Отчетна - СМГ резултати 5 клас

  • 40 446
  • 347
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 1
Върпосната мама съм аз. Решението първо е направено на чернова като са преминати всички етапи от решението на задачата и са получени всички отговори. При тази задача има два случая в подусловие "б" като в последствие единия отпада и остава само един, който е верен. Съответно отпадналия случай не влиза в отговора на задачата-съвсем нормално и само този отпаднал случай не е пренесен на беловата. Всички отговори и достигането до тях са пренесени на белова.
Детето ми не е посещавало курсове. Решило е задачата, но не я е оформило по маниера от курсовете. Явно това е било решаващо за
"оценяването". И като не са видели точките и запетайките, които са преподавали - директно "у лево".
За мен детето ми се е представило отлично. Показало е, че може много, защото, ако е било оценено както трябва дори и да не са му дали 10 точки то щеше да бъде класирано и то не в граничната група, а по-нагоре. Не се знае колко още деца са като моето.
Не съм пълен песимист и не твърдя непременно, че подценяването/това е точната дума/ е умишлено. Все пак и проверяващите са хора и недоглеждане и грешки винаги могат да станат - в този смисъл примера, че имало било правила при оценяването на олимпиади и т.н. няма нищо общо. (...)

Доколкото знам, на изпити черновата въобще не се гледа. За това си има причини - ако правилно си спомням, моите чернови не приличаха на нищо - понякога съм писала пълни глупости и просто съм слагала надпис "чернова", защото не ми се драска. Или съм писала прекалено грозно и неразбрано. Ако на изпита след 4 клас е имало чернови, това автоматично значи, че проверителите са свободни да не ги гледат. Би трябвало да са предупредили и децата да преписват всичко на белова.
Поставете се сега на мястото на един проверител. Човекът има да разпредели 10 точки за решението и има твърда скала колко точки трябва да даде на всеки етап. Решението на а) вероятно е било наред, така че за него проверителят е написал пълен брой точки. За б обаче има изпуснат (важен) случай. Учителят не е екстрасенс (или поне не през работно време), така че е приел, че този случай не е разгледан. И не е дал предвидените по скалата за оценяване точки за този случай.
За една задача не са важни само отговорите. В този смисъл никак не харесвам идеята за тестове, освен че се проверяват по-бързо. Задачата на детето Ви е да убеди проверителя, че решението е вярно. Това е едно от нещата, които се учат на курсовете за прием - как да се опише някоя задача. Веднъж научено, това помага за всяко контролно до 12 клас. И за каквато и професия да избере след това. Разбира се, това умение може да се научи и от друго място.

Последна редакция: чт, 24 юни 2010, 04:05 от nightowl

# 256
  • Мнения: 2
До Марти Марков и Силвия: Вашите мнения за училището не обясняват защо се с случила грешката, нито дали е грешка или умишлено.

Ако има грешка, кои са верните резултати, от коя страница на файла?
Как се случва, че 20 ученици, които имат средно по 16-17 точки от пробните изпити, сега имат 32 точки, след "грешката"?

И никой няма възможност да разбере каква е истината, защото резултатите са засекретени и не може да се видят изпитните работи. Който е приет, приет - не може да се види какво е написал.

Там където има тайни, има възможност за злоупотреби. При тази секретност изпитната комисия може да приеме който си иска. И всичките приказки, че се приемат само най-добрите, че училището е най-великото, "империя" и т.н. губят стойност.

Последна редакция: чт, 24 юни 2010, 08:03 от hma

# 257
  • Мнения: 116
Има ли някакъв резултат от проверката? Някой има ли информация на какъв етап е?

"Продължава проверката в Софийската математическа гимназия дали 20 деца неправомерно са били класирани по-напред и така са изместили други деца. Ще бъде направен експеримент дали е възможно да се допусне техническа грешка, както обясняват от гимназията". - БНТ, 23.06.2010 / 17:21

Това означава ли, че има шанс проверката да е доказала, че точките са различни и сега да се опитват да установят дали е умишлено или е "техническа грешка"?

Последна редакция: чт, 24 юни 2010, 08:55 от Аниto

# 258
  • Мнения: 51 201
Върпосната мама съм аз. Решението първо е направено на чернова като са преминати всички етапи от решението на задачата и са получени всички отговори. При тази задача има два случая в подусловие "б" като в последствие единия отпада и остава само един, който е верен. Съответно отпадналия случай не влиза в отговора на задачата-съвсем нормално и само този отпаднал случай не е пренесен на беловата. Всички отговори и достигането до тях са пренесени на белова.
Детето ми не е посещавало курсове. Решило е задачата, но не я е оформило по маниера от курсовете. Явно това е било решаващо за
"оценяването". И като не са видели точките и запетайките, които са преподавали - директно "у лево".
За мен детето ми се е представило отлично. Показало е, че може много, защото, ако е било оценено както трябва дори и да не са му дали 10 точки то щеше да бъде класирано и то не в граничната група, а по-нагоре. Не се знае колко още деца са като моето.
Не съм пълен песимист и не твърдя непременно, че подценяването/това е точната дума/ е умишлено. Все пак и проверяващите са хора и недоглеждане и грешки винаги могат да станат - в този смисъл примера, че имало било правила при оценяването на олимпиади и т.н. няма нищо общо.
"...А и на родителите все им се струва, че има подценяване..." - едва ли. На хората не винаги нещата им "се струват", има и действителност все пак.
Доста се чудехме дали да се занимаваме с други проверки и дали си заслужава. Решихме, че не е толкова важно  за нас.  Та това е само пети клас. В крайна сметка записахме детето в друго училище, също с конкурсен изпит по математика. В случая СМГ загуби едно от децата, които не са курсисти с години и с много малко подготовка в къщи от нищо правят нещо т.е. имат страхотен потенциал, който именно СМГ би трябвало да развива...ако иска разбира се.

Никой не казва, че детето ти не се е представило отлично. Даже с оглед на факта, че не е посещавало курсове, заслужавате още повече поздравления. Но това не променя факта, че тези текстови задачи са изследователски. В тях не се търси само верния отговор, а се следи подхода при решаването. Трябва да се разгледат всички възможности и да се докаже, че няма други, респективно, че решението е единствено. Не случайно в оценките на децата на втората задача (доколкото ги прегледах бегло) има само една оценка от 10 точки. След като повечето деца са ходили на курс, този факт доказва, че явно няма двоен стандарт.

Колкото до намека, че един вид сте наказали СМГ, като не сте се записали, не вярвам, че можете да накажете едно училище. И за детето ще е по-добре да разберете какво точно е малкото, което не му е достигнало, отколкото да заемате горда и обидена поза.

# 259
  • Мнения: 2
Решението на 1Б се състои от два варианта за А. с 8 шестици и 1 петица, или 3 шестици и 7 петици. Вторият вариант отпада поради изискването Б. да има същия брой оценки като А.

Може да се приеме, че само неспоменаването на отпадащия вариант води до загуба на 5 точки от 7, макар и аз да го намирам за пресилено.

Но отново странна ситуация - тези, които са се оказали с 32 точки след "грешката", имат голям брой точки на задачи 1 и 2 след промяната, както и тези, които са много по-нагоре в класирането.

Забалежете какви разлики има преди и след промяната по тест, зад.1, зад.2
Участник 557, преди 12т 5т 8т общо 25, след 14т 9т 9т общо 32
участник 545, преди 10т 2т 2т общо 24, след 14т 9т 9т общо 32
участник 231, преди 12т 8т 5т общо 25, след 14т 9т 9т общо 32

Цитат
Колкото до намека, че един вид сте наказали СМГ, като не сте се записали, не вярвам, че можете да накажете едно училище. И за детето ще е по-добре да разберете какво точно е малкото, което не му е достигнало, отколкото да заемате горда и обидена поза.

За съжаление това дете ще разбере твърде рано, какво точно не му е достигнало, и че в живота е важно не само дали умее да решава задачи, а и дали познава правилните хора, които  да му "помогнат".

# 260
  • Мнения: 51 201

Но отново странна ситуация - тези, които са се оказали с 32 точки след "грешката", имат голям брой точки на задачи 1 и 2 след промяната, както и тези, които са много по-нагоре в класирането.

Забалежете какви разлики има преди и след промяната по тест, зад.1, зад.2
Участник 557, преди 12т 5т 8т общо 25, след 14т 9т 9т общо 32
участник 545, преди 10т 2т 2т общо 24, след 14т 9т 9т общо 32
участник 231, преди 12т 8т 5т общо 25, след 14т 9т 9т общо 32


Е, което си намирисва, си намирисва Twisted Evil Тук нямам какво да кажа - всички съмнения са основателни. Аз и не се опитвам да оневинявам СМГ за случая - и да е било неволен гаф от сливането на файловете, вредата пак е нанесена. Забележката ми беше само към отношението на колежката.

# 261
  • Мнения: 561
Марти и Силвия,
Мили деца, много се радвам, че защитавате така гимназията си. Точно вие и ваши съученици по форумите най-много ме натъжавате, защото моите действия не са СРЕЩУ, а ЗА ЗАЩИТА НА СМГ. За защита на това прекрасно училище, което деситилетия е емблема на нашето образование. Точно за това искаме да запишем децата си там. И е непростимо подобни гафове, манипулации и т.н. да подлагат на съмнение доброто му име и прекрасната репутация. За това се боря, защото съм нетърпим към подобни явления в нашия живот и твърдо вярвам, че човек трябва да реагира на подобни неща, всички трябва да реагираме, за да им даваме все по-малко шанс да ни съпътсват в живота. Аз смятам, че синът ми се е справил добре, въпреки разсейването на моменти, не оспорвам оценката му, но тази оценка бе достатъчна, според регламента, да бъде приет. Не е гений, но определено има интерес към математиката и заложби за това, показвал го е на всички пробни изпити и състезания. Ще ги развива в друго, също много добро училище и около това няма драма.
Гарантирам, че ако беше приет безкомпромисно и с 35 т.(примерно) и тези таблици ми бяха попаднали, бих реагирал по същия начин. Да, щеше да съществува страха, че ще има последствия върху него, но аз винаги съм го възпитавал в честност и в това, да отстоява правата си. Не бих могъл да го направя без да му дам личен пример.
Медиите ги поканихме за това, за да не се потули случая, за това, че от РИО щаха да ми отговорят в законовия двумесечен срок, а когато им се обадиха от ТВ - на другата сутрин инспекторите бяха там.
СМГ трябва да се гордее с вас( с изключение на госпожата по литература  Laughing), радвам се за вашия жар, но се помъчете да помислите малко, чии действия истински вредят на училището.

п.п. относно допълнителната колона на ексел , това би могло да промени данните и съответно резултатите, така е, но тогава би станало с всички резултати и, Марти, ти отлично го знаеш  Wink

# 262
  • Мнения: 561
hma,
На моя син му отнеха една точка, защото в условие А е описал отговорите с или, обаче не е уточнил кой е верния, защото галфона  Laughing технически е сбъркал вместо 7 шестици (вече не си спомням и мога да бъркам в детайлите) е написал 6, кето прави пак 9 предмета и се е успокоил, че са възможни два отговора , както ги учат. Ако беше си направил читава проверка, щеше да види, че сборът им не е по условието, ама нейсе и г-на от комисията му се ядоса за небрежността. Мисля, че едната точка е взета съвсем справедливо и така има 9 на тази задача, ех, заветната точка  Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

п.п. задачите са елементарни и изискват само познание за втори клас - събиране, изваждане, умножение и деление.

# 263
  • Мнения: 116
Само да кажа, че записването е започнало, според хората в канцеларията - проверката е приключила.

# 264
  • Мнения: 4
Към Черна станция.

Далеч сме от мисълта, че сме наказали когото и да било. Не влагаме чак толкова емоция, а само констатираме фактите. Всеки има право на мнение, дори и на вас да не ви харесва.

Също така не твърдя непременно, че има двоен стандарт. Това за, което споменавам - вероятността за грешка не се отнася само за нас, а за всички. Случаи има всякакви.

Човек по принцип не може да бъде абсолютно сигурен в каквото и да било и крайностите обикновенно са тенденциозни.
Затова се учудвам на хъса, с който защитавате тезата, че всички са оценени абсолютно правилно и безпристрастно.

А що се отнася до това да разберем какво не ни е достигнало - разбрахме го в момента, в който видяхме работата на детето и коментирахме на място.

Слабо се интересуваме от пози или нещо подобно.





Последна редакция: чт, 24 юни 2010, 11:11 от venigr

# 265
  • Мнения: 116
Още статии за СМГ: http://www.monitor.bg/article?id=249547

Аз ще сложа на първо място успехите на децата от СМГ: БРАВО - ГОРДЕЕМ СЕ С ВАС!


И пак за гафа: Благодарим на всички, които продължават да искат фактите да излязат на яве. Ако сега спрем - за пореден път ще останем без ОТГОВОР. А мълчаливото поведение по дадено обвинение - е знак на съгласие. НО КАКВО ОТ ТОВА, КАТО ПАК ОСТАНЕ НЯКЪДЕ ТАМ.......

# 266
  • Мнения: 494
Хорааа, някъде има ли отговорите на задачите? На текстовите ги има, а на другите - от 1 до 20?

# 267
  • Мнения: 2
Хорааа, някъде има ли отговорите на задачите? На текстовите ги има, а на другите - от 1 до 20?
Не можеш ли да ги решиш?  Simple Smile

Отговорите са на четвърти ред в екселската таблица, редът, на който пише КЛЮЧ:

г   а   б   в   в   б   в   б   в   б   г   б   в   б   в   55   112   45   16   4

# 268
  • Мнения: 494
Цитат
Не можеш ли да ги решиш?
Аз че мога - мога  Wink (сутринта се хванах, та стигнах до 18-та задача и се отплеснах в работата), и слава Богу, че мога. Двете текстови още не съм ги и прочела даже.
Цитат
Отговорите са на четвърти ред в екселската таблица, редът, на който пише КЛЮЧ
За коя Екселска таблица става дума?
Между другото, до момента впечатлението ми е, че тези задачи са по-лесни от онези, които бяха дадени на Националния кръг на Кенгуруто.
hma, благодаря.
Чудя се до кой ли клас ще мога да помагам на децата си за задачите  newsm78...

# 269
  • Мнения: 2
За коя Екселска таблица става дума?
класирането, http://dox.bg/files/dw?a=473e936a9f
виж sheet2, ред 4 и 5

Общи условия

Активация на акаунт