Скъпите университети

  • 164 834
  • 737
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 3 412
...
Няколко думи и за дъщеря ми
... /при нас основното образование е до 9клас/ ...

plamenhk, всичко, което си написал е много хубаво и полезно.
Благодаря за информацията и съветите, и поздравления за умното дете!

Само че ми е интересно къде е това "при нас", защото явно не е в БГ, а тук нещата са много различни.
Извинявам се, ако е написано някъде - не го намерих.

# 61
  • Мнения: 50 729

Научи са да чете на 3,2 г, а в предучилищна възраст беше на ниво 5 клас. В 6 клас се класира на 6 място на олимпиадата по математика за 9 клас /при нас основното образование е до 9клас/ !  В 8 клас спечели олимпиадат по математика и физика за 9 клас.


Другото е ОК, но това в червено малко ми убягва newsm78 Особено първото. Всяка година по математика се взимат нови неща - теория,формули, похвати. Как може дете с ниво 6 клас да се класира на предно място на олимпиада за 9 клас, като не ги е учило? Или самостоятелно у дома е взела материала за три години напред на ниво математически състезания?  Ма то тогава требе да е Гаус това дете Shocked
Мога да разбера дете 6 клас да се класира на олимпиада за 6 и 7 клас, ако задачите са предимно логически. Така е на "Кенгуру-то", но по физика и математика да се състезаваш с горен клас ми е трудно да повярвам.

И още нещо - какво значи 6 място? Питам, защото 6 място може да значи шестото дете в класирането, а може да значи и 6 ниво от горе на долу, като на същото ниво има още 20 деца.

Да отбележа - не се заяждам. Искам само да си изясня картинката максимално. Иначе  информацията ти е безценна, а готовността да я споделиш с нас премного похвална bouquet

# 62
  • Мнения: 1 479
Как може дете с ниво 6 клас да се класира на предно място на олимпиада за 9 клас, като не ги е учило? Или самостоятелно у дома е взела материала за три години напред на ниво математически състезания?  Ма то тогава требе да е Гаус това дете Shocked
И още нещо - какво значи 6 място? Питам, защото 6 място може да значи шестото дете в класирането, а може да значи и 6 ниво от горе на долу, като на същото ниво има още 20 деца.
Директорът на училището разреши да посещава  по горните класове когато пожелае и тъй като в случаят учителката беше една и съща дъщерята ходеше главно в горните класове т.е в 6 клас ходеше в 9. Законно този проблем още не е решен т.е дори да знаете материалът за по горен клас по даден предмет не можете да го вземете официално. С една дума водите се в този клас в който сте официално дори да сте най добрият и в по горните класове и официално да се състезавате в горните категории.
Относно "какво значи 6 място" предполагам че е било "място' а не "ниво/позиция/", защото до финалът отиваха по един състезател от всеки окръг.
Това е мое предположение - много време мина оттогава а освен това не съм запомнил подробности защото математиката беше само инструмент за постигане на целта а не "самоцел" на професионално развитие. Никога сме нямали цел да следаме математика!
Сега нямам време - по късно ще напиша повече и ще отговоря на всички въпроси.

# 63
  • Мнения: 1 479
Толкова много полезна информация.  Ако имам още въпроси (а аз сигурно ще имам ) ще питам
Това  а само бегло запознаване с въпроса. Ти най напред си определи  стратегията а после ще ти дам информация и материали.
Питай , не се стеснявай.

# 64
  • Мнения: 1 479
Само че ми е интересно къде е това "при нас", защото явно не е в БГ, а тук нещата са много различни.
Извинявам се, ако е написано някъде - не го намерих.
Не, не съм казал - смятам че е излишно.
В България по мое време основното образование беше до 8 клас - тук е до 9 клас
В България за езикова се кандидастваше само след 7 клас,  тук имаме 2 възможности  - в 8 и в 9 клас. Много малко деца кандидатсват  в 8 клас , защото приемните изпити са съвсем в началото на март а се изисква да знаете материала за целият 8 клас а също се дават въпроси и от 9 клас. Изпита е тест включващ материал до 8 клас вкл по 5 или 6 предмета.

Заб. 9 клас е по скоро "сборен". Взима се по малко материал в сравнение с 1-8

В английската гимназия запоянаха от 0  и почти веднага започнаха да учат предметите на английски.  Навремето в България имаше "Подготвителен" клас където 1 година се е учело само английски език. Как е сега не знам.

# 65
  • София
  • Мнения: 1 378
plamenhk , включването ти в темата е интересно, но за да е и полезно е удачно, мисля си, да кажеш къде е това "при нас" - най-малкото за да е адаптивно (поне на база сравнение) с условията в Бг.
Имам няколко въпроса/съмнения, ако позволиш?!?
Казваш, че в предучилищна възраст детето е работело с програмата на 5-ти клас - не ми се струва възможно, сравнявайки с образователните нива в Бг.
Олимпиадите - за какво ниво говориш - училищно, общински, областно, национално, международно? Важно е къде си 1-ви, 2-ри и т.н. - университетите обикновено ги вълнува национални и международни награди.
....В английската гимназия запоянаха от 0  и почти веднага започнаха да учат предметите на английски. 
Това ми звучи странно, освен ако това "почти веднага" не е 3-4 месеца  Laughing
Последно - сподели, ако искаш как точно се "печели" стипенди/обучение от Отворено общество - аз имам силни съмнения за това кой точно и по какъв начин печели такива места, за Бг иде реч, разбира се. Laughing

# 66
  • Мнения: 50 729

Директорът на училището разреши да посещава  по горните класове когато пожелае и тъй като в случаят учителката беше една и съща дъщерята ходеше главно в горните класове т.е в 6 клас ходеше в 9.


Това не мога да го схвана, ако детето не е математически гений Shocked Знам какво е нивото за печелене на олимпиади в България и предполагам и при вас е същото. Знам и какъв е материалът в 7, 8 и 9 клас. И просто не мога да повярвам, че дете може да вземе трите години в една. И то не материала като за училище, а материала като за олимпиади. И хубаво, ходила в часовете на 9 клас. А кога е изучила материала за 7 и 8? newsm78 Абе струва ми се, че сте загробили един математически талант, като не сте продължили с математиката. Не знам българче, което да се е представило добре на олимпиада за три години по-големи. А иначе имаме много деца златни медалисти от международни олимпиади. Значи просто математиката е била вашата стихия.

Относно стратегията. Олимпийски успехи преди гимназията вземат ли се предвид от университетите?

Иначе някаква подобна визия за стратегия имахме и ние, но решихме да укротим топката. Т.е. по едно време се усетихме, че налагаме нашата стратегия на детето. И сега мислим да я оставим тя да си реши - каква гимназия, да ходи ли на състезания, къде да следва...

# 67
  • София
  • Мнения: 1 378
...Иначе някаква подобна визия за стратегия имахме и ние, но решихме да укротим топката. Т.е. по едно време се усетихме, че налагаме нашата стратегия на детето. И сега мислим да я оставим тя да си реши - каква гимназия, да ходи ли на състезания, къде да следва...
Отчитам ползата от стратегии, но посоченото по-горе лекинко ме изплаши - "роботизирано" ми звучи  Laughing

# 68
  • Мнения: 1 479
Казваш, че в предучилищна възраст детето е работело с програмата на 5-ти клас - не ми се струва възможно, сравнявайки с образователните нива в Бг.
ТОЧНО по българската система - купих ВСИЧКИ български учебни материали /бяха десетки / където имаше решени задачи.


Олимпиадите - за какво ниво говориш - училищно, общински, областно, национално, международно?
За едни математически съзтезания нивото е областно за други - национално. При нас няма международни за олимпиадите  при основното образование. За средното има.   След основното дъщерята се съсредоточи върху английският език за изпита в "Отворено общество".

Важно е къде си 1-ви, 2-ри и т.н. - университетите обикновено ги вълнува национални и международни награди.

Естествено. Например дъщерята участва в САЩ в отбора на училището по математика - взеха отборно 2 в САЩ и 5 в света, но самата тя признава че е била най слабата и единственият бял човек в отбора - всичките други били азиятци.  Участва защото и трябваха "активи" за университета.  Участва също и в фотоизложба където взе 2 място в категорията си. Участва и в друго матимат. състезание в един университет където спечели стипендия 15 000дол на година при условие че учи там.

Давах примери с основното образование защото тогава главната ни цел беше "Отвореното общество". Знаете че там след изпита има ИНТЕРВЮ където се отсяват много кандидати.  Трудно ще отсеете кандидат който има 2 изписани машинописни стр. награди.

Това ми звучи странно, освен ако това "почти веднага" не е 3-4 месеца

Аз акцентувам на разликата между системите в България и у нас т.е между "подготвителната" година и нашата система на паралелно учено а не на количественото изражение на понятието "веднаг". Вероятно 2-3 месеца . Ако  се интересувате ще попитам.

Упс, времето напредна - ще продължим по късно.

# 69
  • София
  • Мнения: 1 378
plamenhk , моето дете учи от 4-ти до 7-ми клас в СМГ, така че съм абсолютно сигурна, че дете на 6 г. (предучилищна възраст) не може да се справи с математика за 5-ти клас (освен, ако не е генийче - очевидно твоето не е). Уточнявам само, заради останалите родители, да не се пънат по стратегията в грешна посока  Wink Няма да споря повече по темата. Peace
Колко награди имате на национално ниво? Сподели, ако искаш - все пак са 2 машинописни страници!
Аз лично нищи не знам за изпитите и интервютата на Сорос - пак ще помоля за подробности!
В езиковите гимназии в Бг не се учи цяла година само език, а и останалите основни предмети, а и 2-3 месеца си е единия срок.
Кой е топ университета в Щатите?

# 70
  • София
  • Мнения: 2 361
Линковете, които даде Пламен са много полезни.

Аз лично не бих подложила детето си на тази схема за усъвършенстване. Детето си е дете и нека изживее този етап от развитието си. Животът ни е едни и не са  постиженията това, което ни прави щастливи. като се съберем с приятели и си спомняме за детството, говорим най-често за лудориите и игрите, рядко за наградите.

А"Отвор. общество" отпуска ли стипендии на живеещите в чужбина?

# 71
  • Мнения: 3 412
plamenhk, а защо и как, живеейки в чужбина, детето кандидатства през "Отворено общество" - България?
И къде точно е информацията за тези конкурси, че не я намерих на сайта им.
Международните им образователни програми (към които си дал и линк) са все за студенти, магистри, докторанти ...
Конкурсите за десетокласници за обучение в САЩ и Англия се организират от друга фондация и са такива, че ако детето не учи в БГ няма как да бъде допуснато до изпита.

# 72
  • Мнения: 1 479
plamenhk , моето дете учи от 4-ти до 7-ми клас в СМГ, така че съм абсолютно сигурна, че дете на 6 г. (предучилищна възраст) не може да се справи с математика за 5-ти клас (освен, ако не е генийче - очевидно твоето не е).
Не, не е генийче, но не съдете другите само според вашето дете. Лично аз видях още по добър математик от дъщерята . Беше момче от съседният град, една или две година по голямо, което ПЕЧЕЛЕШЕ  и в 2-те мат. състезания   в ТРИ  по горни категории !!! Истина е обаче че училището му беше създало отлични индивидуални условия за обученив.

Уточнявам само, заради останалите родители, да не се пънат по стратегията в грешна посока  Wink
Точно това съветват и детските психолози. Тествайте IQ на децата си за да знаете приблизителните граници на възможностите им за да не се получи разминаване между родителски амбиции и детски умствени възможности.
Последствията могат да бъдат много сериозни.

Колко награди имате на национално ниво? Сподели, ако искаш - все пак са 2 машинописни страници!
Надявам се разбрахте че това е литературно изразяване. Наградите бяха изключително много защото детето се състезаваше още от 1 клас и в горните категории на 2  вида мат. състезания.т.е. средно по 4 награди годишно само от мат.състезания. По късно предметът на състезанията се разширих с география, аранжьорство,физика, червен кръст.

Аз лично нищи не знам за изпитите и интервютата на Сорос - пак ще помоля за подробности!
Вижте на сайта за подробности.

В езиковите гимназии в Бг не се учи цяла година само език, а и останалите основни предмети, а и 2-3 месеца си е единия срок.
Не споря, въпреки че един български студент, ако не се лъжа от Пловдив/София, който завърши у нас ми каза че те са учили цяла година само английски. Възможно е езиковите гимназии да са имали и различни подходи.

Знам какво е нивото за печелене на олимпиади в България и предполагам и при вас е същото. Знам и какъв е материалът в 7, 8 и 9 клас. И просто не мога да повярвам, че дете може да вземе трите години в една. И то не материала като за училище, а материала като за олимпиади. И хубаво, ходила в часовете на 9 клас. А кога е изучила материала за 7 и 8? newsm78
Като цяло нивото е по ниско а и задачите са по други - по скоро на логическа основа. Дъщерята още от 1 клас започна да посещава  4 клас. Аз исках 5, но ми казаха че моториката /скорост на писане/ и е слаба и нямо да може да записва всичко когато учителката диктува.

Относно стратегията. Олимпийски успехи преди гимназията вземат ли се предвид от университетите?
Не, но за "Отвореното общество" бяха достатъчни.

Иначе някаква подобна визия за стратегия имахме и ние, но решихме да укротим топката. Т.е. по едно време се усетихме, че налагаме нашата стратегия на детето. И сега мислим да я оставим тя да си реши - каква гимназия, да ходи ли на състезания, къде да следва...
Хм, мисмя че родителите имат по добър поглед върху нещата. С оглед на перспективите на развитие  само доброто образование в чужбина дава надежда за реализация.

А"Отвор. общество" отпуска ли стипендии на живеещите в чужбина?
Дъщеря ми не кандидатства в България и няма българско гражданство, дори не знае български. Жена ми е чужденка.

Аз лично не бих подложила детето си на тази схема за усъвършенстване. Детето си е дете и нека изживее този етап от развитието си. Животът ни е едни и не са  постиженията това, което ни прави щастливи. като се съберем с приятели и си спомняме за детството, говорим най-често за лудориите и игрите, рядко за наградите.
Тази схема създава чувство за лидерство и стремеж за удържане на нивото на завоюваните позиции, но пак повтарям - схемата трябва да е СЪОБРАЗЕНА с  IQ т.е. възможноастите на детето !!!

И къде точно е информацията за тези конкурси, че не я намерих на сайта им.
Международните им образователни програми (към които си дал и линк) са все за студенти, магистри, докторанти ...
Конкурсите за десетокласници за обучение в САЩ и Англия се организират от друга фондация.
Може информацията още  да не е излязла - изпитът е към краят на годината.
А коя е тази фондация  ?

# 73
  • Мнения: 50 729
Цитат
Тази схема създава чувство за лидерство и стремеж за удържане на нивото на завоюваните позиции, но пак повтарям - схемата трябва да е СЪОБРАЗЕНА  с  IQ т.е. възможноастите на детето !!!

Нещо не ми харесва съвсем твоят подход. Нямам съмнения в IQ-то на детето си, но и знам, че не е роботче. Хората не се състоят от IQ и амбиции. Иначе успехи и пари има и в България. Но хубавото на чужбината е, че ако детето пожелае да се занимава с антропология, социология или палеонтология там може да го прави и да не гладува. В България трябва да се занимава с бизнес за тази цел. Но ако не си роден за бизнес и се занимаваш насила няма да си щастлив, колкото и пари да спечелиш. Заедно с тях ще спечелиш и нерви, язва и други неща. Това и е хубавото на чужбината - дава свобода. И понеже аз познавам усещането да работя нещо, което не ми е по сърце, не бих насилвала дъщеря си. Нека отиде навън за да получи свободата да избира, а не заради моите болни амбиции.

Иначе чисто рационално нямам забележки към стратегията ти.

# 74
  • София
  • Мнения: 2 361
Независимо от ай кю-то на детето, залагам на детството. Емоциите  ни пречат, но и ни повмагат и ни правят индивидуални. Дали са щастливи вундеркиндчетата-музиканти? Не съм сигурна. Често са емоц. незрели и си наваксват на зрели години с играчки. Wink

Общи условия

Активация на акаунт