Фотография # 47

  • 32 122
  • 741
  •   1
Отговори
# 630
  • в бяла къща с голямо дворче... след софийското околомръсно
  • Мнения: 908
Интересно, трябва да разръчкам и моя камера роу... научих нещо ново. Не знаех и аз, че мога по много снимки наведнъж да обработвам с "рецепта", въпреки, че не бих го направила... май съм на мнение, че всяка си има по нещичко конкретно за пипане.
Също искам да питам всички вас да си признаят честно сега на какъв режим снимат? Аз снимам на приоритет на бленда. Още със стария Ник, преди дори да съм разбрала за какво служат другите режими помня, че снимах на манюал (не си бях чела книжката, разбира се). После Деси ме светна на режим "А" и много го заобичах. И понеже не съм много по четенето на книжки и характеристики, някой ще ме светне ли каква е разликата от това да снимам на режим "М" и това да си ползвам режим "А" с уговорката, че пръста ми е винаги на търкалото с компенсацията и непрекъснато нещо компенсирам...?! Само не ми се смейте, моля...

# 631
  • Мнения: 2 109
няма причина за смях, муц.
много правилно си снимаш, много е подходящ този начин за бързо сменящи се светлинни условия.

когато снимаш обаче в недотам променливи светлинни условия, апаратът може да се подведе в мереенто и да ти даде експозиция не според обекта, който снимаш, а според някой друг - по светъл, по -тъмен... зависи на какво мерене е включен. твоя модел мисля, че имаше спот. имаше някакъв начинд а се върже спот меренето към активната фокус точка, теоретично следва да подсигури правилно мерене.

предимството на М при непроменливи светлинни условия е, че може да имаш консистентни и постоянни резултати, без да зависиш от това как ще се подведе апарата.
това е причината да снимам на М. И разбира се, със студийно осветление освен на М, на друго не може, защото няма как апаратът да мери колко силно ще блесне блестявицата.

когато ми се налага да снимам при променлива светлина, пак снимам на М, но във визьора следя на всеки кадър автоматичното мерене на апарата и разбира се, промяната "на око". и ако има, компенсирам с исо, скорост или в краен случай бленда.

днес имах страхотно готини снимания, много бях щастлива на края на снимачния ден ( ТОВАбеше към 10 вечерта ... )
снимах едно уникално красиво девойче.

Последна редакция: пн, 24 май 2010, 05:28 от Калинa

# 632
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 650
Разликата при А и М е, че при режим А (приоритет на бленда), "оставяш" доверието си в "ръцете" на светломера на фотоапарата... В съответствие с конкретната осветеност, при зададената от снимащия бленда, той сам решава на каква скорост да снима... И като "ръчкаш" компенсацията изместваш скоростта, съответно експонацията на кадъра, под или над "идеалната", според фотоапарата, скорост... Докато при напълно ръчен режим - ти си светломера... Като кажеш на фотоапарата - снимай с такава бленда и такава скорост, той слуша и снима... Нищо, че неговия си светломер показва, че кадъра ти ще стане с -2,66 ЕV от идеалния случай... Ти пак можеш да се водиш по него, но да настройваш по свое усмотрение... Общо взето, почти същото е като с компенсацията на експозицията, но не съвсем... Има си случаи, когато е много по-добре да се снима на напълно ръчен режим... За мен, един от тези случаи е, когато решиш да снимаш с външна светкавица, която няма синхронизация с апарата... Друг такъв случай, е ако решиш да правиш нещо "извратено" от към осветеност - я контражур, я някой зверски недоекспониран кадър... И разни други...

# 633
  • в бяла къща с голямо дворче... след софийското околомръсно
  • Мнения: 908
Ами всъщност аз току - що си направих няколко проби - еднакво е. На спот мерене, на една и съща фокусна точка и в двата режима на едни и същи стойности - еднакъв резултат. Та за мен лично (пак може да се посмеете) - менюал режима е необходим единствено за светкавиците в студиото. Абсолютна хамалогия е на двенва светлина по бързодвижещи се обекти, шарени сенки и бла-бла да снимаш на нещо различно от приоритет на бленда Mr. Green Явно е въпрос до навик... Тези, които снимат на менюал следят за бленда и скорост, а аз си настройвам бленда и с голямото търкало само връткам компенсацията, която от своя страна пипа единствено скоростта Crazy Май по- лесно е така?!
Експрес, аз не говоря за онези редки случаи, когато снимаш със светкавица, несинхронизирана или решиш да правиш нещо по- така... А всъщност и да решиш да правиш нещо по- извратено - какво пречи пак да пипнеш компенсацията или да отвориш/ затвориш бленда?!
И какво значи "на ръчен - ти си светломера"?! Ти знаеш ли при каква осветеност какви настройки ти трябват на бленда, скорост, исо?! Не гледаш ли пак в онова разчертаното на компенсацията, че да знаеш какво точно ти трябва. Аз на А режим си го гледам винаги и решавам дали да преекспонирам или да намаля... Май всичко опира до това кой на какви бутони и търкалца е свикнал. Аз съм свикнала с голямото търкало на Канона да си настройвам, други предпочитат да си въртят на менюъл малкото търкалце над спусъка (като пак повтарям, че тук не говорим за "светкавично" снимане)

Последна редакция: пн, 24 май 2010, 01:28 от Муцуна

# 634
  • Мнения: 2 109
явно не съм се изразила достатъчно ясно.
разбира се, че апаратът мери едно и също във всички режими на снимане. това надали има нужда от тестване.
въпросът е дали мери там, където ти снимаш.
ти си светломера най-вероятно означава, че преценяваш по хистограма (а не по разчертаното) дали кадърът е добре експониран. и съответно компенсираш.
пътища много, важното е, че снимаш добре и да ти е удобно.

една закачка от мен:


ПРЕДИ

и

СЛед

# 635
  • Мнения: 1 593
Тези, които снимат на менюал следят за бленда и скорост, а аз си настройвам бленда и с голямото търкало само връткам компенсацията, която от своя страна пипа единствено скоростта Crazy Май по- лесно е така?!

ако снимаш цяла сесия на една и съща бленда - да  Laughing
аз променям, според това, какво искам в кадър и какво и как искам да бокирам. За скоростта също се подразбира, че търпи промени.

и още нали се сещаш за онези съвети, които не задължително даваме на теб конкретно, но те звучат като 'ех да беше отворила/затворила малко повече блендата...'
щом снимките ти са хубави, значи за себе си се справяш добре, ако ще и с крак да натискаш копчето,
но по принцип предимството на М е пълният контрол, който има снимащия, за мен лично е най-предпочитания режим, а е факт, че колкото и да го обсъждаме, болшинството професионални фотографи снимат на М и явно има защо.

ПС и  още нещо се сетих да добавя за себе си - аз изобщо не ползвам светломера на апарата. Обикновено правя една пробна снимка, за да добия представа горе долу за параметрите, гледам как е излязла на екрана, и оттам бих могла да снимам и да променям бленда/скорост с относителна точност. В общи линии мога да кажа, че познавам апарата и обективите си толкова добре (трите, които ползвам определено си имат особености дори и при еднакви бленди), че променлива светлина не може да ме изненада особено.

Последна редакция: пн, 24 май 2010, 06:24 от Лeни

# 636
# 637
  • Мнения: 214
Мили мами, отдавна гледам че снимате предимно мънички деца . Ето какво открих съвсем случайно : http://www.facebook.com/pages/NAJ-FOTOGENICNO-DETE/109980022354942?v=wall .

# 638
  • Мнения: 702
Абсолютна хамалогия е на двенва светлина по бързодвижещи се обекти, шарени сенки и бла-бла да снимаш на нещо различно от приоритет на бленда Mr. Green

Муц, и аз мисля така  Mr. Green

# 639
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 650
И какво значи "на ръчен - ти си светломера"?! Ти знаеш ли при каква осветеност какви настройки ти трябват на бленда, скорост, исо?! Не гледаш ли пак в онова разчертаното на компенсацията, че да знаеш какво точно ти трябва. Аз на А режим си го гледам винаги и решавам дали да преекспонирам или да намаля...

"На ръчен - ти си светломера" беше по-скоро препратка към едни отминали години, когато нямаше дигитални фотоапарати... Когато се мислеше истински за всеки кадър от лентата, нямаше светломери и ти сам си преценяше на каква бленда и скорост на затвора да снимаш... Ама БЯХА тия години... Отдавна... Grinning
Омързеливихме се с тези дигиталки, начи... Хи-хи-хи-хи-хи... Laughing
А иначе, практически погледнато, исках да кажа, че на ръчен режим всеки сам си преценя с какви параметри да снима... Тоест, можеш да шкартираш напълно електрониката на фотоапарата... Разбира се, че можеш да се водиш по неговото мерене, ама можеш да се довериш и на себе си - видял си кадъра на екрана, хистограмата, осветеността на снимания обект и така нататък...
Но както всички по-нагоре казахте... Всеки си е свикнал на определени режим и на него му е удобно... Аз също снимам предимно с приоритет на бленда... По-рядко с пълен ръчен режим и най-рядко с приоритет на скорост...

П.С. Муцуна, не те разбрах, защо гледаш светломера и показанията му при режим приоритет на бленда... По принцип тогава светломера винаги показва идеалната среда и мени скоростта на затвора, за да постигне "заветната" за него нуличка... Като пипаш компенсацията на експозиция, ти отместваш скоростта от идеалния случай - в плюс или в минус...

# 640
  • Мнения: 875
аз пък снимам на М, защото в много случаи умишлено преекспонирам, или обратното. но си представям и условия, в които и приоритета на блендата, или скоростта биха били подходящи, или поне по-бързи.

аз изобщо не ползвам светломера на апарата. Обикновено правя една пробна снимка, за да добия представа горе долу за параметрите, гледам как е излязла на екрана, и оттам бих могла да снимам и да променям бленда/скорост с относителна точност.
аз пък на слънце и изобщо на по-ярка светлина, не виждам нищо на екрана на апарата и никога не се водя от него.

също така още един положителен глас за фастстоун-а. много удобна програмка.

две от днес:
 

и една ретро екшън боза:


довечера ще разглеждам и коментирам във фликр.

Последна редакция: пн, 24 май 2010, 16:43 от momo

# 641
  • в бяла къща с голямо дворче... след софийското околомръсно
  • Мнения: 908
Експрес, гледам и пипам компенсацията, защото в повечето случаи идеалната за камерата не е издеална "среда" за мен. Когато снимам портрети ги искам преекспонирани или недоекспонирани според зависи...

Лени, разбира се, че и блендата променям, когато променя разстоянието м/у камерата и снимания обект, но в повечето случаи си знам каква бленда ми трябва за близък план на бебешка мутричка и си я цъкам, а после с търкалото за компенсацията си докарвам светлината, както ми харесва. През 3-4 кадъра си гледам снимките на дисплея, за да видя как се получава и дали е това, което искам.
И защо на А да нямам пълен контрол?! Мисля, че го имам. Като изключим снимането със светкавица външна и в студио, мисля си, че едно и също е... Така или иначе и на режим М не пипаш за всеки следващ кадър блендата, повече се налага по скоростта да правиш корекции. Аз вместо да пипам търкалото за скоростта на М, си тръркалям това за компенсацията, която ми прави корекции по скоростта в режим А...

# 642
  • Мнения: 3
Jaly, сигурна съм, че отделяш далеч повече време за обработка, отколкото аз за постановка , затова респект и от мен  Simple Smile) Иначе цялата работа тръгна от онази дървена количка, която не вървеше да изтипосам на паркета , та реших да купя градинските камъчета специално за целта. Останалите неща ги имах готови на терасата. Щеше да е добре да намерим някое подредено дворче, ама с това променливо време, реших да не оставям нещата на случайността -)

За режима на снимане – вкъщи винаги снимам на М, понеже след толкова проби съм забелязала на какви стойности излиза добре в близост до прозорците. А навън започвам с А и после минавам на М, защото независимо дали меря на спот или матрикс, все се налага леко по-светло или по-тъмно спрямо лицето да направя бекграунда. Общо взето гледам най-вече да не прегоря нещата, а за останалото разчитам после с настройките в роу или фотошоп да компенсирам.

Момо на първата снимка най-много ми харесва. Страхотен е убавец! Simple Smile

Муц, при режим А за всеки кадър апарата мери наново и ако точката на фокус леко се промени или нещо от бекграйнда се премести то трябва наново да променяш ЕV. То и на М също се налага, но поне ако настроиш нещата, така че лицето на модела да е правилно осветено може да направиш няколко последователни каръда без да се притесяваш дали няма да измери погрешно светломера в някоя неподходяща точка



# 643
  • Мнения: 1 593
Аз вместо да пипам търкалото за скоростта на М, си тръркалям това за компенсацията, която ми прави корекции по скоростта в режим А...

 newsm78 az ne sym sigurna imat li Nikon podobna kompensacia na exposure, mai tova beshe niakakyv specialen mode pri Nikon. Sega se setih - mode P.
No kakto i da e, shtom ti e udobno i se chuvstvash in control, znachi si  Grinning

A. Mnogo e gotina tazi snimka - osobeno diagonala na jyltoto...

Последна редакция: пн, 24 май 2010, 18:08 от Лeни

# 644
  • Ах, морето
  • Мнения: 376
Един портрет от мен:


Кожата във фш изглежда нормално, а като кача във фликр, стои по-сивкава и като че ли на петна.

Последна редакция: пн, 24 май 2010, 17:51 от vesi_127

Общи условия

Активация на акаунт