Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 5 176
И мога ли да обобщя? Днес в парка си говорихме и с Белмекенска.
Не само форматът трябва да се промени, а цели учебни планове, мили мами....
Учебниците са засипани с излишна информация, и най- вече инфо, което не е достъпно за тази възраст.
И в мат е така...
Но, за зла участ писането на учебници в Бг е бизнес.. И никой, от пищещитъе не го е еня, за децата..
Пък и никой не пита и даскалите по този въпрос. Защото даскалите са в кухнята. Те се сблъскват всеки ден с тези безумно написами учебници и тяхна е ролята да свалят това идиотско ниво, до нивото на децата..

# 691
  • София
  • Мнения: 1 942
ganis, не иде за това реч. Може да си пропуснала, но дискусията се заформи заради едно дете, кандидатствало в 22-ро, което така го бяха оплели при подаването на заявлението, че сега си скубят косите. Ако например 22-ро имаше само един код за записване и след кампанията се разделят паралелките нямаше да ги има тези проблеми. А то сега като видиш едно училище има по 7 - 8 профила и всеки от тях трябва да се изпише като отделно желание ехее...   и се оказва, че едва ли не само форумските майки са си попълнили всичките желания...

# 692
  • София
  • Мнения: 5 176
Но с Теди съм съгласна, по- точно с мението на Сара.
В сравнение с миналите години, с идиотските 50 задачи, сега изпитът беше по- нормален и по- лек.Може би и затова балът по мат е и по- висок.
Но има и още какво да се желае, поне според мен.

# 693
  • Мнения: 8
   Заявяването на профила на дадена паралелка при кандидатстване на детето изчиства всякакви проблеми при 5 годишното обучение на учениците, а именно:
 1. няма разместване да деца по средата обучението от паралелка в паралелка /това е спокойствие за тях като колектив/;
 2. сформираните паралелки се водят по точна програма, което дава сигурност на ученика, че ще завърши избраните от него профилиращи предмети.
и не на последно място, българската система на образование все още не е пригоена към свободния избор на ученика в процеса на обучение /от типа: след 10 кл. се избират профилиращи предмети, а до тогава се учи по единна учебна програма в цялото училище/.
 По мое скромно мнение системата е прекалено тромава и всички хубави неща, които споделяме тук ще има да почакат, докато станат реалност.
 Но нека да не сме такива песимисти Wink. За да стане нещо голямо, трябва да започнем с нещо малко... Grinning
 Давайте в същия дух момичета и другата учебна година може да се похвалим с промени към по- добро!   
  bouquet

# 694
  • София
  • Мнения: 1 942
Момичета, абсолютно не е вярно това, че паралелката на 73-то с втори език английски не е била упомената навреме.

Не съм твърдяла, че я е нямало, просто питах ganis, не ме бий Peace. А понеже не съм чела в сайта, разбрах от теб за тази нова паралелка. Hug

# 695
  • София
  • Мнения: 1 266
Да кажа и аз за промяната:
1. Приемат се ученици без профил.
2. До 10 клас (вкл) всички учат еднакво
3. 11 и 12 клас по СИП
(Това, мисля е и схемата по която трябваше да учат деацата от набор 95 нататък, но нещо нищо не се получи. Закон няма, реформа няма. Обърквация - голяма)
За формата на изпита: еднакъв за всички, независимо искаш ли друго училище или не. Математиката: 1 част тестови задачи, 2-ра задачи само с разписване, задължително да има 2 задачи с вискока трудност, една алгебра и една геометрия.

# 696
  • София
  • Мнения: 18 199

Но има и още какво да се желае, поне според мен.
Винаги има още какво да се желае.. Wink
Как ще те бия , Саш.. Heart Eyes Hug Просто си спомних, че малко преди изпитите по някакъв повод коментирахме именно тази паралелка. Peace

# 697
  • София
  • Мнения: 1 942
mamipanda, важно е да се уточни при кандидатстване преди подаване на заявлението за подредбата на желанията, или след класацията. И двете са при кандидатстване, но има съществена разлика.

"Есть какой то ньюанс", както се казва в небезизвестния виц

# 698
  • Мнения: 8 858
Такаа, и аз да се произнеса:)
Значи, това с профилирането не мисля, че е лошо.
Защото, когато няма профил отначало, а се появи в някоя следваща година, се разформироват класовете и се пренареждат.


Силен довод, но може би съществува възможност приемът да е като цяло за училището и след това при записването децата да посочват желания профил. В случай на повече желания за един профил - вътрешно класиране по предварително определени критерии /не е задължително бал/. Така беше доскоро /ох, доскоро - преди 7 години/ в ИЕГ.


Моето мнение по този въпрос пък е съвсем различно. Не трябва да има профилиране още от начало, а по-късно, защото желанията на децата много се променят. Приятелчето на сина ми до 10 клас беше с твърдото намерение да учи медицина, но после видя, че химията и биологията в гимназията са нещо много по-различно от това, което е мислил в 7 клас, промени мнението си  и сега е приет компютърна специалност в чужбина. От всички деца само 2-3 си запазиха желанието. Смятам, че нещата относно бъдещата професия се избистрят след 16 - годишна възраст и тогава децата се ориентират към кой предмет искат да насочат усилията си. Що се отнася до изградените отношения....подкрепям западната образователно система, според която колкото си по - мобилен и по - креативен, толкова по-добре. Студентите в чуждите уни често ходят в други университети и в други държави за по някой семестър, а вие за едно и също училище говорите, моля ви.....
Що се отнася до формата на изпита има още много какво да се желае. Посоката - ориентиране към вътрешни изпити, ми се струва удачна, дано се осъществи. ВО може да остане, мисля под формата само на тест, а иначе вътрешните изпити ще бъдат съобразени с училището и ще се отсеят децата според способностите им. Непростимо е в НПМГ примерно да учат деца, приети с 3, както и деца, попаднали там случайно, защото си объркали подреждането на желанията.... #Crazy Ще ходиш на изпит там, където наистина искаш да учиш, там ще хвърляш усилия, пари и надежди. Така мисля.... Thinking До 10 -ти клас да се учи в кварталното е глупост, езиковите гимназии и математическите не могат да приемат толкова късно, език не се учи за 2 години. То 5 не стигат, та.....

# 699
  • София
  • Мнения: 5 176
ganis, не иде за това реч. Може да си пропуснала, но дискусията се заформи заради едно дете, кандидатствало в 22-ро, което така го бяха оплели при подаването на заявлението, че сега си скубят косите. Ако например 22-ро имаше само един код за записване и след кампанията се разделят паралелките нямаше да ги има тези проблеми. А то сега като видиш едно училище има по 7 - 8 профила и всеки от тях трябва да се изпише като отделно желание ехее...   и се оказва, че едва ли не само форумските майки са си попълнили всичките желания...
Не мисля, че е проблем. Всяка паралелка си е с отделен код.
А, извинявам се, но има и доста небрежни родители.
Ще ти дам пример.. С майката на  моя ученичка, с която се занимавахме през годината. 100 пъти и казах, да се видим, да поговорим за класирането. Каза ми няколко пъти- добре, добре..
Обаждам и се след 1 калсиране и я питам, къде попадна Поли. Та ми казва, геодезия в СГАС, но ни няма да я записваме там...Както и да е, от този разговор майката разбра, че трябва да подава заявление за 2 класиране.. А, ако не и се бях обадила?
Извнявам се, но според мен имаше достатъчно инфо за кампанията. Simple Smile
 Нормално е всяка парлелка, която си е идентична, да си е с отделен код.

# 700
  • Мнения: 41 801

Учебниците са засипани с излишна информация, и най- вече инфо, което не е достъпно за тази възраст.
И в мат е така...
Но, за зла участ писането на учебници в Бг е бизнес.. И никой, от пищещитъе не го е еня, за децата..
Пък и никой не пита и даскалите по този въпрос. Защото даскалите са в кухнята. Те се сблъскват всеки ден с тези безумно написами учебници и тяхна е ролята да свалят това идиотско ниво, до нивото на децата..

Съгласна съм, че е бизнес. И точно заради печалбата от този бизнес имаме десет различни учебника, напечатани на плътна луксозна хартия.
Вярно е също, че не са написани по най-добрия начин. Ако беше един учебник щеше да е по-добре.
Но от там нататък, за сега до ниво 6 клас, не съм забелязала материал, който да е недостъпен за децата. Объркано поднесен - да. Недостъпен -в никакъв случай. Само по история е трудно смилаем, но не защото информацията е много, а защото е малко - когато свиеш една информация под някакъв критичен минимум губиш логически връзки и става каша. Това е станало в учебника. Аз лично намерих лесен начин за компенсиране - добавях допълнителна информация и нещата ставаха ясни. И учителят би могъл да го прави.

Що се отнася до изпита по мат. - оставам на мнението, че онзи миналата година беше по-добър.

# 701
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Unadaptable, напълно съм съгласна с мнението ти, а по отношение на езика, че не се учи дори и за 5 години - споделям изцяло. В едни други теми доста спорове сме водили с мами, които твърдят, че детето е научило един език до 7 клас и затова от 8-ми ВТОРИ!!!

# 702
  • Мнения: 224
Смятам, че нещата относно бъдещата професия се избистрят след 16 - годишна възраст и тогава децата се ориентират към кой предмет искат да насочат усилията си. Що се отнася до изградените отношения....подкрепям западната образователно система, според която колкото си по - мобилен и по - креативен, толкова по-добре.

Ето, и това е много силен довод.
Момичета, просто трябва да говорим. Наистина в спора /не просто за спорта/ се ражда истината.

# 703
  • Мнения: 8
sash , много е трудно сформирането на паралелки след кандидатстването. Представи си...приемат в дадено училище 150 деца без профил. В десети клас или веднага след записването от тези 150 деца 60 искат да са с профил БЕЛ, 80 с профил математика , 5 с биология и останалите с химия.
Ха, да видим как ще се сформират паралелките и кой ще бъде ощетен? newsm78

# 704
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578

Не на последно място съм бясна на МОН за възможността 550 деца от провинцията да кандидатстват в София.


Разбирам, че сте изнервени, че сте хвърлили доста сили и средства, но моля ви, чуйте и моята провинциална гледна точка!
Убедена съм, че повечето родители не биха си пуснали децата в столицата или, в който и да е по-голям град, ако в селата или малките градове можеха да получат не същото, но що годе прилично образование. Трябва ли държавата в лицето на МОМН да ме задължава да държа детето си на село, където основната цел на учителите е да научат децата да говорят добре български и да се справят на минимално ниво с учебния материал?! Трябва ли държавата да ограничава моето дете да учи само в областта, където нивото на езиковата гимназия е такова, че не малко деца влизат и с тройки?! Аз с по-малко права ли съм от столичани, по-малко данъци ли плащам или за хората от провинцията комунизмът не си е отишъл?...

Общи условия

Активация на акаунт