Голяма трагедия за Полша :(

  • 10 619
  • 171
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 31 397
абсурд е да е оказан натиск в/у командира от страна на пътници (които и да са те). Доколкото чух изказвания на хора от бранша- единствения проблем е, че правителствените самолети в 99,99% от случаите изпълняват полетите от точка до точка точно с почти минимални пренасочвания, което пък е пълен абсурд да поемеш риск за 4-ти заход с тази видимост  ooooh!

Това пък за абсурдността за натиск на какво основание го изказваш? Натискът от вип-пътници (особено политици) е ПРАВИЛО - не изключение. Напълно в реда на нещата. Те се смятат за всезнаещи и всемогъщи и могат да решават вместо екипажа къде трябва да се каца.

принципно е така, но понеже имам роднини, които работят в авиационния бранш и там подобен натиск трудно минава, тъй като командира като цяло се подчинява на РП-то на кулата, който от своя страна има информация за климатични и други условия и особености и дава разпореждания според тях, които се записват разбира се, командирът има право да поеме отговорност (явно както в случая), НО рядко не се съобразява с РП-то. Ако пък се е поддал на убеждаване от страна на ВИП-те в самолета това е меко казано непрофесионално.
Чените кутии са намерени и ще се разбере какво е станало, но надали ще се оповести пълната истина.

# 91
  • Мнения: 2 652

Чените кутии са намерени и ще се разбере какво е станало, но надали ще се оповести пълната истина.

Така ли?! Абе не ми се вярва да не оповестят, може би не в детайли, но поне в общи линии.

# 92
  • Мнения: 295
О, разбира се, че всичко ще излезе по вина на пилота, че самолетът стар, че Качински оказал натиск... Всичко друго, но не и истината. Не вярвам, че това е случайност. Никога няма да научим истината от черните кутии, ще ни бъде подадена просто руската версия.

# 93
  • Мнения: 73
принципно е така, но понеже имам роднини, които работят в авиационния бранш и там подобен натиск трудно минава, тъй като командира като цяло се подчинява на РП-то на кулата, който от своя страна има информация за климатични и други условия и особености и дава разпореждания според тях, които се записват разбира се, командирът има право да поеме отговорност (явно както в случая), НО рядко не се съобразява с РП-то. Ако пък се е поддал на убеждаване от страна на ВИП-те в самолета това е меко казано непрофесионално.
Чените кутии са намерени и ще се разбере какво е станало, но надали ще се оповести пълната истина.

Твоите роднини не возят вип-политици.
Първият пилот е военен преди всичко и е длъжен да изпълнява заповед от президента.
А заповедите постъпват по два начина:

1- Влиза в кабината самия политик или негов пратеник и дава директна заповед без право на обсъждане. Длъжен си и толкова. В този случай цялата отговорност е негова.

2- Влиза в кабината и отправя настоятелно пожелание. Знам че е сложно, всичко разбирам, но вие направете всичко възможно защото задължително трябва да сме там. Чакат ни. В този случай цялата отговорност ляга на плещите на пилота, но ако реши да не кацне, рискува да бъде освободен от мястото на първи пилот за некадърност.

В случая е имало и друг психологически натиск. Летяли са 3 самолета един след друг. Първият- Як-40 с полски пилот, който е возел ФОС. Вторият- товарен голям, който по всяка вероятност е карал колите за делегацията. И третия-президентския. Първият Як се е приземил успешно. Вторият, товарният е заминал към Москва. Ама пилота му руснак, зарежи ги тези руснаци. Как така нашият ще кацне успешно, а аз първи президентски пилот да не мога? Нали после ще му разкажат играта... Ако е имало настоятелно пожелание и в добавък примера на първия самолет- ето ти достатъчен психологически натиск да се приеме риск.
Само че Як-40 не е Ту-154. Първият е с 15 тона тежест, а втория към 100. Първият е малък и маневрен, реагира за спускане или вдигане на секундата, докато тежката тушка ще я вдигнеш така лесно ама друг път.

# 94
  • София
  • Мнения: 1 084
Тук акцентираме върху човешката трагедия.
Независимо от причините, довели до нея.


Напротив. Причините са мноооого важни в този случай. Но ние никога няма да ги разберем.

 Peace

Темата няма как да е само за поредната трагедия - нещо от подобен мащаб и предивиква въпроси и изисква отговори! Така че не е нужно да се затварят усти на хора, които искат да дадат няакаква яснота.

# 95
  • Мнения: 2 677
Съгласна съм, че причините са много важни. Естествено, че трябва да се анализират, най-малкото, за да се избегнат и други инциденти.  Просто написаното ми прозвуча като размахване на пръст ... без съчувствие, без съболезнование ... А трагедията наистина е голяма ...

# 96
  • София
  • Мнения: 31 397
Delusion ,

да вярно не возят президента и ако това е вярно за пореден път се убеждавам, че понякога ние хората сами си правим всичко сложно само, за да се представим подобаващо.

# 97
  • Варна
  • Мнения: 25 817
Някой може ли да ми обясни какво значи 4-ти заход? Какво е станало на предишните три, в смисъл как се отказваш от първия и започваш втори и т.н.

# 98
  • София
  • Мнения: 1 507
След като виждаш, че не можеш да се приземиш, набираш височина, правиш завой, прицелваш се пак към пистата и пак се опитваш да се приземиш.

# 99
  • Мнения: 73
Всъщност в нета усилено се говори че не е имало 4 захода както се каза първоначално. Не са имали време за толкова. Явно някои са изчислявали времето на излитане и до катастрофата. Най-вероятно до 2 захода.

Има вероятност да е имало и диспечерска грешка. Все пак на сляпо диспечерите са го водили за кацане. Ако диспечерът не му е казал да набира височина преди да се разбие, тежко му и горко на диспечера. Ще се види разговора от черната кутия.

# 100
  • Мнения: 0
Голяма мъка и съчуствие към полския народ относно голямата трагедия-Мир на праха на загиналите!!!

# 101
  • Мнения: 5 710
Тук акцентираме върху човешката трагедия.
Независимо от причините, довели до нея.


Напротив. Причините са мноооого важни в този случай. Но ние никога няма да ги разберем.

 Peace

Темата няма как да е само за поредната трагедия - нещо от подобен мащаб и предивиква въпроси и изисква отговори! Така че не е нужно да се затварят усти на хора, които искат да дадат няакаква яснота.

В която връзка си мислих днес, че ..хм, исторически погледнато Русия  е като бермудски триъгълник, в който потъват чужди държавни глави и личности от всякакъв ранг.

# 102
  • София
  • Мнения: 1 084
Не си го мислим само ние с теб. И други го мислят със сигурност.

# 103
  • Мнения: 2
10 c`s, наистина ли го мислиш така  Wink

# 104
  • Мнения: 2 652
Натъкнах се на нещо интересно от преди 2 години:

"20 души, сред които бригаден генерал, са загинали при катастрофа на военнотранспортен самолет в Полша, съобщи рано тази сутрин от мястото на трагедията премиерът Доналд Туск.

Самолетът се разби снощи в гора в северозападна Полша. Той се готвел за кацане, когато закачил върховете на дървета.

Това е катастрофата с най-много жертви в историята на полската военна авиация от 35 години."

http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=1151890



Това честа причина за инциденти ли е да се закачи самолет в дърветата?

Общи условия

Активация на акаунт