Детето ми е почти на 2 год и не може да говори.

  • 55 582
  • 411
  •   1
Отговори
# 375
  • Варна
  • Мнения: 2 457
Да, за младежа на две и половина говоря. Малкия казва само мама, баба, тата и деде, а и амам. Та едва ли него имитира. Кака му също имаше период в който говореше с такива нейни си думички, но до тази възраст вече говореше разбираемо. Тя ходеше на логопед в детската градина за изчистване на звуците з, с, ж, ш, щ, ч, ц. Нямаше проблем с л и р.
Ще го заведа малкия възможно най-бързо, да ни види специалист.

# 376
  • Мнения: 7 336
По-добре едно ненужно ходене на специалист пред това да се стигне до критични състояния при дете. Когато то е неразбрано, започват доста често сцени на буйност. Не е хубаво за детенцето да се остави нещата да достигнат до такава фаза.  Confused

# 377
  • София
  • Мнения: 7 673
Обръщам се към вас, понеже знам, че сте специалист. В горния линк пише точно за проблема на моето почти 3-годишно момченце. Звуковете К и Г заменя с Т и Д. Има проблем и с Х. Р и Л също, но за тях мисля, че е рано. Струва ми се, че има и следното от линка при него - "Ако около 3-годишна възраст детето бута езика между зъбите си, когато говори"; 
Иначе си говори прекрасно, има много богат речник, разбира си изключително добре.
Въпросът ми е да предприема ли нещо в оставащите 2 седмици до началото на учебната година или да изчакам консултацита с логопеда в ДГ?
Благодар предварително за отговора.

# 378
  • Мнения: 1 434
Кога сме за логопед ?  http://logoped.alle.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%B0-%D1%81%D0%BC%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B4/
Обръщам се към вас, понеже знам, че сте специалист. В горния линк пише точно за проблема на моето почти 3-годишно момченце. Звуковете К и Г заменя с Т и Д. Има проблем и с Х. Р и Л също, но за тях мисля, че е рано. Струва ми се, че има и следното от линка при него - "Ако около 3-годишна възраст детето бута езика между зъбите си, когато говори";  
Иначе си говори прекрасно, има много богат речник, разбира си изключително добре.
Въпросът ми е да предприема ли нещо в оставащите 2 седмици до началото на учебната година или да изчакам консултацита с логопеда в ДГ?
Благодар предварително за отговора.




Да  спокойно може да се обърнете към логопед , за предпочитане са индивидуалните занимания в кабинет пред тези в детската градина , ако желаете да има  резултат.
Ще ви изпратя  телефон за връзка  на лични на моя колежка , ако желаете можете да се  консултирате с нея   bouquet

# 379
  • София
  • Мнения: 7 673
Благодаря!   bouquet
Ще очаквам и телефона, за което благодаря предварително.

# 380
  • Мнения: 1 206

Дали може да попитам - това важи ли за деца, които растат в многоезична среда?
Аз, както стана ясно, съм много ларж по отношение на проговарянето, винаги съм си обяснявала късното проговаряне на сина ми с много езици. Но леко се притесних след като прочетох това горното. Благодаря предварително за отговора!

# 381
  • Мнения: 1 434

Дали може да попитам - това важи ли за деца, които растат в многоезична среда?
Аз, както стана ясно, съм много ларж по отношение на проговарянето, винаги съм си обяснявала късното проговаряне на сина ми с много езици. Но леко се притесних след като прочетох това горното. Благодаря предварително за отговора!
Ще ви отговоря на лични съобщения   bouquet

# 382
  • Мнения: 1 206
Благодаря!

# 383
  • Мнения: 5
Здравейте, надявам се все още да има такива които следят темата. Моето дете- също момченце е на 23 месеца, живеем във Франция и детето от септември месец ходи на почасова ясла(3 пъти в седмицата по 4 часа),двуезичен е , казва само "мама"," папа-тата", понякога "да" и" не","баба" и "кака"-което означава ако на френски,"ало". За всичко останало е ъъъъ ъъъъъ  и посочване с пръст ,а ако не го разбера се дразни. На яслата казват че ако му викат на име не реагира но разбира ако си срещу него и говориш. На последната консултация му прави тест докторката дали чува - няма проблем. Аз също често му говоря тихо и пак ме чува. Дано съм обяснила добре! Кажете ми дали има смисъл на този етап  да ходим на логопед при положение че ние с бащата говорим на детето на български, а логопеда не разбира езика! Ще съм благодарна на всеки който може да даде съвет или насока.

# 384
  • Мнения: 10 603
Veseladimitrova, а детето обръща ли внимание когато искаш да му посочиш кученце или самолет например?
Извършва ли повтарящи се действия като отваряне и затваряне на врати, изкачване на стълби, подрежда ли играчки в редици, как е с очния контакт, има ли специфични движения на ръцете когато изразява радост, ходи ли на пръсти...Имал ли е регрес в говора...
Ако няма маркери за аутизъм, причините ще са други.
И аз си мислех, че нашето непроговаряне се дължи на двуезична среда, но вече сме с потвърдена диагноза. Често децата от спектъра създават впечатление, че не чуват, защото не реагират на името си.
За собствено успокоение прочети каквото можеш, до три години могат да се подобрят нещата, а е нужно да се реагира веднага.

# 385
  • Мнения: 5
Здравейте, благодаря за бързия отговор , но според мен няма признаци на аутизъм мнгократно съм си го мислила но наличието на един или два признака не значи нищо. Да той обича да затваря врати но ако му кажа - Затвори вратата, отива и я затваря! Никога не е ходил на пръсти. МНого изчетох в мрежата за аутизъм,хиперактивност и прочие , но моето дете няма симптомите. Изглежда сякаш просто не иска да говори и може би консултация при специалист ще  е от полза но по скоро може би ние с баща му да променим нещо. Забравих да пиша че когато беше на 1год и 2месеца започна много хубаво да казва баба и мама и деде но една сутрин много се уплаши от съседите които правеха ремонт и започнаха да дупчат стената. после спря да говори. Та според мен може би подхода ми към детето не е подходящ. Благодаря отново. 

# 386
  • София
  • Мнения: 3 249
veseladimitrova , щом няма аутистични признаци детето - ще проговори, но по-бавно. Казвам го, защото моите единия проговори късно, другия още не говори. Сравнявахме ги с приятелка, която също живее във Франция и таткото е французин. До 3тата година като ги събирахме с моите - каже той дума на френски, друга на български, но се разбираха децата. На четири, вече ходещ и на градина се оправяше с френския. В България това лято първите дни говорейки му на български се притесняваше. На втората седмица се опитваше вече и той да говори.
Проговарянето просто е по-бавно. Ти на български ли говориш с него?
Малкия ми също не винаги реагира, като го викаш по име, но чува...Успех ви желая Simple Smile

# 387
  • Бургас
  • Мнения: 328
Здравейте, позволявам си да пиша в тази тема, защото заглавието отговаря на проблема, който имаме в къщи. След 3 дни синът ми навършва 2 годинки и все още не казва нито думичка. Това, което също ме притеснява е, че до преди няколко месеца се опитваше да казва срички "мамама, бабаба, татата" и най-интерсното "исиси", за което ние си мислехме, че е опит да си каже името /галено му викаме "Миши"/. От известно време обаче като се замислих той от доста време не сричкува, а единствените звуци, които издава са "ъъъъъ", "ааааа" - това при всякакви ситуации - сърди се, иска нещо, гладен е - това е единственото, което "казва". До сега смислена дума не е произнесал, но и сестра му на тази възраст не е казвала нищо смислено, но поне не спираше да бърбори нейни си думички.
Другото, което ме притеснява е, че той не изпълнява команди, ако солети, отива, взема пакета и ми го носи /аналогично с други неща/, ако не вижда това, което иска, ме води до мястото, където знае че е и вдига ръце да го вдигна, за да го вземе. Ако не му го дам /примерно капки за уши/ се започва див рев и тръшкане /може и с часове/. Рядко играе с играчки, най-често с колички, но примерно като му предложа дървени кубчета, започва да ги нарежда едно върху друго на кула. Лошото е, че бързо губи интерес. От известно време любимото му занимание и нещото, което прави през по-голямата част от деня, е да скача на спалнята ни. А, още е с памперс, досегашните ми опити да го сложа на гърнето претърпяват пълен неуспех
Знам, че разказът ми стана дълъг и не засяга само проблемът с неговоренето, но си мисля, че беше нужно да напиша и за поведението му, макар и в съкратен вид.
Ще се радвам да споделите мненията си  Hug

# 388
  • София
  • Мнения: 6 661
milena1976,

някои от нещата, които описваш в поведението на детето, ми звучат притеснително. съветвам те да се обърнеш към добър логопед И детски психолог за оценка.

детето сочи ли с пръст - примерно нещо, което е видял и иска да покаже, нещо, което иска да му дадете? обръща ли се, като го извикаш по име, реагира ли ти? като му говориш, гледа ли те в очите, прави ли изобщо контакт очи в очи?

# 389
  • Бургас
  • Мнения: 328
milena1976,

някои от нещата, които описваш в поведението на детето, ми звучат притеснително. съветвам те да се обърнеш към добър логопед И детски психолог за оценка.

детето сочи ли с пръст - примерно нещо, което е видял и иска да покаже, нещо, което иска да му дадете? обръща ли се, като го извикаш по име, реагира ли ти? като му говориш, гледа ли те в очите, прави ли изобщо контакт очи в очи?

Да, когато иска нещо, го сочи с пръст и ме води до мястото където знае че е. Не винаги се обръща като го викна по име обаче, но като му говоря си ме гледа в очите.

Общи условия

Активация на акаунт