Отговори
# 675
  • Мнения: 370
при нас когато изнесоха списъците с първо класиране , веднага до тях изнесоха и списък със закритите паралелки

# 676
  • София
  • Мнения: 1 946
Dorothy, то се гледа статистика, ама представяш ли си, че майките на тези дечица може и да не са чели този форум. Никъде другаде не може да се намери тази информация, по справочниците я няма.

Представете си - има отлични ученици, които не ползват форума, това не ги прави по-малко амбициозни, просто няма от къде да разберат. Аз самата съвсем случайно се зачетох.

# 677
  • Мнения: 14 922
Нашата класна прави 3 родителски срещи и през цялото време беше на разположение със всякакви разяснения. Радвам се, че сме имали този късмет.
Ако не са ти обяснявали си е доста сложничко да се ориентираш на прима виста във морето от паралелки.

# 678
  • Мнения: 224
Съгласна съм с Белмекенска, че е най-добре да се кандидатства в училище, а не в паралелка. После всяко училище може да си направи разпределение по паралелки, без с това да се внася смут.

И то доскоро си беше така. Но винаги правим реорганизации, промени, структурни реформи, промени на политиката ... без да анализираме съществуващото. Да вземем най-доброто и да променим само куцащото.

Саш, ето вече имаме готови две предложения към МОМН:
- цитираното от тебе;
- въвеждане на нормативни текстове, с които се регламентира минималният набор от информация, която следва да се оповестява в хода на кампанията, нейния формат, вид, срокове за оповестяване. Колко държавни структури по закон оповестяват информация. МОМН - между капките. Всяко РИО - каквото си реши.
Има обаче и други по-съществени - форматът на изпит, например.

ПП. Я дайте да се съберем /този път не на бира/, да обсъдим проекта на МОМН, и да оформим някаква обща позиция. Или варианти. Аз повече в седмокласни кампании няма да участвам, но мисля, че си струва. Аааа, не - с внуците може и пак да участвам.
До кога им беше срокът? Лошото е, че идва отпускно време.

Последна редакция: сб, 03 юли 2010, 20:39 от Данич

# 679
  • София
  • Мнения: 5 551
Такаа, и аз да се произнеса:)
Значи, това с профилирането не мисля, че е лошо.
Защото, когато няма профил отначало, а се появи в някоя следваща година, се разформироват класовете и се пренареждат.
Това не е добре за децата. Свикнали са в един клас, после по някое време отиват в друг. Наново започват да се изграждат взаимоотношения...
А по повод новата паралелка в 73 СОУ- с втори език АЕ. Тя е гласувана на ПС още 1 срок и ако издадтелствата, изготвящи справочниците за 7 клас не са я включили е техен проблем Simple Smile

# 680
  • Мнения: 34
Браво на вашата класна zari65,нашата изобщо не хаеше. #Cussing outДо последно всички родители се чудехме с това кандидатстване и ето го резултата-половината клас в не особено елитни училища ( а децата са с висок бал!) заради лошото подреждане на желанията. #Cussing out #Cussing out #Cussing out #Cussing out

# 681
  • София
  • Мнения: 5 551
Мами, аз понеже чета във форума от време на време, за което моля да ме извините..
Сега прочетох за формата на изпита..
Нека направим една дискусия, ако искате, но тя да е на базата на мнението на децата

Относно формата на изпита. Мен ме интересува най- вече мат. Ще ми се да знам, дали на децата им е стигнало времето, какво мислят за задачите и т.н.
Ако искате, попитайте ги и от тяхно име споделете мнението им.

# 682
  • София
  • Мнения: 1 946
Данич, и аз вярвам в активното гражданско поведение, въпреки, че на моменти ми се изглежда наивно. Предлагах и тук да се включим в обсъждането на новия закон за образованието с ясното съзнание, че предложението за обсъждане може да е оповестено за прах в очите.  

Първото с първоначалното отпадане на паралелките по примера на 91 НЕГ мисля, че лесно може да се формулира като предложение и ако майките във форума са съгласни може да излезе от името на всеки, който го подкрепи тук.

За второто - формата на изпита имам една ясна забележка - конкретно за изпита по математика - втори модул да няма задачи с фиксиран отговор, а всички задачи да се оценяват по добре описано решение.
Също така сливането на теста от НВО и кандидатския изпит в една оценка тази година даде голям шанс на преписвачите, това беше надълго и нашироко обсъждано в по-предните теми.


ganis, извинявай, допълвам, че чак сега видях твоя коментар, а какво ще кажеш, ако профилирането не се прави в по-нататъшни години, а непосредствено след кандидатската кампания - още преди да са почнали 8 клас? И без това тази година изпитите бяха изтеглени по-рано - ето ти освободено време за тези неща...
Аз не си спомням, ама в сайта на 73-то имаше ли я тази паралелка с АЕ?

Последна редакция: сб, 03 юли 2010, 20:51 от Sash

# 683
  • Мнения: 224
Такаа, и аз да се произнеса:)
Значи, това с профилирането не мисля, че е лошо.
Защото, когато няма профил отначало, а се появи в някоя следваща година, се разформироват класовете и се пренареждат.


Силен довод, но може би съществува възможност приемът да е като цяло за училището и след това при записването децата да посочват желания профил. В случай на повече желания за един профил - вътрешно класиране по предварително определени критерии /не е задължително бал/. Така беше доскоро /ох, доскоро - преди 7 години/ в ИЕГ.

# 684
  • Мнения: 224

За второто - формата на изпита имам една ясна забележка - конкретно за изпита по математика - втори модул да няма задачи с фиксиран отговор, а всички задачи да се оценяват по добре описано решение.
Също така сливането на теста от НВО и кандидатския изпит в една оценка тази година даде голям шанс на преписвачите, това беше надълго и нашироко обсъждано в по-предните теми.

Абсолютно съгласна.

А за праха в очите - аз вече писах за това доста по-напред. Но не трябва ли поне да опитаме?

# 685
  • София
  • Мнения: 1 946
РАЗБИРА СЕ!

# 686
  • Мнения: 370
Ганис ще ти дам една идея , нали спомена че ще преподаваш на осмкласници , изготви им една анкета с въпросите които те интересуват  и в първия час им я пусни

# 687
  • Мнения: 224
Тогава кога и как се организираме?
Предлагам да си дадем някакво време за четене на проекта и после да се видим и да говорим /че изтърках вече клавиатурата/.
Можем ли да привлечем и бъдещи мами на седмокласници?

# 688
  • София
  • Мнения: 5 551


ganis, извинявай, допълвам, че чак сега видях твоя коментар, а какво ще кажеш, ако профилирането не се прави в по-нататъшни години, а непосредствено след кандидатската кампания - още преди да са почнали 8 клас? И без това тази година изпитите бяха изтеглени по-рано - ето ти освободено време за тези неща...
Аз не си спомням, ама в сайта на 73-то имаше ли я тази паралелка с АЕ?
Саш, нали за това иде реч Simple Smile
Според мен, сегашният вариант на предварително профилиране е по- приемлив, отколкото после.
Но това е мое лично мнение.
И в сайта на 73 тази паралелка я има, от много време. В момента, в който я одобриха от РИО, е качена .

# 689
  • София
  • Мнения: 19 977
Момичета, абсолютно не е вярно това, че паралелката на 73-то с втори език английски не е била упомената навреме.Имаше я както в сайта на самото училище, така и в този на РИО София , в приложение 1.  Peace
Колкото до изпита по мат.Намирам подобен формат за добър, поне в сравнение с този на миналогодишните кандидат гимназисти.Но тъй като се пита за мнението на децата - според девойката първият модул е бил елементарен, с нищо ненадвишаващ по трудност предаденото в  училище. Времето за решаването му  определи като предостатъчно.Самият факт, че на редица деца е останало време и за проверка, подкрепя мнението й.Няма оплаквания относно фактора  време и  за втория модул.С оглед на това, че именно той е пресяващият елемент, смята, че задачите са били съвсем умерени, нито елементарни, тоест на ниво първи модул, нито чак толкова сложни, в смисъл изискващи допълнителни построения и кой знае какви съобразявания...За пропуска си в 29-та задача не  се оправдава с  недобре подбрани задачи, несъобразени с материала, а само и единствено със собствената си разсеяност..С две думи - няма съществени проявления  на недоволство към падналото се тази година по мат - както като сложност, така и като време. Peace

Общи условия

Активация на акаунт