете по физическо възпитание трябва да са най-малкото равностойни на часовете по другите предмети. Peace

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Като стана въпрос за личния опит - на моите деца ваканцията дори им е малко. Не им стига лятото да се наиграят. Нито мрънкат, че им е скучно. За протокола - в четвърти и пети клас са. Нямат търпение да свърши учебната година, че да си правят сами планове как да си прекарват времето.  Също така за тях учебната година започва на 15 септември, а не по-рано с натискане да преговарят. Ако са учили съвестно през годината, вероятността да забравят за два месеца материала е малка.  В противен случай, материалът не е бил усвоен качествено като му е било времето. Моите преговарят в часовете за преговор и всичко си е както трябва. От момента, в който свърши училището, незивисимо дали е зимната или лятната ваканция, или е Великденската, те хвърлят чантите в ъгъла на стаята и се сещат за тях в деня преди да започнат отново занятия.
Аз попитах още в предишния си пост - какви основания имаш да вярваш, че удължаването на учебната  година ще облекчи материала, ще имат по-малко часове дневно или ще имат повече време за преговор и затвърждаване на материала? Защото не съм забелязала едното да е обвързано с другото. Това, което пишеш са фантазии.
Колкото до доскучаването, ако един човек (дете) е способен сам да си измисля забавления и работа, няма как да му доскучее. Това, което ти описваш за прогжимназиалния курс е по-скоро особеност на детето или на пубертета, отколкото на дължината на ваканцията. Друг проблем е, че от натоварване и търчане напред-назад, децата в един момент, оставени на свобода, не знаят какво да я правят. Не са научени да се самоорганизират, защото вечно някой друг ги организира - училище, занимални, родители... Ако един млад човек разчита само на училището, за да е сред приятели, значи има проблем. Значи той няма друга среда и други цели и желания.

# 49
  • София
  • Мнения: 19 940
Със същата успеваемост и аз мога да кажа, че твоето са фантазии..Никъде не съм казала, че нечие мнение не е правилно..Затова е форумът - за споделяне на гледни точки.
Колкото до преговор - стигнете до седми и ще си поговорим. Peace С цел да препускат през учебния материал в годината на кандидатстване, учителите видимо претупват преговора в началото.Ако пък ти си склоннна да приемеш, че в два учебни часа се прави  стойностен преговор на  материала по математика за 6 клас - поздравления!Така че , искаш  или не - децата си го правят сами, ако не искат да стартират с пропуски. Дъщеря ми е съвестна ученичка, отличничка е, овладяла е на много добро ниво материала и въпреки това е налице естествения процес на забравяне. Peace А може би има  и  големи различия между критериите ни за подготвеност, нали..
Колкото до средата и приятелите  - далече си много от истината, поне що се отнася до моите деца. През лятото дъщеря ми има толкова разнообразна програма - море или друг курорт с нас, самостоятелно време със занимания по личен неин избор,мноооооого игри, участия в тукашни и международни певчески фестивали,спортуване и т.н, така че за липса на  разнообразие от приятели не може и да става дума.Камо ли пък за проблеми в общуването, за каквито ти намекваш.Но сред цялата тази пъстрота  в отношенията , в един прекрасен момент избива  на преден план желанието да бъде именно със съучениците си.И това не е личностна нейна характеристика, това важи за много деца....
И ако четеше внимателно, щеше да видиш, че в горния си пост изрично съм упоменала, че удължаването на учебната година примерно с две седмици не би повлияла особено в посока олекотяване на натовареността на учебния процес като цяло.Но би помогнало в други аспекти.
Но както виждам е безмислено да се спори с човек, за коготото мнение ,различно от неговото е не само абсолютно неприемливо, но  и представлява  повод за  обидни окачествявания.. Peace

# 50
  • София
  • Мнения: 62 595
За седми клас е ясно - нЕма лабаво и ще им пукат ушите от ходене на уроци! Но не всяка година децата са седми клас и не всяка година кандидатстват. От всичките 12 години в училище имат само две години (хайде, да ги кажем три, ако се готвят още една година) за кандидатстване. През останалите девет години няма как толкова да забравят материала. Още повече, че и без това за големите ваканцията е два месеца, което не е кой знае колко. Ако от тези два месеца ще им се вземат по още две седмици, за да преговарят, за мен това е загуба на ценно време. Който иска да преговаря, който не иска да не го прави! В края на краищата образованието не е цел на обществото, а цел на личността.

Нищо не намеквам. Ако ти мислиш, че думите ми се отнасят до твоите деца е твой личен проблем. Аз също имам предвид много други деца. И аз се срещам с хора и ги чувам какво говорят. Много родители нямат доверие на децата си за това какво са научили през годината и как са го научили и затова ги натискат да преговарят. То, дори не става въпрос за преговаряне, а направо за учене всеки ден, още от втори клас. Обикновено номерът минава докъм седми клас. В гимназията биват отсвирвани.

 А щом мислиш, че удължаването на годината няма да помогне кой знае колко, то тогава защо изобщо да се прави? Кои са тези аспекти, в които ще помогне?

Моето мнение си е мое мнение. Обосновавам го с аргументи, които можеш да опровергаеш или да приемеш. Защо се сърдиш и обиждаш, защото не си променям мнението ли?

# 51
  • София
  • Мнения: 19 940
Оставаше и да се сърдя.. JoyИли пък да правя опити да променям нечие мнение.Нееднократно подчертах, че форумът е място за споделяне на гледни точки, а не за опити за промяна на позицията на опонента.. Peace
Просто изводът ти, че млад човек, страдащ през ваканцията за приятелите си от училище, няма среда, цели и желания, ми се стори  неуместен.Още повече констатацията ти, че подобен човек има проблем..Не зная за теб, но болшинстовото хора имат солидно, задържало се във времето приятелство именно от ранните ученически години.Та какво остава за далеч по-лесно привързващите се от нас деца, нормално е да имат предпочитани приятелчета, които след известно време на раздяла през ваканцията да им залипсват.

Последна редакция: нд, 28 фев 2010, 18:38 от already stubborn

# 52
  • София
  • Мнения: 62 595
И като си липсват какво им пречи да се виждат през ваканцията? Трябва да са в училище, за да общуват ли? Телефонът и скайпът са измислени като средства за комуникация в реално време. Дори могат да се виждат и на живо. Или да се срещат в града, да отидат на кино или в някое кафене.
Моите впечатления са, че трайните приятелства стават в гимназията.

Така или иначе, дискунираше се връзката между дължината на учебната година и натоварването. Според мен няма причинно-следстване връзка между двете. Ако, например, отпаднат голяма част от кухите часове и кухия материал, положението на децата ще се олекоти и без да се удължава годината. Например, от какъв зор им е този трети час по физическо, като много училища нямат свястна спортна база и въпросното физическо се заключава в търчане по двора? Или това със зиповете и сиповете. За какво са им на децата в начална степен и в основен курс зипове, които най-често са математика и български, а просто не се каже, че нормативът се увеличава с един час по всеки от тези два предмета? Или това недоразумение с трите часа западен език, дето на децата хич не им върши работа, защото покриват материала с ходене на курсове на частно, а в училище текучеството и недостига на учители по езици е кнрещящо? Мога и други примери да дам като се сетя.

Последна редакция: нд, 28 фев 2010, 18:49 от Andariel

# 53
  • София
  • Мнения: 19 940
Ти май извърташ думите ми... Rolling EyesЕстествено, че въпросните деца могат да се виждат и  извън училище,когато и както пожелаят, но само  ако  се намират на едно и също място през въпросния период, нали така..Лятото е време, в което семейството почива тук или там, децата  ходят по лагери, по курорти, при баба и дядо на село, в чужбина и съответно се получават разминавания..Особено при по-малките.. PeaceГолемите деца са в състояние да скиторят навсякъде с цел да се срещнат и да прекарат повечко време в желаното обкръжение.
Но с бистренето на темата за ваканцията силно отклонихме темата от правилното й русло, заради което се извинявам на авторката. Peace

# 54
  • София
  • Мнения: 2 361
Относно часовете по физическо съм твърдо против, нищо , че съм антиспортна натура.
Децата ни водят доста заседнал начин на живот спрямо нашето поколение.  В тези часове малко се раздвижват и разтварват от психическата умора. Хубаво е да се промени организацията им - повече да се играят колективни игри, да се забавляват децата, да изграждат умения за работа в екип, а не да покриват нормативи. Всяко дете е различно по физич. структура и от там има различни умения в спорта.

# 55
  • София
  • Мнения: 19 940
Относно часовете по физическо съм твърдо против, нищо , че съм антиспортна натура.
Децата ни водят доста заседнал начин на живот спрямо нашето поколение.  В тези часове малко се раздвижват и разтварват от психическата умора. Хубаво е да се промени организацията им - повече да се играят колективни игри, да се забавляват децата, да изграждат умения за работа в екип, а не да покриват нормативи. Всяко дете е различно по физич. структура и от там има различни умения в спорта.
С това няма как човек да не се съгласи. GrinningДецата ни безспорно са обездвижени, но пък физкултурата в този  й вид не допринася за решаването на проблема.Даже има случаи, в които физическото не само че не разтоварва детето, а се явява предмет, който психически  го обременява заради неспособността му да покрие даден норматив и заради обидите, които търпи в резултат на тази му неспособност.За целта не мисля, че трябва да се променя по какъвто и да е повод  броя часове, а просто трябва да се преосмислят заниманията ....

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Много често часовете по физическо, особено в начална степен, се използват за наваксване на невзет материал по други предмети. Особено, ако има проблеми с мястото за игра. Не виждам нищо здравословно в това малките деца да търчат само по един асфалтиран двор като избити електрони. А отопляването на салоните зимно време? С тези делегирани бюджети как се отоплява салонът? Или съблекалните? И това с нормативите е голяма смешка. Детето довчера не е правило везна, но днес ще го изпитват. Или не е опитвало скок от място. Как е възможно да се покриват нормативи без тренировка? Все едно да хванем някого от улицата и да го пратим на европейско по лека атлетика.

# 57
  • Мнения: 485
Имах предвид точно колективните игри. Детето винаги с удоволствие разказва за тях, особено за игрите на народна топка. Иначе не знаех, че още в началния курс покриват някакви нормативи  #Crazy
На родителската среща се поинтересувах как протичат часовете по физ.възпитание и госпожата обясни, че наблягат на колективните игри и гимнастика преди тях, като винаги, когато времето позволява ги провеждат навън, а не в салона.

# 58
  • sofia
  • Мнения: 9 237
За ваканциите...скоро говорих с едни англичани и те ми казаха, че при тях ваканциите са на два месеца - седмица ваканция (горе-долу). Разговорът беше набързо, но много се удивиха на лятната ни ваканция...от размерът й...
На мен лично яко натоварване от септември до май и после леж.....ми действаше (и още ми действа) кофти. Предпочитам на 2-3 месеца, седмица-две....не губя ритъм.

# 59
  • Мнения: 2 556
Аз пък не мога да си представя детето да виси в училище и в най-големите жеги и да се пържи там... А и моето дете отсега си чака лятаната ваканция  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт