Отговори
# 45
  • Мнения: 654
Толкова малко човек е дете,а поне седемдесет възрастен,не трябва ли да сме по търпеливи тогава?
Като гледам има родители емна ли децата да пиша,да четат,на школи разни Sad
И се хвалят:моето дете няма време за глупости.
Ако питаха мен,децата щяха да тръгват на училище на 10 години,на 16 да избират гимназии,а на 20 да стават пълнолетни и пълноценни хора с права и задължения.
И никакъв брак до навършване на 24-25 години,да не говорим за деца.
Защото човек когато е млад е сприхав,и иска всичко да става сега веднага.
Когато го обрули малко живота и види различни ситуации си дава сметка,че е можело и иначе.

 ,,Това, че се отегчават, докато са деца, бързат да пораснат и тогава копнеят да станат деца отново. Това че губят здравето си, за да направят пари, и после пропиляват парите се, за да възстановят здравето си. Това, че мислейки тревожно за бъдещето, те забравят настоящето и така живеят нито за настоящето, нито за бъдещето. Това че живеят сякаш никога няма да умрат и после умират сякаш никога не са живели...."

# 46
  • Мнения: 373
Човече, знаеш ли взе да става вече досадно, но и аз обичам да си поспамвам, така че да си продължи....поне се получава интересен разговор  Wink
Ами в отговор на всичките ти въпроси -защото има изоставащи деца, които не усвояват материала, а преминават в по-горен курс и след това се получават пропуски за цял живот.Ей на  виж ме мен  Joy
Както казах децата са любознателни особено на тази възраст, аз тях е безкрайно интересно да се учат на тези неща

Янечек, изписваш моите мисли много по-ясно  Hug

# 47
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Не знам Не се сърди човече, ако детето не желае. Аз, от опита си с трима първолаци, препоръчвам да го зажелае, пък оттам насетне всеки родител сам ще си прецени. Аз накупих едни огромни гланцови цветни табла, енциклопедии на любими теми с много картинки и малко текст, изнамерих и един стар прекрасен буквар и положих неимоверни усилия /при двете следващи/ да ги мотивирам, защото видях за що иде реч в училище.

# 48
  • Мнения: 4 554
Както казах децата са любознателни особено на тази възраст, аз тях е безкрайно интересно да се учат на тези неща
Някои родители са убедени в точно обратното. Че децата искат само да си играят и всеки опит да научат някоя буква или цифра, ги ограбва откъм детство и ги прави нещастни.

# 49
  • Мнения: 327
В първи клас трябва да може вече поне да срича и да пише с печатни букви. В първи клас ще се учат да пишат ръкописно и ще доусъвършенстват четенето. След края на първи клас ще имат списък с книги за лятната ваканция. Не знам защо си с впечатление, че в първи клас трябва тепърва да се учат да четат. Всички, преминали предучилищна група, следва да могат. Лично аз очаквам да не се повтаря сричането и взимането на всяка буква поотелно.
Като прясна майка на първокласничка, да кажа ,че в първи клас децата се учат да четат и пишат.Всяка буква се взима отделно и едва към средата на годината започват да сричат. Има и такива, които умеят, но не знам какво правят тогава цяла година?!

# 50
  • Мнения: 47 352
Не знам и аз, у нас не се учи. Достатъчно учи в градината, повече не виждам какво има да се желае, времето вечер и през ваканциите е за почивка, аз също не работя след работа.
Ако прояви интерес към нещо - показвам, но ако не прояви си играе.
Ходи на танци и те + плуване или нещо подобно съм склонна да го разбера, по 3-4 курса след училище или градина - не.

Не искам да убеждавам никой, всеки се оправя с децата си, както прецени.

# 51
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Като прясна майка на първокласничка, да кажа ,че в първи клас децата се учат да четат и пишат.Всяка буква се взима отделно и едва към средата на годината започват да сричат. Има и такива, които умеят, но не знам какво правят тогава цяла година?!

Да, учат се да четат. И аз още не съм говорила с учителка, която да поставя като задължително, даже и препоръчително, изискване децата да могат предварително да четат. Официално де. Приключват с взимането на цялата азбука около месец март. Тогава някъде е и празника на буквите. Само дето задачите с думи по математика са включени в учебника така, че да им дойде времето нейде около Коледа. И ако разчитаме през март да сме тъкмо засричали, не знам що ще ги чиним тез задачи. И не са само задачите с думи. Недомислиците са много.

В класа на моя син има деца, които сега - вече трети клас - все още сричат и такива, които четат доста бавно. А вече имат разказвателни предмети. Е, как ще осмислиш един текст, как ще успееш да отделиш най-важното и да го разказваш след това, ако не смогваш да го прочетеш свързано дори?

# 52
  • Мнения: 327
Дара, не крия, че пъри клас беше един голям тормоз за мен и за щерката.Без родителска "помощ" нещата се получават сигурно само в единични случаи. А дори и тогава пак е нужна някакъв вид съпричастност към училищните "дейности".
Като основен аргумент на ранната предучилищна подготовка изтъкват социалните, а не образователни нужди на децата ни.Трябвало да се социализират по-рано."Бабината градина" Wink била вече отживелица, дори вредяла. Според мен точно тук грешат. На нашите деца им липсва времето за пълноценно общуване в семейството, а не в институцията.После когато децата станат тинейджъри почват и учители и психолози да коментират ролята на семейството, ама късно, то пилето вече  почти излетяло от гнездото..

# 53
  • Мнения: 4 554
Проблемът с изоставащите деца не е в това, че са учили азбуката по-малко от три години, а че не им се обръща адекватно внимание. Такива деца и до пети клас могат да не се научат да четат. Заради тях останалите трябва да прекарат три години в повтаряне на един и същи материал (азбуката), който може да се научи и за една седмица при по-свестен подход. Мярката ми се струва ненормална!

Вместо това, би било много по-ефективно, изоставащите ученици да карат допълнителни занимания, където в по-малка група, между ученици на приблизително едно и също ниво, да им се обясни това, което са пропуснали.
Въобще класовете с по 30 деца няма как да не доведат до това, че половината скучаят, другата половина изостават, а само 2-3- ма са доволни, че се кара с тяхното темпо.

# 54
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Аз не защитавам новата идея за задължителна предучилищна подготовка на 5 години. В никакъв случай. Още повече, че за големите градове на този етап изобщо не я виждам като приложима. Аргументите им не ме интересуват, по тази причина и не съм запозната с тях. Нямам толкова малки деца. Просто вметнах, че е добре децата да имат известна подготовка, получена независимо как и стартирана  независимо от кога.

Ескарина, останалите /в училище имам предвид/ не съм забелязала да се съобразяват с изоставащите. В училището на моите деца класовете не са над 25 човека, но каквато и да е бройката, не съм разбрала някой да е умирал от скука поради натрупани излишни знания. Брои се за елитно, гонят се високи резултати, учителите държат родителите да са максимално ангажирани, а и родителите са доста амбициозни. Има и графици за допълнителни занимания за деца, които изостават или родителите им преценят, че такива са необходими. Но на децата им е трудно и въпреки всички напъни се усещаше, особено в първи клас, разликата между четящи и нечетящи.

И предната майка каза, че стресът в първи клас е голям. И за детето, и за майката. Аз предпочитам да взема мерки и лееееко да го намаля, а един от начините е известна предварителна подготовка. И не желая децата ми да са сред изоставщите по който и да е параграф. И затова така постъпих.

# 55
  • Мнения: 4 554
Явно не съм се изразила ясно. Имах предвид, че учене на азбуката в продължение на три години (две предучилищна и една в първи клас) заради изоставащите, не е в интерес на неизоставащите и губи голяма част от тяхното време, в което те биха могли да правят всякакви други неща.
И много по-ефективно ще бъде, ако само с тези деца се прекарва допълнително време и то след като се види, че имат трудности. Вместо превантивно на всички деца да им бъдат отнети три години за повтаряне на един и същи материал.

Иначе съм много за ученето на четене, писане и смятане преди тръгване на училище. Не само заради трудността в училище, а заради самото дете.

Ясно ми е, че в училище не се обръща внимание на изоставащите и на това се дължи големия проблем с грамотността. Аз имах една ученичка (в първи клас, единствената, тръгнала на 6г), която всяко междучасие си взимаше книга от библиотеката и по време на часа си я четеше скришом върху коленете. Не съм я закачала, защото отлично се справяше с материала, нито нарушаваше дисциплината. Но реално погледнато, би трябвало да не й разрешавам да чете, а да седи и да гледа в точка към дъската, докато съучениците й се опитват да различат Ч от Ц. Точно това е идеята на толкова дългото обучаване в предучилищна възраст - да научи децата на дисциплинирано седене на едно място и гледане към дъската, което е толкова нетипично за възрастта им, че се налага с дълго обучение да го овладеят.

# 56
  • Мнения: 14 651
Всяка буква се взима отделно и едва към средата на годината започват да сричат. Има и такива, които умеят, но не знам какво правят тогава цяла година?!

Ужас. Тогава какъв е смисълът от предучилищната въобще? А от 2-годишната предучилищна? Тази година синът ми беше предучилищна и точно това правеха - учеха се да пишат (печатно обаче) и в края на годината вече имаха кратички диктовки - от 1-2 реда. В същото училище ще бъде и в първи клас.

# 57
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 356
Ей ама като по4нете с това ограбено детство.Как по то4но и кой го ограбва?
Тук децата тръгват на у4илиЩе на 3 години(неЩо между преду4илиЩна и у4илиЩе, на 4 в е4е имат у4ебни тетрадки  и познават буквите  на 5 сри4ат  а на 5 пиШат и смятат) ... зна4и ли 4е  са ограбени?


Да, ограбени са. Не знам кое е това "тук", но и в България е така.
В 1клас нито можех да чета, нито да пиша, нито да смятам. Научих всичко това в у-ще. Дотогава играех и се радвах на безгрижие, което бих желала и за моето дете.
Ако у4ебният материал е адаптиран за съответната възраст , поднася  се под формата на игра и детето се забавлява, не виждам заЩо трябва да има угрижено детство...
Не с4итам 4е децата, тук в Испания са ограбени.Детството им е то4но толкова Щастливо и безгрижно, колкото на българските деца
ДъЩеря ми сама прояви  интерес към българската азбука, (на 5) ме преследваШе за да и пиШа българския аналог на латинската азбука.Сама се нау4и да 4ете и пиШе на български(никога не съм якарала да го прави) и редовно ме инквизира да смятаме зедно и   иска тя да ми 4ете приказката за лека ноЩ..(на 6 години е)
Съответно не е лиШена от ниЩо, което иска да прави, игри, анимация  рисуване, разходки ,художествена гимнастика, плуване
Любимите и игри на компа и предаването което обожава  е "Дора откривателката" то4но заЩото са образователни...
Винаги е усмихната и има много приятели..Определено няма вид на неЩастно угрижено дете с ограбено детство.

Последна редакция: чт, 22 юли 2010, 17:48 от sl

# 58
  • София
  • Мнения: 1 001
Това ми е последната информация на мен по въпроса: http://www.btv.bg/news/bulgaria/obrazovanie/story/1676258172-Nak … ishtna_grupa.html

 "Министърът участва в обсъждането на първо четене на промените в Закона за народната просвета."

Нищо не е прието, а както виждам поне две години ще се отложи задължителния характер на експеримента.

А ако след  две години са още на тоя акъл министрите и депутатите и решат да налагат санкции на такива като мен, които няма да пуснат 5-годишното си в предучилищна група, ще се ориентирам към близката железария да се снабдя със сечива, за да ощастливя някоя квартална градинка с тъй ценния си обществено полезен труд. Mr. Green

Много работи мога да кажа по темата, но не ми се пише.  Blush Сегашното положение си е ок - задължителната предучилищна подготовка е от 6г., независимо в детска градина или училище я карат...идеята за по-ранно вкарване на децата ни в системата съвсем няма за цел добруването на дечицата - това , мисля, се вижда с просто око - просто едни евро пари трябва да се усвояват, едни точки да се трупат, едни дейности да се развиват за пред света...

Цитат: „Съзнателното отклоняване на деца от образователната система е много тежко нарушение. Този смешен плач за глобите в закона трябва да го изоставим”, заяви министърът.
Mдаааа, розова или синя куче-касичка да си купя  newsm78....ароматизирани или обикновени носни кърпички...подсмрък. Mr. Green

# 59
  • Мнения: 373

тъй ценния си обществено полезен труд


Идеите им стават още по-страшни......  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт