Как да я накарам да седне да учи !?

  • 17 924
  • 79
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 730
zombau,
виждам,че темата ти е от миналата година.Съжалявам,че нямате напредък,една година е много време.
Обърни внимание на това с какви деца се събира.В смисъл,ако след училище се събират да учат заедно или ако обсъждат уч. материал..това може да я стимулира.

# 31
  • Мнения: 2 906
Навиците за учене се създават в 1 клас. Детето трябва да проумее какво се иска от него и как да го постигне. По-късно, когато започнат разказвателните предмети, отново трябва да му се обясни как да се подготвя  по тях. В 5 клас е доста късно, но не трябва да се вдигат ръце, просто ще е доста, доста трудно.

# 32
  • Мнения: 646
Вярно е, че навиците за учене се създават в първи-втори клас, на за съжаление в малко по-напреднала възраст-шести-седми клас настъпва голяма криза и апатия към ученето при много деца. Моята дъщеря беше много ученолюбива до шести клас и после изведнъж сякаш стана друго дете.Не помагаха нито заплахи и наказания, нито с добро...Просто трябваше сама да си осъзнае този период и вече -8клас, нещата се поуправят.За всичко е нужно търпение.

# 33
  • софия
  • Мнения: 56
В първи-втори-трети клас седях до нея и учехме заедно, наистина много се старах, но такъв отпор ... пишеше си домашните с часове, просто не желаеше и това е. Началото на 6-ти клас ми писна и я оставих да прави каквото иска. Оценките й не са се променили държи си нивото от 5-ти. Само дето аз не я виждам да сяда да учи освен по математика с баба си и то рядко. (това и историята са ни проблемните предмети)
Ще видим сега в края на тестовете ... дано не се издъни, пък ако се ще й е за урок ...

# 34
  • Мнения: 256
Моят син е 5 клас и големият проблем е БЕЛ.Още от първи клас не искаше и да чуе за писане.Държах  му ръчичката,настоявах,заплашвах ,но той си знаеше едно-не искам и не мога.Писна ми и го зарязах.До 5 клас.Да,ама тази госпожа не се шегува,а направо го ошамари с канонада от 4-ки.Усещам го,че му е криво,защото е един от най-слабите по БЕЛ.Вчера отишъл при г-жата и помолил да го изпита в понеделник,за да му пише шестица  Joy . Питам го аз,откъде е сигурен,че ще му пише 6,а той се усмихна и ми каза,че ще учи цяла събота и неделя.И днес наистина учи 3 часа,а сега отиде при моя приятелка,учителка по БЕЛ,за да го изпита  HugМного съм доволна,няма значение,каква оценка ще изкара,важно е,че започва да осъзнава,че трябва да полага повече усилия от негова страна.Класът му е силен и конкуренцията върши по-добра работа от заплахите  Peace

# 35
  • софия
  • Мнения: 56
еli Завиждам ти ! Дано и при нас дойде по скоро момента на осъзнаване, ако някога дойде !

# 36
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Моята дъщеря е във втори клас. Навици за самостоятелност при подготовка на уроците все още не мога да създам колкото и да се старая. Умна е, проблеми с усвояването на материала няма, но не сяда сама да си напише домашните. Все трябва да я подканвам, следва едно дремене и мотане, което ме вбесява. А когато съм до нея домашните се пишат бързо. Сама да седне обаче да си напише или прочете... много рядко се случва. Нито с добро, нито с лошо става. Лошото е, че класът не е много силен и няма кой да я стимулира. И аз се чудя вече какво да направя...

# 37
  • Мнения: 646
Средата и класът са много важни.Нищо не е в състояние да ги стимулира така, както конкуренцията и мисълта да не се изложат. А когато всички около тях не учат си имат оправдание-ами то никой не учи, и въпросът е решен.

# 38
  • Мнения: 80
Е, да така е. Децата подражават.   PeaceМоже би, ако им се говори какво ще спечелят, ако учат и се създава една положителна нагласа у децата ... ако им се дават примери с хора, които са учили и какво са постигнали ....  при мен действаше, нашите все повтаряха, ако не учиш ще яхаш метлата   Laughing

# 39
  • Мнения: 646
Лошото е, че "героите" на новото  време не са от много учените.....

# 40
  • София
  • Мнения: 10 468
И аз тука.
Същият проблем имам с моят син.
Много трудно се мотивира, много трудно сяда изобщо да учи. Иска си непрекъснато подканяне и подсещане.
Или пък обратното-сяда сам, ама след 4 минути е готов с всичко. ooooh!
Както някой по-горе писа, само монолози си водя на глас. Ама, глас в пустиня... ooooh!

Така седях 3 години подред на главата му и сега като седне да решава задачи по математика, още ме чака да седна при него. "Вземай си стола и идвай! Само с теб ще решавам задачи."
Мисля си, понякога, че просто търси внимание. Tired

# 41
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
няма начин да накарате детето да учи, ако то не иска, трябва то да избере, а вие само да му напомняте какъв му е избора (разбира се, ако ви удовлетворява Wink )

но без конкурентна среда... става още по-трудно детето да вземе решение в полза на учението...

# 42
  • София
  • Мнения: 10 468
Е, то за напомнянето под формата на монолози идеше реч....
Мускули на устата развих от напомняне....  Joy ooooh!

Последна редакция: ср, 20 апр 2011, 16:32 от kopche

# 43
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
kopche, еее, не чак толкова често напомняне  Joybash, оставете ги да "нагълтат малко вода", пък пак им напомнете, че се давят  help

# 44
  • София
  • Мнения: 1 127
И ние учим заедно  в 3 клас.Все чака да я подканям и да седна до нея да учим заедно, щом съм до нея няма проблем учи и пише детето. Обаче сама .....Мота се ...Мота се...Ужас.Напоследък пробвам друга тактика : започвам да готвя и я слагам да учи в кухнята уж съм с нея ама не съвсем докъто пише аз поглеждам , помагам като се затрудни но иначе съм на печката или мивката и тя започва да свиква постепенно и сама.Имам чувството че може ,но я естрах да не сбърка.
А по английски език от втория срок й взех учителка.Та дава и жената по 10 думи да ги напише по една страница и понеже няма как да пиша снея познайте че пише по 2 часа.Онзи ден я накарах да се хванем на бас че ще ги напише за 30 мин.и като се амбицира и съсредоточи ги написа за 20мин.Всъщност беше много горда от себе си и се увери че може.

Проблемен ни е Човек и Общество ама...

Явно при всяко дете действат различни методи просто ни остава да бъдем търпеливи , упорити и изобретателни.УСПЕХ НА ВСИЧКИ МАМИ С УЧЕНИЕТО

Общи условия

Активация на акаунт