Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 151 964
  • 1 128
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 50 946
Напълно съм съгласна, че задачите не трябва да са лесни и е добре децата да свикнат, че трябва да се борят. В случая обаче няма нито едно дете със 100%, а само едно с 93 % от максималния резултат, което ме кара да се замисля да не би да са неясно формулирани (а не трудни) за четвъртокласници задачите. Преди да видя общите резултати смятах, че проблемът си е в моето дете само, но сега ...

И на ЗМС е същото положението. Явно на този етап дават много трудни задачи. Едва ли и на ЗМС са гледали през пръсти на формулировките.

# 631
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Плюс това, как СМГ ще си изберат децата-състезатели за "а" паралелка/пък и не само/, ако задачите са лесни.
Само да вметна , че в 5 клас няма състезателна паралелка  Peace. Децата ги разпределят на случаен принцип , и от всички паралелки има силни деца.
 Иначе поздравления на всички , които са решили да се борят за прием в СМГ  Hug.
 

# 632
  • Мнения: 7 275
Само да вметна , че в 5 клас няма състезателна паралелка  Peace. Децата ги разпределят на случаен принцип , и от всички паралелки има силни деца.
 
Аха. bowuu
Значи ми е грешна информацията. Laughing

# 633
  • Мнения: 538
ние сме с 27 точки, с един сбъркано нанесен отговор, което ще рече реални 28...фран, и да прегледаме работите , какво? знам че бъркат...на моя позната детето така миналата година на прословутия приемен изпит не му бяха оценени изобщо текстовитъе задачи и от 29 първоначални му промениха на 36....ама там се бориш за влизане...сега има ли смисъл да гледаме, да се разправяме ит...междудругото, не съм питала, но и аз незнам защо си мисля,че ги рапределят по паралелки по реда на точките, т.е първите попадат в един клас....защото една позната пък не записа детето, въпреки, че беше прието, защото беше в последните 28 и съответно- класирано в руската паралелка.....а боят е за трите първи с английския....но ако е така, както казва Али, то само би ме радвало !!!
 и според мен задачите от теста бяха добре като трудност,за първата текстова също съм съгласна ( то все трябва да има по нещо завъртяно като мислене, но все пак тярбва да е достъпно за мисълта на 4 класник) , но 2-та наистина не беше допустима, за което говори фактът - 1 дете с 10 точки...и е факт,че другите половина имат  половината от точките за задачата, което говори за 1-во и второ подусловие достатъчно...също така говори и факта,че на приемните изпити винаги 112 място е било около 30-те точки, което сега е 30-то място........въпреки това наистина децата са си разпределени" плавно" както някой каза и няма лошо,че общо всички са с по-малко точки, но това  ПРАВИ  тежестта на точките от турнирите по-голяма, ако се запази тази трудност на описателните задачи на истинския изпит, което лично мен не ме удоволетворяваLaughing Laughing

# 634
  • Мнения: 538
Само да вметна , че в 5 клас няма състезателна паралелка  Peace. Децата ги разпределят на случаен принцип , и от всички паралелки има силни деца.
 
Аха. bowuu
Значи ми е грешна информацията. Laughing
ми дайте да проверим как стоят нещата.....аа също не съм сигурна,че принципът е случаен , както казах в горния пост...макар че в крайна сметка важното е децата ни да успеят и да са разочаровани след толкова усилия !!! лично моят след като вече  Sick от задачи, ако не успее ще се откаже сигурно завинаги и от турнири и от математика... Whistling ooooh!

# 635
  • Мнения: 50 946
Каквото и да е, нали е еднакво за всички?

# 636
  • Мнения: 538
Каквото и да е, нали е еднакво за всички?
е да, разбира се....но за някой може да е важно заради руската паралелка, за мен е просто въпрос на информираност, въпреки че на този етап  мен лично ме вълнува в крайна сметка дали ще влезе или не ... newsm78

# 637
  • София
  • Мнения: 1 659
също така говори и факта,че на приемните изпити винаги 112 място е било около 30-те точки, което сега е 30-то място........
Когато дъщеря ми кандидатства (2009 г.) 30 точки беше от 16 до 24 място, тя беше с 29 т. (25-32 място), но е във В клас, който, доколкото имам впечатления, пък е по-добър от Б клас. Whistling Но най-добрите математици (първите няколко на изпита) винаги са в А клас, освен ако изрично не искат да са във Г (с руски език, което се декларира в молбата за изпита), останалите ги разпределят долу-горе равномерно, като в Г попадат най-вече от последните в класирането, за които няма места по първо желание в англ. паралелки. Но! - бих записала сина си в Г клас (ако го приемат) без да се замисля, защото в СМГ и Г е по-добър от А в доста други училища. А и представянето на един изпит не гарантира цялостните качества на децата, които ще се съберат в паралелката - там теорията на хаоса е в пълна сила  (и пряко, и преносно) Mr. Green

Въпреки трудната 2-ра задача, този изпит беше много по-реален от първия пробен, с 63 (!!!) деца с по 20 точки от описателните задачи и още около 55-56 (не помня точно) с поне една задача, описана за 10 точки - все пак не ги пращаме на текущо контролно по математика,
трябва да се отсеят доста качества - и бърза мисъл, и съобразителност, и т.н.

За протокола - моят син смяташе, че се е провалил тотално заради изцяло сгрешената още в началото първа задача (не прочел вярно условието ooooh!), но явно 19 т. от теста и 5 т. от втората се оказаха достатъчно за прилично класиране. Изненадана съм, че толкова деца не са се справили (а са се явили пак над 400)

# 638
  • Мнения: 939
е да, разбира се....но за някой може да е важно заради руската паралелка, за мен е просто въпрос на информираност, въпреки че на този етап  мен лично ме вълнува в крайна сметка дали ще влезе или не ... newsm78

Моите впечатления са различни от тези на Carmela Biscuit - когато дъщеря ми кандидатства в СМГ, за моя изненада видях, че в руската паралелка влизат деца с топ резултати от приемния изпит.

За принципа на разпределение по паралелки - наблюденията ми са, че е по-скоро случаен. В сегашния 7-ми клас например най-добрият математик не е в "А" клас и не е в руската паралелка. Момчето е с топ изяви още от 3-4 клас, прекрасен резултат от приемния изпит, но въпреки това не е разпределен в "А" паралелка.

# 639
  • Мнения: 538
Благодаря за отговорите, момичета !! карамелке, както казваш, най-важното е все пак децата да са там !
Цитат
но явно 19 т. от теста и 5 т. от втората се оказаха достатъчно за прилично класиране. Изненадана съм, че толкова деца не са се справили (а са се явили пак над 400)
и аз като му видях 27 -те точки мислех,че ще е много назад, но в случая 40 място от 400 и повече деца смятам за добър резултат ! По -ме притеснява другото , което по-горе написах, ако останат задачите с такава трудност и такива резултати на децата и при истинския изпит, ще има по-голяма тежест на турнирите....на другите турнири сме все в отзи порядък - 40-70 място, но на общинския заради грешно прочетено условие на лесната 2-ра задача не се е класирал за областния, въпреки максималните точки от другите две задачи....което е всъщност факта ,който ме притеснява....въпреки,че на областния задачите са много по-трудни и малко деца ще вземат повече от 3-5 точки за главното класиране към изпитните точки...надявам се това да не се окаже нашия препъни камък  Whistling ooooh!

# 640
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Obsolete , и моите наблюдения са за сегашните 7-мокласници  Laughing.
Истината е , че при попълване на желанията за език, много от децата , изкарали високи резултати пишат руски език. Явно с идеята , че 4 год. са учили английски , и сега искат нов език!
 В последствие за школите събират състезателите от всички паралелки , и ги подготвят заедно!
 

# 641
  • София
  • Мнения: 1 659
Obsolete, Ali sun, моите впечатления всъщност не противоречат на вашите - ако детето е
посочило като първо желание руски, и се класира, естествено отива в руската паралелка.
От 6-класниците зная за (поне един) страхотен математик, който е в Г клас по първо желание.
Мисълта ми е, че от децата, заявили като първо желание англ. език, тези с най-първи резултати
(първите трима) са в А клас (при шестокласниците), останалите е лотария с елементи на равномерно разпределение.
А да се избере руски има логика - дъщеря ми учи английски в Британика на по-високо ниво от
училищния, в клас преповтаря и затвърждава (няма лошо), но за мен владеенето на руски
е страхотно богатство и ми се ще и децата да го научат на някакво ниво (кога ли newsm78).
А в школите всички са просто състезатели математици, независимо какъв чужд език учат  Hug

# 642
  • Мнения: 1 878
И аз като майка терористка  Mr. Green съм доволна от сложността на задачите, ще се постегнат децата да се справят и с такива.
Аз мойто отроче така се опитвам да го уча - няма нищо хубаво в лесното -то не ни учи на нищо  Blush Ама и аз съм един философ мислител  Joy
Така ние сме с гордите 20 т. от изпита, наистина съм си горда защото имахме 1 седмица подготовка, та си мисля добре сме се представили - в първите 156  Mr. Green

Сега да питам кога и къде да се запишем за Кенгуруто  Praynig нашата г-жа съвсем ни изостави и не ще да ги води децата от у-щето ни, ще трябва аз сама, а не откривам достатъчна инфо другаде, моля ви за помощ, може и на лични да не спамя темата, ам ви моля моля моля....... Hug

# 643
  • Мнения: 178
Подкрепям казаното по-горе за разпределението на децата по паралелки в СМГ. И при сегашните петокласници, в руската паралелка има много добри математици. Участието в отбори за състезания става след предварителен подбор и в него участват деца от всички класове. Разпределението по класове е според заявените желания за езици и на "случаен принцип". В "а" клас има и деца, приети с минималния бал за миналата година.

# 644
  • София
  • Мнения: 3 915
Sunnily*  , във вашето училище не записват ли за Кенгуро?
Ако не, може да се запишете в СМГ, мисля че в книжарницата записват или в 107ма стая.

Общи условия

Активация на акаунт