Как да я накарам да седне да учи !?

  • 17 935
  • 79
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 87
Моята дъщеря е във втори клас. Навици за самостоятелност при подготовка на уроците все още не мога да създам колкото и да се старая. Умна е, проблеми с усвояването на материала няма, но не сяда сама да си напише домашните. Все трябва да я подканвам, следва едно дремене и мотане, което ме вбесява. А когато съм до нея домашните се пишат бързо. Сама да седне обаче да си напише или прочете... много рядко се случва. Нито с добро, нито с лошо става. Лошото е, че класът не е много силен и няма кой да я стимулира. И аз се чудя вече какво да направя...
Не трябва да се отказваш. Навиците за учене се създават понякога и за по дълго време от 2 г. Номера е детето да знае, че родителя се интересува от него, от това колко е научило и какви проблеми има с училището въобще.
А що се отнася до средата, можеш да я поразпиташ кое дете от класа й колко учи и как се изявява. Така ще разбереш и как тя оценява своето място в класа и да решиш трябва ли да остане в този клас или не. Моя проятелка премести дъщеряси след трети клас в друго училище именно заради слабия клас, в който учеше дотогава, и мисля че не сбърка.

# 46
  • Варна
  • Мнения: 539
Небходимо е доста търпение и само с добро, поне при мен крясъците не помагат. Добре е да има и някаква награда, но тя да не и става навик и да си мисли , че вече и е даденост.

# 47
  • Мнения: 1
аз съм на годините на дъщеря ти и я разбирам напълно!?!първо много ни мързи да учиме второ ако изкараш 6-тици те мислят за зубърка но ако седнеш с нея и си поговорите за бъдещето питай я например какво иска да прави за вбъдеще и това ще я накара да се замисли !!! Naughty Naughty Naughty

# 48
  • Мнения: 5 878
Никой не учи децата как всъщност да учат.
Как да извлекат най-важното от урока по разказвателния предмет, как да наместят новия материал сред стария, как да приложат на практика информацията.
Без тези неща е нормално наученото веднъж да се загуби след два месеца - а оттам и да загубят мотивация да учат следващите неща.
За да се научат да извличат най-важното от текста (което ще им бъде полезно, ако искат в края на срока да си спомнят някой от първите уроци по история, без който няма да могат да направят логическа връзка с новия), трябва да умеят да преразказват с две думи. И това става, като преразказват неща, които са им интересни - филма, който са гледали, случките през деня и пр. И като ни слушат нас да го правим.
А като помниш най-важните две-три неща от всеки урок, вече имаш някакъв шанс да си изградиш обща картина, да свържеш уроците логически; аха, примерно, значи поясите се редят симетрично от двете страни на екватора, следователно надолу ще става все по-студено, нищо, че ще е на юг.
Моментът, в който новата информация "щраква" и се напасва със старата, е много важен, защото им дава репери, механизми, чрез които да я извадят наяве. Всеки обича да може. Хем е приятно да видиш, че всъщност новото ще се помни лесно, хем е приятно да усетиш, че старото не си го учил залудо.
В математиката и въобще в природните науки това се усеща много силно - новият материал надгражда стария, така че най-важното е детето да умее да прави връзките.
И третата мотивираща сила е успехът; работата води до успех, но обратното също е вярно - ако детето има чувството, че е успяло в нещо, то се мотивира да упорства повече в него. В този смисъл понякога похвалите за дребен напредък помагат; а също похвалата за вложеното усилие, дори да няма конкретен резултат. Караници, монолози и пр. по-скоро затвърждават идеята, че това не е неговия мач.

# 49
  • Мнения: 64
аз съм на годините на дъщеря ти и я разбирам напълно!?!първо много ни мързи да учиме второ ако изкараш 6-тици те мислят за зубърка но ако седнеш с нея и си поговорите за бъдещето питай я например какво иска да прави за вбъдеще и това ще я накара да се замисли !!! Naughty Naughty Naughty

Хубаво би било да запомниш, че изречението започва с главна буква.  Wink

# 50
  • Sofia
  • Мнения: 8 221

А що се отнася до средата, можеш да я поразпиташ кое дете от класа й колко учи и как се изявява. Така ще разбереш и как тя оценява своето място в класа и да решиш трябва ли да остане в този клас или не. Моя проятелка премести дъщеряси след трети клас в друго училище именно заради слабия клас, в който учеше дотогава, и мисля че не сбърка.
Разбира се , че съм на ясно какво става в класа и кой колко знае. Най- вероятно и аз ще я изместя от класа.

# 51
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
мили мами, хубаво би било да разбираме поколението на децата си, да се вслушваме в думите им и  да не отвръщаме на всяка тяхна дума с критика - те са различни от нас и колкото по-бързо го разберем, толкова по-лесно ще възприемат съветите ни.

и в тази връзка, нека не търсим "грешките" на осмелилите се да влязат тук деца, а да се радваме на  информацията от извора

# 52
  • Мнения: 509
мили мами, хубаво би било да разбираме поколението на децата си, да се вслушваме в думите им и  да не отвръщаме на всяка тяхна дума с критика - те са различни от нас и колкото по-бързо го разберем, толкова по-лесно ще възприемат съветите ни.

и в тази връзка, нека не търсим "грешките" на осмелилите се да влязат тук деца, а да се радваме на  информацията от извора


Peace Peace Peace

# 53
  • Мнения: 1
имам проблем с майка  ми преди ходих в час но училище по испански 3 години и не го научих newsm78 а сега и скам да го уча защото съм по голяма и вечеосъзнавам че наистина знам какво искам, но майка ми не ще защото още и държи влага от преди Rolling Eyes Thinking

# 54
  • София
  • Мнения: 1 127
Много странно от два дена дъщеря ми иска да учи сама newsm78До миналата седмица ме чакаше за всичко а сега изведнъж сама ,само ни донесе да и проверим вече готовите задачи по математика а по писане дойде да ме пита как да направи едно упражнение .Направо не мога да се начудя , може би по-някое време когато се чувстват готови сами решават да учат самички.

# 55
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Моето дете учи само от първи клас. Първия месец коригирах, втория подписвах. Първата седмица редих чанта, втората заедно, третата проверявах, после само питах готова ли е.

Случвало се е да не иска да учи след училище. За няколко обяснения разбра каква е разликата да си напишеш и да имаш цялото останало време за теб. И без домашно е ходило на училище кати се присети в 22. Тези неща имат голям ефект /може д аправи каквото пожеляе, но последсвията от изборите си носи само/, но е хубаво да се правят рано, когато оценките за нищо не служат и децата са официално в процес на учене как се учи.

После тези навици им позволяват да учат ефективно и бързо. Вярно е, че на някои контролни има по-ниски оценки от съученици учещи с мама или баба, а аз не знам на какъв материал са били. Но като цяло успехът е по-висок въпреки тези случаи. И според мен точно защото от първи клас знае, че ученето е работа на ученика. Родителят само помага ако се налага.

От друга страна ранните оценки - от първи клас - много пречат на умничките деца, понеже им е трудно да осъзнаят малките си пропуски на фона на отличните и оценки. А пропуски по правило винаги остават и като почнат да се търсят преди оценяване или кандидатстване вече са много з ада могат бързо и безболезнено да се наваксат...

ПС tuntirandka, от частното училище нямаш ли някои неща запазени - учебници тетрадки? Трябва да сте писали там по време на заниманията... аз бих се хванала да си наваксам преподаденото там. После като демонстрираш наученото и явната мотивация, майка ти ще ти повярва. А и няма да има конфронтация. Успех!

# 56
  • Сливен
  • Мнения: 15
 когато бях в началните класове майка ми много хитро ме лъжеше и подкупваше с разни сладки и лакомства и това доста помагаше  Party
В днешно време децата губят желанието си да учат като виждат че някои без да са положили някакви усилия минават в следващия клас пишат им се подобни оценки и това ги де-мотивира

# 57
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Лично мнение, но според мен е добре от самото начало да учат за себе си - за уменията и за знанията /в началото даже за умението да си ученик/, а не за награди, успехи, похвали и т.н.

Похвалите са част от общуването и помагат, но не са целта на обучението. Иначе като секнат наградите - сиренца, моркови или бонбони ... и ако няма и тояга... развитието спира.

# 58
  • София
  • Мнения: 126
Бих искала да споделя и моя опит. Имам 2 момчета. Много ми е било трудно да ги мотивирам за успехи в училище. Особено малкия. Той сега е 8 клас. Ново училище, стар език и голям мързел цяла година. Непрекъснато изтъква, че от момчетата е най-добър и аз съм много взискателна майка.  В същото време е много схватлив, буден и с математическа мисъл. Най-големият ни проблем е, че не иска да чете книги. Изобщо. Това съответно му пречи за бълг. език. За него това си е загубено време . Поне се радвам, че големия чете с удоволствие. Различни са.
Аз самата чета, искам да му покажа красотата на книгите, но не се получава. Това за мен е много тъжно.

# 59
  • Мнения: 87
Бих искала да споделя и моя опит. Имам 2 момчета. Много ми е било трудно да ги мотивирам за успехи в училище. Особено малкия. Той сега е 8 клас. Ново училище, стар език и голям мързел цяла година. Непрекъснато изтъква, че от момчетата е най-добър и аз съм много взискателна майка.  В същото време е много схватлив, буден и с математическа мисъл. Най-големият ни проблем е, че не иска да чете книги. Изобщо. Това съответно му пречи за бълг. език. За него това си е загубено време . Поне се радвам, че големия чете с удоволствие. Различни са.
Аз самата чета, искам да му покажа красотата на книгите, но не се получава. Това за мен е много тъжно.
Защо не поговорите, защо не харесва книгите? Моят син (11г.) започна да чете много като открихме книгите, които го увличат. По никакъв начин не мога да го накарам да чете нещо заради самото четене. Ако харесва екшън филмите бих ти препоръчала книгите на Матю Райли. Усещането е все едно гледаш филм. Като говорихме с моичкия, защо харесва една или друга книга, ми каза, че действието трябва да почва още в началото и да няма много, много общи приказки и описания. Иначе му доскучава и оставя книгата.

Общи условия

Активация на акаунт