Отговори
# 15
  • Мнения: 47 352
А защо трябва да му се стоварва извенъж? Бързаме ли? Има толкова излишен материал в учебниците, че спокойно може да се отнеме от него и да се кара по-кротко. Да започват от 1 г., сигурно тогава ще им е достатъчно  Rolling Eyes

1 клас трябва да е затова - да учат буквички, това е работата на началния учител, а ако му се струва прекалено елеметарна и му е под нивото, това не говори добре за него. Не бих го нарекла губене на време. Ако дадено дете прояви желание да се учи да чете преди това - ок, нека си се занимава вкъщи, но защо е нужно материалът от 1 клас да се изтегля при малките деца?

Имам наблюдения в/у децата от групата на дъщеря ми и мога да кажа, че все още, след 3 г. някои имат голям проблем с вниманието и обратното - други, тръгнали последната година за първи път показват, че не е там проблема.

# 16
  • Мнения: 373
ох явно няма да се разберем  Hug
Идеята е децата да са на едно ниво като попаднат в първи клас
Има огромна разлика между децата посещавали детска градина  и тези посещавали баба  Wink
...всеки има различни наблюдения, но питай учителите, те най-добре ще ти обяснят къде е проблема и защо се е родила тази идея...тя е за децата, които не посещават детска градина ще го подчертая дебело  Mr. Green

# 17
  • Мнения: 47 352
И аз искам да са на едно ниво.
Искам да учат А-Б-В-то заедно.
Не искам да го правят в градината, вкъщи или някъде другаде, а в училище - в 1 клас, където му е времето и мястото.

Нямам нищо против градината, но вместо 4-5 годишни деца да се затворят сутрин в стаята за да учат, предпочитам да тичат на двора.

Въпрос на рабирания, за мен времето преди 7 г. не трябва да е запълнено с букви и цифри, за друг трябва да започне от 3 г., различни сме, в което няма нищо лошо Peace

# 18
  • Мнения: 373
Маме, пак ще се повторя, те няма да учат такива неща, всичко ще е под формата на игрови задачи, гатанки, оцветяване и ала-бала .Нищо страшно няма.Няма да имат домашни, няма да учат теореми ...занималня за децата, които не ходят на градина.И не, не е цял ден, както и в градината не учат по цял ден.Много бъркате в представата за предучилищната, но нормално стряскащо звучи , а не е  Wink
Вие сигурни ли сте ,че сте наясно с учебният материал в детската градина?В края на годината не ви ли дават едни такива комплекти, които детето е попълвало, да видите какво учат?По кой път заека ще стигне до моркова в какъв цвят е елечето на мечо и ей такива нещица,  това толкова ли е страшно да се знае?
нещо обсебих темата, затова приятна вечер (нощ)  Wink

# 19
  • Мнения: 2 829
В крайна сметка знае ли се дали догодина ще е задължителна предучилищната подготовка за 5 г. деца? Големият ми син навършва 5 г. догодина. Честно казано бих го записала на полудневни занимания някъде, но тук има само стандартната ДГ по цял ден, като през зимата не извеждат децата навън изобщо. И при положения че съм си в къщи си гледам и двете деца. Ако е задължително трябва да е безплатно, нали? Към училищата ли ще има групи?   

Апропо, и двамата с брат ми не сме посещавали ДГ. Проблем с адаптацията в училище не сме имали Simple Smile                                                                           

# 20
  • Мнения: 14 651
Това, което последно съобщиха в новините, беше, че от тази година няма да е задължително, защото няма как да го осъществят  Mr. Green
Идеята не е да издърпат материала с една година напред, а всички деца да учат това, което се учи в 3-та група, което не е чак толкова зле, при положение, че няма да е целодневно.
mustaine,
не обобщавай така  Simple Smile Големият ми син не е ходил на ДГ, а направо на предучилищна в училище като стана на 6. Не, че искам да си хваля детето, но според твоите писания излиза, че децата, които не са посещавали детско заведение, са едва ли не полу-идиотчета. Та синът ми показа най-добрите резултати от всички деца, индивидуалната оценка от преподавателката на гърба на свидетелството беше изпълнена само с похвали. 1 година подготовка стига, за да са достатъчно подготвени за първи клас. А нивото на децата никога няма да е еднакво, защото винаги в един клас ще има умни и глупави. Лично аз съм за ранното развитие и не бих спряла детето си да чете книги (четеше още преди да отиде в предучилищна, а сега може да се похвали с повече прочетени книги дори от някои осмокласници), само за да учи буквите като му дойдело времето  Confused

# 21
  • Мнения: 373
Цитат
Целта е поетапно включване на децата от 5-годишна възраст в образователната система, така че в първи клас те да тръгват от едно базисно ниво и да няма прекалено изоставащи деца.

Според министъра на образованието Сергей Игнатов през следващите години процентът на отпадналите ученици от училище постепенно трябва да се намали с обхващането на петгодишните в предучилищна подготовка. Той заяви, че преди време отпадалите от училище деца са били 25 на сто, а в резултат от взетите досега мерки те са 14 на сто.
http://www.mediapool.bg/show/?storyid=166274&srcpos=2
Янче, здравей, нашето поколение е учило по съвсем друга система, но се съмнява, че някоя от нас би си спомнила какво и е било натоварването на тази възраст. Wink
Ще има както в детските градини така и в самите училища паралелки.
Янечек много лично си ми интерпретирала думите, мисля че стана ясно какво говоря, не е нужно да се засягате така. Laughing
Разбира се, че нашите деца са изключения и са най-най  Hug
Погледнете мащабно.

# 22
  • Мнения: 14 651
Той заяви, че преди време отпадалите от училище деца са били 25 на сто, а в резултат от взетите досега мерки те са 14 на сто.

Ха-ха. Егати палячото. Отпдат по-малко, единствено защото постоянно се снижават критериите и се позволява на очевидни недоразумения да преминават в по-горен клас. Как не го е срам да се изцепи така. Ето сега продължават да работят в грешната посока - до 4 клас няма да има повтаряне на класа, с след това ще може да се преминава в по-горен клас с една двойка! Идиоти, пълни идиоти. А иначе ще ме глобят ако не искам детето ми да затъпява по цял ден в училище или градина, въпреки че ще покаже по-добри резултати от всяко дете, ходило в ДЗ.
пп: няма да гледам мащабно, защото не съм съгласна децата ми да се потърпевши, защото нечии други не били добре подготвени.

# 23
  • Мнения: 2 478
Маме, пак ще се повторя, те няма да учат такива неща, всичко ще е под формата на игрови задачи, гатанки, оцветяване и ала-бала .Нищо страшно няма.Няма да имат домашни, няма да учат теореми ...занималня за децата, които не ходят на градина.И не, не е цял ден, както и в градината не учат по цял ден.Много бъркате в представата за предучилищната, но нормално стряскащо звучи , а не е  Wink


Уважавам всяко интелигентно мнение, но не съм съгласна с всичко в този пост. Вероятно домашните, диктовките и сериозното учене зависят конкретно от определеният педагог и неговата амбиция. И в друга тема го писах, но да кажа и тук. Синът ми тръгна 1 група през юни, когато голяма част от 6 годишните все още не бяха изписани ( докато навършат 7) и бяха времено смесена група - 3годишни и 6-годишни. Ами видях с очите си и чух с ушите си как децата четат от книга, правят диктовки, подготвят домашни и смятат прости числа  Shocked
За справка: Синът ми силно се интересува от букви и цифри. Знае българската и английската азбука, познава числата до 100. Но мен това нито ме умилява, нито ме възхищава. Нека се интересува, но не и по цял ден. Има си други детски занимания, които са типични за възрастта му.

# 24
  • Мнения: 47 352
Маме, пак ще се повторя, те няма да учат такива неща, всичко ще е под формата на игрови задачи, гатанки, оцветяване и ала-бала .Нищо страшно няма.Няма да имат домашни, няма да учат теореми ...занималня за децата, които не ходят на градина.И не, не е цял ден, както и в градината не учат по цял ден.Много бъркате в представата за предучилищната, но нормално стряскащо звучи , а не е  Wink ...[/size]

Домашни в предучилищна при нас - има.
И ако за теб е нормално в 3 група да учат събиране и изваждане до 10, за мен НЕ е. Също не намирам за нормално да имат учебни часове и следобяд, а имаше при нас, сега в предучулищна ще са повече.

Това също не го намирам за нормално:

Цитат на: Филаделфия
Дъщеря ми тази година е предучилищна. До сега системата беше да са в детската градина. В началото на октомври по решение на общината групите от градините ги преместиха в училището. съответно с нови госпожи. Вчера едната госпожа ми обяснява възмутено, че децата не можели да пишат и да смятат   , демек не са научени от предните госпожи. Все пак те са едва в началото на предучилищна, не би трябвало да се очаква от тях да могат да пишат или да познават буквите, камо ли да смятат. Това нали се учи в 1 клас ?!

# 25
  • Мнения: 4 554
Не съм достатъчно наясно, но едно нещо не мога да разбера. Какъв е смисъла да се учат буквите толкова рано, да се повтарят по три години в детската и предучилищна и накрая като се тръгне на училище, пак от азбуката и числата да се започва. "Изоставащите", с които трябва да се подравнят останалите, ще имат достатъчно на брой шансове най-после да усвоят четенето и смятането, но останалите деца, които три години ще учат все едни букви и цифри, за тях къде е смисълът?
Губи ми се идеята на цялото мероприятие...

# 26
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Не знам как е в момента, но преди три години, когато моят най-малък син беше предучилищна, не се учеше по цял ден. Работеха само преди обед. Часове следобед нямаха. Домашни вкъщи не е носил, не сме писали. И тримата минаха през предучилищна, знаеха преди първи клас да четат и смятат. Никой от тях не съм усетила да е претоварен, изнемогващ и никой не ми се е оплаквал, че му е трудно. Аз не намирах разлика между годината в предучилищна група и предишните три години в ДГ.

Преди два дни слушах част от изявлението на Игнатов по повод това нововъведение и той каза, че в Пловдив, София, Варна и Бургас това ще е с отложен старт поради невъзможността да се гарантират места в ДГ за всички деца на определената възраст. Не го виждам да се въведе в обозримо бъдеще.

# 27
  • Мнения: 14 651
Губи ми се идеята на цялото мероприятие...

Oще по-безсмислено става като се вземе предвид, че децата до 4-ти клас няма да повтарят, независимо от резултатите си, а после преминават с двойка по един предмет. Явно трябва да ги подготвят 2 години, за да могат после да ги пускат безпроблемно в следващия клас.
А иначе в първи клас се учат да пишат ръкописно, с ченгелчетата и другите досади, в предучилищната се запознават с печатните букви и до края на годината трябва да могат поне да сричат, но повечето деца се научават да четат гладко. Зависи доста и от учителката.

# 28
  • Мнения: 4 554
Защо са нужни две години, за да се научат едни печатни букви? И защо е нужно буквите и въобще четенето, да се учат преди първи клас? Ако в първи клас се започваше с по-различен материал, тогава разбирам...


Според мен в началното училище не трябва да има оценки изобщо. Но пък да пускат в горен клас с двойка е живо малоумие.


# 29
  • Мнения: 166
и на мен ми се струва безмислено - аз не съм ходила на ДГ, а са ме гледали баба и дядо. Научиха ме да чета, смятам и пиша още на 5 г. Незнам как е било при вас, но аз като тръгнах първи клас - знаехме да четем само 2 деца (аз и едно момче и двамата не бяхме посещавали ДГ) от 36 души клас. Резултата за нас беше пълна скука, защото бяхме само двама, и бягахме от час. Тези пък, които незнаеха да четат и пишат си бяха равнопоставени, независимо от това доколко знаеха азбуката, дали сричат докато четат - но започват всички от А и Б.
Това в подкрепа на по-долното:
.....Какъв е смисъла да се учат буквите толкова рано, да се повтарят по три години в детската и предучилищна и накрая като се тръгне на училище, пак от азбуката и числата да се започва. "Изоставащите", с които трябва да се подравнят останалите, ще имат достатъчно на брой шансове най-после да усвоят четенето и смятането, но останалите деца, които три години ще учат все едни букви и цифри, за тях къде е смисълът?
Губи ми се идеята на цялото мероприятие...

Общи условия

Активация на акаунт