Тест за адаптация в градината?

  • 2 823
  • 23
  •   1
Отговори
# 15
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
За Щататите знам от сестра ми, че има изпити за да приемат детето в избраната детска градина. Тя незнае какво точно включва, тъй като се провежда индивидуално само с детето. Най-вероятно цветове, форми, противоположности, пъзели, както и чисто и просто запознаване със самото дете.
Племенникът ми, който е на 3 год. има 3-4 "дипломи" за завършени курсове.  Crazy

Иначе за адаптацията в истинския смисъл на думата бъдещата учителка прави посещения в дома на детето, да може то по-лесно да я приеме, което в домашна обстановка става по-лесно. 

# 16
  • Мнения: 8 574
Хаха, тези тестове наистина ме разсмяха, но тъжно. Винаги съм била против предучилищната подготовка в ДГ, а особено сега от 3 група. И какво като синът ми познава формите и цветовете ( нещо, което е научил вкъщи) , адаптирал ли се е? За по-голяма глупост не бях чувала. Но напоследък съм толкова афектирана от образователната система, в частност ДГ, че трябва доста дълго време да дишам-издишам докато се успокоя на неадекватността им.
                       Това изказване  / и не само то показва/ , че изобщо не се познава работата в ДЗ.Без значение дали са ясла или ДГ.
                       Термина "предучилищна " също не се разбира.За сведение - децата от 1 г до 3г се водят "ранна детска възраст",а децата от 3 до 7 г съответно "предучилищна възраст".И в тези два етапа децата развиват определени навици,умения и качества - това е прословутата предучилищна подготовка.Никой не ги кара да четат и пишат.За тази работа си има училище ,но има доста неща ,които трябва да се знаят за да им е по-лесно в у-ще.Като са у дома пак се научават  с помощта на мама,тате,баба,батко и т.н. ,но детето е ЕДНО.Когато са на ДЯ или ДГ си трябват определени умения на възрастните за да се развиват и отглеждат децата нормално без стрес.Е,един може,друг - не , а на трети не му се занимава . Mr. Green Точно за това има добри и не толкова добри учители.Както доволни - недоволни родители и такива дето търсят "под вола теле". Laughing

# 17
  • Мнения: 2 478
Didia нямам претенции да познавам "работата" в ДГ. Никой не ме е запознал. Но когато синът ми започна 1група, все още не бяха изписани част от 6-годишните и децата се засякоха за известно време в една група. Това, което видях с очите и чух с ушите си, е, че децата четат, пишат диктовки и смятат. Това не е ли малко повече от предучилищна подготовка?

# 18
  • София
  • Мнения: 2 461
                       Това изказване  / и не само то показва/ , че изобщо не се познава работата в ДЗ.Без значение дали са ясла или ДГ.
                     

Е как бе, миличка, да се познава, след като всичко е някаква велика тайна. Правили тест, ама какъв? - Няма значение, добре се е представило детето, защо им е на родителите да знаят за какво става дума?! Госпожите по-добре да си държат тестовете в градината или да ги подават нагоре към инспекторат, министерство или каквото там ги контролира, пък родителите и понятие да си нямат какво се изисква там от децата им и как се справят.
А пък да видят учебниците за подготвителните групи? Къде ти, ще вземат да ги надраскат и скъсат тия немарливи родители, пък и къде ти ще разберат за какво става дума в тях, я по-добре да си се държат тайно в градината!
Не знам защо родителите позволяват такова отношение към тях и децата им в общинските заведения, аз не бих го търпяла.

# 19
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 297
При нас обаче има входно - изходни нива. И то още в трета група.
Разбрахме малко преди края на учебната година, когато учителките ни събраха на родителска среща, за да ни обяснят колко са ни разпуснати децата, как питат само за игра и изобщо не искали да учат и щели да покажат по - нисък резултат на изходните тестове  Laughing

Аууууу, не ги е срам тези 5 годишни деца- как изобщо им хрумва да мислят за игра на тази възраст? Срамота! Толкова други неща има за правене, те за игра ще мислят, калпазани.

...
Bim bam- мога ли да попитам каква беше вашата реакция на тази реплика?

Ами първо гледахме безмълвно, така драматично ни беше описана ситуацията, че в първия момент човек се шашка. След това обаче ни бяха изчетени и поименно децата, които се справят и другите, които не се справят с материала и в училище съвсем щели да закъсат...  ooooh!

И когато все пак решихме да попитаме дали не е най - нормалното нещо 5-6 годишни деца да искат да играят, госпожите отново взеха да ни обясняват, колко страшно щяло да стане в училище  Crazy

# 20
  • Мнения: 14 944
Каква връзка има познаването на цветовете с адаптацията в детската градина-нещо не разбирам. За колко годишно дете говорим. Адаптацията за детска градина предполагам 3 годишно дете. Ако е така-много ми е чудно как е  провеждан този тест.

# 21
  • Варна
  • Мнения: 4 044
Каква връзка има познаването на цветовете с адаптацията в детската градина-нещо не разбирам. За колко годишно дете говорим. Адаптацията за детска градина предполагам 3 годишно дете. Ако е така-много ми е чудно как е  провеждан този тест.
Написала съм това, пак прочети - детето е на 3, вижда се на лентичката, приет беше от 1 месец. За връзката с теста нямам идея, просто попитах детето какво са правили този ден и то отговори, че е познало всички цветове. Дали това е била част от теста, мога само да гадая.

                 Няма да обяснявам , че е дълго и подробно  Mr. Green Тестове в ДЗ винаги е имало - входно и изходно ниво.Обикновенно се правят в началото и края на годината и то още от яслата.Погледнете си мед.картони на последната страница има подобен тест .Има тестове за всяка възраст в ДГ.И това не е нищо ново,а практика от поне 25-30 години и никъде не е казано,че детето трябва "да се изпитва".Просто се констатира развитие на различни навици,умения и качества. Peace
Ето това очаквам, че е станало, но ми беше интересно какво точно следят.

# 22
  • София
  • Мнения: 9 040
Привет на всички!
Вчера научих, че в градината са правили на новите деца някакъв вътрешен тест за адаптацията им. Синът ми ходи от 1 месец. Не пожелаха да обяснят какво е представлявал тестът, само казаха, че се е представил много добре.
Мен обаче ме гризе любопитството  Laughing - затова питам някой тук знае ли повече за това? Детето само ми каза, че познало всички цветове  Thinking.


 newsm78 ЪЪЪ... Асоциативно ми напомня за постъпване  за казармата едно време : ГВС /годен за военна служба/, ОГВС /ограничено годен за военна служба/ и НГВС /негоден за военна служба/ по някакви странни критерии на военната комисия...
Това, че детото ти е познало всички цветове говори единствено, че не е далтонист. Според мен няма нищо общо с адаптацията им.
Моят съвет е да отидеш при директорката и по културния начин в стил "заблудена овца" да питаш в прав текст на какъв тест е бил подложен синът ти.

Това с цветовете е голяма работа  hahaha и какво точно им показва .... "по любимия цвят ще му определят психиката може би"  Sick
Синът ми преди 2,5 познаваше цветовете с нюансите (малко след като проговори хубаво) дъщеря ми на почти 3,5 не ги познава (не е далтонист), пък определено не е по-назад от неговото развитие на тази възраст.

# 23
  • София
  • Мнения: 1 735
Адаптацията към детската градина според мен също не би трябвало да се определя от това дали познават цветовете,формите,могат да броят и прочие.Започнах да чета темата защото мен ме интересува как детето ми ще се адаптира към детското заведение,дали ще и хареса там,дали ще се социализира,как ще общува с другите деца и г-жите -това за мен е същественото.Цветовете и аз съм я научила да ги разпознава и да брои до 10. bowuuТова не означава,че е адаптирана за дг,а е достигнала определено ниво на познание.

Общи условия

Активация на акаунт