Какво мислите за домошното училище?

  • 14 761
  • 240
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 15 170
Примерите ви са от САЩ, а там нещата географски са доста по- различни. Нали си представяте ферма на 40 км от селото и майка и баща, които живеят и работят във фермата си. Нормално е да се избере домашното образование, защото другото е почти невъзможно. Да не говорим за примерите от Аляска в цитираните от вас статистики. Ако съм в Родопите и детето трябва да пътува по два часа само до спирката на автобуса, а с таткото сме си вкъщи по цял ден и аз ще му преподавам вместо да му причинявам това. Разбирате ли, въпросът е в това да се намери пресечната точка, в която детето ще може да развие максимален брой от различните му нужни знания и умения във всички планове, а не само в един. Нека не забравяме, че в България децата са на училище по 5- 6 часа, а не по цял ден и ви остава почти цял ден, за да го обучавате и да го развивате. Дори и за надареността не пречи. Още повече, че в САЩ домашното обучение не е изключение, а у нас е и децата, които нямат право да не ходят на училище по закон. Както казах и преди това не е случайно.
 
Колкото до 3 годишното- то няма място в този разговор. При 2- 3 годишните нещата стоят различно и за тях категорично е по- добре да са у дома, а не по разни заведения, колкото и добри да са те. А и там все още нещата не са уравновесени и винаги има умения, които са по- напред от други. Преди половин година синът ми се научи да реди пъзели от по 32 части, но не е по- надарен от други, които нямат интерес към пъзели, но знаят буквите, например.

Статистиките, които ви изложих по-горе са точно относно социалното развитие на децата или според вас да се справяш в области като политиката не изисква "психично и социално здраве"!?

Статистиките ви не показват колко са доволни от живота, дали са щастливи, дали имат пълноценен емоционален живот, дали са посещавали терапевт, за да се справят с проблемите и тн. Има други статистики, за които ви ориентирах към библиотеките и там се вижда какви са проблемите на децата в това положение. За психичното здраве на политиците мисля, че няма какво да обсъждаме.

# 46
  • София
  • Мнения: 15 170
Бащатко разбирам идеята ви, но има и добри училища. Да не говорим, че децата, които се бият в тези училища не са увредени от училищата, а от семействата си.

# 47
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Колкото резултати дава за бой в училище, 10 пъти повече може да се извади за насилие вкъщи и психически тормоз.
Така че това нищо не показва.
Едно е сигурно, че тези родители са извън закона и някой трябва да се погрижи за тези деца, защото явно родителите им не го правят.

# 48
  • София
  • Мнения: 369
смешни са ми изказванията против, заради социализацията на децата.
преподавателките, които коментираха в репортажа със сигурност не ме спечелиха като годни да образоват или пък като такива с педагогически опит, особено онази, която се изказа, А, еди кое си момиченце, пак нарисувало патето изцяло жълто!!! представете си!

на мен ми харесва идеята, но предпочитам така да се каже алтернативно образование, като например Валдорф, Монтесори или например частно училище на събрали се единомишленици, които не приемат сегашната образователна с-ма.

честно казано, едва ли съм способна на такова отдаване, особено ако имам алтернативи...
със сигурност обаче ако имам възможност не бих ги вкарала в сегашната система....  Peace



# 49
  • Мнения: 1
Интересно. Почти всички разписали се тук се интересуват от всички деца, не само от своите. По принцип хората не се интересуват толкова от чуждите проблеми. Може би ако всеки родител отделяше повече време за собствените си деца, вместо да ги предава на някой друг да се грижи за тяхното образование, щеше да има по-добри резултати от образованието. И наистина имаме възможността да наблюдаваме по-добри резултати от домашното образование. Университетите на запад предпочитат домашно подготвени кандидати за студенти. Защо ли?

Казвате че е трудно или невъзможно за един родител да образова детето си сам? Вие каво да не сте спряли да учите след като сте свършили с училилщето? Май при повечето хора е така. Винаги можте да се подготвите в дадена сфера, за да прподадете урок на детето си.

Едно от основните неща при домашното образование е, че се отделя внимание на децата едно по едно. Това е невъзможно в класната стая. Всяко дете трябва да се образова според собствените си възможности и според собственото си ниво. Не може да има стандарт за знанието. На 7 години детето трябва да знае да пише. Някои деца могат да пишат от по-рано, а други се научават по-късно.

Относно "социализацията" на децата, тази статия би трябвало да ви е достатъчен отговор. Ако ли не, значи наистина сте нерационални.
http://www.sanitybits.com/?p=37

# 50
  • Мнения: 222
Примерите ви са от САЩ, а там нещата географски са доста по- различни ... Ако съм в Родопите и детето трябва да пътува по два часа само до спирката на автобуса, а с таткото сме си вкъщи по цял ден и аз ще му преподавам вместо да му причинявам това. Разбирате ли ...


Примерите ми не са само от САЩ. Домашното образование съвсем не е лека задача нито тук, в България, нито където и да било по света, защото учителската професия изисква много високо морално утвърждаване, доблест, себераздаване, взискателност и същевременно съпричастност във всяка малка стъпка по пътя към големите цели. Няма такова нещо като географско домашно образование.

Нека не забравяме, че в България децата са на училище по 5- 6 часа, а не по цял ден и ви остава почти цял ден, за да го обучавате и да го развивате. Дори и за надареността не пречи.

Вие или сте много далеч от образователната система в България, или говорите за някакво далечно минало. В България децата наистина са претрупани от учебния материал, който им се стоварва в училище, дори и да имаха нужното време за него, а те нямат такова, на тях не им се дава подходящото след това разяснение на този материал, а какво да говорим за приложението на материала - това просто липсва. Учебниците са написани много над конкретното ниво на образование на децата и не са съобразени с нивото им по различните предмети. Така на учениците не се предлага цялостна, взаимосвързана и синхронизирана учебна програма, която ни е на разположение от училището CLASS, предназначена специално за домашни ученици.

Колкото до 3 годишното- то няма място в този разговор. ... А и там все още нещата не са уравновесени и винаги има умения, които са по- напред от други.

3-годишното дете има място в разговора ни, по простата причина, че родителя следва естествения темп на развитие и образование на всяко отделно дете. "Нещата не се уравновесяват" в последствие, напротив - стават все по-изразени в посоката, в която са тръгнали от ранната възраст.

Статистиките, които ви изложих по-горе са точно относно социалното развитие на децата или според вас да се справяш в области като политиката не изисква "психично и социално здраве"!?

Статистиките ви не показват колко са доволни от живота, дали са щастливи ... За психичното здраве на политиците мисля, че няма какво да обсъждаме.

Тук явно вие не следвате логичния ред на разсъждение, а тръгвате по-емоционално в посока, където не е много разумно. Политикът е човек със силно изявена гражданска позиция, той защитава свои конкретни идеи и ценности. Това са качества, които в тази връзка могат само да направят един човек щастлив.

И последното, за което се сещам в момента е, че, ако и на детето, и на майката са спестени нервите покрай неясноти, неуточнения, несъответствия и тем подобни неразбории в една система, те не биха имали повод за напрежение, а напротив - биха се съсредоточили върху наистина важните за тях неща и това би ги направило много щастливи. Качеството на едно такова образование е видно за всеки, който мисли самостоятелно и не би последвал сляпо нещо, което не би било добро в неговия случай.

# 51
  • Мнения: 66
Става въпрос за метод на обучение, пропагандиран от изключително опасна християноподобна секта, която твърди, че децата трябва да се обучават у дома, за да избягнат вредните светски влияния. Сектата се нарича реконструкционисти. Всъщност те имат последователи в много страни. В България си пробиват път, но засега нямат голям успех. Няколко години набираха последователи чрез интернет предимно сред привържениците на различни църкви.
Тези хора са доста объркани в своите разбирания. Не позволяват на децата да ходят на училище, защото имало много агресия, а в същото едно от децата им посещава тренировки по бойни спортове, и то с деца от държавното училище.

# 52
  • Мнения: 222
В това изказване по-горе няма логика и връзка с изложеното досега - никъде досега не са се обсъждали религиозни убеждения и няма как да е така, защото причините за едно такова разумно и обмислено начинание няма как да са религиозни по своята същност - нужни са фактори като образование и възможности на родителите и още редица други, които са изтъкнати по-горе - така че това минава в графата неясни приказки.

# 53
  • София
  • Мнения: 15 170

Относно "социализацията" на децата, тази статия би трябвало да ви е достатъчен отговор. Ако ли не, значи наистина сте нерационални.
http://www.sanitybits.com/?p=37
Не знам дали съм нерационална, но не обичам етикетите, а за човек, който проповядва нещо с мотива за свобода да си различен и вие, и другарят ви от статията твърде лесно и грубо лепите етикети.
На въпроса от статията "Кое училище преподава социализация?"- Всяко. Училището може да е несправедливо, скапано, тъпо и каквото искате да определите, но и светът, в който ще живее детето е идентичен. Затова политиците /Julia_TM  Wink/ в другите страни учат в точно определени училища, работниците в други и тн. Дори гениален бъдещ физик обучаван до момента у дома ще си има проблеми, защото няма да е наясно с начина, по който функционира света на хората, с всички негови несправедливости и проблеми. Разбира се, училището е хубаво да се подбира адекватно на нуждите на детето, но вече има доста възможности за избор по различни методики и стилове на преподаване.

Julia_TM За здравето на политиците се пошегувах, за съжаление, неуспешно. Прощавайте. Колкото до "емоционалното" за сметка на "логичното" в моите разсъждения- разсъждавам логично. Няма човек, за който постиженията да са по- важни от щастието, от щастието с другите и от щастието сам със себе си. Щастието не винаги има връзка с постиженията или поне с онези от тях, които са обществено признати за такива. Да си политик е престижно, да си милионер е престижно, да си професор е престижно, но има хора, които не се стремят към престиж и стават пътуващи артисти, посредствени спортисти, музиканти и прочее и са щастливи, че се занимават с онова, което обичат. Самостоятелното мислене и способността за самостоятелно мислене не се формират под крилото на мама. Лесно е да мислиш нестандартно там, където това се приема добре, а какво правиш там, където не се приема добре.  
Колкото по- надарено или различно е едно дете толкова повече ще има нужда да научи как да се справя със своята различност при срещите с другите. Децата могат да бъдат жестоки, учителите също, но и нашите деца цял живот ще бъдат сред такива хора. Може да е неприятно, но е полезно да се научат как да се справят с тях, как да ги обичат, как да намерят своето място. Това не става само с тренировки по плуване или рисуване с други деца, а през останалото време обградени от сигурността на дома. Разбирам мотивите ви, но има и друга страна на въпроса, разберете го.

ПП Съвсем друг е въпросът какво  куца образователната ни система в синхрон с цялата държава. Не споря за това, но и тук е по- практично да намерим начин да променим нещата заедно вместо да се затваряме с децата си у дома. В повечето европейски столици има по няколко училища Монтесори, има и други по други алтернативни методи. Самите училища често са ако не най- удачно, то поне логично и трайно организирани в някаква посока. И тук е възможно, но ние трябва да си го направим, а не някой друг.

Последна редакция: нд, 14 мар 2010, 22:02 от Бояна Ламбер

# 54
  • Мнения: 3 479

ПП Съвсем друг е въпросът какво  куца образователната ни система в синхрон с цялата държава. Не споря за това, но и тук е по- практично да намерим начин да променим нещата заедно вместо да се затваряме с децата си у дома. В повечето европейски столици има по няколко училища Монтесори, има и други по други алтернативни методи. Самите училища често са ако не най- удачно, то поне логично и трайно организирани в някаква посока. И тук е възможно, но ние трябва да си го направим, а не някой друг.

Ето това е за което трябва да се работи, да има разнообразие от училища и то държавни!

# 55
  • Мнения: 1 890
Става въпрос за метод на обучение, пропагандиран от изключително опасна християноподобна секта, която твърди, че децата трябва да се обучават у дома, за да избягнат вредните светски влияния. Сектата се нарича реконструкционисти. Всъщност те имат последователи в много страни. В България си пробиват път, но засега нямат голям успех. Няколко години набираха последователи чрез интернет предимно сред привържениците на различни църкви.
Тези хора са доста объркани в своите разбирания. Не позволяват на децата да ходят на училище, защото имало много агресия, а в същото едно от децата им посещава тренировки по бойни спортове, и то с деца от държавното училище.


Точно щях да питам защо във всички сайтове, в  които се проповядва идеята за домашно обучение има лек религиозен привкус. Благодаря ти за отговора  bouquet
Идеята да се популяризира и внедри тази идея в България ми се струва абсурдна, не само заради факта , че е незаконна.  Какъв процент българи могат да си позволят да осигурят обучение на децата в къщи? Кой социален орган ще контролира процеса? Как ще се следи за форма на насилие върху децата в семейството? / едно от децата във филма на БТВ определено не споделяше идеята да учи в къщи- това не е ли насилие върху личността му/ и много други въпроси, които са на дневен ред.

# 56
  • Мнения: 5 878
Няма нищо лошо. Поколения графове са образовани по домовете си Simple Smile

За своето дете предпочитам да ходи сутрин на училище, където си има приятелства, разочарования, споделени интереси и т.н., а следобед да е с мен. Имам време да го науча на това, което ми се вижда важно. А сутринта си работя, защото и Хасан е хора и си има професия.
Не виждам нужда да бъде изцяло на домашно обучение. Все пак това са четири часа дневно, не е като да векува там. И, освен това, вярвам в идеята за училището поначало, защото съм се чувствала добре в училище и защото в моето семейство се е приемало като нещо важно.

Май това се превръща в поредната тема "за" и "против". Истината е, че ако държавата не гледаше толкова проформа на задължението си да осигурява образование на децата, много по-малко хора биха избрали този вариант. Защо трябва да има единно мнение по въпроса? Все едно сме хората от "какво ще кажат хората". Няма значение.

# 57
  • Мнения: 222
Разбира се, училището е хубаво да се подбира адекватно на нуждите на детето, но вече има доста възможности за избор по различни методики и стилове на преподаване.

Ето тук вече сме на едно мнение. Няма как едно дете да разбере как функционира света, обаче, затворено само между стените на училището. В условията на работна среда на родителите, например, е друго. Хубаво казвате за неразбирането на вашата учителка в пети клас - това е показателно за ограничеността в цялата образователна система - всичко, което сте чели или знаете трябва да е включено в тази система  Laughing . Само че образованието е на такова ниво, че за учителите представата за добро е намерена и върната вещ, смешно е в такава ситуация да се критикува домашното образование или да се завижда на родителите, имащи възможност да осигурят много по-добро ниво на образованието за собствените си деца. А родителите най-добре виждат и могат да знаят какво обичат техните деца и да им помогнат в това да го постигнат.

# 58
  • Мнения: X
Домашното обучение не противоречи на идеята за задължително средно образование. То  просто е една от формите за неговото осъществяване. Синът ми ходи на училище. За нищо на света не бих го лишила от това преживяване. Но не съдя и семействата избрали домашното образование за своите деца, така както те не осъждат нас, инакомислещите. Правото на избор за мен е едно изключително важно право. Всеки има своите основания да направи своя избор. Не искам да възхвалявам или осъждам една възможна форма на обучение единствено въз основата на някакъв телевизионен репортаж.

# 59
  • Мнения: 4 300
Mисля, че тези деца трябва да бъдат много щателно и редовно контролирани. Мисля, че трябва да се явяват на изпити всеки срок, за да има все пак тяхната диплома съшото покритие като на останалие деца, обучавани в учиулище.
И мисля, че не го искам за детето си.


пп. по повод примерите на предишните траници. Колкото ид а е умно или развито детето, рано или  късно ще се впише в образователната система, пък било и в Харвард. И там, на 15 съм почти сигурна, че няма да му е комфортно. Имах съученик, който беше 3 години по малък от нас- определено се усещаше разликата. На 15 завърши средното си образование.
При този избор на училища и възможности за допълнителни занимания скучаенето ми се струва повече по вина на родителите, отколкото на образователната система като цяло.

ппп. Джулия ТМ отрича еволюцията. Определено ми става все по обяснимо ревностното включване по темата.

Общи условия

Активация на акаунт